Circulatia tramvaielor 14 si 36 se reia pe Sos. Pantelimon si Iancului dupa trei ani de santier

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2016, 16:17 Actualitate | Administratie Locala

Sos. Iancului - septembrie 2015 - 2
Foto: Hotnews
Circulatia tramvaielor 14 si 36 se reia pe Soseaua Pantelimon si Soseaua. Iancului, intre Bd. Ferdinand si Bd. Chisinau, incepand cu data de 04 februarie 2016, dupa ce Primaria Capitalei a finalizat lucrarile de modernizare ale celor doua artere pe tronsonul mentionat, potrivit unui comunicat emis de RATB.

Astfel, linia 14 va reveni pe traseul anterior, intre terminalele Piata Sf. Vineri si Faur Poarta 4, pe Str. Sf. Vineri, Bd. Corneliu Coposu, Cal. Calarasilor, Str. Traian, Bd. Ferdinand, Sos. Pantelimon,  Bd. Chisinau, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918.

Linia 36 va reveni pe traseul de baza, intre terminalele Platforma Industriala Pipera si Republica, pe Bd. Dimitrie Pompeiu, Sos. Petricani, Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reinvierii, Str. Turmelor, Sos. Colentina, Str. Ziduri Mosi, Sos. Pantelimon, Bd. Chisinau, Bd. Basarabia.

Pe Soseaua Iancului, artera aflata si ea in programul municipal de modernizare a infrastructurii, RATB va continua efectuarea de probe cu tramvaie de serviciu.

Dupa reluarea circulatiei tramvaielor pe Sos. Pantelimon, linia naveta 614 se desfiinteaza, incepand cu data de 05.02.2016.

Calatorii care detin abonamente pe linia 614 vor putea utiliza aceste titluri de calatorie, pana la expirare, pe liniile care au traseu comun cu cel pe care a functionat linia 614.

 Lucrarile de reabilitare a celor doua bulevarde au inceput la jumatatea lunii iunie 2013 si includ construirea unei parcari park&ride langa Cora Pantelimon. De atunci, etapizat, circulatia tramvaielor pe cele doua artere a fost intrerupta.

Reprezentantii Primariei Capitalei promiteau ca vor finaliza cele doua bulevarde in toamna anului 2014. Lucrarile se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect.

Potrivit unei situatii prezentate de Primaria Capitalei la finalul anului 2015, lucrarile la Sos. Iancului erau  realizate in proportie de 90%.

"Stadiul lucrarilor pentru acest tronson este de 90%. Astfel, au fost finalizate in proportie de 100% lucrarile la: carosabil, liniile de tramvai, peroane si trotuare. De asemenea, sunt executate in proportie de 95% respectiv 90% reteaua de contact a tramvaiului si cablurile de curent continuu. Se mai lucreaza la spatiile verzi (realizate in procent de 58%) si vor incepe lucrarile la pistele de biciclete. Lucrarile de reabilitare si modernizare a iluminatului public sunt realizate in proportie de 90%, iar automatizarile in proportie de 70%. In acest moment se fac probe la calea de rulare tramvai si la reteaua de semaforizare urmand ca in perioada urmatoare sa se decida in privinta reluarii circulatiei tramvaielor pe Soseaua Iancului si pe Soseaua Pantelimon, pana la intersectia cu bulevardul Chisinau - relatia dreapta catre bulevardul Basarabia. Valoarea lucrarilor executate pana la data de 15 decembrie, este de 37,525,108.48 lei fara TVA, ceea ce reprezinta un procent de 58,45 % din valoarea totala a contractului pentru tronson sos. Iancului", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro la finalul anului 2015.


In ceea ce priveste stadiul lucrarilor la Sos. Pantelimon, acestea erau finalizate in proportie de 56%.

"Stadiul lucrarilor pe acest tronson este de 56.50%. Liniile de tramvai sunt finalizate in procent de 44% dintre care: linii de tramvai - cale de rulare - 53%, Peroane - 10%, Reteaua de contact - 88%, Cabluri curent continuu - 88%, Terminal intermodal - 0%. Drumul este realizat in proportie de 81% dintre care: Carosabil - 95%, Trotuare   - 93%,  Piste biciclisti - 93,03%,  Circulatie - 5.56%, Spatii verzi - 44.35%, Utilitati - 75.02%
Parcaje  - 10%, Amenajari urbanistice  - 30%. In ceea ce priveste parcarea de la Cora Pantelimon, pentru aceasta urmeaza sa fie stabilita solutia finala. Finalizarea acesteia este estimata in anul 2017. Valoarea lucrarilor executate pana la data de 15 decembrie este de 72,300,717.42 lei fara TVA, ceea ce reprezinta un procent de 39.37 % din valoarea totala a contractului pentru tronson sos. Pantelimon", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro la finalul anului 2015.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
4416 vizualizari
  • -6 (8 voturi)    
    De (Miercuri, 3 februarie 2016, 16:31)

    cu5clase [utilizator]

    netolerat asa ceva ! Unde mai parcam cei care locuim in zona ? Au si inceput slugile lui Ontanu sa puna felicitari in geamurile masinilor.
    • -3 (7 voturi)    
      În casa (Miercuri, 3 februarie 2016, 18:00)

      TheD [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      O iei în pat. La asta trebuia sa se gândească în momentul în care au achiziționat masina. Și apartamentul comunist la supra preț fără loc de parcare.
      • -1 (5 voturi)    
        Ba (Miercuri, 3 februarie 2016, 18:16)

        cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui TheD

        o tin fraiere parcata pe linia de tramvai. La ce despagubiri puerile vrea RATB-ul e mai ieftin decat un abonmanet de parcare.
        • 0 (2 voturi)    
          Asa... (Miercuri, 3 februarie 2016, 19:53)

          TheD [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

          Bine bos, asa sa faci. Tine-o pe linia de tramvai.
          Dupa ce o lasi acolo sa nu uiti sa iei parizer inainte sa urci in garsoniera.
    • -1 (3 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 3 februarie 2016, 22:25)

      stingher [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      parchezi unde parcai inainte sa se suspende liniile
      • 0 (0 voturi)    
        nu se mai poate unde se parca inainte (Joi, 4 februarie 2016, 9:23)

        alex123 [utilizator] i-a raspuns lui stingher

        inainte sa se suspende liniile, parcarea era legala pe soseaua Iancului, la bordura, pe ambele parti. Existau indicatoare de parcare (se vede si pe Google Street, in istoric). Cateva sute de masini erau atunci parcate acolo. Iar acum, dupa "reabilitare", s-a pus oprirea interzisa. Deci raspunsul tau e gresit.
  • +2 (8 voturi)    
    Acum sa vedeti ... !!!! (Miercuri, 3 februarie 2016, 16:41)

    Carcalete [utilizator]

    ... tramvaie blocate de cei care s-au obisnuit sa parcheze, timp de 3 ani, pe linia de tramvai.
    • +3 (5 voturi)    
      Deja au plecat (Miercuri, 3 februarie 2016, 17:18)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      De săptămâna trecută începuse poliția să îndepărteze vehiculele parcate pe linia de tramvai, pentru că deja de atunci circulau pe acolo tramvaie utilitare ale RATB (probabil și pentru teste).

      Așa ceva nu trebuie însă tolerat de la bun început. Cum nu trebuie tolerată nici parcarea în diagonală în zonele cu oprirea interzisă de pe șoseaua Pantelimon în zona în care încă se lucrează.
    • +2 (2 voturi)    
      Sa vezi balamuc (Miercuri, 3 februarie 2016, 17:39)

      shlomo_bernstein [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      pe sos. Pantelion, peste cativa ani, cand s-or apuca de metroul Unirii-Pantelimon, iar spart bulevardul pt. ani de zile de lucrari! Mai bine il reabilitau la sfarsit, dupa ce bagau metroul, cum s-a stat pana acum mai stateau cativa ani pana faceau treaba ca lumea, dar la noi...anapoda! Si in noile cartiere, abia asfaltate peste juma' de an se sparge iar ca ii baga apa unui nou venit...
  • 0 (2 voturi)    
    alt (Joi, 4 februarie 2016, 1:39)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    dezastru pentru bucuresti, dar hipsterilor, care nu merg cu tramvaiul, si pensionarilor si tiganilor, care merg gratis, le va placea. Triada hipsteri, pensionari, tigani e imbatabila. Cu timpul vor ramine doar ei si cocalarii cu bmw si audi in bucuresti. Atunci va fi raiul pe pamint.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi