Fiecare părinte își dorește ca, încă din primii ani de școală, copilul lui să asimileze cât mai temeinic noțiunile și deprinderile care îi vor asigura un bun start în viață. Însă când vine vorba despre „temele pentru acasă", tentațiile desenelor animate și jocurilor video, cantitatea uneori prea mare de exerciții și programul haotic al copilului transformă temele în corvoadă, nervi și plânsete.

Cum sa-ti ajuti copilul la teme cu calm si fara stresFoto: Hotnews

Bazându-se pe zeci de ani de predare și consiliere psihoeducațională, autoarea oferă părinților cele mai adecvate soluții pentru a-i ajuta pe copii să devină mai ordonați, mai implicați și mai autonomi în rezolvarea temelor școlare. Pornind de la o serie de tehnici psihologice („lauda descriptivă", „ascultarea reflexivă", „recompense și măsuri"), autoarea demonstrează, cu nenumărate exemple, cum stabilirea unui program constant și previzibil pentru teme (inclusiv în perioadele de vacanță) poate îmbunătăți nu doar deprinderile de citit, scriere și memorare, dar și motivația și încrederea în sine a copilului. Cartea se adresează părinților cu copii între 4 și 14 ani, precum și învățătorilor și profesorilor de gimnaziu.

Noël Janis-Norton, învățătoare și psihopedagog cu peste 40 de ani experiență didactică în SUA și Anglia, este creatoarea metodei „Parentajul mai calm, mai uşor și mai fericit".

Cuprins

Avertisment

Mulţumiri

Cuvânt‑înainte

Secţiunea 1. Parteneri în educaţie: părinţi, elevi şi profesori

Capitolul 1 Cum se desfăşoară temele la voi acasă?

Capitolul 2 Ce este „succesul şcolar" şi de ce contează atât

de mult?

Capitolul 3 De ce şcolile nu sunt suficiente pentru a ajuta toţi elevii să îşi atingă potenţialul maxim

Capitolul 4 De ce este nevoie ca părinţii să se ocupe de educaţia copiilor lor, ce înseamnă acest lucru cu adevărat şi la ce poate duce

Secţiunea 2 Reguli şi rutine legate de efectuarea temelor cu calm şi fără stres

Capitolul 5 Reguli şi rutine esenţiale legate de efectuarea temelor cu calm şi fără stres

Capitolul 6 Stabilirea şi întărirea noilor reguli şi rutine legate de efectuarea temelor

Capitolul 7 Probleme tipice în efectuarea temelor şi soluţii pentru acestea

Capitolul 8 Calculatoare, meditatori şi caiete de exerciţii: ajutoare sau impedimente?

Capitolul 9 Îmbunătăţirea stilului de viaţă al celui mic poate perfecţiona obișnuinţele legate de efectuarea temelor

Secţiunea 3 Să învăţăm cum să învăţăm

Capitolul 10 Încurajarea autonomiei

Capitolul 11 Îmbunătăţirea memoriei şi culturii generale

Capitolul 12 Îmbunătăţirea deprinderilor de recapitulare

Capitolul 13 Îmbunătăţirea deprinderilor de gândire

Secţiunea 4 Cititul și scrisul: baza succesului şcolar

Capitolul 14 Îmbunătăţirea deprinderii de a asculta

Capitolul 15 Îmbunătăţirea deprinderii de a citi: acurateţe şi fluenţă

Capitolul 16 Îmbunătăţirea deprinderii de a citi: înţelegerea celor citite

Capitolul 17 Îmbunătăţirea deprinderilor de scriere: fraze, paragrafe, poveşti şi eseuri

Capitolul 18 Îmbunătăţirea ortografiei şi punctuaţiei

Capitolul 19 Îmbunătăţirea scrisului de mână

Capitolul 20 Îmbunătăţirea deprinderilor de recitire atentă şi corectare

Concluzie

Anexă Cea mai utilă listă de cuvinte