Discutie online

Gheorghe Falca: Discutam cu Ministerul Apararii preluarea Cetatii / Pe viitor aeroporturile Timisoara si Arad ar trebui sa fuzioneze

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 21 august 2013, 11:44 Actualitate | Administratie Locala

Gheorghe Falca
Foto: Agerpres
Cum se va transforma Aradul in urmatorii ani? Va scadea pretul la gigacalorie dupa ce se investesc peste 10 milioane de franci elveteni in reteaua de termoficare? Ce proiecte mari de investitii se vor realiza in localitate in urmatorii ani? Cate blocuri se vor reabilita termic in urmatoarea perioada? Ce fonduri europene a accesat Aradul? Cat costa intretinerea strazilor din oras?  Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falca, a discutat online cu cititorii.

Nota redactiei:
  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana
  • Va rugam sa va limitati la maximum doua intrebari, pentru a da posibilitatea invitatului sa dialogheze cu cat mai multi cititori


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3253 vizualizari

  • trotuarele Aradului (Miercuri, 21 august 2013, 12:02)

    dani [anonim]

    In afara de proiectele mari si ambitioase, ce puteti spune punctual, despre trotuarele din Arad? De exemplu, din zona Garii. Ati circulat vreodata pe jos intre Padurice, str. Miron Costin si Gara in care vin zilnic mii de calatori, inclusiv turisti straini? Multe trotuare dintre blocurile din zona Garii n-au mai vazut asfalt de 20 de ani, sunt pline de gropi si balarii, un adevarat pericol public, pentru pietonul care-si poate rupe picioarele, mai ales pe timp pe iarna, cand e si gheata. Are de gand Primaria sa isi indrepte atentia si in sensul acesta?
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:10)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui dani

      Intre Consiliul Judetean si Gara, pe str. Miron Costin, a inceput reabilitarea retelei de canalizare, o parte din ea chiar pe trotuar, iar la finalizarea ei, conform listei de investitii, aceasta strada este programata la reabilitare. Se va trata si intersectia cu str. Avrig pentru a largi aceasta intersectie si intarea spre str. Avrig. Daca in acest an se finalizeaza reabilitarea canalizarii, finalizam atat reabilitarea strazii cat si a trotuarelor pe ambele sensuri. Tot in zona se lucreaza la noul sediu al Palatului Copilului si prin reabilitarea str. Miron Costin vom crea o noua intersectie spre acest sediu, de aceea s-a asteptat 2 ani si nu s-a intervenit pe aceasta strada.
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:12)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui dani

      La nivelul municipiului, in randul de prioritati pe primul loc era canalizarea, pe locul doi apa, pe locul trei drumurile (magistrale si colectoare) si mult mai departe trotuarele. Am inceput reabilitarea trotuarelor nu individual pe cate o strada, ci abordand cartiere intregi. Exemplu: Alfa si Micalaca, zona 300.
  • arad (Miercuri, 21 august 2013, 13:04)

    vali [anonim]

    1. Care sunt perspectivele centrului in urmatorii ani?
    (ma refer aici la Podgoria - Teatru - daca aveti in vedere restrictionarea circulatiei auto )

    2. Ce proiecte din fonduri europene mai aveti in vedere pentru orasul Arad? Nu s-ar putea accesa asemena fonduri pentru modernizarea Spitalului de pediatrie care este un dezastru national
    (eventual prin preluarea managementului de catre consiliul local sau alta forma care sa fie eficienta )
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:22)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui vali

      1. Pe fonduri UE am realizat un studiu de trafic cu o companie germana din Ulm. Acest studiu este pana in 2025 si prevede, daca ne indeplinim obligatiile anuale de sistematizare a traficului, de investitii in frastructura de drumuri si semaforizare, de realizare a unuor parcaje in zona centrala si inchiderea tronsonului de la Primarie la Teatru cu posibilitatea de acces auto doar pe o singura banda. Sa va spun si cateva masuri necesare pt a obtine acest lucru:

      - realizarea unei legaturi intre str. Dragalina si str. Praporgescu, adica o noua str. care pleaca din fata Palatului Cultural, care ar trebui sa treaca prin parcul Eminescu si sa iasa prin fata Tribunalului, intersectand str. Praporgescu. Aceasta lucrare este recomandata in studiul de trafic, iar pentru realizarea ei trebuie sa convingem cetatenii de marea utilitate si de sacrificiul pe care il facem.
      - sa schimbam sensul pe str. General Milea astfel incat legatura spre Timisoara sa se faca pe str. General Milea plus Decebal si legatura dinspre Timisoara spre Pogdoria sa se faca pe axa Dragalina, noul drum, Praporgescu astfel evitam zona centrala, care o parte din ea poate sa devina pietonala.
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:38)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui vali

      2. Chiar in acest moment am castigat un proiect european pe fondurile romano-elvetiene in valoare de 10 milioane de franci elvetieni pentru reabilitare retea termica de transport si distributie, peste 6 milioane de franci si diferenta pentru modernizarea iluminnatului stradal cu panouri voltaice. Un alt proiect se afla la Ministerul Dezvoltarii si se refera la realizarea a 77 de km de piste pentru bicicleta.
  • Aeroport Arad (Miercuri, 21 august 2013, 13:38)

    George [anonim]

    Exista planuri de modernizare pentru aeroportul Arad? Firma Wizz aterizeaza 2 saptamani la sfarsit de septembrie pe Arad si confortul pentru cei care muncim in uniunea europeana este enorm. Vom vedea in viitorul apropiat curse aeriene pe aeroportul Arad? Multumesc, George
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:41)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      In regiunea de Vest, aeroportul Timisoara este aeroportul regiunii, aeroportul Arad are activitate predominanta pe cargo (transport marfa), doua curse low cost si zborurile private. Relatia aeroportul Timisoara-Arad se face in maxim 30 de minute folosind autostrada care a scurtat timpul necesar parcurgerii distantei. Pe viitor cele doua aeroporturi, daca nu se gaseste un partener privat pentru dezv Aeroportului Arad, ar trebui sa fuzioneze si sa aiba un singur manangement.
  • Transport de la gara (Miercuri, 21 august 2013, 14:12)

    Mili [anonim]

    Cand veti asigura transport in comun pt.cei care sosesc in gara sau autogara veche si vor sa ajunga la Spitalul Judetean?
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:42)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mili

      Pe aceasta relatie nu exista in acest moment decat taxi ca legatura directa, iar pentru transportul urban, unde in municipiul Arad predomina tramvaiul, acesta duce calatorul pana in zona UTA, in apropierea spitalului judetean.
  • Nod A1 Aeroport (Miercuri, 21 august 2013, 14:36)

    Mihai [anonim]

    Avand in vedere ca nodul centurii Arad de la Aeroport ofera locuitorilor din zona centrala acces rapid la autostrada, exista vreun plan de a reabilita strazile de acces din zona?

    Trecerea peste liniile de tramvai de la intersectia Bodrogului cu Padurii a fost reabilitata si e un pas inainte, dar Strada Dorobanti e un dezastru total (lucrarile de canalizare proaspat incheiate au lasat asfaltul valurit iar toate gurile de canal "instalate" in urma cu cateva luni s-au surpat, fiind un pericol pentru masini. Strada Transilvaniei, Capitan Ignat, Episcopiei pana la intersectia cu Marasesti sunt iar pline de gropi si petice.
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:47)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Aradul are in acest moment realizat 70% din inelul de centura. Centura in regim de autostrada are patru noduri (urcare-coborare), iar noi ne preocupam, pe baza studiului de trafic, sa moderizam accesul in oras de la aceste 4 noduri si relatia inversa - iesirea din oras prin aceste patru noduri. In zona Aeroport, str. Bodrogului intersectie cu Padurii, am modernizat si semaforizat aceasta strada si vom continua spre Politie, de la Politie (str. Capitan Ignat) se lucreaza pana la Teatru.

      O sa urmeze si intersectia str. Capitan Ignat cu str. Saguna.

      In zona exista o statie de betoane care a generat pe traseul canalizarii atat valurirea cat si coborarea capacelor. Lucrarea nu este receptionata, iar ca solutie trebuie gasit un alt acces spre statia de betoane sau sa avem o reglementare nationala ca acestea sa fie in afara intravilanului orasului.
  • Aradul Nou -evul mediu? (Miercuri, 21 august 2013, 14:40)

    marianos [utilizator]

    Buna ziua
    stim povestea finantarilor taiate de ultimul Guvern ptr infrastructura rutiera di Aradul Nou: str Constitutiei Campia Turzii Colonistilor, IT Dumitrescu etc.
    Ne intereseaza data cand vor incepe asfaltarile acestor strazi si cat va dura;
    suntem, mi se pare ultimul cartier din Arad cu strazi in asa hal, ca in perioada antebelica
    Dle Falca , de 10 ani am platit circa 4000 euro la taxele locale ca sa inghitim praf vara si namoale primavara/ toamna
    E cam putin ceea ce ofera un oras ce se vrea cu un picior si jumatate in Civilizatia Occidentala
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:55)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui marianos

      Asa cum stiti, pentru cartierul acesta a trebuit sa realizam o conducta de canalizare care sa treaca pe sub Mures si sa lege cartierul de statia de epurare. Este una dintre marile investitii ale Aradului si o solutie tehnica de exceptie. Apoi a fost necesara montarea a doua mari statii de pompare si in paralel realizarea canalizarii in acest cartier. Ca oameni gospodari cred ca suntem am programat, in logica lucrurilor, asfaltarea dupa realizarea canalizarii si toate lucrurile mergeau intr-un grafic bine stabilit. Asa cum ati spus si d-voastra, a venit Guvernul Ponta si a taiat investitiile de pe aceste strazi, luand Aradului posibilitatea de a moderniza 27 de strazi pe 18 km. Aceste strazi sunt si astazi in administrarea Ministerului Dezvoltarii pentru ca au fost transferate acolo si in momentul in care Guvernul Ponta a oprit proiectul exista si finantare si constructor pentru ca finantarea venea de la banci . Strazile nu pot trece de la Minister la Primarie fiindca Ministerul nu si-a platit nici proiectele catre firmele de proiectare, iar banca doreste sa termine proiectul fiindca au castigat un proiect, intr-o licitatie publica, in statul roman. Din cauza orgoliului d-lui Ponta suferim noi, cetatenii din Arad.
  • o alta intrebare-Centura de Vest (Miercuri, 21 august 2013, 14:48)

    marianos [utilizator]

    ati luat in calcul sa plantati o perdea de copaci de-a lungul autostrazii/Centura Arad, dat fiind faptul ca in majoritatea timpului panourile antifonice nu au eficienta dorita ? (sunt eficiente doar cand bate vantul dinspre oras spre autostrada)
    Personal nu inteleg de ce Centura de Vest nu a fost construita dupa Aeroport la cca 2 Km dat fiind faptul ca erau necesare investitii minime ptr racordarea la oras (langa aeroport si drumul Zadarenilor)
    Ne-am ales cu o sursa de zgomot f deranjant ziua si noaptea care va creste de cateva ori in intensitate odata cu terminarea autostrazii pana la Deva
    • R (Joi, 22 august 2013, 9:56)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui marianos

      Nu putem realiza pe domeniul public al statului o perdea de copaci langa autostrada. Vom proiecta in curand o perdea verde a municipiului Arad.

      Cu referire la pozitionarea autostrazii, ea nu putea fi realizata dincolo de aeroport fiindca intram in lunca protejata a Muresului si nu se obtineau avizele de la Mediu.
  • Garaje zona BCR - Gara (Miercuri, 21 august 2013, 15:37)

    Cristian Florin [anonim]

    Ce se intampla cu garajele din spatele blocului 6 de pe bld.Revolutiei,o parte au fost daramate,o parte sunt functionale...care e ideea ?Se va reamenaja zona dintre blocuri ?Sau ???
    • R (Joi, 22 august 2013, 10:00)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian Florin

      La solicitarea cetatenilor noi daraman garaje si realizam platforme de parcare.

      Cand anumite lucrari de infrastructura- apa, canal- se proiecteaza pe traseul unde exista garaje, le demolam si realizam platforme de parcare.

      Cu referire la cazul de pe bulevard, acolo s-a realizat o platforma de gunoi care trebuie sa fie racordata la canalizarea pluviala si de aceea au fost demolate cele patru garaje.
  • Conditii in mijloacele de transport in comun (Miercuri, 21 august 2013, 16:02)

    Geo22 [utilizator]

    1. As dori sa stiu daca aveti in vedere dotarea mijloacelor de transport in comun ( tramvaie si autobuze) cu aparate de aer conditionat, iar daca da, cand se va intampla acest lucru. Mai ales vara este foarte neplacut sa circuli cu tramvaiul sau autobuzul la temperatura care se inregistreaza in interiorul acestora. Va rog sa faceti ceva in acest sens. Va multumesc anticipat.

    2. Care este situatia in ceea ce priveste realizarea pistelor pentru biciclete in municipiul Arad?
    • R (Joi, 22 august 2013, 10:11)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Geo22

      1. In acest moment suntem in procedura de licitatie pentru achizitionarea a 6 tramvaie moderne care contin si aer conditionat.

      2. In acest moment prj pe fonduri UE se afla la Ministerul Dezvoltarii. In cadrul prj sunt prevazute circa 77 km de piste pentru biciclete.

      Al doilea proiect pentru piste de biciclete, pe faleza Muresului, se afla in procedura de licitatie pentru desemnarea constructorului, iar in 2014 vom finaliza primul tronson, de la Podul Micalaca la Podul Traian.
  • Cetatea si centrul istoric (Miercuri, 21 august 2013, 16:50)

    Felicia Valau [anonim]

    Domnule Primar, tin in primul rand sa va multumesc pentru schimbarile in bine aduse orasului Arad in ultimii ani. Se vede acest lucru la fiecare vizita in Romania si ma bucur ca si aradenii stiu si recunosc acest lucru. Nu multi primari din Romania fac ce promit si tin la orasul lor ca DVS. Din afara urmaresc cu placere stirile si noutatile din Arad (unde vreau sa ma stabilesc in 3-4 ani) si am observat ca strategiile pe termen lung nu lipsesc si se pun in aplicare pas cu pas. S-a pornit, asa cum ati si promis, de la punerea la punct a infrastructurii de baza a orasului (cartiere rurale aduse la standard urban, canalizari, investitii BERD infrastructura tramvaie), sa continuat cu investitii punctuale in repere culturale si de divertisement (Metianu, Parcul Padurice, cladirea Preparandiei acum pasarela etc.) si ma astept sa urmeze, asa cum ati descris in planul de urbanism din 2012 investitii in centrul vechi si cetate.
    Intrebarea mea este: care sunt pasii imediati si cei pe termen mediu si lung de investitii in centrul vechi si in cetatea Aradului? Cu siguranta stiti ca centrul istoric renovat ar Aradului si cetatea in circuit turistic o sa puna orasul pe harta unor locuri de neuitat in Europa.
    Va multumesc si spor la treaba in continuare!
    • R (Joi, 22 august 2013, 10:16)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Felicia Valau

      In acest moment suntem in discutii cu Ministerul Apararii pentru preluarea Cetatii prin deblocarea obstructiei realizata de ministrul liberal Dobritoiu. Din cele trei conditii impuse de Minister, printr-o hotarare de Guvern emisa in 2010, Primaria a realizat doua conditii in acest moment si prin finalizarea proiectului tehnic de reabilitare a unitatii militare Gai, loc unde se va muta armata din cetate, indeplineste si a treia conditie. Urmeaza sa construim unitatea militara, iar puteam spune ca indeplinim si a treia conditie. A treia conditie se va indeplini in 2015, iar administratia locala pana atunci trebuie sa realizeze documentatie tehnico-economica pentru reconversia cetatii si acest lucru se va realiza printr-un concurs de idei unde vom invita marile firme de arhitectura europeana.
  • D-le primar, (Miercuri, 21 august 2013, 19:14)

    luci30 [anonim]

    ce ne puteti spune in legatura cu explorarea si exploatarea gazelor de sist din judet?
  • Pasaje - poduri catre nicaieri (Miercuri, 21 august 2013, 21:29)

    Florin [anonim]

    Cand se vor face cele 2 pasaje incepute? Sau macar cel de la intersectia 6 Vanatori cu centura orasului. In fiecare zi sunt sute poate mii de oameni care isi risca viata trecand pe-acolo. Si sa nu ziceti ca e "vechea mostenire"...
    • R (Joi, 22 august 2013, 10:20)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      Aceste pasaje au fost foarte mult solicitate atat de aradeni cat si de cetatenii care tranziteaza pe centura aradul. Constructia a inceput in 2011, iar in august 2012, la rectificare de buget, dl. Ponta a retras finantarea. In timpul campaniei din noiembrie 2012 a promis cetatenilor din Arad ca va redeschide aceasta investitie. Asa cum se poate observa, dl. Ponta nu s-a tinut de cuvant.

      Noi am reusit printr-o campanie sa strangem peste 16.000 de semnaturi pe care o sa le trimitem la Bucuresti ca presiune pe Guvern sa redeschida cele doua investitii. Mai ales ca un pasaj este realizat in proportie de 80%, iar al doilea este realizat in proportie de 65%.
  • Intrebare (Miercuri, 21 august 2013, 23:11)

    Alex [anonim]

    De ce ati ales o investitie in franci elvetieni, aceasta moneda avand o istorie recenta care a adus in pragul falimentului majoritatea persoanelor care avut credite?
    • R (Joi, 22 august 2013, 10:21)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Asa a fost finantarea. Ea se transforma in lei in Romania si este gratis. Ar fi frumos sa castigam finantari nerambursabile in toate monedele lumii.
  • Fabrica de vagoane marfa (Miercuri, 21 august 2013, 23:51)

    IOAN ioan [utilizator]

    Domnule primar, ne puteti spune, va rugam, cand si unde se relocheaza Fabrica de vagoane marfa? Se mai fabrica vagoane in Arad?
    • R (Joi, 22 august 2013, 10:23)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui IOAN ioan

      Se fabrica vagoane in Arad. Ambele companii, atat cea de marfa cat si cea de calatori, lucrand doar pentru export. Relocarea o decide actionariatul privat si cand o realizeaza si unde.
  • Cetatea Aradului (Joi, 22 august 2013, 0:00)

    Vasile Topac [anonim]

    Trecerea cetatii Aradului in spatiul public va schimba foarte mult orasul (in bine). Cred ca aceasta ar trebui sa fie prioritatea nr. 0 a administratiei; totusi nu pare a fii asa. De ce?
  • Centura Arad (Joi, 22 august 2013, 8:22)

    Stefan [anonim]

    1. As dori sa stiu cat de mult poate sa coste reabilitarea a 10-14m (nu km!!!) de trecere la nivel cu calea ferata? Deoarece mi se pare imposibil ca la un oras de rangul Aradului, unde se investesc milioane de euro pe proiecte de infrastructura, la fiecare revenire in tara, daca optez pentru trecerea pe soseaua aceea de centura nord, se trec cu 2kmh, fiindca luna de luna se degradeaza tot mai mult! Cozile pe Centura nu se formeaza doar datorita barierei, ci si fiindca acolo se opresc mai ales tirurile care nu pot trece decat cu viteza melcului! Suntem totusi in UE!
    • R (Joi, 22 august 2013, 10:24)

      Gheorghe Falca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      Acest drum apartine Ministerului Transporturilor, minister care prin decizia d-lui Ponta a oprit investitia la cele doua pasaje.
  • Investitii in Arad (Joi, 22 august 2013, 9:09)

    Marius [anonim]

    Buna Ziua,

    Cum vreti sa dezvoltati orasul din punct de vedere economic, sa atrageti investitori? Eventual nu doar fabrici ci firme de IT, servicii . . . si ce investitii mari private sunt in Arad?
    Va propun sa colaborati cu Timisoara unde sunt astfel de firme care fac ceva cu valoare adaugata.
  • Tramvaie (Joi, 22 august 2013, 9:41)

    Stefan [anonim]

    Cand o sa vedem circuland tramveiele noi produse in Arad pe strazile orasului?
  • Extinderea Aradului (Joi, 22 august 2013, 9:44)

    Cristian [anonim]

    Buna ziua,
    1. Daca privim harta sunt 3 comune Vladimirescu, Livada si Fantanele care sunt foarte aproape de municipiul Arad. Ar putea in viitor sa fie incluse in municipiu cu avanatajele aferente de o parte si de alta? Daca Da, in cat timp estimati?
    2. In partea stanga cum se merge catre Oradea, Zona Sanevit s-a incercat cu ani in urma realizarea unui PUZ insa s-a abandonat ideea, mai exista sperante sa se extinda Aradul in aceea zona?
    Va multumesc!
  • Reabilitarea fatadelor cladirilor (Joi, 22 august 2013, 9:53)

    Cristian Domogled [anonim]

    Buna ziua,

    As avea trei intrebari:
    1. Aveti in vedere un proiect de reabilitare a fatadelor cladirilor vechi din Arad?
    2. Lacul de la padurie arata iarasi ca inainte, plin de alge si necuratat. Ce se intampla cu acest lac?

  • Blocurile din zona fortuna 1977 (Vineri, 24 octombrie 2014, 18:45)

    alina [anonim]

    O intrebare ce se vor intampla cu bolcurile di 1977 in viitor .Vor fi renovate si daca da ce fel de costuri si cine se va ocupa .
    Multumesc


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri