FOTOGALERIE Primaria Capitalei a inaugurat duminica bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus si a deschis artera circulatiei rutiere

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 12 ianuarie 2014, 13:38 Actualitate | Administratie Locala

FOTOGALERIE Cum arata bd. Buzesti-Berzei-Uranus la inaugurare
Primaria Capitalei a inaugurat duminica primul segment din bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus si a deschis artera circulatiei rutiere. Astfel, soferii vor avea o alternativa la Calea Victoriei putand sa ajunga de la Piata Victoriei pana la Vasile Parvan in cateva minute. Lucrarea a inceput in decembrie 2009 si se ridica la circa 160 milioane de lei/35 milioane de euro. Acesta este unul dintre cele mai controversate proiecte facute de Primaria Capitalei deoarece municipalitatea a demolat mai multe cladiri monument istoric existand suspiciuni de ilegalitate. Mai mult, inaugurarea s-a facut desi in urma cu cateva zile Tribunalul Bucuresti a suspendat planurile de urbanism care stabileau traseul drumului si autorizatiile de construire pentru segmentul cuprins intre bd. Calea Grivitei si Dinicu Golescu.

Noul bulevard, care s-a facut prin largirea strazilor Buzesti si Berzei intre Piata Victoriei si Vasile Parvan, are doua benzi de circulatie pe sens, linie de tramvai, piste de biciclete  de un metru latime pe carosabil, pe ambele sensuri, si trotuare late de circa 3 metri.  Inainte, cele doua strazi aveau doar linie de tramvai, o banda de circulatie si trotuare inguste.

Pe langa calea rutiera, Primaria Capitalei a schimbat si retele edilitare care treceau pe sub bulevard, sistemul de iluminat public si s-a introdus sistemul Net City, iar pe marginea trotuarelor au fost plantati arbori. Pe marginea bulevradului nu s-au amenajat insa locuri de parcare, cei care locuiesc in zona avand posibilitatea sa parcheze doar pe strazile adiacente.




Harta cu bd. Buzesti-Berzei-Uranus si sensurile unice introduse de municipalitate

Noua artera are o lungime de 2 km, iar municipalitatea estimeaza ca vor circula pe aici circa 36.000 de vehicule pe zi/ 72.000 de persoane, iar de mijloacele de transport in comun vor beneficia 12.000 de calatori.

"Bulevardul este imaginat dupa anii 1930 de urbanistii si arhitectii de atunci, pentru ca nu a inventat nimeni nici apa calda, nici roata. Este reluat, ca proiect, dupa anii 2000, inceput in 2009, dupa un an de zile de updatare a proiectului, dar oprit la cateva luni de o serie intreaga de instante de la Cluj, in urma plangerilor facute de oameni care nu ar fi vrut sa se modernizeze nimic in Bucuresti. Am asteptat doi ani si opt luni si, desi l-am impartit pe tronsoane pentru a putea merge mai repede, a trebuit sa asteptam decizia instantelor. Imi cer eu scuze, desi nu aveam vina fata de locuitorii acestei zone", a declarat primarul general. Sorin Oprescu, prezent la inaugurare.

Dupa darea in folosinta a noului bulevard, Oprescu promite ca portiuni din Calea Victoriei vor deveni pietonale macar in  weekend. In plus, municipalitatea are un proiect de largire a trotuarelor de pe aceasta artera si ingustarea portiunii dedicata circulatiei rutiere.

Pentru construirea acestui drum au fost demolate 90 de case, printre care si cladiri monument istoric si au fost expropriate circa 1000 de persoane.Cea mai importanta cladire demolata pentru construirea acestui drum a fost Hala Matache. Cladirea a fost demolata in martie 2013, dupa lasarea noptii si pe cod portocaliu de ninsoare. Primarul Oprescu a promis ca o va reconstrui pe alt amplasament. Alte doua cladiri importante puse la pamant au fost Berzei 81 si 89. Si in cazul acestora, edilul a promis ca le va reconstrui insa pana acum acest lucru nu s-a intamplat.

Intrebat ce se va intampla cu Hala Matache, primarul Sorin Oprescu a declarat ca ea va fi reconstruita  cu circa 50 de metri mai in spate fata de amplasamentul initial. "Hala Matache va fi reconstruita in parteneriat public privat, cum arata in anii 30. Din evaluarile noastre, reconstruirea ei costa circa 1.800.000 euro, iar bugetul nostru este asa cum este", a declarat Oprescu.

Portiunea cuprinsa intre Calea Victoriei si Vasile Parvan este primul segment din viitorul bulevard Uranus, acesta urmand sa ajunga pana la Gara Progresul, iar municipalitatea a impartit portiunea ramasa in alte doua bucati.

Primul segment, intre Vasile Parvan si Calea Rahovei intersectie cu bd. Tudor Vladimirescu ar urma sa fie gata pana in 2016, potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, prezent la inaugurare. In acest moment, planul urbanistic care bate in cuie traseul drumului, care prevede si un tunel de 800 de metri pe sub Palatul Parlamentului,  se afla in dezbatere publica. Primarul Oprescu spune ca deja a obtinut acordul institutiilor abilitate pentru acest tunel.

"Continuam cu largirea Podului Hasdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului si intram pe strada Uranus, pana la intersectia cu Tudor Vladimirescu. Bulevardul Tudor Vladimirescu este reglementat si terminat, iar de acolo ne indreptam spre Gara Progresul si spre iesirea din Capitala", a spus Oprescu.

Reamintim ca pe 7 ianuarie, Tribunalul Bucuresti a suspendat planurile urbanistice zonale care bat in cuie traseul Bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus si in baza carora s-a demontat Hala Matache, monument istoric, pentru a putea fi mutata pe alt amplasament. In plus, instanta a suspendat si autorizatiile de construire in baza carora s-a construit tronsonul de drum cuprins intre bd. Dinicu Golescu si Calea Grivitei.

Procesul pentru suspendarea actelor a fost intentat de Asociatia Salvati Bucurestiul, iar ONG-ul va cere si anularea documentatiilor de urbanism si autorizatiilor.

Desi Primaria a finalizat lucrarea, reprezentantii Asociatiei Bucurestiul spun ca decizia instantei ar putea duce la reconstruirea monumentelor demolate pentru construirea arterei pe amplasamentul unde au fost, nu in alta parte.

"Prin sentinta pronuntata pe 7 ianuarie 2014 in dosarul 27747/3/2013, Tribunalul Bucuresti a suspendat Hotararile Consiliului General a Municipiului Bucuresti nr. 132/2013, 133/2013 si 134/2013 si autorizatiile de construire 282/2011 si 274/2012 emise de Primarul General. Hotararile 132/2013, 133/2013 si 134/2013 constituie Planuri Urbanistice Zonale care permiteau reamplasarea monumentelor istorice deja demolate Hala Matache, casa din Berzei 81 si casa din Berzei 89 pe alte amplasamente. Pe rolul Tribunalului Bucuresti va fi depus un dosar care va avea ca obiect anularea Hotararilor 132/2013, 133/2013 si 134/2013. Conform sentintei Tribunalului din 7 ianuarie, Primaria nu poate reconstrui monumentele pe noile locatii pana la solutionarea noului dosar. In situatia in care Primaria va pierde si in noul dosar, va fi nevoita sa reconstruiasca monumentele pe locatia lor originala", spun reprezentantii Asociatiei Salvati Bucurestiul.

"Autorizatiile de construire 282/2011 si 274/2012, suspendate si ele de Tribunalul Bucuresti prin sentinta din 7 ianuarie 2014, reprezinta autorizatiile in baza carora a fost construita soseaua Buzesti Berzei, tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei. In 2011, Tribunalul Bucuresti a suspendat autorizatia de construire nr. 633/2010 pentru soseaua Buzesti Berzei, tronsonul intre Dinicu Golescu si Grivitei. Printr-o intelegere cu ONG-urile si Ministerul Dezvoltarii, Primaria s-a angajat sa modifice autorizatia astfel incat soseaua sa ocoleasca Hala Matache. Primaria a incalcat si intelegerea si legea si a emis autorizatiile 282/2011 si 274/2012 cu acelasi continut cu autorizatia pe care instanta o suspendase. Sentinta din 7 ianuarie 2014 confirma din nou ca intreaga lucrare a diametralei Buzesti Berzei este ilegala.", se mai arata in comunicatul trimis de Asociatie.

In plus, Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul, a declarat ca municipalitatea nu va putea face receptia lucrarii din cauza faptului ca autorizatiile de construire sunt suspendate.

Primarul Sorin Oprescu spune ca suspendarea documentatiilor de urbanism si a autorizatiilor nu mai afecteaza cu nimic lucrarea, aceasta fiind gata. In plus acesta spune ca s-a facut fara probleme receptia lucrarii.

Indicatii rutiere/sensuri unice

Ca urmare a finalizarii lucrarilor la bd. Buzesti-Berzei-Uranus se va redeschide circulatia rutiera pe urmatoarele artere:
  • pe str. Buzesti, intre P-ta Victoriei si Calea Grivitei;
  • pe str. Berzei, intre Calea Grivitei si str. Stirbei Voda;
  • pe Calea Grivitei, intre str. Polizu si bd. Dacia;
  • pe str. Popa Tatu, intre str. Mircea Vulcanescu si str. Berzei;
  • pe noua artera realizata intre str. Mircea Vulcanescu si bd. Garii de Nord;
Totodata se vor institui sensuri unice pe:
  • - str. Sevastopol, intre str. Buzesti si bd. Lascar Catargiu, dinspre str. Buzesti catre bd. Lascar Catargiu;
  • - Calea Givitei,  intre Str. Polizu si B-dul Dacia, dinspre Str. Polizu catre B-dul Dacia.
  • - bd. Garii de Nord, intre str. Berzei si P-ta Garii de Nord, dinspre str. Berzei catre P-ta Garii de Nord.

Linii RATB

Ca urmare a darii in folosinta a noului bulevard, mai multe mijloace de transport in comun vor circula pe un traseu diferit.
Linia de tramvaie 24 va functiona intre ,,Cartier Damaroaia" si ,,Vasile Parvan", pe traseul: Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Str. Berzei, Calea Plevnei, cu intoarcere pe Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobalcescu, Str. Berzei, Str. Buzesti, Piata Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii.

Linia de tramvaie 42
va functiona intre ,,Piata Presei" si ,,Gara de Nord", pe traseul: Bd. Expozitiei, Str. Av. Popisteanu, Str. Dornei, Str. Putul lui Craciun, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cu intoarcere pe Calea Grivitei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache, Str. Clabucet, Str. Av. Popisteanu, Bd. Expozitiei.

Linia de tramvaie 44
se reinfiinteaza si va functiona intre ,,Cartier 16 Februarie" si ,,Vasile Parvan", pe traseul: Calea Giulesti, Sos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei, cu intoarcere pe Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobalcescu,  Str. Berzei, Bd. Dinicu Golescu, Sos. Orhideelor, Calea Giulesti.

Linia de tramvaie 45
va functiona intre ,,Mezes" si ,,Gara de Nord", pe traseul: Sos. Chitilei, Bd. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cu intoarcere pe Calea Grivitei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Chitilei.

Linia de tramvaie 46 va functiona pe traseul actual, intre ,,Republica" si intersectia Sos. Nicolae Titulescu/Str. Dr. Felix, apoi pe Str. Dr. Felix, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cu intoarcere pe Calea Grivitei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Felix, Sos. Nicolae Titulescu, apoi pe traseul de ducere.

Linia de autobuze 133 va functiona intre ,,Bd. Tineretului" si ,,Gara Basarab", pe traseul: Cal. Vacaresti, Str. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcanescu, Bd. Dinicu Golescu, Gara Basarab, cu intoarcere pe Sos. Orhideelor, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcanescu, Str. Baldovin Parcalabul, Str. Garii de Nord, Piata Garii de Nord, Cal. Grivitei, Bd. Dacia, Str. Traian, Str. Dimitrie Onciul, Str. Zece Mese, Str. Traian, Str. Nerva Traian, Cal. Vacaresti.

Linia de autobuze 178 va reveni pe traseul de baza pe sensul spre terminalul ,,Sala Palatului", de la intersectia Bd. Dinicu Golescu/Str. Witing, pe Bd. Dinicu Golescu, Str. Stirbei Voda, apoi pe traseul actual.

Autobuzele vor opri pe Bd. Dinicu Golescu, in statia ,,Piata Virgiliu", situata inainte de intersectia cu Str. Macedonia.

Liniile de autobuze 126, 168, 226, 368
vor functiona pe sensul spre cartiere, pe un traseu modificat de la intersectia Str. Mircea Vulcanescu/Str. Berzei, pe Str. Berzei, Str. Stirbei Voda, Bd. Eroilor, apoi pe traseele actuale.

Autobuzele vor opri in statia nou infiintata, ,,Mircea Vulcanescu", amplasata pe Str. Berzei, dupa intersectia cu Str. Mircea Vulcanescu.

Linia de noapte N117
va functiona, de la data de 12/13.01.2014, pe un traseu modificat pe sensul ,,Strand Straulesti", de la intersectia Bd. Dacia/Cal. Grivitei/Str. Mircea Vulcanescu, pe Str. Mircea Vulcanescu (rond Bd. Uranus),  Str. Garii de Nord, Piata Garii de Nord, Cal. Grivitei, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre ,,Piata Unirii￯, autobuzele vor circula pe un traseu modificat de la intersectia Cal. Grivitei/Str. Polizu, pe Cal. Grivitei, Bd. Dacia, apoi pe traseul actual.

Controverse si ilegalitati

Diametrala Buzesti Berzei Uranus este unul dintre cele mai controversate proiecte realizate de Primaria Capitalei. Societatea Civila a acuzat municipalitatea ca a demolat mai multe cladiri monument istoric ilegal, noaptea sau in weekend, la fel ca rechinii imobiliari, iar Oprescu a fost comparat cu Ceusescu cand a demolat cartierul Uranus. In plus, luna trecuta, Planul Urbanistic Zonal in baza caruia s-a construit acest proiect a fost anulat de instanta.

Pentru construirea acestui drum au fost demolate 90 de case, printre care si cladiri monument istoric si au fost expropriate circa 1000 de persoane.Cea mai importanta cladire demolata pentru construirea acestui drum a fost Hala Matache. Cladirea a fost demolata in martie 2013, dupa lasarea noptii si pe cod portocaliu de ninsoare. Primarul Oprescu a promis ca o va reconstrui pe alt amplasament. Alte doua cladiri importante puse la pamant au fost Berzei 81 si 89. Si in cazul acestora, edilul a promis ca le va reconstrui insa pana acum acest lucru nu s-a intamplat.

Procese pierdute de Primaria Capitalei

Curtea de Apel din Cluj a anulat la sfarsitul lunii octombrie 2013, Hotararea prin care Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in 2006 proiectul Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus si autorizatia data de municipalitate in 2009 pentru doua segmente din drum: Calea Victoriei-Occidentului si Calea Plevnei -Dinicu Golescu, potrivit asociatiei Salvati Bucurestiul. In baza hotararii de Consiliu General din 2006 au fost demolate 90 de case, printre care si cladiri monument istoric si au fost expropriate circa 1000 de persoane. Acum, hotararea instantei de la Cluj nu mai are efect, in sensul stoparii lucrarilor, respectivele segmente din diametrala fiind terminate in urma cu cativa ani, dar poate ajuta la reconstruirea cladirilor demolate ilegal.

Istoric procese
- Curtea de Apel Bucuresti a suspendat pe 16 iunie Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (HCGMB 262/2006) prin care Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus a fost declarata de utilitate publica. Decizia de suspendare a fost data pana la judecarea procesului in care se cerea anularea acestui act administrativ. Decizia este definitiva si irevocabila. Actiunea a fost depusa de Asociatia Salvati Bucurestiul la Tribunalul Bucuresti pe 29 octombrie 2010.

- pe 21.12.2010 Tribunalul Bucuresti a suspendat in dosarul 60056/3/2010 autorizatiile de desfiintare pentru Hotel Marna si Casa Radulescu; Primaria a emis ulterior autorizatii cu acelasi continut.
- pe 19.01.2011 Tribunalul Bucuresti a suspendat in dosarul 62706/3/2010 autorizatia de desfiintare pentru imobilul din str. Cobalcescu nr. 60; Primaria a continuat demolarea.
- pe 12.04.2011 Tribunalul Bucuresti a anulat in dosarul 52450/3/2010 Planul Urbanistic Zonal Buzesti-Berzei;
- pe 26.04.2011 Tribunalul Cluj a suspendat in dosarul 958/117/2011 Planul Urbanistic Zonal Buzesti-Berzei si o autorizatie de construire pentru acest proiect.



Berzei 81, cladire demolata pentru construirea bulevardului






Berzei 89, cladire demolata pentru construirea bulevardului





Hala Matache, cladire demolata pentru construirea bulevardului

























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

17705 vizualizari

  • -36 (52 voturi)    
    Multumesc Sorin Oprescu!!! (Duminică, 12 ianuarie 2014, 13:50)

    miss sloane [utilizator]

    are votul meu in continuare
    • +19 (31 voturi)    
      Mi-e sila!!! (Duminică, 12 ianuarie 2014, 15:52)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

      Fiul de general de securitate, dupa ce a i-a dat fiului un contract de milioane de euor pentru cainii comunitari care sunt pe strazi nevaccinati, termina un proiect al lui Base si Videanu. Asta nu a fost capabil decat sa fure, nu are niciun proiect personal inceput si terminat, mai putin autostrada zburatoarea care trece prin capul lui! Locul lui Oprescu este in puscarie. Inca putin si va intra! :)
      • -10 (24 voturi)    
        pe bune? (Duminică, 12 ianuarie 2014, 17:08)

        miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        si asta a fost proiectul lui basescu si videanu?
        cat tupeu....
        • +7 (7 voturi)    
          cat tupeu... (Luni, 13 ianuarie 2014, 12:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

          de fapt poti afla chiar de pe site-ul primariei de cand e proiectul.

          vezi pozitia 51 - http://www.pmb.ro/institutii/primaria/proiecte/proiecte.php?domenii=I

          initial se dorea modernizarea liniei de tramvai, dar se pare ca intre timp un primari grandoman a deci ca in centrul Bucurestiului avem nevoie de mai mult asfalt si mai putine case.. mai mult beton si mai putini oameni...
          • -1 (3 voturi)    
            deci cine l-a inceput si in ce an? (Luni, 13 ianuarie 2014, 12:54)

            miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            pe scurt, cine a inceput proiectul si in ce an?
            • 0 (0 voturi)    
              e asa greu? (Luni, 13 ianuarie 2014, 21:42)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

              nu-ti place site-ul primariei? nici mie.. dar dupa 6 ani de Oprescu nu ma astept la mai mult. nu ma astept nici de la sustinatorii sai sa fie in stare sa foloseasca 'goagal'..
              deci proiectul e din 2006. tot in 2006 s-a licitat studiul de fezabilitate. apoi a intrat ca toate celalalte proiecte intr-o etapa de atragere de finantari. basescu si videanu nu l-au vazut ca prioritar, motiv pt care va plimbati pe podul basarab.. pod care elimina oricum necesitatea altei "strapungeri".
      • +8 (10 voturi)    
        corect (Duminică, 12 ianuarie 2014, 19:59)

        v99 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        descriere perfecta. asta e sorin oprescu
    • +17 (23 voturi)    
      speranta moare ultima (Duminică, 12 ianuarie 2014, 17:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

      cu putin noroc, urmatorul proiect poate trece pe sub casa ta. ba chiar mai bine, poate iti pune un pilon de pod la 2 metri de geam, ca sa te bucuri si mai tare de votul tau.
      zona aia, la cativa metri de piata victoriei, ar fi putut ajunge la fel ca centrul vechi. avea case frumoase, o piata cu traditie.. acum e o gramada de moloz. de ce?
      in toata europa edilii au inteles ca oricat ai largi strazile, traficul va creste mai repede, dar in romania prostul insista sa invete din propriile greseli.
    • +3 (9 voturi)    
      mai (Duminică, 12 ianuarie 2014, 19:32)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

      du-te mai lingaule si la forumurile de lingai, stii tu care, ca doar esti lingau profesionist.
  • +4 (50 voturi)    
    Foarte bine. (Duminică, 12 ianuarie 2014, 14:10)

    dr_bear [utilizator]

    Trebuie inteles ca Bucurestiul nu isi permite ACUM luxul de a tine cont de aceste "monumente".
    Orasul este in expansiune, si mai are mult pana sa ajunga la maturitate, in acest proces de expansiune e nevoie de sacrificii (pentru moment).
    Macelul pe care l-a facut Ceausescu daramand cartierul Uranus pentru a face loc monstruozitatii aceleia de cladire, plus blocurile de "la fantani" a fost profund inutil, dar un nou bulevard care sa faca legatura nord-sud ,este cat se poate de util. Bucurestiul, cel putin aria sa metropolitana e singurul oras din Romania care creste consistent. Oamenii parasesc cutiile de chibrituri si se muta la casa, in ilfov. Institutii importante, scoli, licee si universitati bune se afla in centru. Pentru confortul cetatenilor acestui oras, e nevoie daca nu de bulevarde late pentru automobile, macar de bulevarde late care sa permita tramvaiului sa aiba linie independenta de partea carosabila si piste de biciclisti.
    Parisul ,asa cum il stim acum, este opera lui Napoleon al III-lea care a daramat peste 100.000 de cladiri ca sa faca acele bulevarde grandioase.
    Bucurestiul trebuie facut cat mai util si confortabil pentru cetatenii sai ca sa atraga cat mai multi oameni de calitate din provincie si investitori straini.
    Are sansa sa fie (si este deja cred) unul dintre cele mai bogate si active economic orase din Europa de Est. Acest gen de proiecte ii consolideaza pozitia. Cand va fi suficient de bogat, se va renova orice piatra mai veche de 100 de ani, si va fi ocolita prin autostrazi suspendate si 5 magistrale de metrou. Momentan, nu se poate altfel.
    PS : sunt bucurestean. Zona Piata Matache era un cancer mizerabil. Casele alea stateau sa cada oricum, si nu le-ar fi renovat/cumparat nimeni cu intentii serioase, pentru ca nu existau cai de acces.
    Nu imi place Oprescu, dar proiectul asta e unul cat se poate de necesar.
    • -4 (34 voturi)    
      De acord! (Duminică, 12 ianuarie 2014, 14:44)

      pinkPanther [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      Perfect de acord!!!
    • +14 (34 voturi)    
      Legea! (Duminică, 12 ianuarie 2014, 14:53)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      In Romania exista niste legi care protejeaza monumentele si zonele protejate. Aici nu e vorba de niciun "lux de a tine cont de aceste "monumente"", este vorba de legi. Le respectam sau nu le respectam! Si daca Bucurestiul este "unul dintre cele mai bogate si active economic orase din Europa de Est" (ceea ce nu este) cand "va fi suficient de bogat " (parca zisesei deja ca era bogat) sa se ocupe si de monumente si sa se respecte legea? Va veni vreodata momentul acela? Sa ne anunti si pe noi sa stim de cand se aplica legile in tara asta! Eu zic ca la sa logica nu va fi niciodata momentul potrivit!
      Pentru informarea ta, monumentele trebuie restaurate nu "renovate"... e un pic altceva.
      Inca ceva, Europa nu mai traieste vremurile lui Napoleon al III-lea, acum se aplica alte reguli de urbanism... dar in era Oprescu, totul este posibil!
      Bina ca plangem de mila demolarilor lui Ceausescu dar nu ne deranjeaza cele de acum! Cat fariseism!
      • -3 (23 voturi)    
        da, legea (Duminică, 12 ianuarie 2014, 16:31)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        ...dar ai fost macar o data in zona aia? ai vazut cum arata cladirile respective? exista alte legi care nu au fost respectate cu mult inainte sa darame beizadeaua securista hala matache.

        cat despre suspendari de planuri urbanistice , daramari, reconstruiri si alte elcucubratii... sa fiti voi sanatosi. cand or vedea bucurestenii ca ajung din A in B in 5 minute in loc de o ora, nu se mai inchide NIMIC. exact cum nu mai comenteaza nimeni despre utilitatea psajului basarab.
        • +5 (7 voturi)    
          Deci legea nu conteaza la noi... (Duminică, 12 ianuarie 2014, 18:33)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          si oamenii (eu ma exclud) sunt de acord. E mai important sa-ti vezi interesul cu orice pret, calcand legile in picioare, calcand stul de drept in picioare. Sper ca atunci cand drepturile vostre sunt calcate in picioare tot asa o sa gandesti: "sa fii voi sanatosi".
          Oprescu si clica de la primarie trebuie sa plateasca penal pentru calcarea in picioare a statului de drept in cazul acestui proiect.
    • +9 (17 voturi)    
      Zau, de ce nu se darima Roma, Viena? (Duminică, 12 ianuarie 2014, 15:26)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      v-am dat din greseala plus, asa ca unul puteti sa-l scadeti.
      • -7 (15 voturi)    
        .... (Duminică, 12 ianuarie 2014, 17:33)

        non-stop [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        pentru ca, spre deosebire de bucuresti, roma si viena au fost construite si incarcate functional deja; ele nu mai au zone in asteptare, ca bucurestiul, si nici zone stupide
        • 0 (0 voturi)    
          Matale ai invatat urbanism cu aia (Luni, 13 ianuarie 2014, 21:17)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui non-stop

          care-au darimat Bucurestiul pe vremea lui ceasca.
    • +10 (14 voturi)    
      Existau alternative mai fericite (Duminică, 12 ianuarie 2014, 15:44)

      AnokooAnoko [anonim] i-a raspuns lui dr_bear

      Problema e alta. Unele clădiri mai deosebite se puteau salva, dacă nu exista încăpăţânare din partea felcerului Opărescu. E u şor să distrugi, e mai greu să păstrezi şi să construieşti.
      • -2 (10 voturi)    
        .... (Duminică, 12 ianuarie 2014, 17:37)

        non-stop [utilizator] i-a raspuns lui AnokooAnoko

        da, asta este un adevar! si ca sa fie lucrurile complete, exista incapatanare, iresponsabilitate si superficialitate crasa de ambele parti: oprescu daramacu ochii inchisi, ongistii si o buna poarte din public "salveaza" fara nici un criteriu sau studiu realist....
    • -6 (18 voturi)    
      bravoooo.......... (Duminică, 12 ianuarie 2014, 16:04)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      un comentariu excelent.......inca o data bravo.

      p.s. chiar se vede limpede ca oamenii intregi la minte isi vad de treaba si continua lucrarile cu toate piedicile pe care le pun niste dezaxati mintal, precum acest nicusor si sleahta lui.
      • +6 (8 voturi)    
        Acest Nicusor si sleahta lui... (Luni, 13 ianuarie 2014, 12:24)

        ValTo [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        ... si-au vazut de treaba mai demult si au propus un proiect alternativ pentru aceasta zona - oferit GRATUIT primariei de catre arhitectii care au lucrat la el si premiat, de altfel, la bienala - care moderniza zona si includea magistrala, fara sa afecteze monumentele istorice. In plus, costa mult mai putin - din banii platiti de dv. prin impozite. http://e-zeppelin.ro/proiectul-alternativ-pentru-hala-matache-dublu-laureat-al-bnab-2012/
        • -1 (1 vot)    
          am o curiozitate..... (Luni, 13 ianuarie 2014, 18:50)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui ValTo

          pe voi cine va plateste....?????sau lucrati asa de amorul artei...????.....va inteleg.iubiti monumentele , dar pana la un punct , necesitatile obiective trebuie sa primeze.

          p.s.apropo de monumente...... edilii bucurestiului,pe la sf. sec 19 (cred )au demolat turnul coltea, pt. a putea efectua deschiderea intre p. univ. si p. uniri.....intotdeauna trecutul face loc modernului.
          • 0 (0 voturi)    
            Spune-le asta englezilor... (Luni, 13 ianuarie 2014, 22:48)

            mcris [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            ...elvetienilor, francezilor etc. Ce va mai place sa distrugeti!
    • +9 (13 voturi)    
      de curiozitate.. (Duminică, 12 ianuarie 2014, 17:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      cand scrii ca 'orasul este in expansiune', la ce te referi? statistic vorbind, populatia Bucurestiului este in scadere. migratia catre cartiere-satelit este evidenta.
      ai vazut 'autostrazi suspendate' in centru Parisului?
      crezi ca ar fi trebuit sa demoleze si centrul vechi? casele alea erau si mai amarate decat pe Berzei.. norocul nostru ca alti primari inaintea lui nu erau la fel de grandomani.
      si daca tot am 'scapat' de 'cancerul mizerabil' de la piata matache, ce e acum acolo? o zona prin care doar sa treci cu masina poate, ca de oprit nu ai nici unde, nici de ce.
  • +2 (10 voturi)    
    cum de... Cluj? (Duminică, 12 ianuarie 2014, 14:52)

    stefan2008 [utilizator]

    De ce Curtea de Apel din Cluj?
  • -2 (16 voturi)    
    Sentimente amestecate (Duminică, 12 ianuarie 2014, 15:12)

    CatalinBanu [anonim]

    Am stat in blocul de langa Ibis. Zona Matache si Berzei era o IMPUTACIUNE.

    Detest stilul lui Oprescu si abuzul de care a dat dovada, dar azi trecand din intamplare am fost bucuros.

    De ce?
    - Locul e luminos.
    - Nu poti face stanga decat la Mc Donalds sau prin giratorii
    - S-a facut pista pentru biciclisti normala: pe strada.

    Acum sa asteptam sa vina cladirile P+7 private care sa spele si jegul ce a ramas. Caci privelistea de pe Bulevard este sinistra.
    • +5 (7 voturi)    
      Si crezi (Duminică, 12 ianuarie 2014, 18:27)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      Ca vor fi doar P+7?

      Eu cred ca se vor trage niste blocuri cu cel putin 10, ca ai vazut inspre piata Victoriei ce fel de blocuri sunt.
      Si zapaceala de stiluri de constructii!

      Zicea cineva mai sus ca locul e luminos.
      Sa aiba rabdare pana incep constructiile si mai vorbim atunci.
      Nici eu nu am inteles de ce trebuia sa introduca sens unic pe Calea Grivitei.
      Vom trai si vom vedea.
    • +3 (3 voturi)    
      care "P+7"?? (Luni, 13 ianuarie 2014, 12:47)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      Sa reconstruiasca monumentele daramate - NU sa distruga zona, cu uraciunile tip LEGO de care s-a umplut Bucurestiul!

      Sper ca s-a captusit cu o plangere penala, de la organizatiile alea! >:)
  • +15 (15 voturi)    
    Derbedeii au nevoie sa alerge cu masinile (Duminică, 12 ianuarie 2014, 15:26)

    Maniu [utilizator]

    mai bine sa darimam tot orasul ca sa aiba loc neamurili proaste pentru bmw-uri.
  • +1 (15 voturi)    
    ce tampiti! (Duminică, 12 ianuarie 2014, 15:31)

    Codruta N [utilizator]

    Existase, ca prin minune, o varianta buna de circulat normal si fara probleme intre P-ta Palatului si direct catre Gara de Nord: calea Grivitei - asa ca era MUSAI sa o strice si pe aia!!
    DE CE trebuie "sens unic dinspre Polizu spre Dacia"?? ca doar era loc destul pe Grivitei, de circulat in ambele sensuri!!?? Ca sa inghesuie SI mai mult traficul pe Vulcanescu? de parca nu era si asa destul de inghesuit??

    Niste ciumetzi fara capete - ASTA sunt cei care cica "proiecteaza" traficul prin capitala!!
  • +8 (8 voturi)    
    Piste biciclisti (Duminică, 12 ianuarie 2014, 17:46)

    alex123 [utilizator]

    Astazi, duminica, pistele de biciclete aratau excelent, erau functionale, si erau destui biciclisti care se plimbau pe ele. Sper ca si maine, luni, va fi la fel, dar mi-e teama ca vor fi blocate de masini, la fel cum va fi probabil blocat de masini fiecare centimetru patrat de trotuar. Sunt curios cat vor rezista si stalpisorii care separa pista de biciclete si cat va dura pana vor fi distrusi de soferii care vor incerca sa parcheze pe trotuare. Singura solutie sa nu se intample asta ar fi ca politia sa patruleze permanent pe sosea, si sa dea amenzi.
  • +8 (8 voturi)    
    bani aruncati (Luni, 13 ianuarie 2014, 11:03)

    bedexe [utilizator]

    utila doar pentru un numar foarte redus de oameni.

    12000 din cele 2 milioane de calatori din Bucuresti zilnic. ( 0.6 % ..... )

    In loc sa faca Banda Unica RATB in tot orasul: se da o decizie ca prima banda circulabila sa fie ratb, eventual se trage o dunga galbena, politia sta in intersectii si da amenzi.

    cum se face deszapezirea pe strada asta ?
  • +3 (3 voturi)    
    eu vad o gramada de spatiu viran! (Luni, 13 ianuarie 2014, 12:55)

    Codruta N [utilizator]

    S-au daramat cladiri in nestire acolo - de ce?
    Ca doar nu trece strada pe acolo - sunt spatii goale, pur si simplu!

    De ce s-a daramat atat?? Si pe banii CUI?? UNDE e justificarea?
    Un control al Curtii de Conturi, cevaaa...?
    • +2 (2 voturi)    
      S-a daramat (Luni, 13 ianuarie 2014, 20:18)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Deoarece acolo e teren de lux pt dezvoltatorii si rechinii imobiliari. Cred ca acum ei suspina de fericire cand vad cat teren au la dispozitie sa faca cladiri de birouri si ailalti suspina de fericire cand se gandesc la "comisioanele" pe care le vor primi de la rechini.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri