Agentia Nationala de Integritate a constatat existenta unui conflict de interese administrativ in cazul lui Cristian Popescu Piedone dupa ce acesta, in calitatea de primar, a dat autorizatii si acorduri de functionare pentru firmele copiilor sai

de C. Ivanov     HotNews.ro
Luni, 10 octombrie 2016, 10:18 Actualitate | Administratie Locala

CRistian Popescu Piedone
Foto: Primaria Sector 4
Agentia Nationala de Integritate a constatat existenta unui conflict de interese administrativ in cazul lui Cristian Popesu Piedone, fostul primar al sectorului 4. Acesta, in calitate de primar al Sectorului 4, a semnat, in perioada 2013-2015, sase acorduri de functionare si doua autorizatii de functionare pentru God Trust Enterprises SRL, Sport Team Kart SRL si Chocoland SRL, societati la care copiii sai detin calitatea de asociat si functia de administrator.

Cristian Popescu Piedone a fost pus recent sub acuzare pentru conflict de interese in materie penala,  dupa ce pe 14 septembrie 2016, Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie pe aceasta speta.

"Agentia Nationala de Integritate a constatat incalcarea regimului juridic al conflictului de interese in materie administrativa de catre POPESCU CRISTIAN VICTOR PIEDONE, fost primar al Sectorului 4, Bucuresti. In calitate de primar al Sectorului 4, Bucuresti, POPESCU CRISTIAN VICTOR PIEDONE. De asemenea, Agentia Nationala de Integritate a constatat la data de 14 septembrie 2016 existenta indiciilor privind posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese de catre POPESCU CRISTIAN VICTOR PIEDONE si a sesizat Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in vederea efectuarii cercetarilor", se arata intr-un comunicat ANI.


"Persoana evaluata a incalcat astfel dispozitiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 potrivit caruia: "Prin conflict de interese se intelege situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative", art. 71 din Legea nr. 161/2003 potrivit caruia: "Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese in exercitarea demnitatilor publice si functiilor publice sunt: impartialitatea, integritatea, transparenta deciziei si suprematia interesului public" si art. 76 din Legea nr. 161/2003 potrivit caruia: "Primarii si viceprimarii, primarul general si viceprimarii municipiului Bucuresti sunt obligasi sa nu emita un act administrativ sau sa nu incheie un act juridic ori sa nu emita o dispozitie, in exercitarea functiei, care produce un folos material pentru sine, pentru sotul sau ori rudele sale de gradul I. Actele administrative emise sau actele juridice incheiate ori dispozitiile emise cu incalcarea obligatiilor prevazute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absoluta". Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat [...] incalcarea obligatiilor legale privind conflictul de interese [...] constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demniatii, functiei sau activitatii respective [...]", se mai arata in comunicatul ANI.

Persoana [...] fata de care s-a constatat existenta conflictului de interese [...] este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica [...] pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului, potrivit ANI.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
724 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    aberatii ? (Luni, 10 octombrie 2016, 10:40)

    jescu [utilizator]

    Copii cuiva au voie legal sa deschida firme in orasul/sectorul unde acea persoana este primar. In cazul asta cine ar fi trebuit sa semneze autorizatia de functionare ? De la autorizatia de functionare si pana la foloase materiale e distanta lunga. Am inteles eu gresit ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă