Reactii dupa promulgarea legii 50%

Vicepresedintele PNL, Crin Antonescu: Guvernul ar trebui sa ia in calcul varianta demisiei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 24 octombrie 2008, 14:46 Actualitate | Politic


Crin Antonescu
Foto: AGERPRES
Vicepresedintele PNL Crin Antonescu a declarat, pentru NewsIn, ca, dupa promulgarea legii cresterilor salariale, Guvernul are doua variante, de a-si asuma alaturi de Parlament o masura care poate destabliza economia sau de a demisiona.

"Odata promulgata legea, Guvernul are varianta fie de a o aplica, de a imparti cu Parlamentul, cu presedintele, responsabilitatea majorarii, consecintele grave asupra economiei romanesti, fie de a refuza sa fie partas la masura care prejudiciaza stabilitatea economica si sa ia in calcul posibilitatea demisiei", a precizat Antonescu.

El a adaugat ca, in situatia in care aceasta chestiune va fi discutata in cadrul conducerii partidului, punctul sau de vedere este ca liberalii sa-si pastreze pozitia de pana acum.

"In lipsa unor date si elemente suplimentare, as alege calea consecventei, as fi mai degraba de acord cu demisia Guvernului", a afirmat el.

Cat priveste varianta adoptarii unei ordonante de urgenta de anulare a legii, Antonescu a precizat ca, in opinia sa, aceasta solutie "este riscanta din punctul de vedere al echilibrului intre puterile statului". "Daca as fi in locul primului-ministru, m-as gandi mult inainte de a lua o astfel de masura", a adaugat el.

  • Sedinta extraordinara la Guvern

Guvernul a fost convocat in sedinta extraordinara sambata dimineata, la ora 10.00, pentru a discuta masurile care trebuie luate ca urmare a promulgarii legii privind majorarea salariilor profesorilor cu 50%, au declarat vineri pentru NewsIn surse guvernamentale.

Potrivit surselor citate, variantele luate in calcul sunt prorogarea termenului de intrare in vigoare a legii, anularea acesteia prin ordonanta de urgenta si cautarea resurselor pentru punerea in aplicare a actului normativ. O decizie va fi luata in functie de datele pe care le va prezenta ministrul Finantelor Varujan Vosganian.

  • Reactia primului ministru se lasa asteptata

Presedintele Traian Basescu a promulgat vineri legea privind majorarea cu 50% a salariilor profesorilor.

Premierul Tariceanu asteapta ca legea privind majorarea cu 50% a salariilor profesorilor sa fie publicata in Monitorul Oficial, refuzand sa faca vreo precizare in privinta unei masuri pe care o va lua dupa promulgarea actului normativ, desi a sustinut recent ca va impiedica intrarea sa in vigoare .

"Premierul Calin Popescu Tariceanu asteapta ca legea sa fie publicata in Monitorul Oficial si nu face pentru moment alte declaratii", a precizat vineri, pentru NewsIn, purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2275 vizualizari

  • +15 (21 voturi)    
    Nesimtit (Vineri, 24 octombrie 2008, 14:54)

    cristian [anonim]

    Domnul din imagine uita ca legea a fost votata in unanimitate in parlament. Unanimitate include si grupul parlamentar din care face parte.
    Ca e prea mult sa cred ca Domnia sa era prezent la vot.... La ce prezenta a facut in parlament pana acum!!!!
    • +11 (11 voturi)    
      Ei demisie ... (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:48)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui cristian

      De parca astia stiu ce voteaza ... iar in legatura cu demisia guvernului, asta trebuia facut de 2 ani ... de cand au scos PD-ul de la guvernare, si organizate alegeri anticipate. La ce sa mai demisioneze acuma? Dupa atatea marlanii cate au facut sa demisioneze cu o luna inaintea expirarii? Asta ar fi chiar culmea nesimtirii, dar de la tradiceanu ma astept la orice...
  • -8 (14 voturi)    
    Pai nu prea mai are solutii (Vineri, 24 octombrie 2008, 14:57)

    Alin [anonim]

    A beneficiat de guvernare 4 ani.
    L-a suspendat pe Base.
    A marit pensiile.
    Si-a castigat adepti.
    Luand decizia aceasta va mai castiga alti adepti si va avea un ascendent moral in campania electorala.
    Oricum nu mai erau decat cateva saptamani de guvernare.
    • -9 (19 voturi)    
      Exact (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:07)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Guvernul sa-si dea demisia, ar fi cea mai buna alegere, avand in vedere ca miscarea de azi a asa zisului presedinte va duce la scaderea popularitatii PDL si PSD iar PNL au sanse sa fie la guvernare peste 2 luni!

      Pa Base, imi pare rau ca am votat pentru tine la alegeri si la referendum, dar a treia oara nu mai fac aceasta greseala.
      • -11 (15 voturi)    
        :) (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:15)

        x [anonim] i-a raspuns lui un roman

        subscriu
        • -5 (5 voturi)    
          si eu subscriu (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:30)

          goguta [anonim] i-a raspuns lui x

          '''
          • -1 (1 vot)    
            si eu subscriu (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 6:56)

            gigel de luxembourg [anonim] i-a raspuns lui goguta

            stiu ca sunt prost dar cand va vad pe voi imi creste inima.
      • +4 (4 voturi)    
        . (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:24)

        DanDa [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        Nu inteleg de unde pana unde decizia lui Basescu e problema ?
        In cel mai rau caz mai putea amana putin inevitabilul prin retrimiterea legii inapoi la parlament ca oricum ar fi primit-o inapoi si era obligat sa o semneze !
      • +3 (3 voturi)    
        demisia guv. tariceanu (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:37)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui un roman

        ar fi al 2 gest de responsabilitate in ultimii 4 ani-primul cota unica de impozitare-,din pacate gestul ar fi tardiv si nu ar avea efecte decat in plan politic.
        Acum, guv. plateste lipsa de vointa politica in a continuua reforfa in societatea romana [participare la nunta unu i 'consilier' la Monte Carlo in defavoarea consultarilor de la Cotroceni pe 'pactul pe invatamant' arata si un mare grad de iresponsabilitate] ,asumarea guvernarii cu un sprijin explicit de doar 20% in parlament,restul fiind rodul unu i compromis invaluit in negura guvernarii.
        un guv. care a blocat reforma in administratie,justitie,invatamant,sanatate un guv. care a tolerat si incurajat coruptia din administratie,care nu a reusit decat 5km de autostrada,un guv. care a neglijat proiectele europene din agricultura si infrastructura,un guv. care nu a reusit sa inzestreze armata -melescanu a returnat bugetului 200 miliarde-[aici cred ca invinuirea de tradare nu este deloc gratuita],un guv. care a reusit 'performanta' de a lasa fondurile Europene virgine,este un guvern iresponsabil si din pacate aceasta iresponsabilitate a fost incurajata de un parlament la fel de iresponsabil
  • +7 (7 voturi)    
    profesorii universitari ar trebui scosi din ecuati (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:00)

    euros [anonim]

    luati in calcul salariile profesorilor universitari care depasesc uneori 10000 RON doar din norma (fara cumul, plata cu ora, sporuri de conducere, drepturi de autor din carti reeditate fara nici un plus de informatie) ...profesori carora li se va mari cu 75% ....sau conteaza mai mult faptul ca mare parte din deputati si senatori sunt profesori universitari si vrem sa-i ajutam si pe ei sa-si mareasca punga?
  • +6 (6 voturi)    
    cata mojicie (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:08)

    Dragos [anonim]

    nu se poate sa cred cata ipocrizie in clasa politica de la noi.
    Basescu se crede impartial acum cand se apropie alegerile, petarzii astia de la PNL vor sa-si dea demisia dupa ce au tinut de ciolan cat au putut, dobitocii de PSD pun pariu ca o sa iasa in fata iar ca din vina Guvernului s-a intamplat ce s-a intamplat, PRM UDMR si plebea o sa iasa si ei cu declaratii destepte foc, iar noi ca prostii sa mergem sa-i votam.
    Buey, daca votati pe unul / una, frate sa-i bateti obrazul daca face tampenii.
    Cred ca ar trebui modificata Constitutia cu urmatoarele amendamente:
    1. daca in campania electorala un beleuz d'asta promite ceva si nu face sa fie raspunzator penal pentru minciuna
    2. daca il alegatorii il prind cu ocaua mica sa poata sa-l destituie si sa fie ales un alt personaj pe post de parlamentar.
  • -10 (12 voturi)    
    poate ca ar fi bine sa vada si pdl si psd (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:12)

    un roman [anonim]

    poate ca ar fi bine sa isi dea demisia sa vina jegurile din pdl si psd sub patronajul lui basescu
    • +2 (2 voturi)    
      haha (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:43)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      pai daca psd e jeg, pdl e jeg... cine nu e jeg? pnl? hahahaha. Asta-i poanta zilei
  • +12 (12 voturi)    
    DEMISIA (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:13)

    ion [anonim]

    Singura lor solutie este dmisia. Dar cine va organiza alegerile?? Dar cine va numara voturile?? Dar cine va urami legalitatea alegerilor?? Nu scapa ei aceasta castana!! Deci, nu vor demisiona!
  • +7 (7 voturi)    
    Ipocrizie (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:14)

    Catalin [anonim]

    Cat de ipocriti pot fi!

    Cand magistratii au castigat in instanta acele drepturi salariale uriase de ce nu si-au dat demisia?

    Eu zic ca Guvernul va face o miscare electorala maine - va "gasi" resurse pentru preuniversitari (care oricum au salarii extrem de mici), eliminand astfel riscul unei greve generale in plina campanie electorala si va "proroga" termenul de intrare in vigoare a majorarilor pentru universitari, eventual esalonandmajorarea acestora...
  • +6 (10 voturi)    
    Lasa vrajeala.... (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:14)

    YFS [anonim]

    N aveti voi onoare sa faceti asa ceva, partid caricatura a Bratienilor, vanduti bolsevicului de Iliescu!!!
  • -3 (5 voturi)    
    ASTA ESTE SOLUTIA (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:20)

    Udrea [anonim]

    Dati-va demisia! Lasati guvernul numit de PDL sa rezolve rahatul in care ne-a bagat Baselu. Sa-l vad pe Boc-Poc cum negociaza el cu sindicatele maririle de 50%. Sa-l aud, mai tipa din gurita aia de copil retardat ca sunt bani pentru marari de salarii. Un guvern numit de PDL, in actuala criza economica, "ar rezolva" soarta lui Marinel la alegerile prezidentiale din 2009. Sunt ferm convins insa de faptul ca la anu" mr. prezindent ar fi in stare sa puna tunurile si pe PDL pt a se dezice de dezastrul national in care ne-a bagat.
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:41)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Udrea

      "sa rezolve rahatul in care ne-a bagat baselu"????....tu chiar ai memorie scurta....se intampla ceva in tara asta fara sa fie el de vina??au trecut aproape 20 de la revolutie si voi nu evoluati...deloc..
      noroc ca are romania pozitia geografica....suntem spirit balcanic....altfel ce dracu' de scuza am avea??
      • +4 (6 voturi)    
        100% (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:01)

        Trifid [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        Asta e boacana Parlamentului . Au votat in unanimitate marirea asta . TOTI .
        Asa ca "rahatul" in care ne aflam se datoreaza Parlamentului si nu lui Base .
        Tariceanu si ai lui sa se stearga singuri de rahat . Nu au decat sa dea o ordonanta de urgenta ca sa blocheze aplicarea legii si gata .
    • +3 (3 voturi)    
      . (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:26)

      DanDa [utilizator] i-a raspuns lui Udrea

      Nu inteleg de unde pana unde decizia lui Basescu e problema ?
      In cel mai rau caz mai putea amana putin inevitabilul prin retrimiterea legii inapoi la parlament ca oricum ar fi primit-o inapoi si era obligat sa o semneze !
  • -5 (5 voturi)    
    sa plece, sa lase oamenii competenti din PSD (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:25)

    Maricel, Bacau [anonim]

    sa faca guvernu, ne-am saturat de hotiile asa-zisei drepte.Vrem oameni competenti si cinstiti, promovati de PSD,partidu care ii pasa de oameni
    • +2 (2 voturi)    
      vai de mama lor de PSD-isti (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:12)

      goguta [anonim] i-a raspuns lui Maricel, Bacau

      Nu cumva ei au iscat toata treaba cu grevele?
      Cam asa ceva.
  • +4 (6 voturi)    
    Demisia e tardiva, (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:26)

    ina eyre [utilizator]

    ea trebuia data in 2005 sau dupa scoaterea abuziva a PD de la guvernare. Kuki a tinut de scaun, fiindca Particiu are nevoie de partid balama, cu care sa negocieze in viitorul parlament. Curios, ca nu v-ati indignat de eforul financiar urias facut pt. pensionari, ( care, intr-adevar meritau suplimentarea), pt. coruptii magistrati, care nu au adus nimic bun pe terenul justitiei, dar va indignati pt. profesori, mult mai putini ca numar. Ca sa nu mai vorbesc de maririle absolut dezgutatoare de privilegii, pe care listacii parlamentari si le fac an de an.
    Basescu nu avea alta solutie, dupa votul din parlament si decizia CC.
    Apampalitei si-a facut-o cu mina proprie. Si e bine asa.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu e deloc bine pentru Romania! (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:21)

      goguta [anonim] i-a raspuns lui ina eyre

      Nu e deloc bine pentru Romania!
      In conditiile astea se anunta vremuri foarte urate,economic vorbind. Si de la economic pornesc toate.
      Basescu nu avea alta solutie tot din cauza ....... voturilor .
  • +5 (5 voturi)    
    Tara de idioti (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:27)

    Sorin [anonim]

    Nu intereseaza pe nimeni ca tara se duce dracului. Nu intereseaza pe nimeni ca, daca o dam in bara acum, nu ne ajuta nimeni, pentru ca toti sunt busiti la ei acasa; vom muri in strada de foame. Suntem condusi de politicieni prosti de nesimire; poporul este prost de foame; presa e mai ceva ca "Scinteia" lui ceausescu, pupa in c/ si poporul si politicul. Chiar meritamm sa ne ducem dracului.
  • +7 (7 voturi)    
    Si mai ipocrit...si emotiv (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:40)

    Catalin [anonim]

    OK.
    O solutie e sa-si dea demisia Guvernul...dar ca sa-i credem ar trebui dati afara toti penelistii din partid care au votat legea aceasta "emotional", in frunte cu Adomnitei si stapanul sau Fenechiu, si sa li se interzica a mai candida pe listele PNL.
    Pai guvernul isi da demisia fiindca acesti emotivi au votat alaturi de "dujmanul politic" in loc sa se gandeasca la interesul national? Si ii mentine pe sarmanii "emotivi" pe locuri eligibile la viitoarele alegeri? Ce garantie are acest partid ipocrit ca acesti "emotivi" nu se vor emotiona si in viitoarea legislatura? Ca sigur, daca ei scot aceasta majorare acum, in viitoare legislatura ordonanta de urgenta respectiva va intra prioritar la vot....

    Vedeti unde e ipocrizia!

    Majorarea va fi - va fi acum sau din 2009.
    Emotivii de azi ai PNL vor fi si in 2009 tot acolo-n parlament. Pentru un oscior bun de la partidul mare cu care vor face coalitia de guvernare (PSD sau PDL) vor fi dispusi sa se mai emotioneze odata (sau de cate ori e nevoie)
    Interesul national lipseste insa! Prefera haosul unei demisii si crearea si intretinerea de conflicte sociale.
    Corect ar fi sa caute surse bugetare pentru aceasta majorare (ele sunt - asta o spun toti analistii economici...chiar si cei care critica oportunitatea majorarii) si sa invite celelalte sindicate la un dialog real, pentru a pune bazele unei majorari corespunzatoare si satisfacatoare a salariilor mici de la stat, si pentru a realiza o salarizare corecta si unitara a sistemului bugetar.

    Dar nu, sarmanii s-au emotionat acum, si vor sa fuga cu coada-ntre picioare...
  • -5 (5 voturi)    
    Spitalu' 9 ce parere are? (Vineri, 24 octombrie 2008, 15:40)

    spitalu9 [anonim]

    Nu s-ar cadea o vizita pe Palatu' Cotroceni???
  • -5 (5 voturi)    
    Basescu m-a dezamagit profund cu asta.. (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:28)

    capcaunul [anonim]

    nu ma intereseaza prostia liberala, dar cand toata lumea inclusiv de afara, impreuna cu guvernatorul BNR, iti spune ca e foarte periculoasa o asemenea majorare, nu te razbuni promulgand o lege cretina.. ar fi putut s-o intoarca, sa spuna ca economia e in primejdie si ca nu se poate o majorare mai mare de 20% (care e oricum destul ptr gradul de prostie instaurat prin nepotism la nivelul invatamantului romanesc), doar are consilieri economici care ar fi putut sa'l sfatuiasca.. gen "bai nu fii tartan, lasa-i pe dobitocii de liberali in pace ca oricum cad la alegeri, faci rau economiei si viitorului guvern posibil pdl.. stiu ca poti sa faci fata majorand tembel inflatia, dar asta inseamna destabilizare economica totusi, alti bugetari vor iesi in strada, lor ce le dai? alti investitori vor refuza sa mai vina ptr ca legea e dovada de infantilism politic, iar promulgarea ei face presedentia sa nu mai fie credibila, mai tartan razbunator.." D'ne, ce m-a dezamagit marineru'.. toti o apa si-un pamant.. mai bine ma retrag in castelul meu de capcaun, ca vad ca e taramul hotentotilor, care ptr propriul ego sunt in stare sa aplaude prostia crasa..
  • +2 (4 voturi)    
    demisia !!!!!! (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:37)

    vuvu [anonim]

    neica profesore de istorii din care ai ales- o doar pe a' libera(la), de ce n ai sezut 'mneatale la catedra, la liceu si te ai abrucat in parlament ? a ? demisionu e singura alternativa sa postezi odata pe luna pe un salariu neparlamentar si basestian si normal... si sa ti faci meseria pentru care te a pregatit satatl roman ! ne am saturat de liberali. d'le, intelegi ? peste tot incompetenti, abuzivi, prostii !!! abia astept sa ma contactezi sa ti demonstrez reforma liberala in invatamant !!!
  • +1 (3 voturi)    
    Unde esti tu Tepes Voda... (Vineri, 24 octombrie 2008, 16:43)

    Dan [anonim]

    In toata lumea scad salariile , se strang cureaua si se fac concedieri..la noi invers..daca nu aproba o ordonanta de urgenta sa retraga aceasta tampenie (cum a fost cu iliescu cu miron cozma inainte de alegeri) o sa dea peste cap toti indicatorii macroeconomici - o sa fie mai rau pentru toata lumea inclusiv profesori..si profesorii - am colegi asistenti universitari cu 1-2 ani experienta care castiga peste 1000 eur si lucreaza de 2 ori mai putin ca mine pe luna..daca vor sa mareasca sa fie poate pe categorii - nu stiu profesori de gimnaziu ce salariu au , poate doar lor..
  • +1 (3 voturi)    
    pletosul (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:26)

    Stapanu [utilizator]

    Cine-l mai asculta pe acest by-product ideologic al invatamantului comunist, malagamba vopsit liberal, dispus la orice ora sa manance kkt, doar-doar i-o iesi si lui vreo sinecura (un minister, sefie de camera, CA, bonus de comisie, etc, etc)
    Liberalii penali de azi: "prin noi, totul pentru noi"
  • +2 (2 voturi)    
    Demisia (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:37)

    Dan [anonim]

    Destept ca intotdeauna... asa ti-a spus tie Patriciu... lasa-l mai intai sa vorbeasca cu Hrebenciuc si Voiculescu...
  • +2 (2 voturi)    
    Demisia, demisia (Vineri, 24 octombrie 2008, 18:27)

    Gigi Putere [anonim]

    Cretinul asta de crin antonescu nu stie sa spuna si altceva. Cand iese la rampa, cere demisia. Eu inteleg ca o fi cazul, dar sa fii atat de batut in cap sa spui numai asta continuu...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by