Romanii de peste hotare vor avea la dispozitie 181 de sectii de votare pe langa ambasadele Romaniei (sectiile consulare), consulatele generale si consulatele onorifice, pentru a isi exercita dreptul la vot pe data de 25 noiembrie, cand au loc alegerile europarlamentare.

Potrivit site-ului Ministerului Afacerilor Externe, aceste sectii urmeaza sa fie organizate de MAE in conformitate cu Legea nr.33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European si apartin de circumscriptia electorala a municipiului Bucuresti.

Lista sectiilor de votare care vor fi organizate in strainatate va fi postata pe site-ul MAE.

Ministerul Afacerilor Externe a dat instructiunile necesare tuturor misiunilor diplomatice si oficiilor consulare pentru desemnarea presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de votare organizate, estimarea fondurilor necesare, precum si intreprinderea tuturor demersurilor necesare pe langa autoritatile locale in vederea obtinerii aprobarilor din tara de resedinta pentru organizarea procesului votarii.

Cetatenii romani aflati la momentul votului in strainatate vor putea vota pe baza unui act de identitate valabil: pasaportul diplomatic, pasaportul de serviciu, pasaportul simplu, pasaportul temporar, titlul de calatorie sau cartea de identitate.

Scrutinul se va derula pe data de 25 noiembrie 2007, in intervalul 7.00-21.00 (ora locala a fiecarei tari).

Toti cetatenii romani care voteaza in strainatate, atat cei cu domiciliul in strainatate, cat si cei cu domiciliul in Romania, vor completa o declaratie pe proprie raspundere, conform careia nu si-au mai exercitat si nu isi-l vor mai exercita dreptul la vot la o alta sectie de votare in ziua respectiva.