DOCUMENT 1.356 de pacienți infectați cu nosocomiale în spitalele românești în ultimele 7 luni. 274 erau internați în spitale COVID, iar 557 în spitale de suport COVID

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 21 octombrie 2020, 20:47 Actualitate | Sanatate


Medici coronavirus
Foto: Salvatore Laporta/IPA/ Profimedia Images
1.356 de pacienți din spitalele românești s-au infectat cu infecții asociate actului medical (infecții nosocomiale) în ultimele 7 luni - perioada 1 martie-30 septembrie 2020 - arată o notă a Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate privind infecțiile raportate oficial de spitale. Dintre pacienții afectați, 274 erau internați în spitale COVID, 557 în spitale de suport COVID, iar 525 în spitale non-COVID. ANMCS nu precizează în ce fel au afectat infecțiile nosocomiale starea acestor pacienți. În documentul ANMCS nu se precizează în ce fel au afectat infecțiile nosocomiale starea acestor pacienți și nici despre ce spitale este vorba.

În intervalul 01.03.2020 – 30.09.2020 au fost înregistrate în total, în spitalele românești, 2.620 de evenimente adverse asociate asistenței medicale, dintre care 1.356 (51,76%) au avut ca și consecință asupra pacientului o infecție.


De asemenea, și SARS-CoV-2 s-a transformat, în unele situații, în infecție nosocomială, luată din spital: 211 cazuri în total, dintre care 110 raportate în spitale non-COVID, 39 în spitale COVID și 62 în spitale de suport COVID - în spitalele COVID și de suport, cel mai probabil, cei infectați în spital au fost cadre medicale.

În luna septembrie 2020 a fost implementat Registrul Infecțiilor Asociate Asistenței Medicale (R-IAAM). Înregistrările în R-IAAM acoperă toate cerințele existente în reglementările în vigoare (Ordinul MS nr. 1101 din 2016 cu modificările și completările ulterioare) corespunzătoare Registrului unic de raportare a IAAM, precizează ANMCS.

În luna septembrie, 86 de spitale au raportat 522 de cazuri de infecții asociate actului medical, dintre care 122 precizează ca germen identificat virusul SARS-CoV2, 116 dintre acestea fiind clasificate ca infecții asociate actului medical din spitalul raportor, 3 ca infecții din alt spital și una ca infecție asociată actului medical nedeterminată.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8417 vizualizari

  • +6 (24 voturi)    
    Cei ce aveau COVID au luat alti virusi din spitale (Miercuri, 21 octombrie 2020, 21:38)

    Gryphus [utilizator]

    si au murit probabil din cauza infectiilor nosocomiale dar pe certificatul de deces scrie COVID ca asa vrea ARAFAT
    • +3 (11 voturi)    
      Lasa conspiratiile frate (Joi, 22 octombrie 2020, 1:00)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Mai bine fii indignat de mostenirea USL: 30 de ani de subrezire, sifonare si paragina a Sanatatii.
      • +1 (5 voturi)    
        afirmatia asta presupune ca in 89 (Joi, 22 octombrie 2020, 7:17)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        sistemul stralucea si era impecabil , te inseli amarnic!
        • +2 (4 voturi)    
          Fiecare cu ce intelege (Joi, 22 octombrie 2020, 12:09)

          imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          Am zis ca stralucea? Chiar comparam comunismul cu pseudo-democratia de acum?

          Afirmatia mea e simpla. Dupa 89, nou regim, teoretic democratic, un nou inceput. Exista sansa ca orice era stricat din comunism sa se repare. Nu s-a intamplat. Punct.

          E greu?
  • +4 (10 voturi)    
    iete domne (Miercuri, 21 octombrie 2020, 21:51)

    Mazeta [utilizator]

    A cerut Iohannis nosocomiale și ca prin minune au apărut nosocomiale. Mă întreb ce se întâmpla dacă cerea mai mulți sau mai puțin covizi.
    • +1 (5 voturi)    
      apareau (Joi, 22 octombrie 2020, 1:38)

      AMDATi [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mai multi sau mai putini covizi, logic.
  • +9 (11 voturi)    
    Ce frumos se rezolva totul din excel si pix! (Miercuri, 21 octombrie 2020, 22:58)

    BernierC [utilizator]

    N-asa? Traiasca Romania si turma sa de "stimati contribuabili", ptr care onor Maria-Sa, Statul Romulan, este supusul lor umil. Hahaha, gandeste liber, bizonule! De fapt, nu-i nevoie, statul vegheaza si gandeste pentru tine. Si le potriveste pe toate, de n-ai nicio treaba, tu dormi linistit!
  • +4 (8 voturi)    
    mai bine acasa (Joi, 22 octombrie 2020, 4:51)

    alxxx [utilizator]

    Luati zinc, vitamina D, hidroxiclorochina, si nu va mai expuneti la nosocomiale. Cine scapa- bine, cine nu, asta e. Macar sunteti in casa voastra, nu la mana unor incompetenti. Nu va mai panicati si aglomerati un sistem incompetent.
    • +3 (3 voturi)    
      si Cass-ul? (Joi, 22 octombrie 2020, 8:21)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui alxxx

      Dar statul iti ia 15% din brut obligatoriu pentru sănătate.
      De ce iii mai dai daca oricum stai acasă si te tratezi singur?
    • +2 (2 voturi)    
      Hidroxiclorochina? (Joi, 22 octombrie 2020, 8:41)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui alxxx

      Se pare ca ridica mortalitatea. Iar remdesivir nu modifica mortalitatea. Deci primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa NU iei aceste 2 medicamente odata ce esti bolnav. Mai aglomerezi ficatul si rinichiul si cu tocarea si eliminarea acestora pe langa efortul de a produce anticorpi anti-SARS-COV2.
      Momentan nu se poate trata decat ca o raceala clasica, niste anticoagulante care sa preintampine infarctul sau AVC si daca ai ghinionul sa devina grav poti incerca norocul cu dexametazona. Cam atat. Nici macar tocilizumab nu are rezultate imbucuratoare pe studii.
      • +2 (2 voturi)    
        O mica greseala (Joi, 22 octombrie 2020, 13:22)

        mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        Ficatul si rinichiul nu produc anticorpi. In rest nu prea stiu dar cam sunt de acord cu tine.
  • +2 (2 voturi)    
    Doar 22% din spitale au raportat benevol (Joi, 22 octombrie 2020, 7:28)

    MIKI@ [utilizator]

    Suma de 1.356 infecţii nosocomiale a fost raportată doar de 22% din spitale. Datele reprezintă doar pe cele din focare și cele raportate voluntar de aproximativ 80 de spitale.
    În România sunt 374 de spitale publice şi 290 de spitale private, iar în platforma ANMCS doar aproximativ 80 de spitale”,
    Dl Ministru Nelu Tătaru spune că "vom culege datele, spital cu spital".
    Poate dura foarte mult timp, o bază de date comună şi o platformă electronică de raportare online cu semnătură electronică (pentru veridicitatea datelor), pe când? Vai de marea digitalizare!
  • +2 (2 voturi)    
    Am spus de la inceput ca cei asimptomatici (Joi, 22 octombrie 2020, 8:05)

    Alui [utilizator]

    Si cei cunsimtome usoare sa nu fie internati. Dar ...
  • +1 (1 vot)    
    prostie ? (Joi, 22 octombrie 2020, 11:47)

    codrean [utilizator]

    De ce o problema strict medicala e discutata in presa ? Da bine la public ? Ii mai besteleste pe "spagarii" de medici ( aici ziaristii ii vara pe toti, de-a valma) care s-au imbogatit la gramada ?
    Un ziarist specializat ? in Sport., Tolontan ii zice, se pare ca n-are alta grija si colegii si o parte din public il urmeaza. Unde-o fi cunoasterea competenta, buna credinta ? Greseli sunt peste tot. Ele trebuiesc semnalate de catre cei afectati si analizate de factorii competenti. S-au gasit tolontanii si ungurenii, niste neispraviti, sa controleze si sa judece meseriasii ?
    Si va mai mirati ca pleaca medicii din Romania ? Si ca ne-a prins pandemia cu un deficit urias de personal ? Si-i mai injuram si pe astia, atatia cati au ramas ...
  • +1 (1 vot)    
    Impozitul pe CNAS sa fie optional ! (Joi, 22 octombrie 2020, 13:29)

    mmagic [utilizator]

    Asa ar fii cel mai corect.
    Nu vreau sa mai fiu obligat sa platesc niste bani, adica multi bani pentru care nu primesc in schimb mai nimic pentru ca de regula am un organism rezistent si in general ma feresc singur de probleme.

    Apoi chiar si cand merg la medicul de familie vrea spaga si zice sa nu mai citesc pe internet solutii si explicatii, pe scurt dezastru in sistemul medical, atat ca imi trebuie adeverinte pe ici colo.

    Dar anual sunt fortat sa platesc obligatoriu mai bine de 10000+ ron pe un serviciu de care practic nu beneficiez decat extrem de putin.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by