​​FOTOGALERIE Biciclistii au semnalat Primariei Capitalei ce probleme prezinta pista de biciclete de pe tronsonul Buzesti-Berzei. Ce nereguli au constatat

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 15 ianuarie 2014, 11:51 Actualitate | Administratie Locala

Biciclistii semnaleaza problemele pistei de biciclete de pe Buzesti
Foto: OPTAR
Problemele infrastructurii pentru biciclete de pe tronsonul Buzesti-Berzei, parte a arterei Buzesti-Berzei-Uranus, inaugurat in urma cu cateva zile, au fost prezentate Grupului de Lucru pe Mobilitate din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti de catre membrii Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR). Biciclistii au semnalat o serie de probleme la noile piste, primele din Capitala trasate pe carosabil si separate de trafic printr-o banda de stalpisori.

"Analiza a fost realizata in urma testarii infrastructurii pentru biciclete, fiind semnalate o serie de probleme si abateri de la normele in vigoare", anunta OPTAR intr-un comunicat de presa remis HotNews.ro.

Printre problemele semnalate de biciclisti se numara:
  • latimea benzii pentru biciclete ajunge la 180 cm, insa partea utilizabila este de doar 76 cm - fapt ce face periculoasa manevra de depasire in conditii de vant sau in cazul incepatorilor.
  • gratarele scurgerilor pentru apa pluviala sunt dispuse de-a lungul benzilor, putand prinde rotile bicicletelor sau la spargerea rotilor si ducand, astfel, la dezechilibrarea si accidentarea biciclistului.
  • modul de executie a marcajelor in zona intersectiilor scade siguranta rutiera prin faptul ca obliga biciclistul sa stea intr-o pozitie in care vizibilitatea intre biciclist si sofer este scazuta;
  • soferii sunt obligati sa incalce legea de fiecare data cand intra sau ies cu masina din garaj / curte -  pentru ca sunt obligati sa incalce marcajele de linie continua.
  • exista semafoare pentru biciclete in intersectii unde nu exista marcaje de traversare pentru biciclete;
  • nu exista parcari pentru masinile de aprovizionare, masinile care fac livrari sau pentru clientii magazinelor. Aprovizionarea magazinelor, efectuarea de livrari etc se face fie prin blocarea unei benzi de circulatie, fie prin blocarea benzii pentru biciclete, fie prin blocarea trotuarului, fie prin transportul marfii pe distante mari.
Potriviti OPTAR, in urma discutiilor purtate la primariei, directorul de infrastructura a Administratiei locale, Ion Dedu, presedintele Grupului de Lucru din cadrul Primariei Bucuresti, "si-a aratat disponibilitatea de a prezenta analiza facuta de OPTAR constructorului care s-au ocupat de lucrari".

Primul tronson al diametralei Buzesti-Berzei-Uranus a fost deschis oficial circulatiei in dimineata zilei de duminica, 12 ianuarie. Tronsonul vine ca o alternativa pentru soferi pe axa Nord-Sud a zonei centrale la Calea Victoriei si bulevardul Magheru. Mai multe detalii despre costul, lungimea si controversele noii artere, puteti citi aici.

Odata cu deschiderea traficului, pe noua artera au fost trasate primele piste de biciclete pe carosabil din Capitala pe fiecare sens si separate de trafic printr-o banda cu stalpisori.

Cu toate acestea, "experimentul" primelor piste de biciclisti pe carosabil a inceput cu stangul, chiar din prima zi noile piste fiind ocupate de masini parcate, iar stalpisorii scosi din loc.
Foto: OPTAR















Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

8751 vizualizari

  • +18 (32 voturi)    
    Oprescu (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:10)

    marty70 [utilizator]

    Parca il vedem cum ne reproseaza ofticat: pai ce vreti ba acum ; v-am faut piste, vreti sa masor latimea cu ruleta? vreti sa acopar canalele?

    In realitate totul este facut de fatada. Am vrut piste de bicicleta , iata avem piste.
    Restul e circoteala in ochii oprescului.
    Se investesc bani in lucruri fara utilitate reala. Nu se aplica citusi de putin legea pentru a bloca parcarea pe aceste spatii).
    Nesimtirea ( soferului) romanului este imensa. Uitati va de exemplu in zona supermarketurilor. Primele locuri de parcare ocupate sint cele destinate handicapatilor. Aici trebuie sa intervina mina legii.
    Care la noi este inexistenta. Functioneaza logica de mirlan:, “mie sa imi fie bine”
    • +12 (16 voturi)    
      nu avem proiectanti (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:37)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui marty70

      si nici constructori care sa stie sa proiecteze si sa execute o pista de biciclisti conforma cu cele din afara.

      Pistele de biciclete trebuie proiectate de niste ingineri, arhitecti si urbanisti care au experienta in deplasarea cu bicicleta. Nu de indivizi care au mers toata viata lor cu metroul sau cu masina...
      • 0 (2 voturi)    
        de acord (Joi, 16 ianuarie 2014, 11:51)

        was [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        Ar putea lua un exemplu de cum se face proiectul si materializarea ei in sine de la...olandezi. Chiar nu m-ar deranja daca cativa proiectaniti, ingineri, arhitecti sau cum s-or numi ar face o vizita oficiala pe banii publici in Amsterdam, sa vada cu ochisorii lor ce si cum. Numai sa nu stea toata "vacanta" vis-a-vis de Central Station. Cel care pare cel mai de durata este piatra sintetica cubica cu sprafata de axp. 30x30cm si asezate ordonat, nu de nea Dorel. Exista asemenea multe piste acoperite cu asfalt. Dar exemplul urbanistic al Amsterdamului nu se poate aplica pe la noi, mai bine cel al Vienei, unde de multe ori mergi cu bicicleta pe langa masini, pe carosabil.
        Deasemenea alta este comportamentul soferilor, in Amsterdam sunt "excesiv" de prietenosi si atenti cu biciclistii, in Viena sofetrii sunt civilizati si atenti cu biciclistii.
    • -5 (25 voturi)    
      “mie sa imi fie bine” (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:44)

      miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui marty70

      n-am vazut biciclisti interesati de bine soferilor sau pietonilor
      p.s. traversam pe trecerea de pietoni regulamentar, pe verde si vine un bicilist in viteza si ma injura ca nu-i fac loc sa treaca pe rosu, n-am apucat sa-i spun ca sunt si sofer si ca o sa am grija de bicilisti cum are el de pietoni
      • +7 (13 voturi)    
        Deci (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 15:03)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        dintr-o singura intalnire ai dedus cum sunt toti biciclistii.
    • +10 (14 voturi)    
      E o chestie generala (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:55)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui marty70

      Nu numai la Oprescu.
      Si eu am impresia ca la toate lucrarile facute in ultimii ani in Bucuresti, deciziile la fata locului au fost facute de niste lopatari (Gigel). El a decis ca pista de biciclete trece prin pom, prin statia de autobuz (piata romana) etc.

      Probabil ca la firmele astea de apartament, care liciteaza la astfel de lucrari angajeaza toti ratatii ca sefi de santier, ingineri care probabil au terminat facultatea cu un glorios 5. Sau mai rau nimic.

      Coroborat cu incompenta celor care semneaza primirea lucrarii, se contureaza o imagine generala a modului in care se desfaroara contractele cu statul. Incompetenta la toate nivelurile incepand de la Gigel pana la Primarie
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e chiar asa de rau, da nu exageram! (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 16:44)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui marty70

      Sincer, e chiar un mare progres de la "pistele" vechi unde sareau borduri de 25 cm, etc, etc.

      Cea mai importanta observatie este ca pistele de biciclete costa bani, deci sunt si un bun motiv de a sifona bani!! sigur ca se putea si fara stalpisori, numai cu un marcaj, inca prin stalpisori: 1. s-au sifonat niste bani, 2. sunt necesari pentru ca atlfel bizonul de bucuresti ar parca direct pe pista, deci pana la urma cam raul cel mai mic.

      Cat despre alte detalii: pe o astfel de pista se merge de regula in sir indian, deci cred ca e suficient de lata daca masinile de pe trotuar nu impiedica accesul. Per total: e de bine...
  • -4 (24 voturi)    
    asa e cand constructorul desemneaza (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:11)

    qwerasdf [utilizator]

    muncitorii cu lopata sa gandeasca siguranta circulatiei, gratarele alea sunt dese fata de ce am vazut eu in alte parti (iti intra roata cu totul la anvelopa de teren)

    unele marcaje si semafoare sunt gandite tot de muncitorii cu lopata

    insa nu e dracu' chiar asa negru cu pista din zona si deocamdata latimea ei nu prezinta o problema, pt ca e traficul de biciclete e scazut. Cand o sa fie trafic pe 2 roti suficient de mare in zona sunt sigur ca se va gasi o solutie de marire a spatiului utilizabil. Cam sare calu' optarul aici (cu regret o spun).
  • -6 (30 voturi)    
    Dar opinia celorlalti? (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:12)

    Precup [utilizator]

    Domnu' reporter, un articol echidistant se scrie dupa ce incerci sa iei si pararea altora, nu numai a unora. Pe proprietarii de imobile de ce nu i-ai intrebat nimic? Chiar crezi ca e necesar sa devina nu-stiu-ce asociatie purtatorul de cuvant al altora?

    Crezi ca ei nu aveau o opinie sau d-ta nu te-ai mai obosit sa intrebi, pentru ca stiai tu care e aceea si nu-ti convine?
    • +7 (11 voturi)    
      De ce (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 14:56)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Precup

      Ce relevanta are opinia celorlati asupra pistei de biciclete? E normal sa intrebe biciclistii.
      • -8 (12 voturi)    
        E pista lu' tac-tu?! (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 15:28)

        Precup [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        De ce, si-au cumparat biciclistii o bucata de carosabil, ca sa fie singurii care au dreptul la opinie?
  • +9 (19 voturi)    
    stalpisori (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:19)

    MateiLazar [utilizator]

    Daca se muta banda de stalpisori deasupra benzii albe, cred ca s-ar rezolva si problema depasirilor intre biciclisti. Sper sa se refaca partea cu stalpisorii si sper sa se faca si pe alte artere.
    • -1 (11 voturi)    
      stalpisorii sunt inutili (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui MateiLazar

      am trecut cu masina prin zona, si in primul rand mi s-a parut ca pista pt biciclete este prea ingusta...are cam la 0.5-0.7m, abia daca se poate strecura un biciclist experimentat pe acolo.
      In al doilea rand stalpisorii incurca: mai bine ii scoate de acolo, si se marcheaza locul cu vopsea. Asa biciclistul poate sa ocoleasca mai usor masinile generos parcate de bizoni, si masini parcate cu spatele peste banda de biciclete. A stramta banda pt biciclete la 0.7m cu acesti stalpisori mi se mare cea mai neinspirata masura, care mai mult incurca. Sa ii scoata odata (pt ca masinile oricum nu tin seama de ei) si sa ii inlocuiasca cu marcaje.
      • -9 (15 voturi)    
        Sa umplem tara de piste pentru biciclete! (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 13:24)

        Precup [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Vrei deci sa spui ca ai trecut cu masina pe acolo, te inghesuiai sa intri pe Buzesti dinspre p-ta Victoriei (ca ambuteiaj tot se produce) si pista pentru biciclete ti s-a parut prea INGUSTA, in conditiile in care nu o folosea nimeni?!

        Uite, mie mi se pare prea lata, latimea potrivita era 0 cm, pentru ca si bicicleta e un vehicul ca oricare altul, poate sa foloseasca partea carosabila LA COMUN cu altii.
        • +6 (10 voturi)    
          Nu sunt de acord cu Dvs (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 14:56)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Precup

          Insa nu pot sa nu observ cateva lucruri:

          Primul: daca se face pe undeva pista de biciclete, aceasta ori trece peste obstacole ori pe ea se parcheaza. Sincer sa fiu, in astfel de conditii decat sa fie periculoasa mai bine nu o faci deloc.

          Al doilea: in Cehia de exemplu multe strazi au trasata pista de biciclete, insa cu o conditie - limita de viteza e 50 km/h (ca in oras). In Praga ca si in marile orase exista strazi de centura sau strazi rapide unde limita este 70 sau 85 km/h. Pe acolo nu exista nici trotuar si nici pista de biciclete. Nu cunosc regimul de viteza al strazii din Bucuresti, insa daca este "rapida" (limita peste 50) nu au ce cauta piste de bicicleta pe ea. Un exemplu in Praga este bulevardul Wilsonova (Wilsonova trida, Praha) unde limita este 70-85 pe segmente si trece exact prin centru.

          Al treilea: daca pe strada circula mijloace de transport in comun se poate rezerva o banda pentru ele: autobuze, troleibuze, taxiuri expres (costa mai mult dar ajung mai repede). Biciclistii si motociclistii ar putea folosi aceasta banda de asemenea. In felul acesta ar putea beneficia de viteza mii de oameni, nu numai cateva biciclete.

          Al patrulea: bicicletele sa poata fi incarcate gratuit in autobuzele cu podea joasa, in tramvaie sau metrou. In felul acesta nu ar avea de ce sa circule pe arterele pe care circula mijloace de transport in comun, fiind folosite doar in parcuri (agrement) sau pe ultimul segment al deplasarii.

          PS: O scrie cineva care nu are masina, care merge cu bicicleta si care foloseste transportul in comun zilnic.
          • -1 (1 vot)    
            regimul de viteza (Joi, 16 ianuarie 2014, 12:44)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            pe tronsonul respectiv este de 50km/.. In plus sunt semafoare din 200 in 200m, (eu am numart vreo 13) asa ca nu ai cum sa mergi cu viteza. Semafoarele nu sunt corelate, si e imposibil sa prinzi doua semafoare verzi la rand. Vrand, nevrand, ca sofer mergi incet pe acolo. Pistele de biciclete se justifica, dar nu cu stalpisori si trebuia gasita o cale sa nu interfereze cu parcarile.
        • 0 (8 voturi)    
          Si mai bine (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 14:58)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Precup

          Ce-ar fi ca biciclistii sa-si cumpere masini? Cu 2000-3000 de euro sunt destule. Atunci sunt sigur ca vei fi mai fericit, nu-i asa? Traficul va fi si el mai fluid, iar locuri de parcare vor fi indestulatoare.
      • +5 (7 voturi)    
        eu nu as zice asta (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 14:47)

        MateiLazar [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        E posibil si se intampla ca masinile sa treaca peste stalpisori ca sa parcheze, dar inca nu s-a gasit desteptul care sa mearga cu o roata pe pista de biciclete si cu o roata pe banda lui si cu stalpisorii sub masina. Asta inseamna un plus de protectie pentru ciclisti. Multi ciclisti merg fara banda speciala deja, dar existenta unei protectii suplimentare, oferita de stalpisori, ar trebui sa incurajeze si alti ciclisti mai putin experimentati. Eu stiu deja o persoana care a inceput sa mearga de saptamana asta cu bicla la munca (cladirea Generali) tocmai datorita stalpisorilor alora.
        • 0 (0 voturi)    
          iti spun eu (Joi, 16 ianuarie 2014, 12:46)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui MateiLazar

          ca stalpisori ca astia mai sunt si in alte zone din Bucuresti. In cateva luni vor fi toti culcati de bizonii care vor trece cu masinile peste ele...
          In Bucuresti nu sta nimic in picioare, daca blocheaza un loc de parcare.
  • +6 (18 voturi)    
    atit am de spus (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:22)

    andimi [utilizator]

    cita incompetenta!
  • +3 (13 voturi)    
    eh (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:42)

    Mazeta [utilizator]

    Nici o grijă. Creșterea prețului benzinei va rezolva multe din problemele de trafic.
    • +9 (9 voturi)    
      N-a rezolvat-o (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 13:07)

      Crop [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dum dum , nu a rezolvat-o . N-ai auzit-o pe doamna CEO de la Petrom? Piata suporta, si va suporta in continuarea pretul benzinei.
      • 0 (0 voturi)    
        crop (Joi, 16 ianuarie 2014, 12:47)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Crop

        sa stii ca ai dreptate.
        Romanaii mai suporta inca cresterea pretului la benzina.
  • +1 (9 voturi)    
    Strict tehnic (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 12:54)

    Tzapu [utilizator]

    Inteleg ca articolul este strict despre aspecte de executie, prin urmare despre cum este facut si cum ar trebui facut: dimensionare, amplasare de utilitati, elemente de siguranta, legatura cu celelalte benzi de circulatie.

    Orice alte comentarii despre nemultumirile locatarilor din zona, oportunitatea amenajarii de piste sau justificarea nesimtirii de a parca unde nu trebuie sunt complet retardate.
    • -8 (18 voturi)    
      E de executie: nu trebuia facut (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 13:44)

      Precup [utilizator] i-a raspuns lui Tzapu

      Discutia despre inutilitatea acestui moft este un aspect de executie: anume ca nu era necesar a fi executat.

      Bicicleta este un vehicul ca oricare altul, locul sau este pe partea carosabila, la comun cu restul vehiculelor.

      Iar articolul este teribil de partinitor, pentru ca nu prezinta decat opinia biciclistilor: dupa ce ca le-a facut banda dedicata, tot nu e bine.

      Pentru asta au daramat casele de acolo, ca sa faca banda pentru biciclete?!

      Domnu' reporter de ce nu i-a intrebat pe oamenii din zona ce parere au ei despre banda asta, cum le blocheaza accesul in curti, in magazine si cum nu mai au niciun loc de parcare din cauza benzii?
      • +3 (9 voturi)    
        Delirul continua (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 15:00)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Precup

        Tu ori esti troll, ori esti Sova.
  • -1 (11 voturi)    
    Inainte (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 13:06)

    Gipsi [utilizator]

    Inainte de a fi facute pistele astea pe unde mergeau biciclistii?
    • +7 (13 voturi)    
      Dupa (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 14:06)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Gipsi

      Pe trotuare printre pietoni sau pe strazi, in conditii de nesiguranta.

      Oricine spune ca nu sunt necesare pistele pentru biciclisti e aerian, sau a trait in Romanistan toata viata, fara contact cu civilizatia.
  • +7 (11 voturi)    
    pai ce are "constructorul"?? (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 13:07)

    Codruta N [utilizator]

    Constructorul a lucrat conform unui PROIECT, ca doar nu de capul lui! Sa prezinte observatiile, proiectantului!

    In alta ordine de idei: n-am inteles faza cu "partea utilizabila" - adica de ce e de 2 ori mai mica decat pista propriu-zis?
    • +1 (1 vot)    
      uita-te la analiza de aici (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 16:21)

      alex73 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      paragraful 2: http://optar.ro/analiza-benzilor-pentru-biciclete-de-pe-buzesti-berzei.html
  • +4 (6 voturi)    
    Cateva intrebari pentru a vedea a cui e vina (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 13:25)

    CatalinBanu [anonim]

    Vina este fie a primariei, fie a proiectantului sau fie a executantului

    Acest piste au fost in caietul de sarcini si apoi in proiect?
    Daca da, s-au respectat cerintele in proect?
    S-a executat conform proiectului?
  • +3 (5 voturi)    
    In timp ce la noi se descopera pistele (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 20:25)

    bigbrother [utilizator]

    Altii aduc elogii proiectantilor pentru ca au descoperit solutii mai bine pentru protejarea biciclistilor, prin noi structuri de delimitare a pistelor: http://www.treehugger.com/bikes/rise-curbs-bike-lanes-us-are-growing.html

    Si ca tot se spune de primar cat de mult stie despre asta, daca ar fi la fel ca ex primarul din Amsterdam de exemplu, care foloseste bicicleta (http://vimeo.com/64622735) poate ca am avea piste de biciclisti gandite si prezente peste tot..dar vazut din masina biciclistul nu e decat un inconvenient in plus pe sosele.
  • +3 (3 voturi)    
    Putin comment (Joi, 16 ianuarie 2014, 7:15)

    Cetateanu [utilizator]

    Exprimandu-mi inca odata sila fata de edilii si edificatorii urbanismului, mai ales in Buc., va dau un link: http://totb.ro/hamburg-oras-fara-masini-un-proiect-ambitios-cu-termen-de-finalizare-in-20-de-ani/#comment-66238


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică