Circulatia tramvaielor 14 si 36 se reia pe Soseaua Pantelimon si Soseaua. Iancului, intre Bd. Ferdinand si Bd. Chisinau, incepand cu data de 04 februarie 2016, dupa ce Primaria Capitalei a finalizat lucrarile de modernizare ale celor doua artere pe tronsonul mentionat, potrivit unui comunicat emis de RATB.

Sos. Iancului - septembrie 2015 - 2Foto: Hotnews

Astfel, linia 14 va reveni pe traseul anterior, intre terminalele Piata Sf. Vineri si Faur Poarta 4, pe Str. Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Cal. Calarasilor, Str. Traian, Bd. Ferdinand, Sos. Pantelimon, Bd. Chisinau, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918.

Linia 36 va reveni pe traseul de baza, intre terminalele Platforma Industriala Pipera si Republica, pe Bd. Dimitrie Pompeiu, Sos. Petricani, Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reinvierii, Str. Turmelor, Sos. Colentina, Str. Ziduri Mosi, Sos. Pantelimon, Bd. Chisinau, Bd. Basarabia.

Pe Soseaua Iancului, artera aflata si ea in programul municipal de modernizare a infrastructurii, RATB va continua efectuarea de probe cu tramvaie de serviciu.

Dupa reluarea circulatiei tramvaielor pe Sos. Pantelimon, linia naveta 614 se desfiinteaza, incepand cu data de 05.02.2016.

Calatorii care detin abonamente pe linia 614 vor putea utiliza aceste titluri de calatorie, pana la expirare, pe liniile care au traseu comun cu cel pe care a functionat linia 614.

Lucrarile de reabilitare a celor doua bulevarde au inceput la jumatatea lunii iunie 2013 si includ construirea unei parcari park&ride langa Cora Pantelimon. De atunci, etapizat, circulatia tramvaielor pe cele doua artere a fost intrerupta.

Reprezentantii Primariei Capitalei promiteau ca vor finaliza cele doua bulevarde in toamna anului 2014. Lucrarile se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect.

Potrivit unei situatii prezentate de Primaria Capitalei la finalul anului 2015, lucrarile la Sos. Iancului erau realizate in proportie de 90%.

"Stadiul lucrarilor pentru acest tronson este de 90%. Astfel, au fost finalizate in proportie de 100% lucrarile la: carosabil, liniile de tramvai, peroane si trotuare. De asemenea, sunt executate in proportie de 95% respectiv 90% reteaua de contact a tramvaiului si cablurile de curent continuu. Se mai lucreaza la spatiile verzi (realizate in procent de 58%) si vor incepe lucrarile la pistele de biciclete. Lucrarile de reabilitare si modernizare a iluminatului public sunt realizate in proportie de 90%, iar automatizarile in proportie de 70%. In acest moment se fac probe la calea de rulare tramvai si la reteaua de semaforizare urmand ca in perioada urmatoare sa se decida in privinta reluarii circulatiei tramvaielor pe Soseaua Iancului si pe Soseaua Pantelimon, pana la intersectia cu bulevardul Chisinau - relatia dreapta catre bulevardul Basarabia. Valoarea lucrarilor executate pana la data de 15 decembrie, este de 37,525,108.48 lei fara TVA, ceea ce reprezinta un procent de 58,45 % din valoarea totala a contractului pentru tronson sos. Iancului", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro la finalul anului 2015.

In ceea ce priveste stadiul lucrarilor la Sos. Pantelimon, acestea erau finalizate in proportie de 56%.

"Stadiul lucrarilor pe acest tronson este de 56.50%. Liniile de tramvai sunt finalizate in procent de 44% dintre care: linii de tramvai - cale de rulare - 53%, Peroane - 10%, Reteaua de contact - 88%, Cabluri curent continuu - 88%, Terminal intermodal - 0%. Drumul este realizat in proportie de 81% dintre care: Carosabil - 95%, Trotuare - 93%, Piste biciclisti - 93,03%, Circulatie - 5.56%, Spatii verzi - 44.35%, Utilitati - 75.02%

Parcaje - 10%, Amenajari urbanistice - 30%. In ceea ce priveste parcarea de la Cora Pantelimon, pentru aceasta urmeaza sa fie stabilita solutia finala. Finalizarea acesteia este estimata in anul 2017. Valoarea lucrarilor executate pana la data de 15 decembrie este de 72,300,717.42 lei fara TVA, ceea ce reprezinta un procent de 39.37 % din valoarea totala a contractului pentru tronson sos. Pantelimon", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro la finalul anului 2015.