RATB vrea sa dea 1 milion de lei pentru 5 automate de incarcare a cardurilor de calatorie care pot trimite trasee si harti pe adresa de email a calatorului

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 17 septembrie 2012, 17:29 Actualitate | Administratie Locala

Sistemul Automat de Taxare in RATB
Foto: Hotnews
RATB vrea sa cumpere cinci aparate automate de incarcare si reincarcare a cardurilor-titluri de calatorie si pe care estimeaza ca va da aproape 950 de milioane de lei (aprox. 200.000 de euro), potrivit unui anunt publicat in sistemul electronic de achizitii publice. Pe langa functia de vinzare a titlurilor de calatorie prin cash sau card, automatele trebuie sa poata afisa harti si informatii de traseu, sa permita realizarea de trasee intre diferite puncte pe harta, precum si prezentarea timpului estimat pentru efectuarea drumului. In plus, automatele a caror interfata va fi in limba romana, engleza si franceza, vor trebui sa permita si trimiterea traseelor si hartilor catre o adresa de email furnizata de catre calator.

Potrivit anuntului de participare postat de RATB in sistemul electronic de achizitii publice, contractul de achizitie a cinci automate de vanzare de titluri de calatorie RATB are o valoare estimata de 932.500 RON fara TVA si va fi acordat dupa criteriul "pretul cel mai scazut".

Dupa cum se descrie in caietul de sarcini, contractul prevede achizitia a cinci aparate automate care sa permita incarcarea si reincarcarea cardurilor Activ si cele dual-bancare, precum si "Encodarea si vanzarea de cartele de unica folosinta".

In plus, aparatele vor permite "informarea calatorilor privind hartile si traseele de transport in comun" si vor putea trimite traseele configurate de catre utilizatori la o adresa de email. Interfata aplicatiei de vanzare titluri de calatorie RATB va fi in limba romana, engleza si franceza.

"Automatele de vanzare trebuie sa fie concepute modular, astfel incat sa permita adaugarea, respectiv inlocuirea de module cu costuri minime de operare. Accesul la modul de plata cu numprar (bancnote) se va face folosind alt set de chei decat cele care permit accesul la modulul principal. De la data adoptarii de catre Romania a monedei euro automatele vor putea fi adaptate cu costuri minime pentru RATB pentru plata cu moneda respectiva", se arata in caietul de sarcini.

In plus, aparatele "trebuie sa asigure protectie importiva vandalismului si a "spalarii banilor" (automatul va returna aceeasi bancnota in cazul anularii comenzii de catre cumparator).

Automatul trebuie sa fie programat pentru a citi si scrie cardurile existente, emise de catre sistemul automat de taxare al RATB si cardurile dual bancare, in timp ce cardurile de unica folosinta (Mifare Ultralight 512biti) vor fi stocate in automat si nu vor fi incarcate cu valoare. Formatarea si incarcarea se va realiza in momentul vanzarii.

Aparatele trebuie sa aiba mai multe functionalitati pentru detectarea banilor falsi, precum si pentru contracararea eventualelor tentative de sustragere a bancnotelor "din magazii prin lipirea de materiale adezive de bancnote in scopul returnarii de catre Automat a unei sume mai mari decat cea introdusa, la anuiaiea unei tranzactii".

Automatele trebuie sa fie dotate si cu unitati de plata prin card bancar.

"Unitatea trebuie sa accepte toate tipurile de bancnote existente in circulatie dar sa poata sa se selecteze din soft doar anumite tipuri de bancnote (de ex. bancnota de 500 lei nu va fi acceptata datorita riscului de falsuri si golirea magaziei de rest), sa ofere rest in bancnote cel putin de 3 tipuri (1,5, 10 RON). Automatul de vanzare titluri de calatorie va putea fi configurat cu costuri minime pentru acceptarea de bancnote Euro (pe costurile RATB)", se mai specifica in caietul de sarcini.

In plus, potrivit informatiilor din anuntul RATB, noile automate trebuie sa poate afisa pentru utilizatori si informatii de traseu afisate pe harta, realizarea de trasee intre diferite puncte pe harta, prezentarea timpului estimat pentru efectuarea drumului si trimiterea traseelor si hartilor catre o adresa de email.
  • "Sistemul va fi prevazut cu functionalitatea de harta digitala de transport, prin itnermediul careia un utilizator poate efectua interogari asupra reteli de transport in comun, in vederea obtinerii traseului optim intre doua puncte ale retelei.
  • Harta digitala va putea fi vizualizata integral, schematic, dar si pe segmente, la regasirea unui traseu sugerat intre doua puncte. Vor fi evidentiate punctele de interschimb, daca este cazul, dar si conexiunile catre alte trasee. Informatia de parcurs va fi prezentata si cu un timp estimat, astfel incat calatorul sa poata avea o imagine completa asupra traseului.
  • Interfata de utilizare va fi facila, permitand selectarea cu usurinta a punctelor de pornire si destinatie, precum si schimbarea acestora in mod dinamic, la solicitarea utilizatorului. Daca utilizatorul este multumit de rezultatele furnizate, va exista optiunea de a trimite traseul obtinut la o adresa de e-mail pe care utilizatorul o poate accesa spre exemplu de pe telefonul mobil personal dotat cu functie de email. Astfel, acesta va putea avea harta traseului la indemana permanent pe toata durata calatoriei.
  • Sistemul trebuie sa fie prevazut cu posibilitatea interpretarii de POI ca destinatie (Point of interest), astfel incat calatorii care nu cunosc exact denumirea statiei destinatie, dar doresc sa ajunga la un POI cunoscut (eg, Parcul Herastrau) sa poata selecta usor POI dintr-o categorie de destinatii turistice de interes municipal major.

Garantia intregului sistem va fi de 24 luni, iar echipamentele individuale vor prezenta garantie minima 24 luni pentru toate componentele. Potrivit caietuluide  sarcini, prestatorul va realiza Mentenanta sistemului, 24 ore din 24 ore inclusiv in zilele considerate, potrivit legislatiei, ca nelucratoare.

Automatele de vanzare vor fi parte integranta a sistemul automat de taxare al RATB. Reamintim ca acest sistem a fost implementat de catre firma UTI care urmare a castigarii unei licitatii publice.
  • Consulta aici caietul de sarcini pentru a vedea toate specificatiile viitoarelor automate RATB


Citeste mai multe despre   






















6610 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    fraieri (Luni, 17 septembrie 2012, 17:38)

    DrInOrice [utilizator]

    Doar 1000% comision? niste amatori..
    • 0 (0 voturi)    
      meh (Luni, 17 septembrie 2012, 21:42)

      tudorica [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

      nu suna a ceva afacere cu thoreb? al carui soft de harti deja ruleaza in autobuzele dotate cu monitoare ...
  • +2 (4 voturi)    
    Fireste (Luni, 17 septembrie 2012, 17:42)

    Porcurorul General [utilizator]

    Precum si orele de plecare si sosire a autobuzelor.

    Ce gluma buna =))

    In iarna lui 2005 am revenit in Romania pt a serva Craciunul cu familia. Am stat sa astept in statie 79 la "Campia Libertatii". Dupa 40 de minute de asteptare cineva s-a indurat de mine si mi-a spus ca de fapt nu circula in ziua respectiva. Da: se efectuau nu-stiu-ce lucrari la linie, dar acest lucru era secret de stat; nu cumva sa se fi obosit cineva sa puna un afis in fiecare statie.

    Iata cum arata un stalp de statie in alta capitala comunista, adevarat unde soarele comunismului a batut lumea in cap mai putin: http://www.dpp.cz/download-file/4858-vymena-jr-02.jpg - anunturi de schimbari de traseu si... ORAR. Pretul unei calatorii de 90 min este cam 1.5 euro cu ORICE (inclusiv tren urban, funicular, metrou, autobuz, etc).
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 18 septembrie 2012, 11:38)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Pai vezi, aici e diferenta. La noi biletul e 1.5 lei, nu euro, adica de vreo cinci ori mai mic.
      Iar anunturi se fac in presa, la TV s pe site. Costul manoperei pentru lipirea afisului la fiecare statie er fi destul de mare (tinand cont ca RATB lucraza deja in pierdere).
      Romanul s-a obisnuit sa vrea totul ca in vest, dar sa plateasca mai nimic. Cand o sa intelegem ca asa ceva nu se poate va fi si la noi altfel...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu este chiar asa (Marţi, 18 septembrie 2012, 11:50)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Daca eu vreau sa ajung din Baba Novac in Drumul Taberei platesc 2 bilete (minim). Daca vreau sa ajung repede iau 311 pana la Titan, metroul pana la Eroilor si troleibuzul pana la Mogioros. Total 4.5 Lei, adica aproape un Euro.

        La Praga iau orice. Ma urc, compostez si ... gata. Schimb cate mijloace vreau si de platit pt 90 min platesc tot atat. In plus, un bilet de 30 min costa 0.9 Euro. Un abonament anual este cam 185 Euro pentru orice, nelimitat (nu este abonament nelomitat cu doar 60 de calatorii cum este la Bucuresti pe metrou).
        • +1 (1 vot)    
          ... (Marţi, 18 septembrie 2012, 12:46)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Sigur taxarea dupa durata calatoriei, si mai ales biletul unic sunt solutii care ar trebui aplicate si la noi. Dar sunt tot felul de probleme. De exemplu, din cauza traficului alglomerat din Bucuresti e greu sa estimezi durata calatoriei, e ceva comun sa stai blocat 5 minute intr-o intersectie sau sa astepti 15-20 minute un autobuz blocat in trafic. Educatia calatorilor e alta problema, sunt foarte multi care ar abuza de un astfel de sistem.
          Sa speram ca se va introduce pana la urma biletul comun Metrou-RATB care va rezolva multe probleme...
  • 0 (2 voturi)    
    35-40000 EURO bucata? (Luni, 17 septembrie 2012, 17:55)

    war4peace [utilizator]

    Numa' patruj' dă mii de ieuro bucata, mâncaţ-aş. Hai că e 'eftine!
    Şi doi ani garanţie? Păi de banii ăştia ar trebui garanţie pe viaţă. Şi de vreo 10 ori mai multe aparate.

    Întrebarea reală e care ia comisionul gras, că e înghesuială mare...
    • +1 (1 vot)    
      o fi ieftin, o fi scump?... (Luni, 17 septembrie 2012, 20:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

      3000 de euro pe luna. face cat 10 vanzatoare obosite de bilete care oricum n-ar fi in stare sa-ti caute o harte pe google cu atat mai putin sa ti-o trimita pe email.
      daca mai accepta si plata cu cardul (ceva normal in orice tara din lume, mai putin in Romania) n-au decat sa cumpere 100 + inca 100 la metrou.
      e super ieftin!
      • 0 (0 voturi)    
        ai gresit la calcul (Marţi, 18 septembrie 2012, 0:27)

        nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Daca un angajat ia 300 de euro in mana, angajatorul plateste 600 de euro, deci 3000 de euro inseamna de fapt salariul platit pentru 5 vanzatoare obosite.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Luni, 17 septembrie 2012, 22:03)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

      Si stai sa vezi, ca sigur castiga UTI care cumpara niste automate de la fier vechi precum cele de la Henri Coanda din parcare, isi pune logo-ul peste cel al parcului de distractie din Padova si mai face un act aditional care sa tripleze pretul.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu are sens (Luni, 17 septembrie 2012, 18:09)

    b0gd4n [utilizator]

    Mi se pare ca la cate aparate se cumpara, 5, e stupid ca aparatele sa trimita mailuri si sa aiba tot felul de functii suplimentare.

    Daca ai putine aparate, ele trebuie sa fie cat mai simplu de folosit si sa aiba o singura functie: cumpararea de bilete.
    • 0 (0 voturi)    
      Stai linistit... (Luni, 17 septembrie 2012, 18:36)

      ionutionut [utilizator] i-a raspuns lui b0gd4n

      probabil ca nici singura functie utila nu va merge.
  • -1 (1 vot)    
    prostii (Luni, 17 septembrie 2012, 18:40)

    nashu_mare [utilizator]

    Ar trebui sa coste 1500 de euro, cat un laptop de firma. Ce daca sunt in constructie anti-vandal, rezistente la mediu si customizate la maxim cu posibilitate de plata atat cash cat si card? Sa elibereze bilete din alea comuniste care se composteaza, sa fie tot romanul fericit!

    Nu o face nimeni un calcul cat costa 2 ani de salariu (cat e garantia la astea) pentru 2 schimburi (sa se acopere 16 ore) de vanzatoare inintr-o ghereta? E destul de simplu: 1000 de euro (ca doar se platesc si impozite) x 2 persoane x 24 de luni = 48 000 de euro. Si asta fara sa punem la socoteala ghereta si echiparea ei cu POS, casa de marcat etc.
    • +2 (2 voturi)    
      In primul si in primul rand (Luni, 17 septembrie 2012, 19:00)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

      Ar trebui sa mearga. Am fost nevoit sa merg cu troleibuzul (79) in Bucuresti la ora 5:30 dimineata. Desi am card din acesta special cu RFID, aparatul scria ca e oprit. De ce? Nu ii daduse drumul soferul.

      Intrebare: daca atunci cand am urcat aparatul nu mergea si soferul il pornea la 5 minute iar la 10 venea controlul eu ce faceam? Eram singur in troleibuz la acea ora. Cine imi putea fi martor? Trebuia eu pasagerul sa stau sa monitorizez cand Maria Sa soferul binevoia providential sa porneasca aparatele? Asa ca le-am facut cate o poza. Iar cand le-a pornit mi-am validat si eu calatoria.

      Asa e in Bucuresti. Civilizatie la gheruta broastei. Schioape.
      • -1 (1 vot)    
        dar care e probabilitatea sa se intample asa ceva? (Luni, 17 septembrie 2012, 19:40)

        nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

        Dar casierita ai gasit la 5:30 sa iti reumple cartela? Diferenta e ca soferului poti sa ii bati in geam sa porneasca aparatul daca a uitat sau daca sistemul are un bug sau defect de proiectare si nu porneste automat sau booteaza mai greu. Daca nu era casierita in ghereta, n-aveai ce face.
        • 0 (0 voturi)    
          Haideti sa ne gandim la o solutie complexa (Luni, 17 septembrie 2012, 20:13)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

          Pasul 1: se taie o jumatate de disc in geamul de la sofer si se instaleaza o mica masuta.

          Pasul 2: soferului i se dau dimineata 100 de bilete. Ah, nu mai exista pe hartie. Uitasem.

          Pasul 2+: soferul are o micuta casa de marcat care elibereaza chitanta cu data si ora. Chitanta este biletul. Cosul casei de marcat? Nu stiu exact, insa pe aici se vand unele cu 50 de euro.

          Pasul 3: Soferul vinde biletele cu adaos de 25% fata de pretul lor normal.

          http://www.citytrans.info/obrazky/d20060416ax3711b.jpg
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Luni, 17 septembrie 2012, 20:42)

            nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            Nu prea mergi cu autobuzul in Bucuresti, nu? :)

            Sau, daca tot luam in considerare sistemul asta, in alte zone din tara unde soferii (de obicei de maxi-taxi) sunt cei care impart si bilete. Ciudat, la sfarsitul lunii, respectivele maxi-taxiuri sunt apar pe hartie aproape goale.

            Metode sunt multe, unele mai bune sau mai rele. Eu zic ca solutia propusa costa RATB-ul mai putin decat solutia actuala cu vanzatoare de bilete si am argumentat printr-un un calcul simplu. E gresit calculul meu? In plus, aduce avantaje (cum ar fi informarea utilizatorilor cu privire la potentiale trasee).

            Altfel, numai in Romania se pune problema ca automatizarile sunt unealta diavolului.
            • 0 (0 voturi)    
              La negru (Marţi, 18 septembrie 2012, 11:52)

              Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

              Daca in Cehia ii prinde ca iau bani si nu dau bilet li se da interdictie de a mai lucra la compania respectiva, pe viata. Dupa vreo inca 5 interdictii nu mai are unde lucra, intrucat cam atatea sunt companiile de transport.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Marţi, 18 septembrie 2012, 11:42)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            Sistemul asta a existat inainte. Nu este practic pentru ca toata lumea venea pe capul soferului si se intarzia foarte mult. Daca te uitai cu atentie vedeai in autobuz un afis cu plata prin SMS. Daca n-ai nici telefon, nici bilet, n-ai decat sa mergi cu taxiul sau pe jos. Eventual sa cumperi de la cineva din autobuz o calatorie.
            • 0 (0 voturi)    
              Plata prin SMS (Marţi, 18 septembrie 2012, 11:51)

              Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              Este excelenta insa acum mai bine de un an (cand am fost eu) nu exista. Este laudabil ca au introdus asa ceva.
  • +1 (1 vot)    
    gresit (Luni, 17 septembrie 2012, 18:57)

    ion.mariuse [utilizator]

    Caietul de sarcini este gresit, optiunea cu trimisul unui email va fi putin folosita caci sunt putini care au net pe smartphone sau cutia are si emitator wi-fi ? nu cred.
    Decat vopsea impotriva grafitiului mai bine o camera de vederi, asa cum trebuie in fiecare statie RATB.
    In Brasov si Piatra Neamt exista automate de bilete de ani buni si nu cred ca s-a platit pe o cutie cat pe un apartament la Paris.
    Afacerea asta imi aminteste de gheretele de tip pagoda din Herastrau cumparate cu 60.000 euro, sa ne traiesti doctore Oprescu ca te gandesti la buzunarul nostru..
    de maidanezii de la Pacii nu ai bani sa te ocupi !
  • 0 (0 voturi)    
    :( (Luni, 17 septembrie 2012, 19:22)

    comentez [utilizator]

    Ce-i cu preturile astea astronomice ?!

    La urma urmei technologii similare se folosesc la bancomate si automatele de sandwichuri.
    Partea informatica stie sa o faca orice smartphone .

    De cati bani o sa fie nevoie pana sa puna automate in toate statiile ratb?!

    Punem pariu ca ia UTI contractul ?
    • -1 (1 vot)    
      Pot sa te angajez? (Luni, 17 septembrie 2012, 19:44)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui comentez

      Am o firma care se ocupa cu automatizarea. Iti dau 3000 de euro si imi faci tu softul pentru automatele astea? (inclusiv licentele de harti evident). As vrea sa particip la licitatia asta.

      Bancomatele sunt atat de multe incat se construiesc aproape la scara industriala.
      • 0 (0 voturi)    
        La ce este necesara harta? (Luni, 17 septembrie 2012, 20:19)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

        Se rataceste cineva in autobuz? Se rataceste autobuzul in trafic? Mai degraba un orar, pentru Dumnezeu.

        Asta cu harta e ca Mersul Trenurilor: degeaba iti da harta detaliata pe unde circula, daca nu stii nici cand ajunge si nici cand pleaca din gara. Omul are acasa harti pe calculator, ca doar nu se urca in primul autobuz care vine si apoi se uita daca merge in directia in care are el nevoie...
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Luni, 17 septembrie 2012, 20:44)

          nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Hartile sunt pentru stabilirea traseelor. Din cate am inteles, automatele astea nu se vor monta in autobuze, deci nu inteleg intrebarea cu ratacirea autobuzelor.
          • 0 (0 voturi)    
            Mea pulpa (Luni, 17 septembrie 2012, 22:25)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

            Da, greseala mea: am crezut ca e in autobuz (ceea ce nu e total ilogic - in Germania in Dresda tramvaiele au si distribuitor de bilete automat)

            Dar cu trimisul prin email al hartii si traseului e clar ca trebuie sa ai net pe mobil. Ori daca ai net ai si Gogule Maps. Deci optiunea cu emailul mi se pare absurda. SMS ar fi ok cu traseul (rezumat).
            • 0 (0 voturi)    
              :) (Marţi, 18 septembrie 2012, 0:29)

              nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

              Din punctul de vedere al unui inginer, te asigur ca solutia care trimite sms-uri este de cele mai mutle ori mai scumpa decat cea care trimite emailuri. Diferenta tine de hardware. Si transmite mai putine date.
              • 0 (0 voturi)    
                Solutia care trimite SMS-uri (Marţi, 18 septembrie 2012, 11:59)

                Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

                Foloseste canalul de semnalizare in GSM, cu alte cuvinte este gratuita pt operator. Iar compania de transport poate achizitiona lunar 100000 de SMS-uri la un pret derizoriu de la operator. Doar nu credeti ca marile companii care trimit SMS-uri sau telefoneaza la greu platesc pe minut sau per SMS...

                Ce va trebuie pt SMS? Telefon GSM, SIM, cablu serial (ca doar nu va trebuie Thunderbolt ca sa va conectati la telefon). Vi le procur eu cu 50 de Euro (comision inclus, de fapt cred ca va gasesc si la juma' de pret), mai ales ca sunt sisteme embedded care fac treaba asta.

                Tot de la un inginer, specializarea comunicatii radio.
      • 0 (0 voturi)    
        Inca o chestie (Luni, 17 septembrie 2012, 20:21)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

        Daca automatul "trimite trasee si harti pe adresa de email a calatorului" inseamna CA CAlatorul are un smartphone si acces la net. Nu stiu cum se face dar pe Nokia 3210 harta nu vrea sa apara. Acel calator oare nu poate sa isi caute tot ce are nevoie in statie, pana cand vine autobuzul?
        • 0 (0 voturi)    
          :) POS (Luni, 17 septembrie 2012, 20:46)

          nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Inteleg ca vor avea si POS. In Romania exista oameni care nu au card (nu stiu cati dar in mod sigur exista cel putin unul), deci deduc, folosind aceeasi logica a ta, ca POS-ul este inutil.
          • 0 (0 voturi)    
            Trimisul hartii prin email (Luni, 17 septembrie 2012, 22:32)

            Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

            Este inutil. Cel care poate receptiona email are si net pe mobil. Ce mobil e capabil de email dar nu si de harti?
            • 0 (0 voturi)    
              da (Marţi, 18 septembrie 2012, 0:32)

              nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

              Da, dar problema nu e cu harta ci cu traseul autobuzelor care circula pe respectiva harta. Automatul trebuie sa iti spuna "mergi 5 statii cu 282-ul de la Gara de Nord, schimbi la 1 mai si iei metroul" etc.
              • 0 (0 voturi)    
                Intreg textul (Marţi, 18 septembrie 2012, 12:01)

                Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

                Poate fi pus intr-un SMS. Nu iti trebuie harta ca sa cobori la "Eroilor", pentru ca auzi cand spune "Urmeaza statia: Eroilor" insa am constatat ca nici acest banal sistem de anuntare a statiilor de cele mai multe ori nu merge.
            • 0 (0 voturi)    
              + (Marţi, 18 septembrie 2012, 0:33)

              nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

              Eu as fi cerut si echipare NFC.
              • 0 (0 voturi)    
                Si Thunderbolt (Marţi, 18 septembrie 2012, 12:02)

                Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

                Pentru cei cu MacBook Air. Ca sa poata folosi RATB-ul functia "Find my ticket vending machine" in caz ca nu mai e in statie...
  • 0 (0 voturi)    
    UTI- viitorul castigator (Luni, 17 septembrie 2012, 19:29)

    _tudor_ [utilizator]

    Oare baietii astia destepti carora le vin ideile astea calatoresc cu RATB-ul?
  • 0 (0 voturi)    
    bani aruncati (Joi, 20 septembrie 2012, 10:41)

    bedexe [utilizator]

    In 2012 acestia sunt bani aruncati degeaba!

    Se pun solutii depasite tehnologic in loc sa se uite spre viitor.

    Faceti o aplicatie pentru telefoane mobile sau macar un site web si ati rezolvat simplu!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi