Taricene, ala mic si rau de la matale din partid, il stii, ala cu freza de chelner care il musca tot timpul de cur pe Basescu, ala te sapa! Sa stii ca nu asculta de matale si face numai dupa urechea lui de gurist cu partitura politica invatata la seral.

Pai, matale, ca ditamai premieru’, ai cerut sa li se dea peste bot imperialistilor de la Bechtel, iar el, pittbullu’ turbat de la Transporturi, le maninca din palma in loc sa-i muste de contract. Noi te-am avertizat, Taricene! Da’ citeste si mai jos, sa vezi ce si cum.

Tariceanu: „Trebuie sa anulam contractul cu Bechtel“

Vesti proaste: s-a ales praful si de promisiunile Aliantei D.A. Imediat ce au au luat locul PSD, justitiarii Aliantei au inceput sa arunce spre noi cu promisiuni care mai de care mai viteze, de ziceai ca traim o varianta autohtona a unui western cu Eastwood si baietii buni sint gata sa snopeasca in decizii radicale tot raul din societate.

Iata ce declara premierul Tariceanu despre contractul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania, in mai 2005, cu mult inainte sa devina Razgin¬deanu sau aproape Anticipeanu.

Zi-le, serifule: „Cu tot regretul, pentru ca se va produce o intirziere, va trebui in final, mai mult ca sigur, sa luam decizia anularii acestor contracte (este vorba despre contractul cu Bechtel, contractul EADS pentru Sistemul de Securizare a Frontierelor si contractele cu Strabag si Vinci, contracte in valoare de citeva miliarde de euro, a caror atribuire nu a respectat legislatia

achizitiilor publice - n.r.) si organizarii unor proceduri transparente, conform normelor europene“. Ce pagube, ce despagubiri, nici vorba. Fiti atenti ce zicea Tariceanu in continuare: „Si firmele respective s-au bucurat cind au primit contractele, dar trebuiau sa stie ca ele nu sint realizate cu respectarea normelor in vigoare. |n fata nerespectarii legislatiei, nu pot sa ceara daune“.

Fenechiu: Bechtel = „mari prejudicii aduse interesului Romaniei“

Deci, in 2005, contractul cu Bechtel era ilegal si ar fi trebuit sa fie reziliat si organizata o alta licitatie. Si asta nu o spunea doar Tariceanu.

Relu Fenechiu, omul din spatele a trei ministri din Guvernul Tariceanu II (David, Chiuariu si Adomnitei), presedintele Comisiei parlamentare pentru Amenajarea Teritoriului, spunea in 2004 despre contractul cu Bechtel intr-o declaratie intitulata Mari prejudicii aduse interesului Romaniei: „Prin astfel de procedee: neorganizarea licitatiilor (...), lip¬sa de transparenta si

suspiciunile in alegerea firmelor si a conditiilor contractuale, actualul Guvern (guvernarea PSD - n.r.) aduce mari prejudicii interesului Romaniei“.

Sa nu-l uitam nici pe presedintele Basescu, care declara, in februarie 2005, ca nu se justifica constructia autostrazii Transilvania, care era un „proiect ineficient si fara acoperire economica“, intrucit „nu preia decit 15% din traficul est-vest“.

Mai mult chiar, presedintele considera ca „proiectul aduce daune mediului si poate afecta conservarea patrimoniului satelor sasesti“.

Academia Catavencu: Bechtel a crescut de la 2,2 la 7,2 miliarde de euro

Dom’le, ce frumos le mai ziceau politicienii astia! Dar sa ne revenim putin din reveria creata de lupta corp la corp, in declaratii, declansata de vitejii Aliantei impotriva contractului cu Bechtel si sa vedem ce s-a intimplat mai departe. Pai, nu s-a intimplat absolut nimic.

Mai mult chiar, ne-am trezit ca din 2004 pina in 2007 valoarea acestui contract a crescut cu cinci miliarde de euro, de la 2,241 la 7,2 miliarde de euro.

In urma cu trei saptamini, Academia Catavencu a facut public un memorandum realizat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri in care se arata ca valoarea actualizata a proiectului autostrazii Brasov - Cluj - Bors este de 7,2 miliarde de euro.

La aceasta suma au contribuit neprecizarea unor valori fixe ale preturilor din contract si actualizarea de preturi impusa de clauzele contractuale. Recomandarea specialistilor din CNADNR este chiar ce spuneau baietii de la guvernare ca vor sa faca, adica sa re¬zilieze contractul.

Astfel, Bechtel ar mai avea in sarcina doar finalizarea celor doua sectiuni la care lucreaza in prezent (2B, Cimpia Turzii-Cluj Vest, si 3C, Suplacu de Barcau-Bors, in lungime de 118 km). Pentru celelalte sase sectiuni ar urma sa se organizeze alte licitatii. Prin aceasta procedura s-ar obtine o economie de 1,8 miliarde de euro.

La capitolul dezavantaje putem trece faptul ca rezilierea contractului ar obliga statul sa sisteze orice lucrari la autostrada pentru doi ani (datorita unei clauze contractuale impuse de Bechtel).

Totusi, cei doi ani ar fi suficienti pentru ca CNADNR sa desfasoare licitatiile pentru celelalte sectiuni, iar autostrada tot ar fi finalizata in anul 2013 (termenul la care Bechtel trebuie sa finalizeze contractul de executie).

Orban: „Niciodata nu am luat in calcul rezilierea contractului Bechtel“

Aleluia, exista alternativa, caci statul are la indemina o solutie pentru a limita costurile proiectului si se poate respecta si termenul de finalizare.

Neinteresanta, insa, pentru Ludovic Orban, actualul mi¬nistru al Transporturilor, care iata ce ne-a zis noua: „Niciodata nu am luat in calcul posibilitatea rezilierii contractului sau a atribuirii celorlalte tronsoane catre alti constructori. Deci facem, realizam contractul si urmarim costurile, astfel incit sa nu acceptam decit acele costuri care sint obiective.

Eu incerc sa pun in practica contractul, fara sa mai comentez cum e, pentru ca este facut de asemenea natura incit orice fel de incercare de renegociere este dificila“. Dupa cum ati putut citi, domnu’ Sica Orban si-a cam bagat picioarele in promisiunile Aliantei.

Vorbim de acelasi contract despre care prim-mi¬nistrul Tariceanu a declarat ca este ilegal si ca va fi reziliat cu siguranta si despre care Relu Fenechiu spunea ca aduce „mari prejudicii“ interesului Romaniei. Daca nu isi aduce aminte ministrul Transporturilor, baietii astia despre care am zis mai sus ii sint colegi de partid si de guvernare.

Integral in Academia Catavencu