​Articol actualizat

Discuții aprinse în PSD pe legea carantinei - ce s-a decis / Arsene: Nu vreau să mă trezesc în situația în care să fiu luat de pe stradă de poliția medicală

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Luni, 13 iulie 2020, 12:35 Actualitate | Politic


Ciolacu, în Parlament
Foto: AGERPRES
Pesediștii au decis luni, în ședința Comitetului Executiv, să dea undă verde în Parlament legii carantinei. Cu alte cuvinte pesediștii vor relua dezbaterile în Comisia Juridică și vor aduce noi modificări legii carantinei inițiată de Guvern și modificată de Camera Deputaților. În interiorul PSD au existat discuții aprinse pe această temă după ce o parte din liderii vechi ai partidului (Paul Stănescu, Lia Olguța Vasilescu, Șerban Nicolae, Robert Cazanciuc) au blocat legea carantinării la Senat.

UPDATE 14.15 Liderul PSD Neamț, Ionel Arsene a declarat la finalul ședinței CEX că a cerut respingerea legii carantinei pentru că nu dorește să se trezească "în situația în care să fie luat de pe stradă de poliția medicală".

Ionel Arsene: Eu nu vreau să mă trezesc în situația în care eu sau familia mea să fim luați de pe stradă de poliția medicală. Vreau ca copiii noștri, dacă suntem infectați, să fie luati de cineva din familie nu de către stat (...) Nu sunt de acord cu actuala formă și trebuie să găsim un cadru legislativ prin care aceste persoane (n.red - persoanele infectate) să fie obligate să fie internate. Nu sunt mulțumit de modificările pe care le-au adus colegii mei la Camera Deputaților. Aștept să vedem modificările pe care le vor face colegii mei la Senat. Sunt foarte multe care mă nemulțumesc. De exemplu, faptul că în continuare vorbim de carantinarea bunurilor. Proprietatea privată este garantată de Constituția României".

UPDATE 13.52. Cu 40 de voturi pentru și 10 împotrivă, conducerea PSD a decis să dezbată și să amendeze legea carantinei în Senat. Surse participante la ședință au declarat pentru HotNews.ro că lideri ca Ionel Arsene, Viorica Dăncilă și Dumitru Buzatu se numără printre cei care au votat pentru respingerea legii în Parlament. Astfel, senatorii juriști vor relua dezbaterile în comisie după ora 15.00.

13.30 UPDATE Liderii PSD tranșează prin vot dacă partidul își asumă sau nu legea carantinei. Marcel Ciolacu a pledat în favoarea amendării legii carantinei. Acesta le-ar fi spus colegilor de partid că președintele Klaus Iohannis poate reintroduce starea de urgență în lipsa unei legislații care să permită Guvernului să acționeze. De asemenea, juriștii PSD au spus la ședința CEX că nu trebuie făcute modificări radicale față de varianta venită de la Cameră pentru că legea ar putea fi atacată la Curtea Constituțională pe motiv că se încalcă principiul bicameralismului.

Liderii PSD s-au reunit în ședința Comitetului Executiv, în sistem de video conferință la ora 11.00. O parte dintre liderii PSD nu doresc ca partidul să-și asume legea carantinării pentru a nu fi acuzați că îngrădesc drepturile și libertățile oamenilor. Surse din interiorul PSD au declarat pentru HotNews.ro că lideri ca Olguța Vasilescu, Paul Stănescu, Mihai Fifor, Robert Cazanciuc și Șerban Nicolae se opun legii și nu vor să-și asume modificări pe motiv că electoratul îi va acuza că le-au încălcat drepturile.

Aceștia invocă articolele care prevăd confiscarea bunurior persoanelor care se află în carantină dar și situația minorilor ai căror părinți se află în carantină. În dezbaterea de la Camera Deputaților, juriștii PSD au făcut modificări la aceste două articole în așa fel încât să fie respectate drepturile fundamentale.

"Au circulat în interiorul partidului, pe grupul de comunicare internă tot felul de mesaje venite de la influenceri conspiraționiști și promovate de colegi. Aceste mesaje erau anti măsuri Covid și așa s-a creat un curent în interiorul partidului care se opune măsurilor și restricțiilor care sunt stipulate în legea carantinării", a explicat sursele citate.

Totodată, liderii PSD i-ar fi reproșat lui Marcel Ciolacu faptul că a colaborat cu liberalii și nu a construit o opoziție în Parlament la adresa Guvernului Orban.

Potrivit surselor citate, în spatele ușilor închise social democrații Dragos Benea, Gabriel Zetea, Victor Negrescu și Alfred Simonis au pledat pentru o asumare responsabilă a legii carantinei.

În acest context, conducerea partidului a comandat un sondaj rapid privind părerea populației despre necesitatea carantinei și a stării de alertă. Potrivit surselor HotNews.ro, Marcel Ciolacu ar fi prezentat în intern rezultatul sondajului care este în favoarea măsurilor preventive și restrictive.

Legea carantinei a intrat săptămâna trecută în dezbaterea Camerei Deputaților și a fost amendată de PSD în Comisia Juridică cu girul Guvernului. Marcel Ciolacu, în calitate de președinte al Camerei Deputaților a purtat discuții cu Raed Arafat și a convocat o dezbatere publică la care a invitat ONG-uri din toate zonele începând de la antivacciniști și conspiraționiști până la ONG-uri respectabile din România.


Secretarul de stat în MAI Raed Arafat a anunțat că în urma discuţiei cu reprezentanţii Parlamentului, s-a ajuns la un proiect viabil, care permite autorităţilor "să-şi facă treaba".

Dacă inițial PSD și PNL s-au înțeles și au adoptat proiectul de lege amendat în Camera Deputaților, la o zi diferență Marcel Ciolacu a anunțat că a descoperit "orori juridice"și că trebuie reluată discuția în Senat. Sursele HotNews.ro susțin că vineri, Marcel Ciolacu a decis blocarea legii carantinei în Senat, la recomandările liderilor Paul Stănescu și Lia Olguța Vasilescu.

Senatorul PSD Robert Cazanciuc a atacat dur proiectul Guvernului dar și modificările făcute de proprii săi colegi în Camera Deputaților. Inițial votul final a fost programat sâmbătă dar Cazanciuc a anunțat public că legea venită de la Guvern "este foarte proastă și că este nevoie de câteva zile de dezbateri".

Și senatorul PSD, MIhai Fifor a anunțat public că nu votează legea. „Nu voi vota niciodată o lege anti-democratică, o lege prost făcută, care prin conținutul său contravine intereselor și drepturilor poporului român. Pentru că asta prezintă Parlamentului Ludovic Orban, prin Legea carantinei și izolării, un proiect legislativ lipsit de transparență și mai ales neconstituțional. Din start, specialiștii s-au pronunțat calificând proiectul trimis Parlamentului de guvernanţii PNL drept unul care ignoră deciziile CCR și continuă să promoveze prevederi anticonstituționale confuze, care încalcă drepturi și libertăți pe termen nedefinit", a postat Mihai Fifor pe pagina sa de socializare.

În acest context, Eugen Teodorovici și-a anunțat candidatura la șefia PSD cu un atac dur la adresa actualei conduceri. "Nu poţi sta nouă luni în opoziţie şi să nu faci opoziţie, nu poţi da din coadă pe lângă preşedintele Iohannis în timp ce preşedintele Iohannis calcă în picioare PSD. Conducerea de azi a PSD a folosit cele nouă luni de opoziţie ca să stea degeaba şi nu cred că s-au făcut înţelegeri cu preşedintele Iohnnis, era mai bine să fi făcut decât să se datoreze această situaţie prostiei”, a declarat Teodorovici, la sediul PSD după anunțul candidaturii la șefia partidului.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13106 vizualizari

  • +41 (71 voturi)    
    Ce ticalosi!! (Luni, 13 iulie 2020, 12:46)

    Ephemeris [utilizator]

    ticalosi, mafioti, criminali.
    Romani, votati-i in continuare, ca sa ne apere "drepturile omului". Dreptul de a fi bolnav, mort sau furat.
    • -36 (56 voturi)    
      Daca vrei (Luni, 13 iulie 2020, 13:03)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      Sa fii abuzat de dreapta este problema ta, dar lasa-i pe ceilalti sa nu fie abuzati de dreptacii tai incompetenti!

      Legile facute de dreptaci intotdeauna au fost mult mai proaste si mai abuzive decat cele facute de ceilalti. Si tot dreptacii au fost cei care au tavalit pe jos legile justitiei, codul penal, protocoalele de colaborare KGB-iste, procuratura si magistratura etc.

      Votati voi cu securistii si cu coruptia sistemica de dreapta!
      • +17 (33 voturi)    
        tu esti doar un postac psdist... (Luni, 13 iulie 2020, 13:23)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        sa nu uiti sa te stergi la gura de mizerie cu hartie igienica.
        • -9 (29 voturi)    
          Cine nu e cu noi... (Luni, 13 iulie 2020, 13:59)

          marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          ... e din PSD!

          Ha-ha-ha!

          Ce gândire simplistă.
          • +13 (15 voturi)    
            Daca aperi PSD la toate postarile (Luni, 13 iulie 2020, 14:48)

            Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

            cum poti fi considerat? penelist?
            • -7 (13 voturi)    
              Si daca (Luni, 13 iulie 2020, 17:30)

              Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

              Te tavalesti pe jos sa demonstrezi la fiecare postare ca niciodata dreptacii nu gresesc cu nimic si tot timpul ceilalti sunt de vina, cum te numesti?

              Si asta chiar cand este nevoie sa faci praf orice gandire analitica si sa dai de pamant cu notiunea de fiinta rationala.

              Exemplu la aceasta lege, care vi se pare ca a fost facuta de niste sfinti, iar abuzurile ar fi absolut imposibile, cand ele deja ar deveni oficiale odata cu aceasta lege idioata initiata de niste idioti.

              Pai sa vi se confiste bunurile, sa fii luat cu forta in carantina, cand poate nici nu e nevoie si sa nu se specifice clar conditiile exacte in care sa se intample asta, lasa loc de interpretari si determina un cadru extins de aplicare fara nicio limita.

              Apoi va intreb si eu, oare chiar e nevoie si de carantinarea bunurilor sau de distrugerea lor?
              Ok, va despagubeste statul, dar chiar e nevoie sa distrugi niste bunuri de teama ca ar putea fi infectate cu covid? Pai virusul ala nu traieste la nesfarsit in afara corpului uman si acele bunuri nu pot fi purtatoare la nesfarsit de covid, insa idiotii de dreapta vor ei sa demonstreze ca PSD-ul e de vina ca liberalii sunt niste idioti si niste abuzori fara cap, niste incompetenti pana la ceruri!

              Bine ma dreptacilor, PSD-ul e de vina ca dreptacii vostri sunt niste idioti, ca PSD-ul a fortat guvernul sa scoata retardata aia de lege.
              Bah, geme tara de prostie pe dreapta, mai prosti decat dreptacii nu exista nimeni pe acest Pamant!

              Va faceti singuri de rasul plansului, numai fiinte inteligente nu va mai numiti, dar vad ca nu va e jena deloc sa va umiliti in fata coruptiei sistemice de dreapta care a idiotizat si indobitocit societatea in masa!
        • -14 (26 voturi)    
          legea carantinarii va fi pt PNL (Luni, 13 iulie 2020, 14:09)

          Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          cum a fost ordonanta 13 pt PSD.
      • +8 (22 voturi)    
        mai abuzatule (Luni, 13 iulie 2020, 14:19)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        esti plin de venin de dai pe-afara. Fa-ti o analiza de covid ca cine stie! Poate ai luat ieri de la manifestatie.
        • -3 (7 voturi)    
          Da (Luni, 13 iulie 2020, 17:31)

          Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui varavara

          Am fost abuzat de securist impostor de dreapta si am vazut veninul raului sistemic din societate!

          Asa ca tu ramai cu ai tai corupti.
      • -6 (14 voturi)    
        PNL este tot partid socialist (de stânga) (Luni, 13 iulie 2020, 15:11)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        Unul dintre cele mai importante principii liberale este respectarea omului, or PNL le încalcă cu bună-știință de câteva luni.
    • -8 (20 voturi)    
      nu te impacienta (Luni, 13 iulie 2020, 14:03)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      mimeaza si ei opozitia, ca asa s'a'u inteles in usl'am.
      asa cum facea, mai an, si penelutza.
      ca dara pesede a avut grija sa avem guvern penele. cu toata opozitia lui borno si alor sai.
      • +8 (12 voturi)    
        Tati, pesedeul matale (Luni, 13 iulie 2020, 14:59)

        Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        avea tot interesul sa fie guvern penelist, pentru ca era in plina criza si credeau ca or sa-si rupa gatul in perspectiva alegerilor.
        Numai ca a iesit mai bine decat sperau PSDistii. Si acum incearca sa saboteze PNL, ca sa castige la alegeri dand vina pe PNL.
        Iarasi te-am prins cu gogonata
        • -7 (11 voturi)    
          iar raspandesti minciuni (Luni, 13 iulie 2020, 15:32)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

          una la mana, ii iubesc pe psd'isti la fel de mult ca pe pnl'isti, same doodoo. adica usl'amia de romania.
          doi la mana, guvernul a fost votat cu mult inainte sa ne asigure klauz von sighii ca e vorba de o raceala usoara.

          vezi cum faceti voi politica din minciuni adaugate !
    • +8 (16 voturi)    
      cea mai mare plaga a Romaniei (Luni, 13 iulie 2020, 14:41)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

      din ultimii 30 de ani.
      Acum desavarsec opera inceputa de Iliescu in '90.
      Impreuna cu BOR care este cea mai mare media de propagare de fake news-uri.
  • +32 (52 voturi)    
    Pentru Cazanciuc si Orlando: (Luni, 13 iulie 2020, 12:46)

    clint [utilizator]

    Nu suntem idioti si nu vom uita ce ati facut tarii asteia, indiferent cata propaganda faceti si oricate incercari de a muta centrul de greutate al discutiei pe ce a facut guvenrul PNL in pandemie problema cea mare a fost ce ati lasat voi in urma.
    Dupa pandemie, trebuie trasa o linie si cei vinovati de distrugerea sistemului de sanatate, adat ddpv material cat si uman, trebuie sa intre la puscarie.
    In frunte cu ministereasa voastra, Sorina Pintea.
    • +14 (20 voturi)    
      Aici e marea problema (Luni, 13 iulie 2020, 13:39)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Multi nu vor uita. Da' stim din experienta anilor trecuti ca multi altii au memoria foarte scurta. O sa fie putin ruleta urmatoarele alegeri, mai ales in conditiile in care criza actuala cauzeaza o gramada de stress, ceea ce, in mod explicabil, afecteaza discernamantul multora.
  • +28 (42 voturi)    
    /// (Luni, 13 iulie 2020, 12:46)

    GemstonePig [utilizator]

    Ar fi o adevarata binefacere pentru Romania daca Teodorovici ar ajunge preseddintele psd. I-ar duce la 10% in foarte scurt timp
    • -25 (31 voturi)    
      sau dimpotriva (Luni, 13 iulie 2020, 12:56)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      ar ajunge la 40%
      • +12 (18 voturi)    
        desigur, (Luni, 13 iulie 2020, 14:20)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        ar ajunge la 40% din cat au acum.
    • +17 (25 voturi)    
      Sunt Deja (Luni, 13 iulie 2020, 13:01)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Insa Votantzii Lor Nu Au Aflat ))))) mortzii lu Dragnea de la Referendum NU ii mai pot ajuta ))))
  • +24 (36 voturi)    
    "Lideri.... (Luni, 13 iulie 2020, 13:01)

    ElDiablo [utilizator]

    ...ca Olguța Vasilescu, Paul Stănescu, Mihai Fifor, Robert Cazanciuc și Șerban Nicolae se opun legii și nu vor să-șu asume modificări pe motiv că electoratul îi va acuza că le-au încălcat drepturile."
    Care electorat? Electoratul lor, cu siguranta fiind alcatuit in mare majoritate din analfabeti, cu creierele bine netezite de catre anumite televiziuni, sau adepti ai diverselor teorii diversionist-conspirationiste.

    "Au circulat în interiorul partidului, pe grupul de comunicare internă tot felul de mesaje venite de la influeceri conspiraționiști și promovate de colegii. Aceste mesaje erau anti măsuri Covid si așa s-a creat un curent în interiorul partidului care se opune măsurilor și restricțiilor care sunt stipulate în legea carantinării"
    Auziti si voi...Tovarasi pesedisti s-au lasat influentati de...influenceri. Chiar atat de prosti sunt, nu pot gandi singuri? Ba, au mai si promovat ineptiile respective! Vai de capul nostru, ce adunatura de trogloditi a ajuns sa ne conduca....
  • +24 (30 voturi)    
    Daca in PSD INCA decide fosta garda... (Luni, 13 iulie 2020, 13:07)

    Olyx [utilizator]

    "pretoriana" a condamnatului L.Dragnea, atunci viitorul acestui partid este SUMBRU...! Cum, la fel va fi si daca va castiga tabara lui Teordorovici...
    • -5 (13 voturi)    
      Viitorul PSD (Luni, 13 iulie 2020, 13:24)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      Cu Ciolacu viitorul PSD este deja sumbru. Guvernul PNL a facut multe greseli in gestionarea pandemiei, cum ar fi de exemplu omiterea initierii unui proiect de lege pentru carantina si izolvare, insa PSD nu a fost in stare sa profite de aceste greseli.

      Sub Ciolacu PSD nu a facut altceva decat sa aprobe cam tot ce a vrut Iohannis gen Guvern PNL (lipsit de sustinere parlamentara) si starea de urgenta. Acum era pe punctul de a adopta aceasta lege doar cu cateva modificari. Aceasta pozitie a PSD nu a adus procente si era logic ca multi sa nu fie multumiti.

      Poate ca Teodorovici va face si mai mult rau PSD insa cu Ciolacu partidul nu prea merge bine.
    • +13 (21 voturi)    
      Doar nu credeai ca PSD se poate "reforma" (Luni, 13 iulie 2020, 13:27)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      mafia nu se reformeaza niciodata
      • -6 (10 voturi)    
        USL (Luni, 13 iulie 2020, 14:36)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

        mafia galben-portocalie (cu incluziuni de gunoaie psd) se poate reforma? Alde Pinalti, Fenechiu, Chioaru, Rizi, Videanu, Căncescu etc.?
  • +12 (26 voturi)    
    Legea PSD (Luni, 13 iulie 2020, 13:07)

    adrian_83 [utilizator]

    Pai daca nu sunt de acord atunci sa faca PSD o alta lege mai buna.

    Aceasta lege ar fi trebuit adoptata cu mult timp in urma cand inca ne aflam starea de urgenta sau in cel mai rau caz elaborarea ei ar fi trebuit sa inceapa atunci cand a fost sesizata CCR pentru ca era clar va da castig de cauza.

    Recunosc ca nu stiu exact ce contiune noua lege insa nu sunt de acord cu ideea de a interna cu forta bolnavii COVID cu simptome usoare sau pe cei asimptomatici. Da, acestia pot fi obligati sa se autoizoleze sau in cel mai rau caz sa fie carantinati ca sa nu ii afecteze pe ceilalati membri ai familiei cu care locuiesc. Ce rost are insa sa ii inchizi in spital?
    • +13 (23 voturi)    
      Iar o luati de la capat cu dezinformarea?? (Luni, 13 iulie 2020, 13:31)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      Sunteti platiti bine inseamna.
      Tati, toti cei care au virusul sunt contagiosi (si asimptomaticii si cei cu simptome), deci trebuie izolati pentru a nu infecta pe altii, sanatosi.
      Nu mai redeschideti manualul de manipulare din punctajele PSD. Stiu ca vreti sa creasca numarul de infectari si apoi sa dati vina pe guvern. Din pacate, sunt inca destui prosti care pun botul la manipularile voastre.
      • -10 (16 voturi)    
        ??? (Luni, 13 iulie 2020, 14:11)

        adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

        Nu sunt membru/sustinator PSD si in comentariul meu am scris clar ca sunt de acord cu izolarea/carantinarea insa nu sunt de acord cu internarea cu forta a infectatilor care nu au simptome grave. Daca ti-e lene sa citesti mai sus asta am scris:

        "Da, acestia pot fi obligati sa se autoizoleze sau in cel mai rau caz sa fie carantinati ca sa nu ii afecteze pe ceilalati membri ai familiei cu care locuiesc. Ce rost are insa sa ii inchizi in spital? "

        Deci eu scriu ca sunt de acord ca cei infectati sa fie izolati/carantinati si tu ma acuzi ca nu as fi de acord cu acest lucru si ca manipulez.

        In ceea ce priveste legea vina apartine in egala masura PSD si PNL ca nu au adoptat-o la timp. PNL insa da vina pe CCR desi e clar ca nu au nicio vina pentru ca scrie clar in Constitutie ca pentru a restrange drepturile cetatenilor pentru a apara sanatatea e nevoie de lege.

        "(1) Exerciţiul unor drepturi sau al unor libertăţi poate fi restrâns numai prin lege şi numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securităţii naţionale, a ordinii, a sănătăţii [...]"

        NUMAI PRIN LEGE!!!
        • +3 (11 voturi)    
          Tati, nu ii poti izolla decat in spitale (Luni, 13 iulie 2020, 14:52)

          Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

          Daca vrei sa fii eficient.
          Acasa nu sta nimeni de bunavoie, umbla pe strazi. Am vazut cu totii ce responsabili sunt romanii cand se relaxeaza.
          • +1 (9 voturi)    
            Carantina (Luni, 13 iulie 2020, 15:32)

            adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

            Exista si carantina care nu se face in spitale ci in hoteluri si camine.

            E o tampenie sa tii pe cineva in spital si sa nu ii dai nici-un tratament. Mai rau ii faci pentru ca la cum sunt spitalele noastre ala poate lua si alte boli. Ajung oameni asimptomatici de COVID sa devina simptomatici de alte boli luate de prin spitale.
          • +3 (5 voturi)    
            Alo? (Luni, 13 iulie 2020, 18:45)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

            Au fost jandarmii in metrou si au dat 170 de amenzi. Ai idee cati calatori are metroul in Bucuresti in fiecare zi?
            Nu suntem iresponsabili, astea-s povesti vandute de astia, povesti pe care le vand oamenilor panicati pentru ca acestia sa le dea dreptate.Nu e adevarat. Majoritatea romanilor sunt responsabili, cel putin pentru ca se tem pentru sanatatea lor si a celor apropiati, chiar daca nu inteleg exact resorturile pandemiei.
            • -3 (3 voturi)    
              Ai fost in trenuri? In institutii publice? (Marţi, 14 iulie 2020, 10:10)

              Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              Eu am fost. Stii cati poarta masca? 10% maximum, cu ingaduinta.
              Nu mai manipula
              • +1 (1 vot)    
                Cum manipulez? (Marţi, 14 iulie 2020, 14:58)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

                Cand spun ca s-au dat 170 de amenzi manipulez?
                Cand spun ca romanii sunt in majoritate responsabili manipulez? Pai tu nu esti roman? Dumneata esti responsabili, dar majoritatea nu-s? Stii ca esti grozav?! :))

                Nu opreste nimeni Politia TF sa dea amenzi in trenuri, iar in institutiile publice nu cred ca-i interzis pentru politie sa intre si sa dea amenzi. Cu ocazia asta aflam si cate amenzi s-au dat si putem estima (macar asa) cati romani respecta regulile. Eu n-am mai iesit din casa fara masca din martie, nu stiu despre dumneata.

                M-ati omorat cu manipularea, deja a ajuns o obsesie, pe cuvant. Oricine are o alta parere e un manipulator, doar dumneata nu esti pentru ca nutresti convingeri sincere si esti curat si bun.

                Mah, prea va luati in serios.
    • +13 (19 voturi)    
      N-are musai rost sa-i inchizi in spitale ... (Luni, 13 iulie 2020, 13:45)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      ... cata vreme exista o prezumtie rezonabila ca se vor izola acasa. Aia presupune sa poata si sa vrea. Daca bolnavul e sarac lipit si locuieste impreuna cu familia intr-o casa cu o singura incapere mare, sansele sa se izoleze corespunzator la domiciliu sunt nule. Daca striga in gura mare ca el nu crede ca virusul exista, chiar daca sta singur intr-o ditamai vila, din nou, sansele sa se izoleze corespunzator sunt minime.

      Incidenta bolii in randul astora de nu cred ca virusul exista e semnificativ mai ridicata decat in randul celor ce se protejeaza. De-aia, e cam de asteptat ca majoritatea sa fie internati, in loc sa fie lasati sa se trateze la domiciliu. Si tot de-aia, e cam iresponsabil sa-i lasi legal sa iasa din spital pana nu elimina infectia din organism. De-aia-i nevoie de o lege care nu obliga, dar permite autoritatilor sa-i tina in spital pe cei la care riscul sa propage infectia, din varii motive, e mare, chiar daca ei nu vor. Da' acuma, serios vorbind, cine se asteapta la responsabilitate si grija fata de populatie din partea PSD traieste intr-o bula.
      • -6 (16 voturi)    
        Izolarea (Luni, 13 iulie 2020, 14:22)

        adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Din cate stiu eu exista si carantina in care oamenii sunt izolati cu forta dar nu la spital si nici la domiciliu. Cred ca asta se face in hoteluri sau camine. Cu asta sunt de acord. Nu are rost sa tii in spital o persoana care nu are simptome de boala sau are simptome ce nu necesita spitalizare.

        Eu de doi ani locuiesc in Marea Britanie si aici nu se fac internari decat daca e nevoie de tratament. Am prieteni si in Olanda si acolo e la fel. Nu stiu daca exista carantina si izolare la domiciliu aici insa in mod cert asimptomaticii si cei cu simptome usoare nu sunt internati cu forta. Nu are logica aceasta masura. E tampita oricce explicatie incerci sa gasesti.
        • +4 (8 voturi)    
          Confirm situatia din Olanda (Luni, 13 iulie 2020, 15:00)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

          Nu se interneaza in Olanda asimptomatici sau simptomele usoare.
          La fel e si in Germania.

          Carantina e ok, asa este. Ii interzici sa iasa din casa sau il bagi in locuri special amenajate pentru acest scop si-i interzici sa iasa de acolo.

          Nu il internezi decat daca are nevoie de tratament, cam asta e principiul general.
      • +2 (2 voturi)    
        Cam asa e (Luni, 13 iulie 2020, 21:30)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Nu te poti astepta la responsabilitate sau grija pentru protejarea drepturilor individuale din partea PSD.
        Cu toate astea ma bucur ca-i pluripartidism: daca putea sa-si voteze seful SMURD legea singur ne lua si pe noi doi pentru ca subminam increderea ceteatenilor in "Comandantul actiunii" cu urmari grave in randul populatiei.
        Ganditi-va daca am dreptate sau nu. Cum ar fi fost sa faca legea seful SMURD si Grupul de Comunicare Strategica?
    • +15 (23 voturi)    
      dupa modificarile facute la Camera Dep (Luni, 13 iulie 2020, 13:47)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      asta nu mai e oricum legea propusa de Guv, ci Legea PSD.

      Toata vrajeala asta e de fapt batalia interna din PSD pe cine sa acapareze electoratul spalat pe creier de propaganda conspirationisto-estica.
    • -4 (16 voturi)    
      Pai (Luni, 13 iulie 2020, 14:00)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      La intrebarea "ce rost are sa-i inchizi in spital" nu stie nimeni sa va raspunda pentru ca n-are nicio explicatie plauzibila.
      Poti sa-i izolezi acasa, poti sa-i izolezi in alta parte, dar n-ai de ce sa-i internezi fortat in spital daca nu-s bolnavi, ci doar contagiosi.
      Presupun ca-i o fixatie a lui Arafat.
      • +3 (11 voturi)    
        "daca nu-s bolnavi, ci doar contagiosi" (Luni, 13 iulie 2020, 14:54)

        Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Contagios inseamna bolnav, de ce dezinformezi??
        • +2 (6 voturi)    
          Cauta si dumneata in dex (Luni, 13 iulie 2020, 17:31)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Ephemeris

          Si lasa-ma in pace ca m-ati obosit cu isteria asta.
          • -2 (2 voturi)    
            Mai pesedoiule, nu mai manipula (Marţi, 14 iulie 2020, 10:11)

            Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            !!!!
  • -1 (17 voturi)    
    psd+pnl=LOVE (Luni, 13 iulie 2020, 13:11)

    wweesstt [utilizator]

    S-au inteles ei si cu alegerile intr-un singur tur si cu datele alegerilor, se vor intelege ei. Sa nu uitam ca parctic prin acea inrtrarea la guvernare pnl a stopat declinul psd, psd ce se ducea spre 5%, dar fostii usl-isti nu i-au lasat la greu si le-au dat o mana de ajutor! prietenia dintre cele doua partide USL-iste (psd si pnl) se vede prin stransa colaborare in parlament au aceleasi viziuni, inclusiv mascarada cu proiectul pensiilor speciale, negocierile pe sinecuri, impreuna cu psd merg de minune! cel doua partide cu viziuni de stanga se intrec in a salva veniturile bugetarilor si pensionarilor speciali la 45 de ani! pnl chiar a intrecut psd angajand in plus inca 15000 de bugetari! psd si pnl se intrec a lua bani imprumut, a ne indatora si a plati pensii speciale si salarii pilelor si amantelor angajate la stat! si-au imprumutat uni altora pana si ' programul' electoral(identic cu programul lui dragnea), traseismul intre cele doua partide este notoriu! amandoua partidele se feresc ca drracu de tamaie de cuvantul 'reforma'! Doar un popor de mamaligari tolereaza un asemenea comportament!
  • +12 (28 voturi)    
    Din ce aceste discutii... (Luni, 13 iulie 2020, 13:16)

    AdevaratulProfet [utilizator]

    ...se vede foarte bine ca principala lor grija sunt alegerile si nu sanatatea noastra...a populatiei. Cum poti sa gandesti in felul acesta cinic, cand tatal lui Mihai Tudose a murit chiar astazi, bolnav fiind de Covid_19...TREBUIE SPUS CU VOCE TARE, PSD ESTE UN PARTID CRIMINAL!!! Si mai mult de atat, astia nu au tata, nu au mama...
    • +4 (16 voturi)    
      Niciodată nu a fost despre popor (Luni, 13 iulie 2020, 14:02)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      Totdeauna a fost despre propriul câștig. E valabil pentru orice partid.
      • +2 (6 voturi)    
        nu mai incerca sa descurajezi lumea (Luni, 13 iulie 2020, 15:10)

        Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        sa voteze. E o manipulare veche, cunoscuta.
  • +12 (24 voturi)    
    Covid19 (Luni, 13 iulie 2020, 13:33)

    Mitrica [utilizator]

    Fifore, înțeleg c-ai fost mâna dreaptă a inteligentei Veorica, dar nu ne crede chiar așa prosti. Legea ajunsă la Senat nu mai e legea ”guvernului” ci a pesedeului, că el a modificat-o cum a vrut mușchii lui și apoi a votat-o. Dacă e ”neconstituțională” și ”anti-democratică” este pentru că așa știți să faceți voi legile.
  • -4 (16 voturi)    
    jumatate (Luni, 13 iulie 2020, 14:33)

    idealogul [utilizator]

    Mama ce misto va fi.
    Izolam jumatate de tara (asimptomatici sau nu dar cu COVID?!) de cealata jumatate cica curata dar inca netestata.
    Apoi in 3 luni facem schimb de locuri.
    Oricum jumatate din Romania e de dreapta si e izolata de jumatatea de stanga.
    Jumatate muncesc si e izolata de jumatatea care e la ciupit.
    Jumatate e la gratar si jumatate se viseaza la Buckingham.
    Jumate o vrea cu negrii si jumatate o vrea cu acelasi sex.
    E clar ca nu ne mai intelegem intre noi.
  • 0 (12 voturi)    
    legea carantinei (Luni, 13 iulie 2020, 14:33)

    winteriscoming [utilizator]

    Suntem un popor prea sarac pentru a ne putea permite legi proaste.
    Mortalitatea datorata de Covid-19 in statele civilizate este diferita de cea din tarile in curs de dezvoltare.

    Gradul de cultura, sistemele sanitare, saracia, va face ca aceasta boala sa faca o "selectie naturala" intre cei care se pot adapta sau nu.

    Natura is va urma cursul, fie ca stam cu mainile in san, fie ca vom interveni, Ce cale vom alege?
  • 0 (8 voturi)    
    e suficient sa citesti comentariile de mai sus (Luni, 13 iulie 2020, 14:46)

    alfa1 [utilizator]

    ca sa iti dai seama ca romanii isi merita soarta !
  • -1 (11 voturi)    
    Restrangerea unor drepturi numai prin lege (Luni, 13 iulie 2020, 14:46)

    adrian_83 [utilizator]

    In alta ordine de idei in Marea Britanie toate masurile restrictive au fost luate pe baza unei legi adoptate de Parlament.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus_Act_2020

    "The Act allows the government the discretionary power to limit or suspend public gatherings, to detain individuals suspected to be infected by COVID-19 [...]"

    Marea Britanie e monarhie constitutionala si Romania republica insa asta nu are nicio legatura cu principiile democratice. Inchiderea oamenilor infectati sau suspectati de o boala nu se poate face decat prin lege. La noi insa acest lucru s-a facut in mod dictatorial prin ordin de ministru. Cu toate astea dupa mintea unora tot CCR e de vina. Vai de mama lor de spalati pe creier.

    De o lege pentru COVID am fi avut si noi nevoie care sa stabileasca clar ce anume poate si nu poate sa faca Guvernul. De asemenea legea ar fi trebuit sa defineasca si perioada de timp in care pot fi luate masurile restrictive.
  • 0 (8 voturi)    
    I-auzi dom'le (Luni, 13 iulie 2020, 14:55)

    doz2018 [utilizator]

    Dar de ce sa nu te trezesti luat de pe strada daca esti un pericol pentru populatie?
    Apropo dar tu dormi cand mergi pe strada si din cand in cand te mai trezeste cineva? Sau esti baut sii te trezesti la o boare de vant?
    Ba chiar ar trebui sa fii luat de pe strada de politie daca esti un pericol pentru ceilalti. Cu siguranta, da
  • +1 (7 voturi)    
    PSD crede că nu au murit destui. (Luni, 13 iulie 2020, 15:07)

    asavreau [utilizator]

    Am impresia că morții de COVID sunt luați în evidență ca votanți PSD.Simplu,nu-i declară morți și apar pe listă.Modul cum se fac înmormântările COVID le permite celor de la PSD să facă morții buni de vot.Altfel nu se justifică amânarea votării legii.Dacă au multe obiecții ,pot fi introduse ca articole în lege-ce să nu se facă,dar nu-i asta.Cum spunea Arsene,nu vrea să se trezească!Deci doarme,lăsați-l să se trezească și abia atunci vorbiți cu el.Altfel,dovada că PSD nu are treabă cu COVID este că nici-unul nu purta mască.Sunt ca Iuda,nu cred,până nu simt!
  • +3 (9 voturi)    
    Daca vine cineva cu Ebola (Luni, 13 iulie 2020, 15:11)

    Ord [utilizator]

    conform legii nimeni nu poate sa-l bage in carantina, deoarece legea se aplica pentru toate bolile contagioase.
    Parlamentari cu viziune are tara!
  • 0 (12 voturi)    
    lel (Luni, 13 iulie 2020, 15:13)

    Georgiana1995 [utilizator]

    De ce nu se combate epidemia ca în Europa ? Cu anchete epidemiologice,cu carantină acasă,cu respectarea populaţiei ? Guvernu vrea doar să ne bage la puşcărie ! Să nu treacă această lege odioasă !
    • -1 (9 voturi)    
      vai! (Luni, 13 iulie 2020, 15:31)

      Alynna [utilizator] i-a raspuns lui Georgiana1995

      Draga Georgiana,

      Presupun ca esti nascuta in 1995... deci esti de aceeasi varsta cu fiul meu...dar diferenta de gandire dintre voi doi este uriasa.... el este student la medicina si stie foarte bine cum stau lucrurile...din pacate, tu nu.
      Ia spune-ne si noua cum se combate pandemia (nu epidemia) in Europa? Ai citit macar vreo 3 legi de acolo? Afla ca eu am facut-o si stai linistita, acolo au grija de oameni si nu ezita sa interneze un suspect de boala foarte contagioasa! Ce drepturi si libertati ti se incalca, hai, uimeste-ne! Citesti niste titluri si nu prea intelegi, dar comentezi.
      By the way, corect este "guvernul".
      Politica nu e o telenovela de genul " ia sa vedem cine pe cine sicaneaza" "oare se cearta x cu y" 'oare se desparte x de y", este o chestie muuult mai serioasa pe care o demitizeaza oameni ca tine si politicienii infantili si iresponsabili care iti baga in cap ,pe filiera televiziunilor telenovelistice gretoase, tot felul de lucruri ...
      • -2 (6 voturi)    
        Diferenta... (Luni, 13 iulie 2020, 16:09)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Alynna

        Nu doar c ainduci in eroare cu ce spui, amestecand lucruri, gen fortatul in spital dar uiti s aspui altceva: in Europa spitalele miros a levantica, mancarea este de restaurand (am testat eu asta odata si crede-ma ca a fost una dintre cele mai bune mese servite vreodata) si riscul de a pleca de acolo cocosat cu alte boli este minim. De aici si rezistenta oamenilor fata de lege. Oricum, pentru Romania, unde oamenii sunt mai indisciplinati si vor sa pacaleasca sistemul mereu, cred ca cel mai corect ar fi bratari electronice pentru tine si toti cei ce locuiesc sub acelasi acoperis. Si un sergviciu de distributie bunuri de necesitate la usa. ATAT si nimic mai mult.
      • +3 (5 voturi)    
        Se interneaza doar cazurile grave (Luni, 13 iulie 2020, 16:59)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Alynna

        Care necesita tratament specializat. Restul stau acasa si papa pastile. Daca nu stii ce drepturi ti se incalca inseamna ca iti meriti soarta si nu o spun eu, a spus-o Tatuca Benjamin!!!!
      • +1 (5 voturi)    
        Guvernul a incalcat democratia (Luni, 13 iulie 2020, 17:35)

        adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Alynna

        Chiar si in situatiile exceptionale statul de drept trebuie respectat si nu se pot lua decizii aberante, nedemocratice. Situatiile exceptionale sunt reglementate si ele.

        Problema in Romania e ca s-a incalcat Constitutia care spune ca pentru apararea sanatatii se pot restrange drepturile cetatenilor dar doar prin Lege. Guvernul insa nu a initiat lege in sensul asta la timp ce s-a folosit de un simplu ordin de ministru. Aici e de fapt toata problema.

        Acum Guvernul si-a dat seama de greseala facuta si a initiat legea ceruta de Constitutie insa Parlamentul are nevoie de timp pentru a o adopta chiar si atunci cand se grabesc. Daca legea este adoptata prea repede ea va fi din nou atacata la CCR si judecatorii pentru a apara Constitutia vor fi obligati sa o declare neconstitutionala.

        Raul a fost deja facut de politicieni, atat cei de la putere cand si cei din opozitie sunt vinovati, insa acum vom face si mai mult rau daca adoptam rapid o lege pe genunchi. Trecerea unei legi prin Parlament nu ar trebui sa fie o simpla formalitate.

        Daca situatia devine grave exista si varianta decretarii starii de urgenta pana cand legea va fi adoptata de Parlament. Solutii sunt.
  • 0 (2 voturi)    
    tambalau politic, catastrofa pandemica! (Luni, 13 iulie 2020, 15:16)

    Stropuleanu [utilizator]

    asta e si la iarna zapada din belsug!
  • 0 (8 voturi)    
    comentatorilor (Luni, 13 iulie 2020, 15:23)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Observ minusuri la greu celor are contesta legea asta. Nu am votat niciodata si nu cred ca voi vota cu PSD (nici macar in varianta ei de dresapta, recte PNL/USL). Dar de aici si pana la a fi de acord cu aceasta carantinare in spitale e o mare distanta. In medicina nu exista boala ci exista bolnavi.
    Practic ceea c epropun ei este sa ii tii izolati in spitale. Ori aici este anormalitatea. Mai ales ca vorbim de spitalele romanesti. Acolo unde intri cu o mana luxata si iesi cu septicemie letala. Acolo unde stai cate 5 in pat sau unde nu primesti decat o mizerie de mancare. Cum sa fii de acord cu o astfel de masura? Comandati, fratilor bratari electronice si lasati-i pe oameni sa stea acasa sa se ingrijeasca de ei si de viata lor mult mai bine decat intr-un spital romanesc. Fara suparare, asta e o lege abuziva si faptul ca PSD-ul nu vrea sa o voteze nu o face cu nimic superioara.
  • -1 (7 voturi)    
    ce s-au activat trolii progresisti (Luni, 13 iulie 2020, 15:25)

    mmmircea [utilizator]

    acesti comunisti vopsiti de-abia asteapta sa ne limiteze cat mai multe drepturi. Uitati-va la tata xing, el le da tonul, el ii finanteaza.
  • +2 (10 voturi)    
    FaDoino, nea arsene, sunteibcriminali !! (Luni, 13 iulie 2020, 15:27)

    deval [utilizator]

    Daca o sa-i duc mamei mele covid de la voi, va chem ca partid in instanta !!! Pe voi DNA ar trebui sa poata sa va ia de pe strada -asa cum se cuvine !! Repetentul de Colacu invoca o intrare in carantina ''graduala'' pe baza gravitatii situatiei .... Cata vreme stiinta mondiala nu are raspunsuri la acest Covid si toate tarile bajbaie si modifica masurile, aproape saptamanal ce dracu ''gradula'' si in functie de ce si cine sa stanileasca asta , repetentilor !!!
    Am ajuns sa traiesc si dementa asta : sa simuleze Ciuma Rosie ca imi apara libertatile, dupa ce in 10 August m-a cocosat !!!


    daca libertatea ta sta in
    • +1 (9 voturi)    
      Dar daca... (Luni, 13 iulie 2020, 16:05)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui deval

      ...intamplator mama ta e testata (ca s-a intalnit cu o vecina) si desi ea nu are NIMIC este pozitiva si luata la spital (fara ca tu sa ai access la ea, tine minte) si 2 saptamani vorbesti cu ea la telefon din salonul unde sta si cu simptomatici si cu purtatori de alte boli? Si daca vine de acolo cu pneumonie de alta natura sau stafilococoza sau pediculoza? Atunci pe cine mai chemi in judecata?
      • 0 (0 voturi)    
        Mama mea nu poate iesi din casa ! Este expusa (Marţi, 14 iulie 2020, 4:32)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        doar pentru ca este varstnica si doar prin noi , celalti membrii ai familiei care circulam cat e nevoie . Va amintesc ca masurile -cat ii duce capul si cat si cum pot fi aplicate de caricatura noastra de sistem medical- au menirea doar sa aplatizeze criza cat sistemul sa aiba capacitatea sa dea o sansa celor ce pot fi salvati .... Mama mea a avut un acident auto in 1987 si din spital pe o operatie simpla (un hematom urias in coapsa) a mai primit un stafilococ hemolitic auriu -recunoscut cativa ani mai tarziu- care a facut sa fie necesare alte 6 operatii pentru ca nu se inchidea prima, si a fost obligata sa mearga la servici cu puroiul curgand pe picior cativa ani .... Pentru orice mi se intampla rau ca cetatean de 30 de ani ar trebui sa dau in judecata Ciuma Rosie inclusiv, pentru ce face acum, in 2020 legatura cu Covid !! Cauzele profunde ale raului fiind -dupa mine- :coruptia profunda care acum e
        si ''protejata legal '' si faptul ca s-au suprapus in Romania Covid cu anul alegerilor .........
  • +3 (9 voturi)    
    Arsene, mai ada-ti si-un câne (Luni, 13 iulie 2020, 17:04)

    ranuhasu [utilizator]

    Taman tu, Arsene, ar trebui sa ai grija, ca risti sa te salte Politia. Astia ii salta pe prosti primii


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by