​​FOTOGALERIE Cum au evoluat lucrarile la Catedrala Mantuirii Neamului in ultimii 4 ani

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 20 martie 2015, 22:41 Actualitate | Administratie Locala

Catedrala Mantuirii Neamului - martie 2015 -
Foto: Hotnews
Pe santierul Catedralei Mantuirii Neamului muncitorii lucreaza zi si noapte pentru a termina cat mai repede lacasul de cult.  Daca in primavara anului 2013, zidurile catedralei abia ieseau din pamant, acum constructia este vizibila de la mare departare, proiectandu-se peste cladirea Parlamentului.  Lucrarile la Catedrala Mantuirii Neamului au inceput in februarie 2011, iar Patriarhia estimeaza ca se vor finaliza in 2016.

"Pe santierul Catedralei Mantuirii Neamului sunt deschise in prezent toate fronturile de munca si se executa mai multe tipuri de lucrari. Datorita faptului ca in ultima perioada vremea a fost favorabila, numarul de muncitori a ramas marit, lucrandu-se in trei schimburi. Se monteaza armatura rigida si flexibila intre cota 18 si cota 27, iar la peretele altarului se lucreaza intre cotele 9 si 18, potrivit TRINITAS TV. Se executa si zidarie atat la interior, intre abside si altar, cat si la exterior, in zona de vest a cafasului si la abside. De asemenea, se fac lucrari si la catepeteasma", se arata pe site-ul oficial al catedralei.

 Costul lucrarilor la Catedrala Mantuirii Neamului pana la stadiul rosu-gri, adica pentru finalizarea constructiei, fara tencuiala, dar cu geamuri si usi, este de aproximativ 80 de milioane de euro, a anuntat Patrarhia Romana in martie 2014.

"Initial, costurile lucrarilor la rosu-gri, adica constructia netencuita, dar cu geamuri si usi, au fost estimate la 100 de milioane de euro. Dupa ce au fost reevaluate calculele, odata cu finalizarea lucrarilor din subteran, costurile au scazut cu 20 de milioane de euro. Astfel ca estimam ca in final suma sa fie de 80 de milioane de euro", a explicat la vremea respectiva, pentru agentia Mediafax, parintele Constatin Stoica, purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane.
Pentru lucrarile de infrastructura si pregatirea santierului au fost cheltuiti aproximativ 25 de milioane de euro, dintre care jumatate de la autoritatile statului si jumatate de la cetateni din tara si din strainatate, a mai spus Stoica.

In 2012, statul roman a sprijinit constructia Catedralei Mantuirii Neamului cu aproape 8,4 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro de la Guvern si 2 milioane de euro de la Primaria Generala a Capitalei. In 2014, Primaria Capitalei a alocat pentru catedrala Mantuirii Neamului inca 6 milioane lei.

Potrivit Patriarhiei, in primii trei ani de la inceperea lucrarilor de construire a Catedralei Mantuirii Neamului, sumele platite catre bugetul de stat, reprezentand impozite si contributii sociale la salariile lucratorilor de pe santierul catedralei, TVA, acciza si alte taxe, au fost in valoare de peste 40 milioane de lei, respectiv 9 milioane euro.

Referitor la graficul de executie a lucrarilor, Patriarhia a precizat ca edificarea viitoarei catedrale patriarhale se estimeaza a fi terminata in anul 2016. Lucrarile la Catedrala Mantuirii Neamului au inceput in februarie 2011 si s-au estimat initial ca vor fi gata la faza gri la sfarsitul anului 2014.

Catedrala Mantuirii Neamului in aprilie 2013



Catedrala Mantuirii Neamului in octombrie 2014







Catedrala Mantuirii Neamului in martie 2015








Simulare video cum va arata Catedrala Mantuirii Neamului la final











22768 vizualizari
  • +60 (78 voturi)    
    mda (Vineri, 20 martie 2015, 22:53)

    Soljenitin [utilizator]

    Romania - tara in care facem catedrale si inchidem spitale. Tara in care la spital se merge cu Dacii de acum 30 de ani si la puscarie cu limuzine de ultima generatie. Tara in care popa vine la inmormantari la cersit de bani in Audi.

    Oh, tara trista plina de humor...
    • +37 (49 voturi)    
      """Oh, tara trista plina de humor..""" (Sâmbătă, 21 martie 2015, 0:53)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      """Romania - tara in care facem catedrale si inchidem spitale. Tara in care la spital se merge cu Dacii de acum 30 de ani si la puscarie cu limuzine de ultima generatie. Tara in care popa vine la inmormantari la cersit de bani in Audi."""

      din pacate nu e o tara plina de humor...e plina de imbecili si de ...hoti...
      • -2 (8 voturi)    
        oare ar fi ajutat... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 20:14)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

        ...la construirea de spitale cei 400 milioane de dolari pe care i-a facut Ponta cadou kazahilor de la Rompetrol? ca vad ca de aia nu va freaca grija.
        Si ar mai fi niste exemple...
    • -10 (22 voturi)    
      ce legatura (Sâmbătă, 21 martie 2015, 9:22)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      este intre faptul ca se inchid spitale si se construiesc catedrale?
      1 ati vedea un castig daca ar fi invers?asta au facut comunistii,au inchis biserici si au impuscat popii.[mai ales in rusia. in romania i-au belit pe popii legionari - apropo,aveti idee cati preoti DE VALOARE au murit in inchisorile comuniste? stiti ca cineva dispus sa moara pt Hristos nu traia ''imbracat in porfira si vizon,veselindu-se in toate zilele'' ? dar sunt convins ca nici macar nu stiti ce OAMENI au varat in pamant comunistii, lasand la vedere boaitele,reptilele cu barba de care pe buna dreptate ne plangem cu totii] cei de acum sunt generatie de popi de carton, bolsevizati, invatati sa toarne la securitate,cu neamuri in aparatul de stat,care NU STIU DE DUMNEZEU, dar '' i-au de pe viu si de pe mort'' Probabil pt dvs popa de azi are acelasi profil moral cu cel de acum 70 ani. gresiti fundamental.IGNORAND PROCESUL DE INGINERIE SOCIALA CARE A CREAT O APARENTA DE BISERICA DIN CARE NU LIPSESC CADELNITA SI LUMANARILE dar din care a disparut dragostea de Dumnezeu si aproapele,ramanand doar zidurile. asa ceva s-a facut in decenii nu saptamani,si trebuie spirit de observatie si cunostinte aprofundate k sa intelegi fenomenul petrecut la scara a 3 generatii
      2 banii pt spitale nu trebuie luati de la banii pt catedrale. trebuie starpita evaziunea fiscala si vor fi bani. sau nu sunteti de acord?
      3 credeti dvs ca MORALITATEA se invata la scoala? sunt de acord ca biserica este desfigurata de ''omul nou'' dar cine va regenera societatea? medicii corupti pt care dvs vreti sa construim spitale? lucrez in spital si stiu ce mafie, ce serpi sunt pe acolo. sau poate profesorii din scoli?biserica este singura solutie de regenerare morala a neamului. iar daca nu vreti,exista o alternativa, monstruoasa dar posibila,care poate schimba fata poporului roman in cateva generatii: ISLAMUL. ar fi bine sa va ganditi de 7x inainte sa spuneti ca nu vreti biserici.locul NU va ramane gol.Dovada occidentul ateu ne sta marturie.
      • +5 (9 voturi)    
        Singura legatura sunt banii (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:02)

        Vali [anonim] i-a raspuns lui kripton

        mai exact banii de la buget. Aceia care sunt taiati de la spitalele ce se inchid si se aloca la busericile ce se deschis!
        Este pe inteles?
        • -5 (7 voturi)    
          nu,nu este de inteles (Duminică, 22 martie 2015, 16:56)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Vali

          si iata de ce: voievozii si boierii din evul mediu aveau sau nu aveau DREPTUL LEGAL sa:
          A) sustina din vistieria tarii ridicarea de lacasuri de cult
          B) sa doneze bisericilor si manastirilor din mosiile si proprietatile lor private?

          eu cred ca nu-i veti acuza pe stafan cel mare,petru rares,miron barnovschi,matei si neagoe basarab si ceilalti ctitori de manastiri ca au comis ilegalitati inzestrand manastirile cu mosii [pt a se putea intretine,tocma pt a nu ajunge la mila unor oameni cu mentalitatea dvs] si finantand zidirea lacasurilor de cult.
          iata insa ca se ridica doua probleme:
          1 e treaba lor ce faceau domnitorii meidevali cu banul statului sau ai lor,azi ne-am emancipat si gasim absurd sa finantam de la buget asemenea constructii.
          2 statul A CONFISCAT FARA DESPAGUBIRE mosiile date timp de secole de catre domnitorii si boierii ortodocsi diferitelor manastiri. REPET,FARA DESPAGUBIRE, nationalizare de tip sovietic savarsita nu de ''stalin si poporul rus'' nici de ''ana luca si cu dej'' ci de catre revolutionarii pasoptisti alex. ioan cuza domnitor si mihail kogalniceanu prim ministru - in 1863.
          iar dta vii si spui ca statul nu are nici o obligatie fata de biserica dupa ce a facut chestia asta. poate ti se pare just,dar nu e in regula!
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Marţi, 24 martie 2015, 23:21)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Vali

          Nu e pe inteles. Nu stiu ce sunt busericile.
      • +4 (8 voturi)    
        Popica, libertatea de gandire si exprimare (Sâmbătă, 21 martie 2015, 19:45)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        nu biserica, e solutia. Doar uita-te sa vezi care-s cele mai civilizate si evoluate tari, si moral si social...Biserica nu are rol mai mare decat un trail pt biciclete.
        • -3 (7 voturi)    
          ma uit si vad (Duminică, 22 martie 2015, 17:02)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          ca in statele FOSTE crestine-cele mai evoluate si civilizate tari in terminologia dtale- se dezvolta un cancer social numit islam. asta se intampla cand ramai fara biserica. desigur dta nu te-ai gandit la asta. vezi sa nu cante hogea chemarea la rugaciune peste groapa in care iti vor ajunge oasele. desigur,poti fi atat de liber in gandire incat sa nu-ti pese.
          si sa-ti spun un secret: nu sunt popa,sunt un crestin orecare,caruia ii pasa de sufletul lui si care il cauta pe Dumnezeu. si asta ma face liber nu fata de guvern ci fata de patimile mele. ca asta e libertatea care conteaza.
          • +4 (4 voturi)    
            Egal (Duminică, 22 martie 2015, 23:02)

            tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            Islam = Crestinism - acelasi cancer cu alt nume

            Si musulmanii tot in numele lui Dzeu executa oameni in direct la TV
            • 0 (0 voturi)    
              daca SI musulmanii (Marţi, 24 martie 2015, 23:53)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

              executa oamenii,inseamna ca si crestinii o fac. eu nu aud de crestini care sa execute oameni. iar ca acum cateva secole o faceau UNII dintre ei,asta nu inseamna ca toti crestinii sunt culpabili pt asta. dar e un rationament prea complicat , nu ?? mai bine aberam in speranta ca oamenii nu judeca si inghit orice aiureala
      • +6 (8 voturi)    
        Eroare, mon cher (Sâmbătă, 21 martie 2015, 21:35)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        1) Legatura dintre inchis spitalele si construit catedralele: banii dati catre popime ghici de unde vin? Popii aduc voturi, bolnavii numai cheltuieli, cam asta pare sa fie gandirea.

        2) Da, sunt castiguri. Pe langa cele morale si civice, sunt cele financiare si cele de utilitate si utilizare. Pana la urma, pentru ce sa sponsorizam popimea din bani publici pe care trebuie sa ii folosim pentru oamenii care ii dau? Ce produc popii util la schimb? Nu mai bine dam banii aia unor camine de batrani sau de copii? Apoi, care este utilitatea unui popa? Ce responsabilitati poarta el pe umeri? NICI UNA, este un f#tevant propagandist mancator de bani si resurse si cam atat, utilitatea lui este ZERO!

        3) Evaziunea fiscala. Vorbiti de funie in casa spanzuratului. Sa va amintesc banii incasati de popime fara a elibera macar UN bon fiscal? Aveti cea mai vaga idee despre cati bani invarte popimea fara a da socoteala nimanui?

        4) Da, moralitatea trebuie predata la scoala in cadrul orelor de educatie civica! Acolo se invata asta, nu in cadrul orelor de religie unde copii sunt invatati sa bata matanii si sa linga moaste. Nu este absolut deloc cazul ca FIX biserica, cea care a ucis si a distrus atata, sa dea lectii de moralitate si integritate. Nu este cazul ca FIX biserica sa dea exemple de verticalitate, cand popimea, si inca aia de rang mare, da cu botul in politica intru satisfacerea propriilor interese in detrimentul populatiei.

        Medicii sunt corupti tocmai pentru ca nu sunt platiti suficient din cauza ca statul arunca bani pe catedrale tampite.

        Tema pentru acasa: de ce crezi ca perioada de dupa Evul Mediu, cand biserica a fost la putere, s-a numit Renasterea? Nu cumva este nevoie sa mori ca sa renasti? Fix asta s-a intamplat, crestinismul aproape a ucis spiritul evolutiv definitoriu al umanitatii, a rupt cu nepasare aripile ce ii amenintau suprematia si a fost gata sa parjoleasca tot pentru a isi asigura existenta. A aparut, insa, Renasterea!
        • -1 (5 voturi)    
          hai sa vorbim! (Duminică, 22 martie 2015, 18:42)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          daca ai inteles ca biserica NU a mai fost la putere in timpul renasterii,te inseli.papii renascentisti au construit catedrala san pietro si l-au platit pe buonarotti sa faca ce a facut.
          renasterea s-a datorat in buna masura redescoperirii textelor civilizatiei greco-romane,ajunse in occidentul latin :
          1 pe filiera araba. arabii au avut acces la textele bibliotecii din alexandria. aste explica superioritatea lor tehnologica si intelectuala asupra occidentului barbarizat. textele grecesti traduse in araba au ajuns PRIN CALUGARII CATOLICI sa fie traduse in latina si sa se raspandeasca in occident. asa ca daca acuzam biserica de ''uciderea spiritului evolutiv al umanitatii'' sa ne amintim ca acei calugari traducatori faceau parte din biserica
          2 filiera bizantina: dupa caderea constantinopolelui f multe texte antice au ajuns din bizantul extrem de evoluat intelectual - in ciuda crestinismului care dupa dvs trebuia sa indobitoceasca orice popor care il practica- in italia,prin invatatii bizantini- multi dintre ei preoti si episcopi !! - care s-au salvat pe navele venetiene si genoveze la caderea orasului sub turci.
          Iata deci ca renasterea ca fenomen cultural nu a fost fara stirea/participarea carturarilor bisericilor ortodoxa/catolica !! dvs vorbiti cu mare lejeritate despre ''spiritul evolutiv definitoriu al umanitatii'' Cine va garanteaza ca aceasta cunoastere luciferica,care a dus la desacralizarea societatii FENOMEN UNIC IN ISTORIA UMANITATII,este o dovada de progres??oare civilizatia moderna cu coruptia generalizata,sexul liber,drogurile, razboiale distrugatoare,vi se par un progres? da,traim 70 in loc de 40 si descoperim ceea ce stramosii nu stiau: cancerele,alzheimerul si diabetul. stiti ca viitorul de aur al patologiei umane sunt BOLILE PSIHICE?va grabiti laudand spiritul evolutiv al umanitatii. cand vor incepe rusii si usarmy/navy sa arunce bombe atomice,sa va ganditi ca din ''spirit evolutiv'' s-a ajuns ca omenirea sa descopere bomba A si ateismul,coktail letal.
      • +2 (6 voturi)    
        Ești dus cu pluta rău (Duminică, 22 martie 2015, 6:51)

        pepeman [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Adică popilor ălora de kkt, cum îi cataloghezi chiar matale, trebuie să le facem și o mega-coșmelie în care să-și desfășoare activitatea? Și MORALITATEA le-o vor insufla copiilor noștri sus-numiții, prin puterea exemplului? Iar antiteza biserică-ISLAM e mai pertinentă decât comparația dintre gram și kilometru?
        Sunt conștient că logica, coerența în gândire și credința în Bărbos se exclud, dar măcar ține-ți elucubrațiile pentru trinitas.ro.
        • -4 (6 voturi)    
          nu ai inteles nimic (Duminică, 22 martie 2015, 17:12)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui pepeman

          biserica exista pt savarsirea cultului divin DE CARE POPORUL ARE NEVOIE,asa cum spitalul exista pt vindecarea bolnavilor NU PT IMBOGATIREA DOCTORILOR.
          poate ar fi o idee buna sa nu mai construim spitale in care de exemplu bolnavul cardiac NU ajunge la medic decat platind spaga la asistenta sefa,care pleaca zilnic cu 5 milioane lei vechi de la servici. daca inchidem sectia o lasam pe ticaloasa asta fara cascaval. ce zici,o facem
          cat despre moralitate,ea nu se invata de la porcii in sutana,ea se invata din evanghelie. daca ai da pe la biserica ai avea ocazia sa auzi evanghelia pe care nu o sa o vezi cititta de esca la protv si nici la scoala de catre profesorii de stiinte exacte sau umaniste.
          Nu inteleg ce numesti dta Barbos. eu cred in Isus Hristos iar daca consideri ca a crede in EL inseamna a fi ilogic incoerent in gandire, du-te sa vezi cum mor oamenii credinciosi, cum mor ateii si apoi intreaba-te cum o sa mori dta: ca un om sau ca un caine? atunci sa faci teoria chibrituluimcand o sa te scuture moartea,om lipsit de minte. si ce este mai grav este ca pt tine si din ce in ce mai multi,Isus a rabdat crucea DEGEABA. sunteti voi coerenti si rationali,nu va mai trebuie Hritos. amaratilor.
      • +3 (5 voturi)    
        câti preoti din ziua de azi (Duminică, 22 martie 2015, 16:10)

        Aramis [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        ar mai muri in puscarie pentru Hristos?
        zero, nada
        • -1 (5 voturi)    
          de unde stii dta?/ (Duminică, 22 martie 2015, 18:44)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

          eu cunosc calugari care traiesc ascunsi prin paduri,in mare saracie,care nu au bani pt o eugenie. intr-un fel,ei au murit deja pt Hristos. nu te grabi sa crezi ca toti oamenii au ajuns animale.
      • +1 (3 voturi)    
        ai idee ... (Duminică, 22 martie 2015, 23:08)

        rab [anonim] i-a raspuns lui kripton

        cati oameni de valoare au murit de-a lungul secolelor din cauza bisericii?
        • -1 (3 voturi)    
          poate (Luni, 23 martie 2015, 0:25)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui rab

          i-ai numarat dta si imi spui si mie cati sunt,ca nu stiu.Dar:
          1 ai idee cati crestini de valoare au murit de-a lungul istoriei din cauza bisericii?? uite cel mai socant exemplu: sf ioan gura de aur, PATRIARHUL constantinopolelui,debarcat si trimis in exil [cu ordine secrete sa fie executat prin privare de apa,marsuri extenuante prin soarele de vara] de o conjuratie intre patriarhul corupt al alexandriei si imparateasa pe care preafericitul ioan o critica constant la predica pt luxul curtii si abuzurile asupra celor saraci. dupa moartea sf ioan s-a facut dreptate la insistentele papei de la roma si a imparatului imperiului roman de apus; cei vinovati de condamnarea lui au fost exilati sau executati din ordinul imparatului imperiului roman de rasarit.
          intrebare: DESPRE CARE BISERICA VORBIM,cea care l-a asasinat pe sf ioan [care era si el membru al bisericii,fiind PATRIARH] sau cei care au facut ancheta si i-au pedepsit pe vinovati? ideea este ca dvs habar nu aveti ca biserica NU ESTE REA DE SUS PANA JOS cum perfid insinuati; asa cum printre apostoli se afla iuda iscarioteanul, asa vom gasi in toate epocile oameni venali si corupti,pe care dvs ii numiti BISERICA ignorand cu rea credinta existenta sfintilor,pe care noi credinciosii ii numim BISERICA. dvs numiti biserica o adunatura de lupi in piele de oaie pe care apostolul pavel ii demasca: ''zic despre ei ca sunt iudei si nu sunt,ci sinagoga a satanei'' Mi-e greu sa cred ca nu stiti ce faceti,cred mai degraba ca dupa ce serviciile au infiltrat biserica cu episcopi corupti care au numit preoti corupti, va folositi de manevra asta draceasca pt ca la un anumit moment istoric sa manipulati opinia publica pe buna dreptate ostila acestei gasti de nemernici PT A NE TERMINA PE NOI CARE CHIAR CREDEM SI NE STRADUIM SA FIM BUNI CRESTINI.
          2 totusi,de ce insistati sa confundati crimele inchizitiei catolice cu biserica ortodoxa??
    • +9 (15 voturi)    
      Raspuns (Sâmbătă, 21 martie 2015, 11:08)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      Catedrala Manturii Neamului este un exemplu de buna practica pentru gestionarea unei constructii (va rog, poate cineva sa cerceteze de ce nu se mai termina o amarata de reabilitare a Defileului Jiului?Cine si ce trebuie sa castige, de 4 ani acest defileu este inchis partial). Imi pare rau ca in cazul constructiilor de biserici nu se observa utilizarea eficienta a banilor. In cazul spitalelor, sunt falimentate de medicamente umflate la pret, in cel al lucrarilor publice de supra preturi pentru a se da spagi primarilor (vezi cazul Valcov in care exista suspiciuni, dar cercetarea isi va spune probabil cuvantul ca in celelalte situatii etc), vezi scoli unde o toaleta in curte a costat 1 miliard de lei vechi.
      • +2 (8 voturi)    
        Buna practica a sifonarii.... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 17:54)

        Lotte [utilizator] i-a raspuns lui Maria

        Ai dreptate, CMN este un exemplu de buna practica, dar in directia sifonarii banului public si al celui european. Primaria si Guvernul au luat bani din taxele noastre, dar poate si din fonduri europene, prin smen specific. E un fel de spaga platita popilor pentru sustinere si pentru colaborarea permanenta in spionarea maselor credule.
        Romania este stat Laic, nicidecum ortodox, catolic, islamic sau orice altceva, deci in mod legal nu ar trebui dati bani de la bugetul statului pentru proiecte de preamarire a unor minti evident bolnave.
        Ramane ca organele abilitate, daca sunt intr-adevar impartiale si independente sa puna niste intrebari pe aceasta tema.
        Daca infractorul X este prins dupa ce a furat cateva milione de euro din comisioane sau furt din bani europeni si dupa aia "doneaza" 1 milion popilor pentru CMN, ca sa-l ierte D-zeu, e oare spalare de bani, sau e ispasire de pacate?
        • -3 (5 voturi)    
          stat laic (Duminică, 22 martie 2015, 17:18)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Lotte

          era romania si pe vremea cand carol 1 si ferdinand voiau sa faca catedrala,care nu este inventia Barbosului de la patriarhie.
          inseamna ca nici regii romaniei nu respectau legile statului laic,dupa dta.
          singura deosebire este ca dupa ce treci [victorios!!] printr-un razboi cu turcii-1877 si ramai cu tara neocupata de rusi-1878 , apoi printr-un razboi mondial,nu mai ai grija respectarii legilor statului laic,pt simplul motiv ca te-ai dumirit pe ce lume te afli. razboiul de la 1877 a fost vestit pe patul de moarte-1867 de calinic episcop de ramnicu valcea: ''CU AJUTORUL LUI DUMNEZEU romanii vor castiga mari victorii'' El a anuntat si primul razboi mondial. insa despre lucrurile astea afli daca iti pasa.
    • -3 (3 voturi)    
      Zeciuiala. (Duminică, 22 martie 2015, 16:26)

      Optimistul [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      Legile nescrise ale crestinizmului obliga pe enoriasi sa cedeze preotului sau pastorului 10% din venituri. Patriarhul Daniel, din fondurile colectate pentru catedrala, va da catre bunul Dumnezeu 10% din incasari, adica acesti 10% vor fi folositi la constructia catedralei.
  • +35 (53 voturi)    
    ! (Vineri, 20 martie 2015, 22:56)

    tudorr [utilizator]

    Grotesque! Daca am fi fost acum 3000-4000 de ani era de inteles...
  • +31 (35 voturi)    
    Foarte frumos, dar (Sâmbătă, 21 martie 2015, 0:54)

    Rollo Tomasi [anonim]

    ... pana la urma va fi mantuit neamul, sau nu ?
    • +18 (24 voturi)    
      Nu cred ca de la o cladire, (Sâmbătă, 21 martie 2015, 3:14)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      fie ea și lăcașul Domnului, se va mântuiri neamul asta.
      Mai degrabă prin aplicarea unor legi dure, respectate chiar și de "slujitorii" Domnului vom ajunge o nație respectata.
      Poate, peste sute de ani, o sa rămână clădirea (dacă asta nu o sa fie transformata intre timp în vre-o moschee...)
    • +6 (10 voturi)    
      lui Rollo (Sâmbătă, 21 martie 2015, 8:09)

      Genu [anonim] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      Neamul nu,dar popii da !
    • +6 (10 voturi)    
      va fi mantuit (Sâmbătă, 21 martie 2015, 13:21)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      pt. ca sta in pozitia caprei .
    • +11 (13 voturi)    
      ******** (Sâmbătă, 21 martie 2015, 13:26)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

      De prostie, nu, deocamdata.
  • +28 (44 voturi)    
    Adevarata fata (Sâmbătă, 21 martie 2015, 1:34)

    om_normal [utilizator]

    Oare cati nevoiasi puteau fi ajutati cu banii astia?
    Fie sa le serveasca de cavou tuturor fatarnicilor in sutana ...
  • 0 (22 voturi)    
    La urma urmei (Sâmbătă, 21 martie 2015, 1:53)

    capitan [utilizator]

    Daca fiecare institutie din România a fi la fel de eficienta ca si Biserica ortodoxa (desi nu sunt incântat de acest colos), pesemne ca România ar fi altfel.
    Sa vad ca se construiesc si autostrazi zi si noapte etc.
    Sa-i dam patriarhului un minister, sa vedem, poate face lucurile sa meaga ! :)
    • +6 (12 voturi)    
      Hotul neprins (Sâmbătă, 21 martie 2015, 8:41)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui capitan

      .... E negustor cinstit! Daca legea s-ar aplica corect in Romania, 90% dintre popi ar fi si ei la inchisoare, in frunte cu patriarhul! Altii intra la inchisoare pentru retrocedari ilegale, popii nu, doar ca exemplu.
    • +1 (5 voturi)    
      Nu e bine ca (Sâmbătă, 21 martie 2015, 17:21)

      RoFa [utilizator] i-a raspuns lui capitan

      s-ar apuca de furat cu ambele maini!
  • +13 (29 voturi)    
    Parca-i moschee... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 2:07)

    Excelsior [utilizator]

    :((
    • -6 (16 voturi)    
      primele moschei (Sâmbătă, 21 martie 2015, 9:31)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

      s-au construit in sec 7; marea biserica a lui iustinian din constantinopol,aghia sofia[transformata in moschee de sultani dupa cucerirea orasului in sec 15],s-a construit mai devreme cu un secol. stiind acestea,ce credeti, e corect sa spunem ca moscheile s-au construit dupa biserici sau bisericile se construiesc dupa moschei?? bine ar fi daca inainte de a deschide gura am deschide cartile de istorie sau internetul
      • +4 (8 voturi)    
        Dar tot a moschee ortodoxa arata (Sâmbătă, 21 martie 2015, 19:46)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        o monstrozitate intr-o tara in care oamenii mor de foame si de boli pupand oase de morti.
        • -2 (4 voturi)    
          daca ai sa-ti bati capul (Duminică, 22 martie 2015, 17:24)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          sa te informezi,ai sa afli si de cei care s-au vindecat sarutand moastele sfintilor. pt ca in psalmi scrie ''nu este intru moarte cel ce Te pomeneste pe Tine Dumnezeule'' uite,ia de aici ca sa vezi cat esti de ignorant:

          http://www.trilulilu.ro/imagini-calatorii/sf-alexandru-din-svir

          Iar despre oameni ca dta,Isus a zis: ''lasa mortii sa-si ingroape mortii lor'' sa va fie tarana usoara
          • +2 (4 voturi)    
            Mai incetati (Luni, 23 martie 2015, 6:00)

            Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            cu comertul cu oase "sfinte" de sobolani si relicve de gindaci.

            Rusine escrocilor BOR care prostesc si jefuiesc sarmanii cu coeficientul de inteligenta mai mic decit numarul de clase pe care il are trenul.
  • +28 (36 voturi)    
    banii (Sâmbătă, 21 martie 2015, 2:55)

    bobyrou [utilizator]

    Vreti, nu vreti... acolo sunt banii munciti de dumneavoastra!
  • +26 (38 voturi)    
    lucrarea (Sâmbătă, 21 martie 2015, 6:06)

    Francisc 1 [utilizator]

    lucrarea diavolului pe bani prostilor , amin !
  • +37 (57 voturi)    
    Urita mai e ortodoxia (Sâmbătă, 21 martie 2015, 6:48)

    Skeptical [utilizator]

    Nu are absolut nici o legatura cu crestinismul, este o mafie nesatula si nesimtita.

    Cel mai rau imi pare de oamenii buni si inteligenti care se preteaza la a fi manipulati si folositi de aceasta pegra, mafia sectei burtodoxe.

    Nu am intilnit niciodata pe nimeni, nu conteaza cit de intelligent, nu conteaza cit de sensibil, care sa nu devina, cerebral vorbind, nefunctional si emotional vorbind cretin datorita influentei oribile a monumentalei, diabolicei escrocherii ortodoxe.
    • -11 (21 voturi)    
      trist (Sâmbătă, 21 martie 2015, 9:42)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

      ingrozitor de trist ce scrieti dvs aici. deprimant modul in care ati inteles religia neamului nostru. este nedrept,josnic si mai ales mincinos ce ati scris dvs
      Sunteti cu siguranta prea inversunat ca sa acceptati un dialog decent pe aceasta tema,insa va spun ca oricarui crestin care isi cunoaste istoria propriei confesiuni,ceea ce scrieti dvs aici ii suna ca o injuratura : urata si nedreapta. DACA ATI VREA (dar nu vreti!!) ati afla ca ortodoxia a produs oameni de cea mai inalta valoare morala. insa dvs va referiti numai la un timp istoric decazut, opera a 2 razboaie mondiale + jumatatede secol de comunism ateu. si veniti si spuneti dupa acest proces de INGINERIE SOCIALA de loc intamplatoare,ci dirijata constient (interesati-va,o sa aflati lucruri de spaima pe tema asta! va dau cuvinte cheie: marxism cultural +scoala de la frankfurt) ca ortodoxia este o adunatura de nebuni. am o veste pt dvs: locul nu va ramane gol. daca veti scoate crestinismul din inima poporului,nu veti putea pune cultura pop in locul lui,NU TINE!!. experienta istorica a occidentului este edificatoare: va urma ISLAMIZAREA ROMANILOR, asa cum in occidentul decrestinat moscheile apar ca ciupercile dupa ploaie.Asta vreti??ganditi-va (daca va duce capul,desigur)la consecintele PE TERMEN LUNG ale atitudinii dvs.
      • +3 (9 voturi)    
        "Raspunsul" lui Kripton (Sâmbătă, 21 martie 2015, 17:29)

        Amused [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        ... plin de clisee, aiureli si retorica mustind de ura specific ortodox-legionara este cea mai buna demonstratie ca Skeptical avea dreptate cind a scris:

        Nu am intilnit niciodata pe nimeni, nu conteaza cit de inteligent, nu conteaza cit de sensibil, care sa nu devina, cerebral vorbind, nefunctional iar, emotional vorbind, cretin datorita influentei oribile a monumentalei, diabolicei escrocherii ortodoxe.
        • -4 (6 voturi)    
          ia de aici (Duminică, 22 martie 2015, 17:28)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Amused

          http://www.trilulilu.ro/imagini-calatorii/sf-alexandru-din-svir

          stalin a ordonat sa fie bagat in cuptorul unei otelarii. a fost scos intact. a trait pe vremea lui stefan cel mare. dupa ce a avut viziunea sfintei treimi,a mai trait ~35ani FARA A IMBATRANI.
          vezi ca mai sunt acolo cateva poze cu mana lui. eu zic sa te mai gandesti,intr-o zi vei muri si atunci la ce o sa-ti foloseasca ca ai batjocorit pe Hristos?la ce o sa-ti foloseasca presupusa inteligenta pe care crezi ca o ai??
          • +4 (6 voturi)    
            Lui element chimic din tabelul lui Mendeleev (Duminică, 22 martie 2015, 19:40)

            Genu [anonim] i-a raspuns lui kripton

            Bai kripton,cred ca esti bolnav de logoree !
            • -4 (6 voturi)    
              crede (Duminică, 22 martie 2015, 21:56)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Genu

              ce vrei. logoreea inseamna sa trancanesti FARA A SPUNE CEVA. nu cred ca e cazul.
              • +2 (2 voturi)    
                Tot lui ”element chimic” (Luni, 23 martie 2015, 0:00)

                Genu [anonim] i-a raspuns lui kripton

                Bai kriptoane,mai pune mina pe DEX !
                • -1 (1 vot)    
                  am pus! (Miercuri, 25 martie 2015, 0:10)

                  kripton [utilizator] i-a raspuns lui Genu

                  scrie: logoree: a vorbi mult si incoerent. eu cred ca sunt coerent,are sens ce scriu. dta in afara de insulte telegrafice nu ai scris nimic.
                  • +1 (1 vot)    
                    Lui kripton (Miercuri, 25 martie 2015, 23:35)

                    Genu [anonim] i-a raspuns lui kripton

                    In DEX nu scrie asa.De ce nu dai citatul complet ? Scrie printre altele ca vorbesti mult si inutil !
          • +1 (3 voturi)    
            Te voi crede (Luni, 23 martie 2015, 5:58)

            Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            cind te bagi talica in cuptor si iesi pe partea cealalta. Hai ca ai credinta, baga mare, cu capul inainte.

            Daca nu, ramii un vinzator de ulei de saminta de paduche, prin comparatie cu voi, escrocii burtodocsi, Mama Omida si ghicitoarele in zat de cafea sint monumente de onestitate.
            • -1 (1 vot)    
              nu ai (Miercuri, 25 martie 2015, 0:11)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

              decat sa nu crezi. nu te obliga nimeni.
              dar lasa-i in pace pe ceilalti.
              nu toti sunt k tine,lipsiti de minte.
    • +10 (14 voturi)    
      Răspuns (Sâmbătă, 21 martie 2015, 10:43)

      Davos Werner [anonim] i-a raspuns lui Skeptical

      Excelent comentariu! Mântuirea în sensul salvării sufletului de la moarte, spre a primi viața eternă, este a Dumnezeului AtotPuternic. Niște ziduri din materiale pământești NU pot da mântuirea!!!!!!!
      • -4 (8 voturi)    
        daca ati inteles (Sâmbătă, 21 martie 2015, 15:45)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Davos Werner

        ca zidurile dau mantuirea,sunteti intr-adevar de plans. nu de ziduri e vorba ci de ceea ce se face intre ele. scoateti liturghia din viata crestinilor si ce mai ramane?
      • +1 (1 vot)    
        Lui Davos,ca orasul acela din SUA (Sâmbătă, 21 martie 2015, 19:29)

        Genu [anonim] i-a raspuns lui Davos Werner

        Sa se faca zidurile din materiale extraterestre si sa vina un sobor de popi ca sa dea mintuirea !
    • +3 (11 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 11:27)

      crestin neortodox [anonim] i-a raspuns lui Skeptical

      Ortodoxia va mai exista doar cateva sute de ani. Este depășită deja rău de timpurile în care trăim.
      Trebuie să se mai schimbe câteva generații și vor dispărea habotnicii din prezent.
      Credința trebuie să rămână numai în suflet, atunci va fi "mântuit" (a se citi "vindecat") acest neam.
      Până atunci iubiți, bucurați-vă de viață și trăiți în speranță...
    • +5 (9 voturi)    
      Grecii (Sâmbătă, 21 martie 2015, 12:34)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

      Cam asa au inceput grecii sa ne prosteasca.
      Eh, daca au avut pe cine...?

      Apoi, au dat 'stafeta' la rusi, cei care au pretins ca sunt 'A treia Roma'!
  • +4 (10 voturi)    
    ce se doarme pe aici (Sâmbătă, 21 martie 2015, 6:58)

    Francisc 1 [utilizator]

    unde sunt bigoti de serviciu ? nu posteaza nimeni ? nu a mai avut barbosu sef bani de postaci ?
  • +4 (8 voturi)    
    CUM SE POATE CA... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 7:59)

    schroedinger [utilizator]

    la catedrala neamului PROST sa se lucreze "zi si noapte" iar autostrazi sau repararea drumulrilor nu se poate?
    Pasajul Muncii nici acum dupa 3 ani nu este definitivat!
    • -3 (7 voturi)    
      excelenta (Sâmbătă, 21 martie 2015, 15:59)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      observatie! iar daca banii de la catedrala s-ar fi dus la scoli spitale si drumuri,ar fi disparut in nisiputile miscatoarei ale coruptiei romanesti, pt ca politicienii de azi , pe cand erau copii inocenti in scolile construite de comunisti , au invatat ca NU exista Dumnezeu,NU exista judecata si putem face orice rau semenilor nostri [cum ar fi sa le distrugem tara si sa-i lasam sa moara de foame/frig/boli tratabile la batranete] fara sa suportam consecinte cu o conditie: ''sa fim destepti'' Asta inseamna scoala fara religie. Dvs vorbiti de indoctrinare. noi crestiniii vorbim de DEZUMANIZARE. ii mai spunem si indracirea omului contemporan. Daca suna urat,arhaic,hai sa-i spunem comportament deviant,borderline, psihopatie si alienare. va asigur ca vorbim despre acelasi lucru: omul cazut pt care semenii lui nu inseamna nimic,placerile lui sunt totul.
  • +4 (6 voturi)    
    dezastru si ecologic (Sâmbătă, 21 martie 2015, 8:07)

    Tritonul [utilizator]

    Si daca s-ar fi gandit doar la costul ecologic al acestei monstruozitati fara rost, ea nu ar fi trebuit aprobata. Cati kilometri de curs de rau sunt distrusi de balastiere, sub obladuirea celuilalt mare stat in stat mafiot pe care-l avem (pe langa BOR), Administratia Nationala Apele Romane, pentru materiale de constructie? Ce amprenta de carbon au lucrarile, cat ar fi filtrat aerul poluat al capitalei daca acolo ar fi ramas spatiu verde? Sunt o gramada de factori cu impact negativ care ar trebui luati in calcul. Dar cine sa faca asa ceva intr-o tara in plin ev mediu?
  • +7 (11 voturi)    
    islamism (Sâmbătă, 21 martie 2015, 8:14)

    adi [anonim]

    ne indreptam spre un fundamentalism similar celui islamist , intolerant agresiv si razbunator.
  • +5 (11 voturi)    
    Catedrala Mantuirii Neamului (Sâmbătă, 21 martie 2015, 8:41)

    CititorulComentator [utilizator]

    O sa mantuiasca de o sa-i ia dracii :))) lol
  • -12 (18 voturi)    
    Catedrala Mântuirii Neamului (Sâmbătă, 21 martie 2015, 8:59)

    Vasile [anonim]

    Țara este plină de cârcotași. Ne zgârcim pentru un monument ce va dăinui peste veacuri închinat lui Dumnezeu dar subscriem la hoția pe față, la cataclismul de un sfert de veac,de mii de miliarde de euro. Trecem cu vederea evaziuni de zeci de miliarde de euro dar ne lamentăm pentru o sută de milioane de euro, sumă cu care ne plătim păcatele și va rămâne ca o realizare excepțională pentru viitorime.
    Cu asemenea oameni ne merităm soarta!
    • -4 (8 voturi)    
      ai luat + (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:02)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      de la mine si o avalansa de minusuri va urma de la ceilalti. pt ca vorbesti decent si bun simt. cum spunea awa antonie cel mare in sec 4 ''are sa vina o vreme cand oamenii vor innebuni si vor zice celor teferi la cap ca sunt nebuni''
    • +4 (8 voturi)    
      Tara e plina de pacatosi... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 18:14)

      Lotte [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      Sfanta indignare, coane Vasile!
      Pe banii mei poti sa te indignezi? De ce as da 400 de milioane de euro, cat costa de fapt magaoaia la final, ca sa se umfle in pene popii cu grade? Dar de ce as da banii astia ca sa creada niste prosti ca daca trec pe acolo nu o sa-i mai descopere nimeni dupa ce furaciuni sau crime au comis, ca sanchi, li se iarta pacatele... Nu e mai bine sa nu mai pacatuiti?
      Nu va ajunge, mai pacatosilor, ca ati transformat tara asta intr-un cimitir, ca daca pui toate crucile de la cele 18.300 de biserici, asa arata din spatiu?
      • -4 (6 voturi)    
        dta dai 400 milioane euro? (Duminică, 22 martie 2015, 17:34)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Lotte

        atunci dau si eu 1 miliard...si daca crezi ca sutele de mii de oameni care ''vor trece pe acolo'' in urmatori 5sute de ani ,se duc ''ca sa creada niste prosti ca daca trec pe acolo nu o sa-i mai descopere nimeni dupa ce furaciuni sau crime au comis, ca sanchi, li se iarta pacatele.'' arati ca nu ai inteles nimic din religia pe care o iei in ras.
  • -9 (15 voturi)    
    Banii din taxe (Sâmbătă, 21 martie 2015, 9:24)

    Allexander [anonim]

    Banii din taxele plătite de fiecare contribuabil sunt cei depistați de DNA în conturile celor pe care-i anchetează. Retorica asta cu „închidem spitale și școli dar dăm bani la biserici” mă lasă rece. Gândiți-vă la cât s-a furat din bugetul de stat de fiecare guvern din ultimii 25 de ani și cred că se va schimba perspectiva asupra lucrurilor.
  • -8 (12 voturi)    
    grandios (Sâmbătă, 21 martie 2015, 9:48)

    Dr.Man [anonim]

    Patriarhatul Romaniei necesita o catedrala patriarhala. Problema veche, bine ca se rezolva.
  • -10 (14 voturi)    
    catedrala (Sâmbătă, 21 martie 2015, 9:50)

    taranu [anonim]

    Cate lamentatii, cate indreptatiri! Aceeasi melodie ori de cate ori vine vorba de catedrala. pai a vinezilor e mult mai mare. N-au putut sa traiasca fara ea si au refacut-o dupa razboi. Nu mai vorbesc de vecini. Ungurii au. Si arbii, bulgarii, ucrainenii, rusii. La mreile lor sarabatori ii multumesc divinitatii, civilizat, intr-o catedaral. Dupa unii, romanii in secolul 21 ar avea nevoie de un cort....
    • +4 (8 voturi)    
      Poate ca "romanii" n-au chef de catedrala asta! (Sâmbătă, 21 martie 2015, 15:00)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui taranu

      Nu toti sunt ortodocsi si nu toti ortodocsii sunt de acord cu ea.
      Ca fapt divers, m-am uitat la video-ul din articol. Pe langa prezenta heliopadului de un manelism suprem, am remarcat si coloana sonora. Mi s-a parut dovada perfecta ca otodoxia nu reprezinta poporul roman. Cantecele religioase ortodoxe au un extrem de puternic caracter oriental, asiatic. In film, in fundal se aude intonatia ca un rarait, foarte foarte asemanatoare cu "ram, ram, ram"- ul din incantatiile hinduse.
      • -4 (6 voturi)    
        melodia este (Duminică, 22 martie 2015, 17:36)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        din slujba noptii de pasti. care nu e slujba hindusa,desi asa iti pare. insa te asigur ca spre deosebire de dta,majoritatea popilor si calugarilor habar nu au de rugaciunile hinduse.
    • +6 (10 voturi)    
      "vinezii" si "arbii" sunt plini de catedrale... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 18:04)

      Lotte [utilizator] i-a raspuns lui taranu

      Dar ce zici de noi, mai "tarane", ca avem 18.300 de biserici la 400 de spitale si 4000 de scoli?
      Dar ca in Romania sunt 34 (treizeci si patru)!!! de catedrale ortodoxe stiai?
      Mai sunt si 12 catolice si 5 protestante.
      Asta ne mai trebuia noua, inca un "catedaral"?
      Daca unii ar fi stat mai mult prin scoli si nu la pomana prin biserici, poate ar fi stiut sa scrie....
      • -4 (6 voturi)    
        hai sa socotim (Duminică, 22 martie 2015, 17:42)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Lotte

        cea mai veche biserica in piatra din moldova, bogana de la radauti,construita pe la 1360.
        cele mai vechi scoli din regat nu au un secol. pare plauzibil ca cei care construiesc de cca 7 secole au un avans fata de cei care constru- iesc de 1 secol.
        scolile sunt pt copii intre 7-18 ani. bisericile pt cei intre 0-90 ani. cred ca e normal sa ai mai multe biserici decat scoli pt ca si utilizatorii sunt mai multi
        nu in ultima instanta,in evul mediu se facea scoala la ... biserica. acolo s-au tiparit carti in limba romana. dar asta nu se pune,nu??
    • 0 (0 voturi)    
      Lui taranu (Vineri, 27 martie 2015, 22:53)

      Genu [anonim] i-a raspuns lui taranu

      Taranule,lasa religia si apuca-te sa inveti gramatica limbii romane si limba romana in general !
  • +10 (14 voturi)    
    Traditiile nu mai conteaza? (Sâmbătă, 21 martie 2015, 9:56)

    Observer [anonim]

    Nu inteleg dece trebuie o alta Catedrala Patriarhala? Actuala Catedrala de pe Dealul Mitropoliei are o vechime de peste350 ani, este un simbol al Ortodxiei romanesti. Dupa atatia ani o reducem la rangul de biserica de cartier din cauza orgoliilor unor clerici. Argumentul ca e mica e nefondat: intr-o catedrala nu trebuie sa incapa toata populatia unui oras. Ne batem joc de traditii.
    • -4 (8 voturi)    
      ba da, dar și problemele practice (Sâmbătă, 21 martie 2015, 15:23)

      Bosforana [anonim] i-a raspuns lui Observer

      Argumentul că e mică nu e fabulă, e verificat și răsverificat: catedrala veche e frumoasă și cu tradiție, dar e făcută pentru o epocă în care întrega populație a Țării Românești era mai mică decât populația Bucureștiului de astăzi.

      Încercați să vă duceți la o slujbă patriarhală, la o sărbătoare, la Catedrala din din Deal și o să vedeți că nu doar catedrala e neincapatoare, ci intreg spațiul din fața ei, între Catedrală, Palat și Reședință.

      La ceremoniile foarte mari, abia încap episcopii și oficialitățile, și la întrunirile preoțești abia intră clericii Capitalei, nu mai zic când sunt întruniri pe mitropolie. Nici nu mai zic de credincioși, că slujbele mari se fac acum mai toate afară, pe estradă, între biserică și clopotniță.

      Fără îndoială, Catedrala veche va rămâne biserică-paraclis patriarhal și va continua să fie folosită, dar dincolo de retorică si de afecțiunea noastră pentru ea, o catedrală încăpătoare e necesară.
      • -4 (6 voturi)    
        ati scris cu bun simt (Duminică, 22 martie 2015, 17:45)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Bosforana

        si ati luat mai multe minusuri decat plusuri.
        intrebarea este ce interese se invart pe aici.
        ce minti sunt,asta se vede cu ochiul liber.
    • -4 (8 voturi)    
      poporul (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:05)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Observer

      vrea sa-si asculte patriarhul predicand. si nu la trinitas tv. daniel se va duce,vor veni poate unii care vor merge in oras cu autobuzul,precum vrednicul de pomenire pavle al serbiei. dar ca sa-l auzi live ai nevoie de o catedrala in care sa poti intra. bucurestiul are 2 milioane de oameni. ideea de a pastra patriarhia intr-o bisericuta buna pt un oras cum este saveni sau harlau,e cel putin bizara.
  • +9 (11 voturi)    
    catedrala (Sâmbătă, 21 martie 2015, 10:25)

    Draghici Marian [anonim]

    Ce-i luipsea chelului?
  • -13 (17 voturi)    
    un mic amendament.... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 10:56)

    axl [anonim]

    mai fratilor...voi astia care tot comentati la adresa bisericii...chiar nu va este rusine?...vreti sa facem o scurta recapitulare cam cati bani s-au ciordit in 25 de ani de la sanatate, infrastructura, economie....?....hai sa-l intrebam pe blejnar cat a furat cu grupul lui de la monaco...400 de mil euro...cocos cu udrea...200 mil euro....patriciu fie-i tarana usoara 50 mil euro (dovediti) vantu 700 mil dolari...Bechtel 2mld euro...etc etc....nebunilor...acolo sunt banii vostri pentru spitale...acolo e ciordeala si hotia...la cei pe care ii aveti ca modele la televizor..pe care ii votati sau ii comentati..vi se pare o suma colosala catedrala?...daca ar fi facut-o udrea ar fi costat miliarde. Copii vostri cresc cu hotii de la tv ca modele...voi suntei cei spalati pe creier...nu crestinii...mergeti prin tara si vedeti ce inseamna ortodoxia pentru acest popor...lasati mall-urile si intrebati oamenii care traiesc in saracie de pe la sate cine ii alina pe ei....Daca tot nu puteti face nimic pentru ei...macar aveti bunul simt sa taceti din gura. Credeti ca sunteti liberi daca nu credeti in Dumnezeu?...sunteti mai inrobiti decat pe timpul lui Ceasca, mai saraci si mai derutati....nu aveti nicio tinta in afara ce vi se baga pe gat de la TV. Credeti in Becali, comentati pe tema curvelor si a tabloidelor...la nivelul ala sunteti...ceva mai sus de regnul vegetal.
    • +14 (16 voturi)    
      Revoltatu' (Sâmbătă, 21 martie 2015, 14:05)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui axl

      Bre, revoltatule, n-am auzit popii plangandu-se ca Becali profita de prostia enoriasilor, nici ca scolile sunt putine si neconforme cu realitatile lumii de astazi, nici ca se moare cu zile in spitale, ...etc...

      In schimb am primit calendare cu Iliescu in curtea bisericii din Lupoaia, Jud. Salaj in 1996, n-au gasit popimea ortodoxa prea multi informatori pe care sa-i pedepseasca (din perioada ortodoxa carevasazica), propaganda politica pentru anumiti politicieni (mai ales PSD-isti) a mers din plin prin biserici, au facut tot ce au putut sa-l scoata pe Darwin din scoli si sa introduca ore de religie in scopul imbecilizarii copiilor.....etc....

      Apropo, voi astia 'evlaviosii', in proportie de 99% n-aveti nimic de-a face cu SPIRITUALITATEA!
      Aveti insa o FRICA MARE ca dupa ce muriti, nu veti ajunge in RAI..doamne fereste!

      Ca urmare, faceti ca la doctori....mituiti pe cine va poate ajuta si pozati in mari credinciosi!

      Hai SICTIR, prefacutilor!
      • -6 (8 voturi)    
        aveti dreptate (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:17)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        clerul este decazut moral. dar v-ati gandit de ce? v-ati gandit la zecile de mii de popi calugari si simpli crestini exterminati in perioada gh dej? la securistii facuti popi peste noapte ca sa asculte spovezile oamenilor? avem cateva generatii DISTRUSE. credeti ca asemenea lucruri se rezolva PESTE NOAPTE? haide sa desfiintam BOR si sa lasam drumul liber ISLAMULUI. vi se pare o idee buna?/
        • +5 (9 voturi)    
          Cine erau zecile de mii (Duminică, 22 martie 2015, 3:12)

          Amused [utilizator] i-a raspuns lui kripton

          Erau TURNATORII ortodocsi, de la vladica pina la opinca, de la popa pina la patriarhul ROSU.

          Au fost citiva legionari mai incapatinati care nu s-au lasat, ca ei aveau fanatismul lor specific cultului mortii si distrugerii care poarte numele de ortodoxie. Citiva.

          Zeci de mii de popi ortodocsi exterminati? Pai de unde ati ramas atit de multi si de grasi, de v-ati inmultit ca ciupercile (otravitoare) dupa o ploaie radioactiva? Nu mintiti in halul asta ca va bate Doamne-Doamne ala in care pretindeti ca credeti.
          • -6 (8 voturi)    
            domnule (Duminică, 22 martie 2015, 17:54)

            kripton [utilizator] i-a raspuns lui Amused

            bate-ti capul de te documenteaza inainte sa insiri povesti pe aici. cand a decis carol 2 sa-l ucida pe corneliu zelea codreanu 1/2 din popii romaniei erau legionari. eliade,cioran,nae ionescu erau legionari. iar legionarii nu erau ce ne spune sergiu nicolaescu in filmele lui simpatice.si am scris popi+calugari+simpli crestini: ''Ocuparea tarii de catre Armata Rosie a insemnat un val de crime in randul populatiei civile, crime de proportii inca necunoscute, oameni ucisi doar pentru a fi jefuiti sau pentru a-si apara fiicele si sotiile de violuri. Colectivizarea fortata a taranimii (incepand din 1949) a afectat 12.000.000 de tarani; sate intregi au fost mitraliate si nimicite cu tunurile - provocand 30.000 de victime. Deportarile masive din perioada 1949 - 1960 s-au soldat cu inca 200.000 de tarani morti in lagarele de munca sau inchisori. Rezistenta armata din munti (1946 - 1958), unica in lagarul comunist, a mai adaugat un numar de victime. In cele 120 de inchisori si lagare de munca, au murit intre 150.000- 200.000 oameni. Cifrele globale ale holocaustului rosu in Romania sint diferite. Numarul total al detinutilor: 2.000.000 ( Filip Paunescu - ,,Cunoasterea si combaterea comunismului". 3.000.000 (Cicerone Ioanitoiu). Numarul total al mortilor in regimurile Gheorghe Gheorghiu-Dej, Ceausescu, Iliescu (revolutie, Targu-Mures, mineriade, etc.) este greu de stabilit. Se descopera mereu noi gropi comune pe langa lagarele de munca si inchisori. Cifra avansata de Florin Matrescu este de 891.500 morti in genocidul comunist comis intre actualele granite ale Romaniei."
            • +6 (8 voturi)    
              Aha (Duminică, 22 martie 2015, 18:36)

              Amused [utilizator] i-a raspuns lui kripton

              "1/2 din popii romaniei erau legionari"

              Deci jumatate din tagma voastra de paraziti nenorociti erau legionari - nazisti ucigasi - si cealalta jumatate comunisti si securisti turnatori.

              Nu e de mirare ca ortodoxia pute de la distanta, mai ceva decit o armata de dihori.
              • -5 (7 voturi)    
                legionarii (Duminică, 22 martie 2015, 19:49)

                kripton [utilizator] i-a raspuns lui Amused

                NU erau nazisti. nazismul avea in program distrugerea crestinismului. du-te si mai citeste.
                aveau ceva in comun legionarii si nazistii: dusmanul. care era acela,daca ai sa citesti ai sa afli.
                • +5 (7 voturi)    
                  Mda (Duminică, 22 martie 2015, 19:38)

                  LuciaTatarascu [utilizator] i-a raspuns lui kripton

                  Daca abia zgirii coaja unui militant ortodox, dai de un legionar antisemit cu tendinte naziste.

                  Multumesc celor care au demonstrat ca acesta este cazul. Ca romanca de enspe generatii imi este rusine de asemenea compatrioti. Asa-zisa lor religiozitate este un cult al urii si al primitivismului bestial.
                  • -4 (6 voturi)    
                    istoria (Duminică, 22 martie 2015, 22:38)

                    kripton [utilizator] i-a raspuns lui LuciaTatarascu

                    http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/ocupa-ia-sovietic-basarabiei-i-bucovinei-nord

                    pt edificare. gasiti acolo detalii despre cum s-au purtat alogenii cu armata romana,beneficiind de protectia tancurilor lui stalin
                    evident,dvs ca ''buna romanca'' va jenati de riposta romaneasca. nu pomeniti nimic despre suta de mii de romani deportati in iunie 1941,cateva zile inainte de atacul romano german. nici de miile de romani impuscati de nkvd chiar inainte de retragere. ca ''buna romanca de enspe generatii'' va este rusine de compatriotii dvs. felicitari!
    • -6 (8 voturi)    
      felicitari (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:07)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui axl

      ati vorbit cu bun simt. desigur,va vor numi fanatic si indoctrinat.
  • +14 (18 voturi)    
    BISERICA versus WC (Sâmbătă, 21 martie 2015, 11:13)

    Sani [utilizator]

    Baietii mei nu pot merge la toaleta la scoala din cauza mizeriei!

    Intrebare pentru preafericitii si prea....prostii acelora dintai:

    Nu cumva s-ar putea curata si mentine toate toaletele din tara asta cu banii aruncati pe povesti si legende...pentru prosti
    si
    respectiv bani si afaceri banoase pentru 'desteptii' de popi si politicieni?!
    • -9 (13 voturi)    
      WC (Sâmbătă, 21 martie 2015, 14:19)

      Dan 1 [anonim] i-a raspuns lui Sani

      Nu te potzi duce sa curetzi WC ul , sau chiar sa faci unul nou impreuna cu altzi parintzi? Mai bine asteptzi sa vina guvernul sa ii si stearga la fund. Sau asteptzi ca un copil sa faca o infectzie si sa ai de ce protesta mai abitir.
      • +5 (9 voturi)    
        lol (Sâmbătă, 21 martie 2015, 21:52)

        HaralambieHarpalete [utilizator] i-a raspuns lui Dan 1

        pe tine sigur te-a lovit popa cu capu' de cristelniță, la botez.
    • -5 (9 voturi)    
      ce legatura (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:19)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      are toaleta scolii cu biserica? dvs o vedeti,noi nu.
      in schimb aflam despre toalete de scoli care au costat un miliard lei vechi. si asta pt ca cei care au facut afacerea asta nu au avut parte de popi cand erau copii,sa-i invete ca furtul este pacat de moarte. iar pe ei singuri nu i-a dus capul .
  • +8 (12 voturi)    
    nu intamplator... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 12:36)

    liviu_ [utilizator]

    deasupra articolulu despre catedralo prostirii neamului este unul despre rata alarmanta cu care scade vaccinarea in romania...
  • +2 (4 voturi)    
    Catedrala Mantuirii Neamului (Sâmbătă, 21 martie 2015, 13:14)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2015/03/07/catedrala-neamului-dumnezeu-stie-mai-bine-si-poate-chiar-nu-putem-sa-ne-cumparam-mantuirea/
  • -10 (12 voturi)    
    usa cortului (Sâmbătă, 21 martie 2015, 13:25)

    Jmekeru [anonim]

    Austriecii, care si-au refacut dupa razboi catedrala, rusii, bulgarii, sarbii sa-si stapaneasca marile lor catedrale sanatosi!
    Noi, romanii, avem nevoie de un cort. La usa lui sa stea modertaorul comentariilor de pe Hot News cu ceata-i promovata.
  • +10 (12 voturi)    
    dezastru (Sâmbătă, 21 martie 2015, 13:28)

    cosmin [anonim]

    Nu inteleg pana unde se poate merge. Prioritatea 0 in infrastructura ar fi cenura Capitalei ...... pana unde poate merge atata ipocrizie nu inteleg............. cu banii astia construiati spitale, scoli, orfelinate pentru copii ........ Imi este mila de cei care au conceput o astfel de cladire...... asa ceva vine in contradictie cu invataturile lui Isus Hristos..
    Apropo sunt din Sibiu..... sa nu credeti ca sunt din Bucuresti, dar ar trebui zi si noapte sa se lucreye la centura capitalei la nivel de autostrada..... dormiti ca .... in papusoi in loc sa luati atitudine la astfel de ...... nici nu stii cum sa o numesti.
    • -5 (7 voturi)    
      intreb: (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:22)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      dta nu ai auzit in ce hal se fura in tara asta? pai daca banii catedralei se duceau la alte constructii,civile,am fi facut un cadou evazionistilor si hotilor.
      aia care cand erau copii faceau invatamant politic in loc de religie.
      si daca banii se duceau la centura capitalei,crezi ca se lucra ''zi si noapte'' ? ce-i opreste acum sa lucreze si zi si noapte la banii si comenzile existente??
  • +11 (15 voturi)    
    sesizare catre DNA (Sâmbătă, 21 martie 2015, 13:49)

    keiser_soze [utilizator]

    ce ar fi daca ati investiga putin afacerea din spatele acestei monstruozitati ?
    Pina si Comisia Europeana a facut o observatie privind inutilitatea acestei cladiri . Banii alocati pentru asa ceva ar trebui redirectionati catre alte probleme mult mai stringente : spitale, monumente istorice, canalizare, apa curenta si electricitate, copii si persoane defavorizate .... si lista poate continua.
    Asadar, astept DNA sa investigheze mizeria numita catedrala neamului... al cui neam este important de descoperit !
    • -5 (9 voturi)    
      daca este inutila (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:24)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

      de ce toate capitalele europene au catedrale mamut ? notre dame,sacre coeur sau at paul la londra sunt inutile deoarece azi francezii si englezii sunt atei.
      de ce nu le darama?
  • +12 (14 voturi)    
    Opriti risipirea banului public (Sâmbătă, 21 martie 2015, 13:56)

    Alec [anonim]

    Romanii au nevoie de hrana si de sanatate ,nu de ziduri care ii costa enorm.Daca crezi in DUMNEZEU,nu trebuie sa-i tii flamnzi si bolnavi pe credinciosi.Credinta o ai in inima,iar rugaciunea se face in intimitate cu Dumnezeu.
  • +14 (16 voturi)    
    Catedrala idiotizarii neamului (Sâmbătă, 21 martie 2015, 14:52)

    Alistar44 [anonim]

    O constructie inutila oamenilor in binele clerului lacom si a conducatorilor care vor oameni supusi si deci - prosti ca sa-i asculte, O porcărie sinistra care a mâncat banii spitalelor salariile si pensiile. Va ramâne un muzeu al indobitocirii neamului , dacă vom maiexista ca neam
    • -7 (11 voturi)    
      ce e inutil pt dta (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:29)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alistar44

      e util pt altii. cand va fi gata va fi plina in timpul slujbelor. desigur,in spiritul celor spuse de dta,va fi plina cu vite,pt ca oamenii sunt destepti si nu cred in Dumnezeu. apropo,stii ca stefan cel mare credea in dumnezeu (adica era prost) iar duhovnicul lui (care de ''nebun'' ce era i-a profetit dupa catastrofa de la razboieni ca totusi il va invinge pe cuceritorul constantinopolelui,asta pt ca il va ajuta sfantul gheorghe - cine o mai fi si balaurul asta?? ) inca de la varsta de 5 ani se ruga 1/2 de noapte (daca nu avea internet saracu trebuia sa-si ocupe timpul cu ceva,nu?) Poate totusi ceva e in neregula cu dta si societatea asta atee,nu cu stramosii nostri.
      • +5 (7 voturi)    
        Religia este un subiect complex (Sâmbătă, 21 martie 2015, 19:36)

        Alistar44 [anonim] i-a raspuns lui kripton

        Initial se pare ca a aparut din frica oamenilor fata de anumite fenomene. ex.In civilizatia minoica (insula Creta) - zona vulcanica , cutremre dese, urmate de cataclismul ce a distrus civilizatia, locuitorii credeau ca !muge un taur din fundul pamantului , - nu-si explicau seismele, eruptiile, etc. Deci - ne-cumoasterea (ignoranta) si frica i-a determinat sa-si aleaga drept simbol - Taurul.(privit ca zeu !)
        Frica de moarte, - alt element determinant al religiei cu basmele despre ne-murirea suflrtului. Exemple cunosc cu zecile, dar n-am loc si timp.
        Savantul Albert Einstein :"Religia este o culegere de legende puerile".
        Savantul intemeietor al Psihanalizei) - "Religia este o manifestare a inconstientului uman"
        Nu am vazut savanti de asemenea calibru in aceste lacasuri de indobitocire . Cu stima.
        • -5 (7 voturi)    
          intrebare: (Duminică, 22 martie 2015, 19:53)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alistar44

          dta stii ce confesiune aveau albert einstein si sigmund freud? normal ca nu aveau cum sa mearga la biserica daca mergeau la sinagoga!!
          in schimb uite ce scrie un laureat al premiului nobel pt medicina,despre RUGACIUNE:

          http://hotinfo.ro/laureat-al-premiului-nobel-pentru-medicina-vindecarea-cu-ajutorul-rugaciunii/

          nu e nimeni de vina ca nu stii pe ce lume te afli dar arunci cu bolovani in ceea ce nu cunosti. vorba inteleptului chinez lao tze: omul inferior,afland despre intelepciune,o batjocoreste.
          • +4 (6 voturi)    
            I-ai văzut tu la sinagogă ? (Duminică, 22 martie 2015, 20:05)

            Alistar44 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            Postezi din imaginaţie numai "gunoaie cerebrale".
            Tu înţelegi cumva pe ce lume trăieşti ?
            Cum reuşeşti cu acest mecanism propriu pe care tu ţi-l denumeşti gândire ?
            Şi la tine , așa cum spunea Sigmund Freud postarea ta e "un produs al inconștientului " .
            Îm pierd timpul cu tine ! Așteaptă-mă la biserică şi să nu pleci până vin eu !!!
            • -3 (5 voturi)    
              nu (Luni, 23 martie 2015, 0:38)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alistar44

              i-am vazut la sinagoga pt ca nu eram nascut cand au murit ei!
              in schimb nu am auzit sa fi fost atei,iar daca ar fi fost s-ar fi aflat,prea erau celebri, nu credeti? si se intampla ca am auzit de citate puse pe seama lor in care se vedea clar ca nu erau atei
              Cat priveste opinia ca postez gunoi cerebral,poti sa crezi ce vrei. mai greu e sa dovedesti.
              si da,religia este o manifestare a inconstientului uman. asta inseamna ca este ceva f serios,nu o fantezie cum stupid crezi dta,venind cu povesti despre presupusa frica de cutremur si moarte. citeste despre intemeietorii de religii si vietile lor; nu ai sa gasesti acolo asa ceva.
              si scuze ca imi permit sa te contrazic,dar prea esti primitiv cu privire la ''subiectul complex''. sanatate!
              • +2 (4 voturi)    
                Nu eşti decât un mărunt şcolar (Luni, 23 martie 2015, 4:55)

                Alistar44 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

                Ref. la Einstein si Freud - tocmai ca sunt mari acestea sunt scrise în multe surse ; nici-de -cum în literatura şcolară la care ai început a citi .
                Cine mai crede astazi în zeitățile vechilor egipteni din timpul faraonilor. Cum îţi par la nivelul tău de şcolar credinţele lor religioase pt care au realizat constructii gigantice ? Mai crede cineva în ele ? Ca sa nu mai comentăm cele cca 25 de credinţe diferite din vechiul Babilon total diferite ? Acelaşi va fi şi rezultatul creștinismului tău ! ... o jumatate de pagina in istoria de peste 150 ani !
                Gata , am făcut un efort final a-ţi răspunde! Nu mă mai deranja cu aceste tâmpenii ! End.
                • 0 (0 voturi)    
                  crestinismul (Miercuri, 25 martie 2015, 0:24)

                  kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alistar44

                  exista de 2 milenii si tu crezi ca va disparea in 150 ani. ar fi posibil daca toti oamenii ar avea bani destui pt o viata de lux,asa cum e in vestul europei-inca. la cate necazuri sunt in restul lumii,crestinismul NU are cum sa dispara.
                  cred ca am dovedit simplu ca esti lipsit de judecata. end .
                  ps. exact,citatele din freud si einstein sunt accesibile in multe surse. din ele se vede ca cei doi NU erau atei. dar poate vb despre persoane diferite;freud si einstein sunt nume destul de raspandite.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Îmi produci şi milă, ...şi silă (Miercuri, 25 martie 2015, 1:55)

                    Alistar44 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

                    Cu tine biserica , religia au reuşit din plin ! Ai creierul deja spălat pri aceste eresuri. Pronostic : - NE-RECUPERABIL !
      • +3 (7 voturi)    
        I-ai tinut tu lumanarea lu Stefan cel mare? (Sâmbătă, 21 martie 2015, 19:45)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui kripton

        Ba, de unde veniti cu bazaconiile astea? Faceti-va si tichie de margaritar la fiecare enorias ortodox, daca aveti de unde, DIN BANII VOSTRII!
        • -2 (4 voturi)    
          bazaconiile (Luni, 23 martie 2015, 0:39)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          le gasesti in letopisetul tarii moldovei de grigore ureche. pune mana si citeste,daca chiar te intereseaza (evident nu te intereseaza,pt ca stii dta care e adevarul si fara sa citesti)
          • +4 (4 voturi)    
            Letopiset scris 200 de ani de la moarte (Luni, 23 martie 2015, 7:52)

            Alui [anonim] i-a raspuns lui kripton

            Letopisetul a fost scris la 200 de ani de la moartea lui Stefan. Deci clar ca nici Ureche nu i-a tinut lumanare lui Stefan. Dar uite ce scrie letopisetul de "sfantul" Stefan cel mare:
            "Fost-au acestu Ștefan vodă om nu mare de statu, mânios și de grabu vărsătoriu de sânge nevinovat; de multe ori la ospéțe omorâea fără județu. "
            • 0 (0 voturi)    
              apreciez (Miercuri, 25 martie 2015, 0:27)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              ca ai cunostinta ca letopisetul a fost scris la 2 sec dupa moartea eroului,nu esti chiar in afara problemei
              insa ma asteptam sa intelegi ca cei care ''i-au tinut lumanarea'' aveau povesti de spus. si traditiile orale exista la toate popoarele vechi. nu inseamna ca sunt minciuni.ca nu vrei sa le crezi este problema ta.
            • 0 (0 voturi)    
              da (Miercuri, 25 martie 2015, 0:31)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              dar de ce nu scrii si ce a scris MAI DEPARTE, ca era om vrednic pe care unde nici nu gandeai acolo il aflai.
              iar daca iti place partea pe care ai citat-o,ar trebui sa le iei de bune si pe cele pe care NU vrei sa le citezi. asta inseamna sa fii corect.
              sau pt partea de mai sus nu mai e valabil ca ureche scria la 2 secole dupa evenimente?
              ps: vezi ca istoria e plina de tirani care varsau sange nevinovat. dar care nu au facut ce a facut el in sensul celor pt care a fost canonizat.
          • +3 (3 voturi)    
            O alta descriere a "sfantului" Stefan cel Mare (Luni, 23 martie 2015, 7:58)

            Alui [anonim] i-a raspuns lui kripton

            "În luna februarie, în ziua de 27, Ştefan Vodă porni înspre Brăila şi Muntenia şi vărsă mult sânge şi arse târgul cu desăvârşire şi nu lăsă să trăiască pe copil în pântecele maicăi-sale şi spintecă sânul mamei şi spânzură copii de el. "
            Din Cronica lui Stefan cel Mare.
            • -1 (1 vot)    
              intreb (Miercuri, 25 martie 2015, 0:33)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              care cronica,cea scrisa de munteni? evident ca il prezinta ca demon insetat de sange. apropo,ce cautau muntenii in alianta cu cuceritorul constantinopolelui, dupa ce il batusera cativa ani mai devreme? poate ca meritau laude pt lasitatea lor,ce zici?
  • +9 (11 voturi)    
    Popii de la mine vad doar degetul mijlociu (Sâmbătă, 21 martie 2015, 16:44)

    Hempli [anonim]

    "In 2012, statul roman a sprijinit constructia Catedralei Mantuirii Neamului cu aproape 8,4 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro de la Guvern si 2 milioane de euro de la Primaria Generala a Capitalei. In 2014, Primaria Capitalei a alocat pentru catedrala Mantuirii Neamului inca 6 milioane lei." Si tara duce lipsa de drumuri, sanatatea e varza, educatia e in plop. catedrala asta e ortodoxa, cum ramane care nu sunt ortodocsi? statul a dat bani proveniti de la oameni care nu sunt ortodocsi? inca un motiv pentru care statul nu ar trebui sa se bage in chestii de cult. Sunt discutii ca daca se va scadea TVA-ul la 20% atunci statul va pierde cateva milioane de lei pe an, pai atunci ia sa piarda ca poate asa banii nu vor mai fii aruncati in locasuri de cult.
  • +6 (8 voturi)    
    Corelatie (Sâmbătă, 21 martie 2015, 18:06)

    Leon_Magnificul [utilizator]

    Cu cit "neamul" minte si fura mai virtos, cu atit isi inalta catedrale mai somptuoase. Nu poti sa-l intilnesti pe Dumnezeu intr-o bisericuta. Nooo. Iti trebuie musai un kitsch arhitectural, un monstru de beton. Tot ce-i mai lipsea "neamului" ca sa fie mintuit era o Catedrala. O Casa a poporului plina de lighioane avea deja.
    • -4 (6 voturi)    
      si cate bisericute (Duminică, 22 martie 2015, 19:55)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Leon_Magnificul

      iti trebuie intr-un oras de 2 milioane de oameni,ca sa le ajunga tuturor?
      apropo,spune-mi o capitala europeana care NU are mega catedrala. ca vad ca te prcepi.
  • +5 (7 voturi)    
    Simbolul Ortodoxiei Romanesti... (Sâmbătă, 21 martie 2015, 19:31)

    Lotte [utilizator]

    Simbolul ortodoxiei romanesti care propavaduieste modestia si cumpatarea este bisericuta de lemn de pe deal.
    Simbolul trufiei si al grandomaniei popesti prostesti este CMN...
    • -4 (6 voturi)    
      bisericuta (Duminică, 22 martie 2015, 19:57)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Lotte

      de lemn de pe deal o intalnesti in paduri sau la tara. in caz ca nu ati bagat de seama,vorbim de capitala tarii. sau poate la paris, londra , moscova avem bisericute de lemn in deal? sunteti penibili...
  • +5 (9 voturi)    
    Au si popii postacii lor vad (Sâmbătă, 21 martie 2015, 19:48)

    Locke Lamora [utilizator]

    Burtodocsii de rit nou, care azi papa un ou...maine un bou.
    • -4 (6 voturi)    
      azi suntem (Duminică, 22 martie 2015, 19:59)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      in a 28 zi de post. e greu,sa stii. iar carne nu am mancat de 24 ani. dar dta iti inchipui ca mancam ... boi.
      • +3 (5 voturi)    
        Nu, nu credem ca va angajati in canibalism (Duminică, 22 martie 2015, 19:54)

        Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Nu inca. Asa ca boii sint inca in siguranta.
        • -3 (5 voturi)    
          boii (Luni, 23 martie 2015, 0:41)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

          sunt ierbivori nu canibsli k lupii.
          iar dta ai inceput sa insulti,dovada ca discutia te depaseste.
          • +2 (4 voturi)    
            N-ai inteles de ce nu esti canibal (Luni, 23 martie 2015, 5:54)

            Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            dar nu te acuz, daca esti un militant ortodox atita va duce si pe voi capul.
            • -1 (1 vot)    
              nu am (Miercuri, 25 martie 2015, 0:37)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

              inteles pt ca nu stii sa spui ce ai de spus nu pt ca nu ma duce capul
              Mai incearca. iar daca poti fara insulte e grozav. sau e prea greu,umanistule?
  • -4 (8 voturi)    
    Catedrala (Sâmbătă, 21 martie 2015, 21:47)

    stelian [anonim]

    Nu sunt credincios dar respect religia si rolul ei in societate; acum si aievea. Asa cum Casa Poporului devenita Palatul Parlamentului a fost si inca este hulita de multi falsi cunoscatori , in primul rand din ura fata de comunism, dar face parte dintr-o suita de statistici a cladirilor fantastice si reprezinta primul obiectiv turistic al Bucurestiului si al Romaniei, tot asa si Catedrala Mantuirii Neamului va fi un alt reper al arhitecturii romanesti peste veacuri. A construi este in sine un act de perenitate. Daca cineva se teme ca in biserici si in catedrala se vor intuneca mintile unor oameni atunci campul de lupta este nu biserica ci scoala si economia bunastarii. Acolo luptati si veti fi mai laudati decat popii. Altfel rolul vostru va fi doar unul distructiv si deloc constructor.
  • +3 (5 voturi)    
    Idee: cereti-i bani lui Putin pentru catedrala! (Sâmbătă, 21 martie 2015, 22:10)

    Alui [anonim]

    Va da sigur!
    • -4 (6 voturi)    
      va da! (Duminică, 22 martie 2015, 19:59)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      si de aceea nu-i cerem. inca nu am ajuns la mila rusului viclean si imperialist.
      • +1 (3 voturi)    
        Inca? (Duminică, 22 martie 2015, 21:54)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui kripton

        Pai nu e nevoie ca gasiti prosti destui la putere in Romania sa va sustina din banii statului, nu ai lor, bineinteles!
        • -2 (4 voturi)    
          stat care (Luni, 23 martie 2015, 0:43)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          a confiscat proprietatile bisericii FARA DESPAGUBIRE in 1863. deci statul da din ce a furat. ce zici de asta?
          sau pt dta statul exista doar din 1989 incoace?
          • +4 (4 voturi)    
            Biserica nu poseda nimic (Luni, 23 martie 2015, 5:52)

            Skeptical [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            Tot ce poseda a furat de la vaduva si de la orfan.

            Aceasta asociatie criminala trebuie expropriata 100% iar tilharii sa plateasca in conformitate cu legea, inclusiv dobinzi pe sute de ani de pagube cauzate natiunii pe care a jefuit-o.
            • -1 (1 vot)    
              biserica (Miercuri, 25 martie 2015, 0:40)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

              ''a furat de la vaduva si orfan''
              ramane sa explicati la ce categorie intra donatiile facute de voievozii romani: vaduve sau orfani. aberatia de mai sus e vadita,chiar daca aveti cativa amici care va dau plusuri
              In schimb va spun ca statul fura de la vaduve si orfani. dar asta e alta poveste.
          • +1 (3 voturi)    
            N-a furat statul nimic de la BOR (Luni, 23 martie 2015, 10:17)

            Alui [anonim] i-a raspuns lui kripton

            Pe vremea lui Cuza s-au secularizat averile manastirilor grecesti din Moldova si Tara Romeneasca. Si in plus a eliberat si robii de pe mosiile manastirilor. BOR s-a infiintat mai tarziu prin 1900 si, si cere ce a confiscat Cuza, fara drept!
            • -1 (1 vot)    
              sau secularizat averile (Miercuri, 25 martie 2015, 0:43)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              TUTUROR manastirilor,si a celor romanesti. mai cititi. si da,dupa dvs bisericile din moldova si muntenia,alea cu popii locului,nu erau romanesti,erau moldovenesti si muntenesti. strasnica judecata aveti. nici romania nu este succesoarea Principatelor,dupa ''logica'' asta. mai degraba are chisinaul drepturi asupra iasului,decat bucurestiul. credeam ca nu va plac rusii,dar le dati apa la moara.
  • +6 (10 voturi)    
    Casa Poporului a popilor! (Sâmbătă, 21 martie 2015, 23:53)

    pitic69 [utilizator]

    Casa Poporului a popilor!
    Este normal ca statul sa finanteze proiectul. Prin biserica se spala creierul bietior oameni.
    Daca cumva exita D-zeu, primi care vor ajunge in Iad vor fi popi!
  • -1 (3 voturi)    
    informare corecta (Luni, 23 martie 2015, 8:35)

    informatorul [anonim]

    Pentru o corecta informare cititi si apoi comentati
    https://silviupricope.wordpress.com/2015/02/05/mobilul-ascuns-din-spatele-atacurilor-asupra-bisericii-ortodoxe-romane/
    • +2 (4 voturi)    
      Text lung si imposibil de inteles (Luni, 23 martie 2015, 9:16)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui informatorul

      Lung cat o zi de post si plictisitor ca o slujba ortodoxa de 4 ore!
      • -1 (1 vot)    
        slujba e plictisitoare (Miercuri, 25 martie 2015, 0:45)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        pt oamenii superficiali si lisiti de putere de concentrare. probabil la cinema sau la restaurant 4 ore trec repede. ortodoxia nu este pt minti usuratice.
      • -1 (1 vot)    
        multumim (Miercuri, 25 martie 2015, 0:47)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        pt recenzie. desigur,textul e cu totul altfel decat spui dta. dar intelege fiecare ce si cat il duce capul
  • 0 (0 voturi)    
    Victoria BORului asupra poporului. (Miercuri, 25 martie 2015, 11:21)

    KH [anonim]

    Afurisitul Ciubotea, noul Khomeini al Romaniei, isi pregateste Palatul. Ce, numai parlamentarii sa aiba casa de la bobor. Egalitate, fraternitate, imunitate si palate pentru toti hotii! Uraaaaa!
  • 0 (0 voturi)    
    Catedrala Mantuirii Neamului. (Luni, 30 martie 2015, 1:09)

    un om [anonim]

    Nu din banii care merg pentru aceasta constructie ce arata ca stim sa Multumim Lui Dumnezeu,construind o casa de Inchinaciune pentru atatea suflete ce au nevoie ar fi fost alte lumesti nevoi sau stringente acoperite,ci,mai mult,din aceia pe care incepend de sus si pana jos aproape oricre dintre noi in mai mica sau mare masura si i-a insusit in mod necuvenit(evaziuni fiscale,afaceri onerose si fara acoperire,falsificare de acte si ca urmare a traficului de influenta,insusirea de bunuri etc etc)Sunt constient de multimea injuriilor si invectivelor,a jignirilor ce mi se vor adresa,vreau numai daca putem sa purtam un dialog macar la obiect daca nu civilizat sau chiar Crestineste orientat.
    Intai fiindca sunt dator anticipand ce mi se va reprosa tin sa spun ca nu am nici un rang nici apartin Clerului Bisericesc fiind un Crestin botezat ca oricare din cei ce postam aici.Nu am nici averi nici interese in a posta dupa cum o fac din proprie initiativa.
    Se spune despre Ortodoxie,despre Crestinism ca ar fi o Religie si numai asa este privit.
    Se fac apoi reprosuri oamenilor Bisericii,se aduc acuze chiar si celor din trecut,insa Crestinismul este urmarea trimiterii Fiului Lui Dumnezeu pe pamant si a Jertfei Sale pe Cruce pentru Mantuirea noastra,pentru noi.
    Asadar pe Hristos sa IL vedem si dam exemplu,iar nu Crestinismul ca Religie,curent,sau chiar urmare a greselilor facute de alti oameni asemenea noua,fie si in Numele Domnului.
    A fost,daca au facut-o,greseala lor,iar nu vina Lui Dumnezeu,nici chiar a Crestinismului sau Ortodoxiei.
    Vedem cum traieste omul timpului modern,decaderea,imoralitatea,cu toate trasaturile,pornind cu insensibilitatea fata de ceilalti,cu egoismul,raceala,invidia,lacomia,mandria si alte laturi mai grave ce duc pana la distrugerea sufletesca,psihica si trupeasca,prin pervertire si rautate.
    Aici este chemat Domnul prin Rugaciune sa ne dea Dragostea de care avem nevoie pentru a ne iubi unii pe altii si a avea Bucuria Vietii cu un suflet bun si milostiv.
  • 0 (0 voturi)    
    CMN (Luni, 30 martie 2015, 1:18)

    un om [anonim]

    La atatia locuitori ai centrului Capitalei,era nevoie in plus,de o Catedrala incapatoare pentru ca macar cateva mii de Credinciosisa poata veni si se ruga ori gasi fie si doar vremelnic adapost.
    Se cere sa ne gandim si la adaposturile pentru pelerini ce vor fi construite la adaposturile pentru sarmani,batrani si bolnavi si la ajutorul catre ei,ce vor fo oferite ca si la oamenii care din tot sufletul dau ceva ajutand sa se construiasca aceasta Casa.
    Se cuvine sa nu construim numai malluri si cele pentru trup ci sa avem dragostea de a recunoaste necesitatea unui locas unde anumite suflete se roaga si pentru al nostru si unde la fel putem face.
    Cine va spune vorbind de ideologii de spiritualitate nu va putea da un raspuns unei mari si simple intrebari referitoare la rostul vietii.
    De la Venirea Mantuitorului Hristos insa,nici nu mai este necesara demonstrarea logica a existentei Lui Dumnezeu o existenta care si prin logica este evidenta.
    Sa ne Binecuvantam iubind Aproapele si sa multumim oricui a facut simtit,gandit,spus si voit mai mult,mai bine decat noi,fiind recunoscatori celor ce vor fi facut cat de putin cu gandul si la noi,la toti si pentru aceasta Casa de Rugaciune a atator suflete,intru Domnul.
    Fiti cu totii,Binecuvantati !
  • 0 (0 voturi)    
    Unde este Hristos se imparte lumea in doua (Miercuri, 27 mai 2015, 21:31)

    Androniu [anonim]

    Unde este Hristos se imparte lumea in doua, cei care-L primesc in sufletele lor , in viata de zi cu zi si in tot ce ne inconjoara si..... in cei care nu-L primesc in sufletele lor cei care nu cred in Dumnezeu. Noi cei ortodocsi sa ne rugam pt cei rataciti sa-i lumineze Dumnezeu si sa-i aduca pe calea cea buna.
  • 0 (0 voturi)    
    % (Marţi, 8 septembrie 2015, 19:27)

    Calin [anonim]

    Catedrala este pentru credinciosi ,cluburile,discotecile ,bordelurile,cazinourile etc sunt pentru betivi, curve,drogati ,satanisti,destrabalari de tot soiu. De astea nu se plinge nimeni ca sunt prea multe.Neam indaratnic si razvratit.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică