Marko Bela: Nu sunt de acord ca maghiarii din Romania sa voteze la alegerile parlamentare din Ungaria

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 iulie 2011, 16:03 Actualitate | Politic


Vicepremierul Marko Bela s-a declarat, sambata, la Izvoru Muresului, impotriva acordarii dreptului de vot de catre Ungaria, pentru maghiarii din Romania.

El a afirmat, in cadrul lucrarilor taberei de vara a UDMR, ca fac o mare greseala cei care cred ca maghiarii din Ardeal sunt preocupati de acordarea dreptului de vot in Ungaria.

''Cel care crede ca pentru maghiarii din Ardeal, cea mai mare problema este daca pot vota sau nu in Ungaria face o greseala enorma si va fi in culpa daca cetatenii isi vor crea acea falsa imagine de viitor ca votand in Ungaria si-au indeplinit datoria de cetateni. Desi deciziile de acolo nu vor avea o influenta sau vor avea o influenta nesemnificativa asupra vietii lor'', a spus Marko Bela, potrivit traducerii oficiale, citata de Agerpres.

Vicepremierul a apreciat faptul ca Ungaria acorda cetatenie ungara printr-o procedura simplificata maghiarilor din afara granitelor, dar a reiterat ca eventuala acordare a dreptului de vot va fi o decizie proasta.

''Va fi o decizie proasta daca pe langa cetatenie se va da si drept de vot (...) Noi suntem supusi legii unei alte tari, ne place, nu ne place'', le-a spus Marko Bela tinerilor prezenti in tabara.

Fostul presedinte al UDMR a explicat ca pentru maghiarii din Romania este important ce legi se adopta in Romania si cine va fi la guvernare, iar aceste chestiuni nu-i privesc decat in mica masura atunci cand este vorba de Ungaria.

''Eu va spun sincer, si probabil ca voi mai primi critici in acest sens, ca nu sunt de acord ca maghiarii de aici sa voteze la alegerile parlamentare din Ungaria. (...) Deci, atunci cand votam ne gandim intotdeauna la consecinte. Noi participam la alegerile parlamentare aici, in Romania, fiindca nu e totuna cine va fi parlamentar, ce fel de legi se vor adopta, cum vor fi guvernati, samd. In timp ce, daca votezi pentru Parlamentul altei tari, fie vorba si de Ungaria, consecintele nu te privesc pe tine, sau in mare masura nu te privesc pe tine (...) poate sa mai fie si consecinte care te si lezeaza'', a afirmat Marko Bela.

Guvernul ungar intentioneaza sa le acorde drept de vot etnicilor maghiari din alte tari din Europa centrala, in cadrul revizuirii legii electorale, a anuntat, in urma cu cateva luni, un responsabil ungar. Noua lege electorala urmeaza sa fie adoptata pana la 1 ianuarie 2012 si vine in completarea uneia dintre primele legi adoptate de guvernul de centru-dreapta al Fidesz dupa ce a preluat puterea, in mai 2010, care le-a inlesnit accesul la cetatenia ungara celor peste doua milioane de etnici maghiari din jurul granitelor Ungariei.


Citeste mai multe despre   


















1543 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    catch 22 (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 16:16)

    toro [utilizator]

    Pai daca au cetatenie maghiara, de ce sa nu voteze? Ca nu ii convine lui Marko? :P
    • +1 (1 vot)    
      nu poti fi in acelasi timp in doua locuri (Duminică, 10 iulie 2011, 14:19)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui toro

      Ei bine amice poate vota unde vrea,dar o singura data ori aici ari in ungaria punct.
  • +3 (3 voturi)    
    .. if (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 16:27)

    Clujeanul [anonim]

    Daca maghiarii din Romania se implica si voteaza pentru alegerile parlamentare si prezidentiale din Ungaria (pe mine nu ma deranjeaza deloc lucrul asta) exista un risc mare sa fie mai apatici la alegerile din Romania si sa nu mai mearga in prezenta mare la vot si implicit UDMR-ul sa piarda pragul electoral de a intra in parlament.
    Ar fi ideal sa dispara UDMR-ul, iar maghiarii romani sa se imparta in preferinte intre celelalte partide politice din Romania in functie de afinitati.
  • +3 (3 voturi)    
    . (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 17:06)

    radukku [utilizator]

    Daca vor vota in Ungaria vor considera ca si-au facut datoria de cetateni maghiari si nu vor mai considera important votul in Romania. Astfel, UDMR-ul ajunge la 1% dintr-un foc. :)
    • 0 (0 voturi)    
      ,...nu mor caii cand vor cainii (Duminică, 10 iulie 2011, 15:27)

      eugenM [anonim] i-a raspuns lui radukku

      ,...si daca ar ajunge la 1 la suta in alegri crezi ca puterile segregationiste din Ungaria care sustin puternec ceea ce se intampla in politica maighiarilor in Romania , nu ar sti sa speculeze acest 1 la suta?.Deja o fac prin sprijinirea noului partid extremist
  • -2 (4 voturi)    
    Ori suntem Romani ori nu mai suntem (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 17:15)

    Janel [anonim]

    Daca traiesti in Romania esti roman de ce origine vrei tu dar respectand legile Romaniei, vorbind limba oficiala si traind in armonie cu ceilalti locuitori. Nu sa mergi in Covasna si sa auzi "nem tu dom" ca iti vine sa-i trimiti inapoi in panonia lor. Drept cadou de ziua ungurilor le doresc "Sa Traiasca Romania Mare" si le fac cadou niste "opinci".
  • +1 (1 vot)    
    Da de ce mei BElaa (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 17:46)

    ogi [anonim]

    ..ca oricum iti place situatia .Mergi pina la capat ca asta "ai sadit ".Cred ca vei culege fiurtuna .Din pacate ai noroc cu politicienii romani care sint prastie .
  • +1 (3 voturi)    
    Instigatorilor lasati-ne in pace linistiti (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 17:54)

    Gore [anonim]

    Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc ca sunt Roman in Romania si sunt altii care nu vor sa invete Romaneste .... mi se electrizeaza parul in cap .

    http://www.realitatea.net/marko-bela-romanii-din-covasna-si-harghita-din-unele-institutii-ale-statului-ar-trebui-sa-stie-maghiara_470316_comentarii.html#comentarii
  • 0 (0 voturi)    
    petarda (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 18:19)

    Lucian* [utilizator]

    cred ca este o mica provocare ca sa obtina o reactie de sustinere de la romani si sa uitam ca acum o luna astia (UDMR si nu maghiarii si secuii) vroiau o mica separare sau vrea sa le dea de inteles ca nu mai au nici o speranta in afara de UDMR.
    Orice cetatean are dreptul la vot si daca maghiarii din Romania sunt si cetateni ai Ungariei, atunci au dreptul la vot in Ungaria exact la fel cum si cetatenii din R. Moldova, care au cetatenia romana, au dreptul sa voteze pentru alegerile din Romania.
    Cred ca UDMR cu ultimile lor giumbuslucuri in care erau pe cale sa sacrifice interesele a mai mult de 60% din minoritatea maghiara din Romania, dar numai pentru ca ei (UDMR) sa nu-si piarda feuda (Harghita si Covasna) va duce la reprezentarea minima sau deloc a UDMR in urmatoarele alegeri.
    Pe undeva este pacat. UDMR a dovedit ca are oameni capabili care pot face cate ceva in politica. Pe de alta parte, daca partidul asta se limiteaza doar la interesele economice a catorva membri ai sai, atunci nu vad care ar fi problema daca dispare.
  • +2 (2 voturi)    
    se intoarce impotriva lor (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 19:22)

    radu [anonim]

    Ha ha ha ce ma bucur. Se stie ca maghiarii din Romania sunt folositi de aceste rebuturi doar ca masa de manevra electorala. Pe ei nu ii intereseaza cu adevarat de magiari, ei vor doar sa fie la guvernare! Daca maghiarii din Ro voteza pt Ungaria pe el saracu cine il mai alege senator!!!!

    Fiecare pasare pe limba ei piere, si a ta Marko Bela, nu e nici limba romana, nici limba maghiara, ci otravita limba politica.
  • +1 (1 vot)    
    si inca ceva (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 19:31)

    radu [anonim]

    daca tot urlii atat despre drepturile maghiarilor uite o soluti: sa aiba maghiarii cu 2 cetatenii DREPTUL sa aleaga in care tara votreaza!
    Cum se imbunatatesc un pic relatiile romano-maghiare cum vine cate un politician si baga cate o stramba si incita la ura. Extremismul unor politicieni maghiari face mai mult rau maghiarilor decat cretinul de Vadim.
  • +1 (1 vot)    
    In sfarsit o declaratie buna (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 20:04)

    Alex [anonim]

    Uite ca poate exista si moderatie in UDMR.
  • +1 (1 vot)    
    dar daca (Duminică, 10 iulie 2011, 2:28)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    eau socialistii la putere, prietenii lui potin asa cum se vede din ultimele stiri, medgyesy si restul, asa e ca nu va deranja,. domnu' marko pedeserist ungur din Romania?
  • 0 (0 voturi)    
    Corect, dar doar de principiu (Duminică, 10 iulie 2011, 9:00)

    blond [anonim]

    Politic se faulteaza singuri, ati vazut la noi ce inseamna voturile din diaspora. Dar mi se pare normal ca daca ai cetatenie trebuie sa ai si drept de vot, cu alte cuvinte sa isi asume ceea ce au inceput. Ca roman probabil ca nu-mi convine sa vine ungurii sa faca campanie si sa starneasca spiritele aici dar asta e, suntem un stat democratic spre deosebire de alte state unde chiar minoritatile romane au de suferit.
  • 0 (0 voturi)    
    Ca de obicei Ungari isi gaga coada (Duminică, 10 iulie 2011, 15:13)

    eugenM [anonim]

    Sa fie clar,... Romania va ramane asa cum este si azi in aceleasi granite iar puteri segregationiste din Ungaria nu-si au locul in politica Romaniei viitoare.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri