STUDIU DE CAZ: Ce face Primaria din Viena cu masinile parcate neregulamentar?

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 27 mai 2015, 17:55 Actualitate | Administratie Locala

Viena de sus
Foto: Hotnews
E bine sau nu ca masinile parcate neregulamentar sa fie ridicate? Opinii pro si contra sunt cu miile. Dar sa vedem si un exemplu dintr-o capitala europeana aflata la cateva sute de km de granita de Vest a Romaniei. Primaria din Viena a decis sa ridice masinile parcate neregulamentar inca din anul 1974, dupa ce o femeie a murit intr-un incendiu pentru ca pompierii nu au putut ajunge la timp din cauza unor masini care blocau strada. Primaria se ocupa de partea organizatorica, iar pentru activitatea efectiva de ridicare a masinilor sunt selectate firme private pe baza de licitatie.


In Viena, pentru a-si recupera masina, proprietarul trebuie sa plateasca 242 EURO, plus amenda pentru parcare neregulamentara, plus 9 euro pe zi pentru pastrarea masinii (pana cand proprietarul se duce sa o recupereze). Din aceasta suma Primaria din Viena nu ia nimic, comunitatea locala incasand doar banii din amenzi, potrivit unui raspuns trimis de municipalitatea Vieneza la solicitarea HotNews.ro

"In cazuri de urgenta masinile de salvare, pompieri si politie trebuie sa ajunga la orice ora si nestingherit la locurile in care au avut loc accidente sau unde au loc incendii. O intarziere de cateva minute poate avea consecinte fatale pentru cei implicati. Motivul din cauza caruia a fost infiintat in 1974 Serviciul pentru ridicarea autovehiculelor in cadrul Departamentului Municipal 48 (MA 48 - Departamentul pentru Managementul deseurilor, curatenia strazilor si parcul de masini) a fost unul extrem de trist: o femeie a murit intr-un incendiu pentru ca pompierii nu au putut ajunge la timp la respectiva locuinta din cauza unor masini parcate neregulamentar, care le-au blocat accesul", a declarat pentru HotNews Ulrike Volk, sefa servicului de comunicare al Departamentului Municipal 48 ( Departamentul pentru Managementul deseurilor, curatenia strazilor si parcul de masini).

Potrivit aceleasi surse, reglementarile legale cu privire la ridicarea masinilor sunt stipulate in Codul de circulatie rutiera (lege federala). Parcare neregulamentara inseamna spre exemplu:
- parcarea pe a doua banda
- in fata intrarii unei case
- in zonele prevazute pentru descarcare sau zonele destinate taxiurilor
- in zonele semnalizate cu oprire sau parcare interzisa etc.

Tarifele (costurile pentru ridicarea si pastrarea masinii) au fost reglementate printr-o lege la nivelul Vienei (Ordinul Guvernului Landului Viena / Ordinul Municipalitatii Vienei).

Serviciul de ridicare a autovehiculelor intervine, respectiv ridica masinile care au fost parcate neregulamentar si incurca circulatia, dupa o sesizare a politiei sau a organelor care se ocupa de supravegherea zonelor de parcare.

Reprezentantii Primariei Vieneze spun ca masura de ridicare a masinilor parcate neregulamentar nu este neaparat pentru civilizarea soferilor ci pentru siguranta traficului.

"Nu este vorba despre disciplinarea soferilor, ci despre siguranta traficului si despre asigurarea unui trafic fluent. Circulatia mijloacelor de transport in comun, ca spre exemplu a tramvaielor, nu trebuie sa fie impiedicata, zonele de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati nu au voie sa fie blocate sau ocupate neregulamentar, politia, salvarea si pompierii trebuie sa aiba intotdeauna cale libera, astfel incat sa poata interveni in cazuri de urgenta", a mai declarat Ulrike Volk.

Rudolf Schicker, consilier municipal Viena, a declarat in urma cu cateva saptamani intr-un interviu acordat HotNews.ro ca soferii din orasul sau nici macar nu se gandesc sa parcheze pe trotuar, iar daca cineva ar face asta, i-ar fi ridicata imediat masina.

"Noi nu am avut aceasta problema. Cunosc problema de la Sofia, Moscova, Bucuresti, Belgrad, dar sub forma pe care o descrieti d-voastra nu am intalnit-o la Viena. Ce s-a intamplat la noi, uneori, in intersectii, oamenii parcau cu doua roti pe trotuar. In momentul in care la noi cineva ar parca pe trotuar, ar fi imediat ridicata masina dupa care trebuie sa se duca undeva la o parcare uriasa, aflata la 10 km de Viena pentru a o recupera. Va plati transportul masinii si amenda, iar acea parcare uriasa nu este conectata la reteaua de transport in comun, deci va trebui sa plateasca un taxi pana acolo, ceea ce ii va da multe batai de cap. Ce am mai facut noi, am ingradit acesul masinilor prin piloni, dar asta vad ca se intampla deja si la Bucuresti. Am vazut ca si la Moscova se ridica masinile destul de des fiindca altfel nu merge", a declarat acesta. Citeste aici mai mult.










20670 vizualizari
  • -9 (43 voturi)    
    aha (Miercuri, 27 mai 2015, 18:08)

    Xorciser [utilizator]

    SI o comparatie cu Viena la parcari nu faceti?
    • +35 (41 voturi)    
      Nu (Miercuri, 27 mai 2015, 18:21)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui Xorciser

      Nu o sa intalnesti parcari la tot pasul in Viena, iar acolo unde sunt, preturile sunt incomparabile mai mari decat in Romania. Incearca maine un exercitiu ca sa vezi cum se parcheaza in Romania. Si iti dau si cateva indicii: in parcarile supermaketurilor, locuri de parcare pentru persoane cu handicap ocupate fara drept, desi exista locuri libere la o distanta rezonabila, parcari in zona interzisa, desi la cativa pasi gasesti locuri libere, parcari subterane la Universitate goale, desi stradutele din zona sunt sufocate de masini.
      Nu lipsa locurilor de parcare ne face sa incalcam atat de des regulile ci nepasarea si lipsa de bun simt.
      • +40 (44 voturi)    
        Corect! (Miercuri, 27 mai 2015, 19:05)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Dani

        Am fost zilele trecute în Obor cu maşina unui prieten. La subsol, parcare uriaşă, mai bine de jumătate era goală. În jurul halelor, plin de maşini parcate care încotro, aiurea, blocau trotuare, etc.
        Am făcut piaţa liniştiţi, am mâncat nişte mici, am ieşit cu maşina, am plătit 2 (doi) lei parcarea.

        Lipsa locurilor de parcare este o problemă în unele locuri, însă la noi nesimţirea bate orice.
      • +36 (40 voturi)    
        ABSOLUT NIMIC NU VA FUNCȚIONA (Miercuri, 27 mai 2015, 19:09)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Dani

        cîtă vreme poliția (se citește miliția) va continua SĂ SIMULEZE că-și face treaba. Observați numai cît de mulți vorbesc la telefon în timp ce conduc, deși este categoric interzis. Și ăsta-i un exemplu minor.
        • 0 (2 voturi)    
          Costuri (Joi, 28 mai 2015, 11:09)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

          La noi costa in sectorul 1 acum vreo 5 ani ~150E ridicarea si 60E pe zi daca lasai masina la ridicari. Asta pentru ca stim ca in Bucuresti e mult mai scump decat in Viena sa faci o parcare pentru masini ridicate.
      • +7 (9 voturi)    
        masina ramane un lux (Joi, 28 mai 2015, 9:51)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dani

        din pacate bizonii nu pot intelege si unii dintre ei nu vor accepta niciodata un adevar simplu: locul de parcare nu este un drept! cei 15-20 de metri patrati necesari pentru un loc de parcare (25-28m2/loc intr-o parcare supraetajata) costa. sunt orase in Europa unde oamenii isi permit masina, dar nu-si permit locul de parcare.
        cine si-a cumparat un apartament intr-un bloc nou din bucuresti stie cat costa un loc de parcare. blocurile comuniste, prevazute cu 5-10 locuri de parcare, functioneaza inca pe un sistem arhaic, dar daca am aplica aceleasi reguli ca in occident?
        in Viena permisul de parcare in zona de resedinta nu iti rezerva si un loc de parcare. deseori cei care ajung tarziu acasa se mai invart cate 20-30 de minute pana gasesc un loc liber. de aceea multi au cumparat locuri de parcare la subsolul cladirilor. acestea costa o gramada de bani pentru ca si ei au cladiri vechi, de patrimoniu, pe care le-au modificat in timp pentru a permite parcarea la subsol. sa modifici un bloc comunist ca sa faci parcare la subsol? este posibil, dar costa 20-30.000 euro/loc.. cati isi permit asa ceva?.. majoritatea au masini sh pe care au dat 10% din suma asta.
        • +3 (3 voturi)    
          Daca poti (Joi, 28 mai 2015, 13:07)

          Casargoz [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Daca poti sa modifici si blocul meu, platesc pe loc. Pe bune. Imi doresc parcare la subsolul blocului meu communist. Sper sa nu fie metrou dedesubt.
          :)
          • 0 (2 voturi)    
            orice este posibil.. (Joi, 28 mai 2015, 13:41)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

            daca exista vointa.
            blocul tau comunist putea fi mutat pe roti cu tehnologia anilor '80.. in Alba Iulia au mutat un bloc cu locatarii privind de la ferestre (eu totusi nu m-as hazarda).
            crezi ca nu se poate construi o amarata de parcare la subsol cu tehnologia de azi?

            tot ce trebuie sa faci este sa convingi asociatia de proprietari.. apoi strangeti banii pentru un studiu de fezabilitate, urmat de un proiect si in final de constructia efectiva. in cazul fericit in care blocul are si un spatiu verde adiacent, parcarea poate fi construita acolo si spatiul verde refacut ulterior.
            dar cum convingi ceilalti proprietari?...
            • +2 (2 voturi)    
              // (Joi, 28 mai 2015, 14:14)

              Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              M-am gandit la Solutia cu mutatul blocului pe calea ferata. Mai ales ca blocul este situate langa o cale ferata.
              Dar...
              CFR Marfa a privatizat terenul CF industrial si deja s-a construit un bloc peste calea ferata :)

              Nu ramane decat solutia mansardarii blocului cu parcari :)
              • +1 (1 vot)    
                cu macaraua?.. :) (Joi, 28 mai 2015, 17:48)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

                daca extindem un pic balcoanele si adaugam stalpi de rezistenta la colturi, e suficienta o macara instalata pe bloc.
      • +2 (2 voturi)    
        Ca informatie aditionala: (Joi, 28 mai 2015, 17:11)

        RoFa [utilizator] i-a raspuns lui Dani

        in Viena sunt suficient de multe parcari incat sa nu fie neaparat o problema iar pretul este evident mult mai mare decat in Romania fiind evident raportat la salariile din Austria. Problema e ca si acolo sunt destui indivizi nepasatori sau care nu sunt dispusi sa respecte regulile stabilite si de aceea pedepsele si amenzile sunt pe masura. Un singur lucru e clar: disciplina nu se impune doar prin reguli ci mai ales prin controlul respectarii regulilor.
        In Bucuresti primaria nu s-a ingrijit niciodata de 25 de ani incoace de crearea locurilor de parcare ci de incheierea de contracte (inchirieri sau vanzari de parcari) aducatoare de bani si foloase directe pentru cei "destepti", dar si pentru cei ce semneaza respectivele contracte!!!
    • -10 (40 voturi)    
      lobby pt hoti (Miercuri, 27 mai 2015, 18:26)

      gebeleizis2020 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      in ultima vreme am citit articole 'pro-saltare-auto" in multe locuri
      e un PR al infractorilor care salta miseleste masini care nu incurca cu adevarat traficul
      am vazut cum au ridicat un Golf nou al unei tipe, parcat un pic aiurea pe trotuar,
      in schimb au lasat in pace un ML al carui proprietar deosebit de bronzat l-a parcat la 10m distanta, chiar in mijlocul unei intersectii. bronzatul insa a tipat la ei de pe terasa unei case ca vine imediat si sa-si vada de treaba lor
      ceea ce au si facut...

      si pe holurile primariilor si parlamentului misuna acesti infractori deghizati in hinghieri de masini, fac lobby sa se dea iar drumul la abuzuri totale...
      • -5 (15 voturi)    
        multi inteligenti (Joi, 28 mai 2015, 0:47)

        robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui gebeleizis2020

        sunt multi inteligenti care vor sa combata o contraventie (parcarea in loc nepermis) cu o ilegalitate (acordarea ilegala a dreptului de a ridica masini)
        p.s. vi se pare ca nu se mai opreste in prima banda cu avariile puse de cand se ridica masini?
        sunt ridicate masinile care nu incurca traficul, ceea ce nu a r trebui sa se intample
        • +2 (4 voturi)    
          "masinile care nu incurca traficul"? (Joi, 28 mai 2015, 10:00)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          pai cum mai sunt ridicate? vrei sa spui ca politia a pus gresit interdictia de parcare in acel loc? sau atata timp cat mai ramane o banda (din 2 sau 3), mai raman 50 de cm sa te strecori pe trotuar intre masina si zid.. inseamna ca "nu incurca traficul"?

          daca o lege se aplica gresit, nu inseamna ca trebuie sa renuntam la acea lege. daca legea permite ridicarea masinilor, atunci nu poate fi "acordare ilegala", nu? hotararea CCR a spus doar ca parlamentul trebuie sa legifereze cadrul legal, nu hotararile primariilor. o lege bine scrisa va lasa mai putin loc pentru abuzuri. daca nu avem nici o lege care sa permita ridicarea masinilor, atunci abuzul devine regula.
          • 0 (2 voturi)    
            esti bine? (Joi, 28 mai 2015, 11:10)

            robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            nu CCR ci ICCJ a spus ca parlamentul trebuie sa legifereze cadrul legal, nu hotararile primariilor, adica pana acum nu era temei legal sa se ridice masinile.
            se vede ca n-ai avut masina in viata ta
            • +2 (2 voturi)    
              ICCRJ.. (Joi, 28 mai 2015, 12:44)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

              daca am sau nu masina (intamplator, am) este un argument relevant? problema asta ne afecteaza pe toti, indiferent cate masini avem.
              • 0 (2 voturi)    
                esti de la poplaca probabil (Joi, 28 mai 2015, 13:38)

                robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                unde nu sunt probleme cu parcarile
    • +10 (20 voturi)    
      De acord (Miercuri, 27 mai 2015, 18:30)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Culmea, sunt de acord cu comentariul.

      Dar s-ar putea să fiți surprins: diferența față de București s-ar putea să nu fie parcările, ci transportul în comun :)
      • +14 (22 voturi)    
        Adică? (Miercuri, 27 mai 2015, 19:07)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        Eu n-am maşină. Merg peste tot cu transportul în comun. Prefer metroul, opţiunea a doua e tramvaiul, a treia e troleibuzul, la final autobuzul. Taxi dacă e o adresă departe de orice sau dacă trebuie să schimb de 4 ori cu transportul în comun.
        Cunosc însă oameni care şi la toaletă s-ar duce cu maşina.
        • +7 (7 voturi)    
          Poate pt. matale ... (Joi, 28 mai 2015, 9:36)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          ... e o optiune. E si pt. mine - vara mai ales, daca am drumuri lungi cu multe intreruperi si nu merg la birt, folosesc insa bicicleta in loc de taxi.

          Da' daca esti agent de vanzari, sau ai alta meserie care-ti cere sa te deplasezi mult, la ce frecventa au mijloacele de transport in comun in RO, nu prea-s o optiune.

          Da' si io-s de aceeasi parere: pe aia ar trebui sa se concentreze toate primariile: sa faca transportul in comun atat de rapid si de convenabil, nu atat dpv al costului cat al vitezei de transport si acoperirii, incat sa nu mai existe motivatie pt. a folosi masina.
          • +2 (2 voturi)    
            tema pt acasa (Joi, 28 mai 2015, 13:56)

            caprairinucai [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Sunt sigur ca statului ii convine mai mult sa folosesti masina:combustibilul cu taxele aferente,service ,impozite pe profit la benzinarii si rafinarii samd ,plus stresul la care te supui in trafic si timpul pierdut nu te mai face sa te gandesti la magariile guvernului-deja esti plin de spume si prea obosit. transportul in comun nu aduce nimic bun.
        • +2 (2 voturi)    
          transport in comun (Joi, 28 mai 2015, 11:06)

          Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          In Bucuresti, transportul in comun este la limita de jos. Am vazut orase si in Occident unde transportul in comun este excelent dar si in Orientul Mijlociu, de exemplu, unde pe alocuri transportul in comun lipseste complet. In Bucuresti este undeva la mijloc. Exista dar e foarte limitat, metroul nu acopera intregul oras, este foarte adesea nevoie sa schimbi doua - trei legaturi, nu exista un program stabilit, etc... Desigur, in conditiile in care nu se respecta banda pentru autobuze este efectiv imposibil sa existe un program stabilit dar asta e alta problema. Ramane faptul ca atunci cand folosesti transportul in comun nu stii sigur cand vei ajunge, poti astepta 30 de minute (ex: troleibuz 79 ora 8 seara la Romana) sau 5 minute - total impredictibil; ramane faptul ca in multe situatii este insalubru, ca este efectiv imposibil sa iti iei bilet din anumite locuri, daca nu esti un utilizator frecvent esti condamnat la ilegalitate de RATB. Nu poti folosi cu incredere decat metroul daca ai nevoie de o deplasare rapida si predictibila.
          • -1 (1 vot)    
            Câteva menţiuni (Joi, 28 mai 2015, 18:43)

            war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

            1. Eu plec la drum întotdeauna din timp. Estimez câte 10 minute timp de aşteptare la schimbarea unui mijloc de transport.
            2. Impredictibilă e şi deplasarea cu maşina. Dai de un ambuteiaj, de un şanţ săpat azi dimineaţă pe undeva, de loc de parcare ioc la destinaţie, etc.
            • 0 (0 voturi)    
              alte mentiuni (Vineri, 29 mai 2015, 15:12)

              Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

              1. Deplasarea cu masina este si ea impredictibila dar nu in acelasi grad. Eroarea e de 10 - 20 de minute, la transportul in comun poate fi de peste o ora pentru o distanta mai mare.
              2. Nu e vorba de plecat sau neplecat la timp. Oricum ai intoarce-o ziua nu are decat 24 de ore. Daca locuiesti, sa zicem, la Raul Doamnei si lucrezi undeva in zona Baneasa, ceva mai departe de metrou, s-ar putea ca distractia sa tina 2 ore dus, doua ore intors in mod frecvent. In Occident nu ai nevoie de un total de 4 ore nici daca locuiesti la 50 de km de localitate.... Eu efectiv nu am atat de mult timp la dispozitie si cred ca in aceeasi situatie sunt multi.
              Mentiune: evident, discutia este oarecum off topic, calitatea transportului public in Bucuresti nu are o legatura directa cu ridicarea sau neridicarea masinilor.
    • +14 (16 voturi)    
      Nu au multe locuri de parcare si costa mult (Miercuri, 27 mai 2015, 18:33)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Da, se poate face o comparatie: un abonament de parcare, adica cea mai ieftina varianta, e 350 de euro lunar, si nu sunt destule locuri pentru toata lumea, asa ca multi vienezi nu au masini si circula cu metroul. Parcare gratuita se gaseste doar in cateva locuri pe la periferie sau, cu mult noroc, pe malul Dunarii.
    • +22 (32 voturi)    
      Ce tot atata ii trageti cu parcarile?? (Miercuri, 27 mai 2015, 18:47)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Nicaieri in lumea civilizata nu ti se permite sa faci ceva ilegal doar pentru ca nu esti multumit sau iti lipsete ceva! Sa mai zic de parcari goale si masini parcate ilegal la cateva zeci de metri distanta? Ca trebuie facute mai multe parcari, de acord, dar trebuie luptat pentru asta si in nici un caz prin nerespectarea legii.
      • +3 (9 voturi)    
        Iarasi unii dau minusuri (Miercuri, 27 mai 2015, 22:44)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Fara sa aiba macar curajul raspunderii de a-si spune parerea, ce considera gresit in ce spun. Ar fi bine daca site-ul ar putea permite sa dai un minus doar dupa ce ai raspuns ceva la comentarii. In acest fel s-ar putea vedea si cum judeca cei care dau minusuri, daca judeca! Sau poate eu gresesc, caz in care imi pot cere scuze, cum am mai facut-o.
    • +5 (11 voturi)    
      doar boii au masini ridicate (Miercuri, 27 mai 2015, 22:13)

      RaduBM [anonim] i-a raspuns lui Xorciser

      in cluj se parcheaza in intesectii si in sensuri giratorii, ceea ce de nenumarate ori a cauzat accidente din cauza vizibilitatii reduse. si eu am masina, da am si un cap, si niste picioare. intotdeauna gasesti parcare daca esti dispus sa mergi 200 m pe jos. sa le ridice, ca numai boilor li se ridica.
    • -3 (23 voturi)    
      Articol pro-hingheri de masini (Miercuri, 27 mai 2015, 22:48)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      In Viena se ridica doar masinile parcate la intrarile in spitale, intrari de urgenta, hidranti, etc deci doar unde nu au ce cauta cu nici un pret. In rest, amenzi, pe care le si incaseaza. La ei nu se imbogateste nimeni ridicand prin abuz masinile.
      • +11 (11 voturi)    
        Pacate pe trotuar! (Joi, 28 mai 2015, 0:19)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Nu ai citit articolul: "In momentul in care la noi cineva ar parca pe trotuar, ar fi imediat ridicata masina dupa care trebuie sa se duca undeva la o parcare uriasa, aflata la 10 km de Viena pentru a o recupera."
    • +9 (11 voturi)    
      Parcarea în Viena (Joi, 28 mai 2015, 1:13)

      patrick_higher [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Depinde de tariful pe Bezirkl (sector); în 20 de astfel de sectoare se plătește parcarea. În multe locuri, primele 15 minute sunt gratuite. Apoi prețurile încep de la 1 euro pe 30 de minute. Dar în centru se ajunge lejer și la 30 de euro. Pe oră! Se întâmplă să te învârți zeci de minute și să nu găsești un loc liber, așa că te îndepărtezi de centru și mergi mult și bine pe jos. Iar enorm de mulți vienezi circulă cu mijloacele de transport în comun și cu bicicletele. Fiindcă nu-s cocalari rumâni, de aia.
    • +1 (1 vot)    
      sau asa ceva (Joi, 28 mai 2015, 8:20)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      ca aici https://www.youtube.com/watch?v=V-fWN0FmcIU
  • +25 (33 voturi)    
    Masinile trebuie ridicate in cazuri flagrante (Miercuri, 27 mai 2015, 18:12)

    gigel [anonim]

    cum ar fi :

    - cand blocheaza traficul
    - cand pun in pericol pietonii, adica pe trotuar sau pe trecerile de pietoni
    - cand blocheaza alte masini
    - cand blocheaza accesul catre cladiri


    Sa va spun cum e la noi: am sunat la 112 pentru ca nu puteam iesi cu masina din parcare datorita unui tantalau care isi lasase masina pe avarii si mi-au zis ca nu pot sa o ridice ci doar sa vina sa ii dea amenta.

    Am vazut in Spania intr-o localitate micuta cum in 10 minute au ridicat masina unui bizon care o lasase pe avarii.

    In schimb la noi masinile se ridica miseleste de pe langa asa-zisele intersectii cu stradutele din spatele blocului, in timp ce in intersectiile mai mari taximetristii stau pe trecerile de pietoni cu masinile si nu se ia nimeni de ei.

    Cam asta e spiritul in care se aplica legile la noi, in deplina bataie de joc fata de cetatean.

    Cazurile benigne se rezolva cu amenzi piperate care se duc la bugetul statului, nu trebuie ridicate masini care merita sanctionate dar care nu incurca pe nimeni doar ca sa faca unii bani.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 28 mai 2015, 11:54)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      Cum scrie si in articol "Nu este vorba despre disciplinarea soferilor, ci despre siguranta traficului si despre asigurarea unui trafic fluent". Ce nu inteleg cei care sustin ridicarea neconditionata e ca o autospeciala poate ridica maxim 10 masini pe zi. In ritmul asta 90% dintre cei care parcheaza neregulamentar raman nepedepsiti. In schimb un singur om poate da in 10 ore si 1000 de amenzi. Practic in doua luni, dupa 5-6 amenzi oricat de nesimtit ar fi tot se potoleste. Stiu cazuri de persoane care au avut masina ridicata, dar asta nu-i impiedica sa parcheze neregulamentar. Pentu ca stie ca probabilitatea e foarte mica, sunt zeci de masini sunt de ridicat pana ajunge la el. Daca ar primi in schimb o amenda de 200 de lei in ficare zi s-ar potoli imediat.
      Orice pedagog poate confirma ca amploarea unei pedepse nu modeleaza comportamentul, din contra genereaza frustrare si furie. Ceea ce modeleaza comportamentul e repetitia. O pedeapsa mai usoara, repetata sistematic, e mult mai eficienta decat una severa, dar aplicata ocazional.
  • +5 (11 voturi)    
    ORDINE !!! (Miercuri, 27 mai 2015, 19:14)

    SRA [anonim]

    Asa este si in Elvetia fiecare canton isi fixeaza amenzile si taxele ! Este DISCIPLINA si ORDINE, ajungi la Pital sau undeva in centru gasestilocuri libere pentruca stationarea este de 15 minutes!

    In ROMANIA cum este in politica asa este si strada BORDEL !!!
  • +8 (22 voturi)    
    JM (Miercuri, 27 mai 2015, 19:17)

    kronk [utilizator]

    Iar comparati un oras civilizat cu un sat nenorocit.
  • +7 (25 voturi)    
    Romanii nu inteleg (Miercuri, 27 mai 2015, 20:02)

    zyk [utilizator]

    ca masina este un lux si nu un drept! Daca-ti permiti asemenea lux...platesti. Platesti de la carburant, intretinere, taxe, pana la pararea lui pe domeniul public.
    Nu este nimeni obligat sa faca slalom printre masinile parcate pe trotuar, spatii verzi sau aiurea pe trecerile de pietoni. Nu este vina nimanui ca transportul in comun nu poate sa ajunga in statii din cauza unora care-si baga picioarele in orice regula de bun simt.
    In tarile civilizate sunt parcari si pe strazi, dar cu taxa! Si tot necivilizatii astia din vest, mai folosesc si bicicleta sau mijloacele de transport in comun ca sa-si miste fizicul pana la munca sau unde au treaba.
    • +7 (9 voturi)    
      nu (Miercuri, 27 mai 2015, 21:03)

      aricipogonici [utilizator] i-a raspuns lui zyk

      Ei uite ca nu sunt deacord cu tine, desi sunt pro ridicarea masinilor. Masina in Romania ar terebui sa fie un lux, poate asa e in alte tari/orase. Tocmai vin de la Paris si mi se pare o prostie sa ai masina acolo sau un lux , vorba ta. Insa eu daca mi-am luat un teren la marginea orasului sa imi fac o casa, nu am transport in comun (printre alte lipsuri) si trebuie sa merg la servici, sa-mi duc copilu' la scoala, ai impresia ca e un lux masina? Eu as spune o necesitate. Insa subiectul e ridicarea masinilor, eu sunt pro, insa fara discriminare. Daca nu e voie sa opresti, o ridica fie ca esti somer fie ca esti smecher. Poti fi si tonta, legea e lege. Asteptam o reforma si in militie.
      • +7 (7 voturi)    
        SImplu (Joi, 28 mai 2015, 8:47)

        bfc [utilizator] i-a raspuns lui aricipogonici

        Eu nu stau in Paris. Stau in Cluj-Napoca.
        Orasul e in lucru pentru a doua oara in ultimii 3 ani; solutia mea este simpla, pentru ca stau mai departe de centru:
        - ma duc cu masina in cea mai apropiata parcare
        - parchez masina frumos acolo si plec cu tichetul de parcare
        - mersul pe jos 15 min nu este daunator
        - ma intorc inapoi si platesc 1-2 lei maxim si am scapat.

        Ma intalnesc pe drum cu bizonii care parcheaza ilegal si se tot uita agitati pe unde este politia ca sa fuga la masina sa "discute cu ei".
        Deci si dumneata, poti sa mergi cu masina in apropiere de un transport in comun, o lasi in parking si ai rezolvat problema.
        Poate ca masina este o necesitate, dar este si un lux, si atrage si anumite cheltuieli pe care, un om cinstit si cu bun simt, le asuma.

        P.S. Daca va ganditi ca uneori aveti urgente va recomand sa plecati cu 30 - 60 min mai repede de acasa/birou :)
      • 0 (2 voturi)    
        ba da (Joi, 28 mai 2015, 13:11)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui aricipogonici

        atunci cand ti-ai luat terenul la marginea orasului ai stiut ca vei avea nevoie de masina si, implicit, de loc de parcare in oras. a fost decizia ta financiara de a te muta in afara orasului in care lucrezi... un lux, ar spune unii. masina nu este o necesitate, doar alegerea ta o face necesara. d
        aca eu m-as angaja la Viena si as locui la Zarnesti, pot spune ca avionul a devenit subit o necesitate si UE trebuie sa-mi asigure aeroport si curse regulate Zarnesti > Viena?..

        desigur, exemplul meu este exagerat si cu totii ne dorim ca orasele mari sa aiba zone rezidentiale "satelit" legate cu sisteme de transport in comun rapide si eficiente..
      • -1 (1 vot)    
        ba da (Joi, 28 mai 2015, 15:19)

        om normal [anonim] i-a raspuns lui aricipogonici

        Dumneata, cînd ti-ai cumparat teren la marginea orasului, l-ai luat mai ieftin ca e departe. Asa ca ai vrea ca societatea sa-ti suporte tie economia dîndu-ti dreptul sa ai si masina, fiindca, nu-i asa, toti trebuie sa fim fericiti ca arici pogonici are casa mare si teren mare de gratarel. E, uite ca nu e asa.

        Ai facut economie la teren, te costa la deplasari. N-ai mai mult drept sa ai masina decît are oricine altcineva, ca sta în buricul tîrgului sau nu. Descurca-te, ca nu societatea ti-a cumparat terenul la tara.
    • +2 (8 voturi)    
      Masina nu mai e demult un lux (Miercuri, 27 mai 2015, 22:39)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui zyk

      Pentru unii e chiar o necesitate. Cu restul sunt total de acord!
  • 0 (16 voturi)    
    ce e o valul asta de articole pro -ridicari? (Miercuri, 27 mai 2015, 20:52)

    Robert [anonim]

    Nu exista nici un termen de comparatie.

    in Viena se ridica masini parcate PE BANDA A DOUA, in Romania chiar si din fata maternitati, acolo mi-au ridicat-o mie. Am venit cu copilul si ia masina de unde nu e. RUSINE!!!!
  • +2 (14 voturi)    
    Bullpoppy (Miercuri, 27 mai 2015, 22:09)

    ionut [anonim]

    Am parcat aiurea in Viena si am primit amenda. Nici nu s-a pus problema ridicarii. Un material scris pentru a apara un alt material in care Hotnews considera ca trebuie reintrodusa ridicarea masinilor. Jenant.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai citit articolul? (Joi, 28 mai 2015, 8:52)

      bfc [utilizator] i-a raspuns lui ionut

      Ai cititi ce zicea reprezentantul primariei?
      Ai citit situatiile in care se ridica masina?

      De ce lumea citeste titlul si apoi sare direct la comentarii sa isi dea cu parerea despre un titlu si nu despre continut?

      Unde erai parcat? Ce punct ai blocat?
      Eu am un amic care a parcat in fata unei intrari intr-o curte interioara, avea poarta inchusa fara semn de access auto si obisnuit ca la noi daca nu e semn poti parca, cand s-a intors masina nu era; si da, a mers 10km cu taxi pana la parcare aia, a platit toate taxele si taxi-ul a trebuit sa il plateasca dus-intors.

      Pot sa va zic ca de atunci, amicul meu nu mai parcheaza aiurea nicaieri, nici macar in Romania.

      Deci argumentul tau ca nu ai avut masina ridicata nu sta in picioare, sunt altii care au avut masina ridicata :)
      • +2 (2 voturi)    
        incredere (Joi, 28 mai 2015, 11:22)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui bfc

        Nu se obisnuieste asa in Romania, eu nu am parcat in viata mea in fata unei porti. Amicul tau intra exact in definitia celor care incurca circulatia.
        In alta ordine de idei, as fi perfect de acord cu ridicarea masinilor daca as avea cat de putin incredere in aplicarea acestor legi. Dar se intampla urmatoarele:
        - aceasta regula s-a aplicat miseleste de foarte multe ori -- am vazut masini ridicate din locuri in care nu exista semn de interdictie parcare!
        - costurile, cum reiese din articol, sunt mai mari in Romania decat in Viena - costul initial poate este mai mare la ei dar costul zilnic de la noi il depasea cu siguranta.
        Intrebare inocenta: de ce la restul amenzilor exista o corelatie intre venituri si cuantumul amenzii iar la aceasta ridicare se plateste mai mult in Romania decat la Viena? Eu nu am decat doua idei, puteti alege ce vi se pare corect:
        1. Gonitul cu 150 la ora prin oras este considerat mai putin grav decat parcarea ilegala
        2. Sunt anumite firme care vor sa se imbogateasca.

        Nu stiu daca un tip de articol care da un exemplu este cel mai revelator. Poate ar fi mai bun un articol care sa explice situatia in mai multe locuri si sa incerce si sa particularizeze in cazul Romaniei. As fi perfect de acord sa se ridice masinile care blocheaza, care sunt parcate in aria indicatoarelor cu oprirea interzisa, etc. Eu nu parchez niciodata asa. Dar nu mi se pare normal ca decizia sa fie la discretia unor firme care intra pe o strada fara niciun indicator si ridica toate masinile de acolo. Asta este crima organizata de stat.
  • -5 (11 voturi)    
    catiusa (Joi, 28 mai 2015, 0:12)

    amycus [utilizator]

    banii vin direct de la vieru sau de la poteras?

    voua astora care ii aclamati pe hinghierii de masini, merita sa vi se intample orice abuz.
    • +5 (7 voturi)    
      ... (Joi, 28 mai 2015, 8:55)

      bfc [utilizator] i-a raspuns lui amycus

      Chiar nu intelegi ca cei care sustin ridicarea masinilor sunt cei care se invart si o ora in trafic ca sa parcheze regulamentar?

      Cealalta tabara care urla din rasputeri ca nu vor ridicare de masini sunt cei care pun avariile si pleaca din masina?

      Orice urgenta ai nu poti sa iti bati joc de alt cetatean. Orice vrei sa faci nu poti face atata timp cat ingradesti drepturile altui cetatean.
      Oricata libertate ai avea gandeste-te ca si cel de langa tine are la fel de multa libertate si drepturi.
      • +2 (2 voturi)    
        exemplu (Joi, 28 mai 2015, 11:31)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui bfc

        Eu nu parchez niciodata ilegal si sunt impotriva ridicarilor. Pentru ca la noi se ridica abuziv si discretionar. Este un alt semn al agresiunii statului impotriva cetateanului. In Viena eu nu am avut nicio problema cu parcarea. A fost totul perfect. Pentru ca lucrurile sunt predictibile si clare. In Romania trebuie sa fac slalom printre parcagii de ocazie (Politia Romana??), sa ghicesc intentii ale unor mafioti care ridica masini, sa evit proprietari care au sentimentul ca au mostenit de la tata locul din fata blocului chiar daca nu l-au platit niciodata, intr-un cuvant sunt agresat permanent. Nu, nu am nicio incredere ca aceasta masura se va aplica neabuziv, am nenumarate exemple (se intampla ca am lucrat langa fantana Miorita) unde masinile parcate in locuri unde nu era indicator de oprire interzisa erau ridicate. Nota - un metru mai incolo unde erau masini pe strada Tipografilor, unde ESTE OPRIREA INTERZISA nu intra nimeni sa ridice masini. Este vorba de a da cat mai putine drepturi unui stat abuziv.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Joi, 28 mai 2015, 13:05)

          Casargoz [anonim] i-a raspuns lui Arlecchino

          La fel se intampla si pe Fabricii o strada laterala un unde s-a facut ceva si mai si. Pentru a avea locuri de parcare cei de la o institutie publica s-au montat indicatoare de oprire interzisa cu "exceptia ADS6"
          Apoi s-a facut in dreptul acestei instuttii o trecere de pietoni care duce spre groapa unui pasaj feroviar abandonat.
          La 50 de matri pe Iuliu Maniu nu ridica nici naiba masinile parcate aiurea.
  • 0 (12 voturi)    
    Romanilor (Joi, 28 mai 2015, 2:29)

    KostasP [utilizator]

    Nu le-as da voie cu masini, numai cu biciclete si trotinete, specifice varstei lor intelectuale.
  • +2 (10 voturi)    
    NU ridicarii (Joi, 28 mai 2015, 4:09)

    wave [anonim]

    Ridicarea masinii este o masura proasta din aproape toate punctele de vedere:

    1. Este ineficienta (penalizezi foarte putini soferi raportat la volumul de munca depus)

    2. Se prefera tocmai ridicarea masinilor care deranjeaza traficul cel mai putin (ceea ce e pe dos de cum ar trebui). Exemplu: mie acum vreo 5 ani mi-a fost ridicata masina dintr-o parcare de langa blocul unde locuiam pe motiv de loc de taxi. Erau 7 locuri de taxi unde niciodata nu parca nici un taxi, taxiurile stateau doar in strada, nu in acea parcare. Dupa cum a spus cineva mai sus, asta e ticalosie, nu e lege. E o mizerie. Sa platesti 10 milioane ca ti-ai lasat masina intr-o parcare, langa bloc, pentru ca in acea noapte la blocul tau erau lucrari si nu se putea parca pe locurile standard. Nici macar marcajul de taxi de pe jos nu se mai vedea, se stersese aproape de tot.

    3. Cum se intampla lucrurile astea, fix in acea noapte tatal meu a facut infarct. Dimineata, ia masina de unde nu-i. Ridicarea masinii poate conduce la situatii foarte nasoale, mai ales prin apropierea spitalelor, etc. Sunt de acord cu amenda, in orice cuantum, dar nu cu ridicarea, cel putin nu cum se face in Romania.

    4. Banii din operatiunea de ridicare ajung in buzunarele unei firmei private. Super.

    --

    In schimb, 2 oameni, angajati ai primariei / politiei locale, echipati cu un aparat foto fiecare, ar putea sa dea aproximativ, nu cred ca exagerez, 100 de amenzi in timpul in care ridica o masina, o duc la marginea orasului si se intorc. Si banii ar intra in conturile primariei / statului, nu s-ar duce la o firma. Iar amenda ar putea fi mare, 100 de coco, sau cat stabileste consiliul local, sa stie omul de frica.
  • +3 (7 voturi)    
    Viena: un exemplu de urmat (Joi, 28 mai 2015, 7:58)

    Radu69 [utilizator]

    În primul rând, în orice oraș civilizat din Europa (și nu numai), practica ridicării mașinilor parcate ilegal este ceva absolut natural și necesar. Astfel, orașele respiră iar transportul în comun, pietonii și serviciile de urgență nu sunt incomodate de mașinile lăsate de izbeliște.
    În al doilea rând, un șofer care a parcat neregulamentar în Praga, Viena, Istanbul, Belgrad, Budapesta (și exemplele pot continua) n-o va mai face vreodată: amenda este usturătoare iar recuperarea mașinii se face undeva la periferia orașului respectiv.
    În România, problema mașinilor ce staționează sau parchează neregulamentar este enormă: practic, semnele de oprire / staționare interzisă sunt ignorate, amenzi nu se dau, iar străzile / piețele / trotuarele sunt invadate de mașinile ce ignoră parcările publice sau bunul simț.
    Sper că această aberație (prin care ridicarea mașinii este considerată abuz) va fi corectată rapid și sistemul de ridicare a mașinilor va continua să funcționeze, ba chiar se va extinde și se va eficientiza. În mod normal, se împușcă doi iepuri: se eliberează orașul de surplusul de mașini oprite unde nu este permis și este o sursă foarte bună de venituri pentru bugetul local.
    Citesc comentarii pe-aici și nu-mi vine să cred câți șoferi își justifică propriile nereguli (gen "au ridicat o mașină parcată un pic aiurea pe trotuar" sau "mașinile se ridică mișelește"). Probabil atâția ani fără constrângerile vieții într-un oraș civilizat au spălat un pic creierele...
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa vedem si ce are Viena (Joi, 28 mai 2015, 9:39)

    Robert [anonim]

    nu doar ce face cu cei care parcheaza neregulamentar:
    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20073573-momentul-care-noi-cineva-parca-trotuar-imediat-ridicata-masina-vrem-ponderea-celor-care-folosesc-masina-personala-scada-urmatorii-ani-sub-25.htm
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa vedem si ce are Viena (Joi, 28 mai 2015, 9:39)

    Robert [anonim]

    nu doar ce face cu cei care parcheaza neregulamentar:
    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20073573-momentul-care-noi-cineva-parca-trotuar-imediat-ridicata-masina-vrem-ponderea-celor-care-folosesc-masina-personala-scada-urmatorii-ani-sub-25.htm
  • +2 (4 voturi)    
    nu e comparabil (Joi, 28 mai 2015, 9:59)

    ion [anonim]

    Transport public foarte bine pus la punct incat nici n-ai nevoie de masina. Dincolo de asta taxa de ridicare reprezinta cat din salariul minim? 10%? La noi taxa de ridicare reprezinta 100% salariul minim.
    Eu zic sa facem transport public ca la ei, parcari amenajate ca la ei, si abia apoi sa angajam hingheri de masini.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Joi, 28 mai 2015, 10:15)

    cartograful [utilizator]

    ca de obicei dam exemple extreme (femeia moarta in incendiu din cauza unor masini parcate aiurea care au blocat accesul) pt. a justifica abuzuri de zi cu zi. Treburile ar fi simple:
    1. amenda fara ridicare pt cei care parcheaza pe interzis fara a incomoda in mod evident circulatia (parcare pe banda 1 (circulabila, nu alea care de zeci de ani functioneaza oricum ca parcari) atunci cand nu e langa zebra sau intersectie, nu obtureaza vizibilitatea, nu ocupa trotuarul)
    2. ridicarea masinii cu masina specializata pt. cei ce blocheaza circulatia sau creaza premise de accident prin reducerea vizibilitatii (banda ocupata de 1-2 masini, blocare tramvai sau alveola autobuz, parcare langa zebra sau intersectie, ocupare trotuar)
    3. indepartarea masinii cu orice mijloace rapide (troliu sau lama de buldozer sau chiar impingere cu masina de interventie) in caz de incendiu, salvare, sau alte urgente care pun in pericol viata. O masina de pompieri performanta ar trebui oricum sa aibe troliu puternic, bull-barr sau chiar lama chiar si pentru interventiile unde nu e incurcata de masini, pot exista materiale cazute, troiene de zapada pe timp de iarna, samd.
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Joi, 28 mai 2015, 11:06)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      asta e succesiunea de actiuni ce trebuie urmata
    • +1 (1 vot)    
      o fi suficient? (Joi, 28 mai 2015, 14:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      masina parcata pe trotuar care obliga pietonii sa circule pe carosabil, unde isi risca viata, intra la categoria 3?

      ce facem pe strazile pe care avem 3 sau 4 benzi, dar nici alea nu sunt suficiente? iti dau amenda si te las acolo, chiar daca asta inseamna ca la ora de varf cateva mii de soferi vor irosi 5 minute din viata? 5 minute * 1000 de vieti.. inseamna 3-4 zile, caz in care cred ca meriti sa iti pierzi 2 ore si salariul pe o saptamana ca sa-ti recuperezi masina.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Joi, 28 mai 2015, 19:14)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        @pehash:
        Daca masina e parcata pe trotuar e un pericol dar nu unul iminent si de neevitat. Ca pieton te asiguri, cobori pe strada si treci mai departe. E cazul 2 in care am spus ca mi se pare indreptatit sa-i ridici masina in regim normal, cu vehicul special si cu grija. Mai mult de atat ce sa-i faci, sa-i dai foc la masina? Trebuie totusi masuri proportionale cu gravitatea faptei, nu heirupisme.
        Daca masina ocupa banda 1 intr-o zona neutra (nu langa intersectie sau zebra) e suficienta o amenda, n-are rost sa pierzi timp sa ridici atatea masini si sa risti sa le avariezi. Cate o amenda lasata in geam 2-3 zile la rand sunt foarte convingatoare.
        Problema mare e ca de multe ori parcheaza pe banda 1 locatarii blocurilor adiacente pt. ca in intelepciunea lor arhitectii si urbanistii si primariile n-au prevazut ca "blocatarii e si ei oameni" si au masini. Sau ca magazinele "de cartier" - alea laudate prin antiteza cu hypermarketurile - au nevoie sa fie aprovizionate sau au clienti, samd. Ca si la alea alti destepti le-au dat autorizatie desi in multe cazuri au o singura deschidere si intrare si anume la bulevard, neavand strada de serviciu.
        SI atunci faci o chestie si mai desteapta: nu mai pui amenda pt parcare pe banda 1 ci pur si simplu esti destept si montezi pe stalp o camera cu timer si o taxa de parcare piperata, gen 20-30 lei pe ora pt camionete si 1 leu minutul pt autoturisme. Care-ti vine prin posta atasata la impozitele locale. In felul asta ar avea si ei o metoda legala de aprovizionare a magazinelor si nici cetatenii n-ar mai avea ghes sa lase masina pe banda 1. Si ar fi si mai multi bani pt primarii pt. amenajarea de parcari corespunzatoare si intretinerea strazilor.
        • 0 (0 voturi)    
          problema ramane (Joi, 28 mai 2015, 19:53)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Pe o alee mai retrasa de cartier rezidential, unde se parcheaza perpendicular pe trotuar pe ambele parti ale strazii si toti pietonii merg pe strada, ce solutii avem? Pe o artera centrala aglomerata, cum este Calea Mosilor, unde sunt doar 2 benzi pe sens si prima este invariabil blocata, ce facem?
          Crezi ca masina care blocheaza trotuarul nu este un pericol "iminent"? Cea mai importanta cauza a accidentelor rutiere grave din Romania este prezenta pietonilor pe carosabil. Oare cati mor pentru ca nu mai au loc sa mearga pe trotuare? Daca ai un copil in carucior sau esti chiar tu invalid si incerci sa te deplasezi in carucior, ce sanse mai ai?..
          Infrastructura in Bucuresti a fost gandita inainte de '89 pentru maxim 200.000 masini. Nu este un secret.. toata lumea stie asta. Ce se poate face sa adaptam aceasta infrastructura pentru cele ~1.200.000 masini care exista azi in oras? Nimic. Se pot gasi solutii civilizate pentru a dubla sau tripla numarul masinilor, dar exista o limita peste care nu mai putem trece cu costuri rezonabile. Solutia pe termen lung nu poate fi decat sa scoatem masinile din centrul orasului (indiferent care este acel oras) si sa le inlocuim cu un sistem de transport in comun eficient.
  • +1 (1 vot)    
    /// (Joi, 28 mai 2015, 13:00)

    Casargoz [anonim]

    Reteta:
    Se realizeaza un interviu foarte misto, se ia o bucata din el si revenim la discutia despre CASTRAVETE.
    +Castravetele este o planta dicotiledonata....
    Stim cu totii povestea.
    Ce lipseste din analiza:
    In Viena Ridicatul masinii este mai ieftin decat in Bucuresti. In Romania se percep pentru parcatul intr-o fundatura 50 de euro in Viena 9 euro.
    De asemeni analiz nu aminteste cum s-a plecat in Viena. Nu s-au ridicat masinile haotic.
    Mai intai s-a facut referendum, apoi s-au pus taxe pe parcari 2 euro pe zi in parallel cu un abonament sustenabil la transportul in comun de un euro pe zi.
    PRIMARIA din Viena si nu Ministerul transporturilor a investin In metrou.

    Ridicarea are loc la sesizare POLITIEI, nu vine firma de ridicari pe unde vrea si cheama ea politia.

    In general firmele de ridicari prefer zone unde nu exista probleme serioase de siguranta a traficului.

    Daca nu se lucreaza la cauza: numarul mare de masini. In curand numarul masinilor de ridica va trebui sa fie egal cu numarul masinilor , asfel incat serviciul de ridicari sa-ti aduca masina dimineata si sa ti-o ia seara.

    O campanie de legiferare a hotiei firmelor de ridicari nu va duce la rezolvarea problemelor de traffic sau urbanism.

    Un alt lucru care lipseste din "analiza" este legat de regimul de contruire al cladirilor si de autorizatiile de constructive, este un punct de inceput foarte bun, care din pacate nu adduce sponsori.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi