Studiul Consumatorul de continut video digital si transformarile pietei europene de continut video explica modul in care evolueaza piata, in contextul in care iPodul, telefoanele mobile si computerele sunt din ce in ce mai folosite pentru a downloada continut video.

Cu toate acestea, televiziunea traditionala detine inca puterea in Europa, iar studiul mentioneaza 6 explicatii, in cadrul unui scenariu pe care l-a numit „Scenariul Evolutiei”:

Privitul la televizor difera de navigarea pe Internet - e o experienta in care stai relaxat in fotoliu, pe spate, spre deosebire de pozitia aplecata in fata, la calculator. In plus, nu exista suficiente dovezi care sa evidentieze canibalizarea consumului TV de catre consumul de internet. Consumul mediu de televiziune este de 3,4 ore / zi si este in crestere, in majoritatea tarilor europene.

Desi tehnologiile alternative vor continua sa ofere din ce in ce mai multe optiuni pentru a urmari continutul video, va mai dura pana cand decalajul dintre cele doua experiente de consum mentionate mai sus va fi diminuat.

De exemplu, continutul accesat la-cerere prin intermediul IPTV va oferi, foarte probabil, de cele mai multe ori, o experienta de consum superioara in comparatie cu cea oferita de continutul accesat la cerere prin Internet, in timp ce raspandirea aparatelor tip PVR (personal video recorder) si a televiziunii de inalta definitie va ridica standardele si mai mult.

Comportamentul tinerilor este in schimbare - acestia prefera sa acceseze continutul la cerere prin Internet, dar se estimeaza ca pana in 2012 impactul va fi limitat.

Majoritatea schimbarilor nu vor fi resimtite mai devreme de 10 - 15 ani, deoarece schimbarile demografice necesita timp pentru a avea efect, dar si pentru ca, la iesirea din adolescenta, doar anumite caracteristici ale comportamentului mai sunt pastrate.

Este foarte putin probabil ca producatorii de continut sa promoveze platformele VOD bazate pe Internet in defavoarea celor bazate pe televiziune. Cu siguranta insa vor profita si exploata fiecare mediu pentru a furniza continut cat mai multor consumatori.

Jucatorii din industrie (producatorii, furnizorii de programe, companiile de comunicatii) vor avea succes daca isi redefinesc si isi adapteaza modelele de afaceri

Cadrul de reglementare care se intrevede pentru urmatorii ani va fi, cel mai probabil, in pas cu schimbarile de pe piata, fara sa genereze o viziune avangardista pentru viitor.

Studiul arata ca, din totalul veniturilor generate pe piata de continut, in valoare de 123 miliarde euro, companiile au un profit de 17 miliarde (masurat ca EBIDTA - profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare).

Autorii studiului arata ca formarea profitului in 2012 si in anii urmatori ar putea arata cu mult diferit fata de astazi, in functie de actiunile intreprinse de jucatorii din industrie, in conditiile in care piata este foarte dinamica.