Cum propune Adriana Săftoiu să se "împace" cu Ludovic Orban: PNL să înceapă demersurile pentru punerea în aplicare a referendumului pentru 300 de parlamentari​

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 8 octombrie 2018, 18:22 Actualitate | Politic


Adriana Saftoiu
Foto: Agerpres
​Deputatul Adriana Săftoiu, unul dintre criticii lui Ludovic Orban pentru poziția privind referendumul pentru familie, a scris luni că liderul PNL ar putea face un "prim gest etic" și să înceapă demersurile pentru punerea în aplicare a referendumului consultativ din 2009 pentru 300 de parlamentari și parlament unicameral. Potrivit lui Săftoiu, Orban a catagolat atunci referendumul drept unui "inutil", deși la acela au participat 9 milioane de cetățeni.

"Dl Orban s-a supărat pe cei care am criticat poziția publică a PNL față de Referendum, considerat, prin vocea sa autoritară “o temă importantă” şi care definea familia, nu căsătoria. Ne-a certat că nu am criticat PSD. Putem critica şi PSD, de pildă, eu, fiindcă a organizat acest Referendum pe o temă falsă. Eu mă bucur că nu a fost validat. Dl Orban e dezamăgit că nu a fost validat. Am avut așteptări diferite. M-aș întoarce însă la voința populară, mult invocată.

Acum, voința populară a infirmat că tema acestui Referendum a fost “o temă importantă”. În schimb, referendumul cu 300 de parlamentari si unicameralism a fost considerat atunci de dl Orban “inutil”. Inutil sau nu, atunci voința populară, respectiv 9 milioane de cetăţeni, a spus DA. După ce criteriu ținem cont de voință populară? La acest Referendum s-au pronuntat aproape 4 milioane, atunci 9 milioane. Un prim gest etic, ca să ne împăcăm: să înceapă PNL demersurile pentru punerea în aplicare a acelui Referendum semnat de 9 milioane. Din respect pentru “voința populară”," a scris Săftoiu pe Facebook.

Săftoiu este unul dintre puținii liberali care s-au exprimat împotriva referendumului de la sfârșitul săptămânii.

Duminică seară, imediat după închiderea urnelor la referendumul pentru redefinirea familei în Constituție, mai mulți parlamentari PNL au publicat pe Facebook un mesaj critic la adresa președintelui Ludovic Orban:  "Conducerea PNL a aruncat partidul într-o nouă aventură și către un nou eșec politic care ne-a rupt de 70% din electoratul liberal. Conducerea PNL nu unește, ci dezbină. Nu modernizează, ci propune o politică retrogradă. #ajunge".

Aceștia sunt deputații Adriana Săftoiu, Cătălin Predoiu, Cezar Preda, Mihai Voicu, Mara Calista și senatorarele Alina Gorghiu, fost președinte PNL și Iulia Scântei.



















2077 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Consultativ ? (Luni, 8 octombrie 2018, 19:16)

    Zagura [utilizator]

    Coincidenta sau nu, cu cateva zile in urma ii solicitam doamnei Saftoiu parerea despre precedentul referendum. Din articolul de fata nu inteleg insa un lucru: De ce referendumul din 2009 este etichetat drept 'consultativ' ?
    • +7 (7 voturi)    
      Referendumuri de tipuri diferite (Luni, 8 octombrie 2018, 19:38)

      Kwisatz Haderach [utilizator] i-a raspuns lui Zagura

      Pentru că nu este un referendum organizat în urma adoptării unui proiect de revizuire a Constituției (art. 151 alin. 3 din Constituția României) ci la cererea Președintelui (art. 90 din Constituție). Referendumul din 2009 ar fi trebuit urmat de un proiect de revizuire a Constituției conform articolelor 150 și 151 pentru a produce efecte juridice - altfel rămâne doar consultativ.
      • +7 (7 voturi)    
        Ok, dar macar partial se poate face (Luni, 8 octombrie 2018, 19:56)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Kwisatz Haderach

        Inteleg ca partea cu unicameralul trebuie sa se faca cu schimbarea constitutiei dar cea cu numarul NU. Macar sa ajunga la cei 300 in 2 camere si s-a rezolvat o parte dintre cele 2 cerinte.
        Deci: CD: 40 x3 plus Diaspora 6 126
        Senat: 40 x 4 plus Diaspora 8 168
        • +4 (4 voturi)    
          La Camera Deputatiloe a ajuns, dupa ce a trecut (Luni, 8 octombrie 2018, 20:37)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          tacit de Senat, un proiect de lege pentru trecerea la 300 de parlamentari.
          Sa vedem cum vor vota partidele.
        • +2 (2 voturi)    
          Proiect de lege (Luni, 8 octombrie 2018, 22:01)

          Kwisatz Haderach [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Există deja un proiect de lege PL462/2018 depus de PMP în acest sens:
          http://cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=16813
          http://cdep.ro/proiecte/2018/400/60/2/se623.pdf
      • +5 (9 voturi)    
        viclenie basesciana (Luni, 8 octombrie 2018, 20:22)

        Zagura [utilizator] i-a raspuns lui Kwisatz Haderach

        In cuprinsul constitutiei nu exista notiunea de 'referendum consultativ'. Dar aveti dreptate: ar fi trebuit ca initiatorul sa intreprinda toate demersurile pentru finalizarea lui. Si imi permit sa va parafrazez: 'altfel ramane doar pacaleala'.
        • 0 (2 voturi)    
          Corect ! (Luni, 8 octombrie 2018, 21:19)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Zagura

          Referendumul este definit in art.2 aliniatul 1 din Constitutie. Se spune REFERENDUM ,nu referendumuri. Adica este un singur fel de referendum.
      • +1 (1 vot)    
        pare logic (Luni, 8 octombrie 2018, 22:03)

        Tom2 [utilizator] i-a raspuns lui Kwisatz Haderach

        şi sunt de acord că o constituţie trebuie să fie succintă (cum le plăcea profesorilor de constituţional să spună cu emfază, "constituţia trebuie să încapă într-un buzunar"),dar chiar era greu să fii mai explicit adăugând "consultativ" în text ? :D
      • +1 (1 vot)    
        Nu există referendum care rămâne „consultație” (Marţi, 9 octombrie 2018, 12:45)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Kwisatz Haderach

        toate tipurile de referendumuri sunt obligatorii, diferența dintre ele este că unele devin obligatorii imediat ce au fost validate iar altele au nevoie ca legiuitorul să adopte o lege care să reflecte voința exprimată de popor.
        • +1 (1 vot)    
          Corect ! (Marţi, 9 octombrie 2018, 21:58)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          " Consultativ " este sondajul de opinie.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru că este nevoie ca Parlamentul (Marţi, 9 octombrie 2018, 12:43)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Zagura

      să adopte o lege care să reflecte voința cetățenilor.
  • +7 (7 voturi)    
    2 nelămuriri am de ceva vreme (Luni, 8 octombrie 2018, 19:23)

    Tom2 [utilizator]

    1. care este raţionamentul juridic prin care se ajunge la concluzia că referendumul iniţiat de preşeinte este doar consultativ (şi nu obligatoriu)?
    2. citeam pe vremuri (şi este logic să fie aşa, pentru a nu tranforma demersul unui referendum în derizoriu) că atunci când parlamentul iniţiază un referendum care este negat de votul popular (nu ştiu dacă lipsa de cvorum se încadrează aici) este de la sine înţeles că parlamentul este dizolvat de drept, prin simplul fapt că poporul invalidează propunerea?
    • +3 (3 voturi)    
      pentru Tom (Luni, 8 octombrie 2018, 21:21)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Tom2

      1. Nu exista.Referendumul nu este de mai multe feluri.
      2. E o dorinta. Nu e stipulata inca in nici o Lege. Dar va apare partidul care va lupta ca aceste dorinta logica si legitima sa fie transpusa in Lege !
  • +7 (7 voturi)    
    MAXIM 300 de parlamentari adica. (Luni, 8 octombrie 2018, 19:27)

    Habermas [utilizator]

    300 mi se par multi.

    Eu zic:

    - un senator pe judet / sector de Bucuresti, deci 47 senatori - este si numar impar deci este bine (este chiar numar prim pentru poezia matematicii)

    - 1 deputat pe judet mic (pana la 300 mii locuitori), adica: Bustrita-N, Caras-S, Covasna, Jiurgiu, Ialomita, Mehedinti, Salaj, Tulcea. Deci 8 odata

    - 2 deputati pt judetele medii (300-500 mii locuitori), adica: Alba, Arad, Botosani, Braila, Buzau, Calarasi, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ilfov, Maramures, Neamt, Olt, Satu Mare, Sibiu, Teleorman, Vaslui, Valcea, Vrancea; plus sectoarele Bucurestiului. Deci inca (2x19) plus (2x6) = 48

    - 3 deputati pentru judetele mari (peste 500 de mii de locuitori), adica: Arges, Bacau, Bihor, Brasov, Cluj, Constanta, Dambovita, Dolj, Galati, Iasi, Mures, Prahova, Suceava, Timis. Deci 3x14 = 42

    Total: 47 senatori + 98 Deputati (8+48+42 = 145

    Un astfel de numar mi s-ar parea rezonabil. Sub 50 senatori, ceea ce este bine, sub 100 de deputati ceea ce mi se pare inteligent. Mai mult de atat ar fi cam excesiv, cred eu, si nu se justifica nici banii nici nimic.

    Mai bine sa avem 145 de parlamentari toti unu si unu, activi, cunoscuti pentru fiecrae ce face decat 300 de paralamentari pe care sa trebuiasca sa-i vanezi cu arcanu' ca nu stii pe unde's raspanditi si daca au muncit ceva in parlament.

    Daca se mai modifica demografia judetelor se mai modifica automat si numarul de deputati / si deci si numarul total de parlamentari.

    Da, hai sa aplicam asta, cred ca lumea este de acord. Cu prima ocazie. Si s-ar putea ca chiar acum sa fie o ocazie, moment politic.
    • +3 (3 voturi)    
      Oh, una pereche de palme pt mine: errata (Luni, 8 octombrie 2018, 19:59)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      (2x19) plus (2x6) = 50 (nu 48)
      Total deputati: 8+50+42=100
      Total parlamentari: 147.

      Sper ca nu am mai scapat vreo greseala. ma rog, importanta este iddea. Nu ne trebuie multi, si nu mai multi de 1-3 deputati plus un senator pe judet/sector buc.
    • +4 (6 voturi)    
      Un numar corect! (Luni, 8 octombrie 2018, 20:21)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      De acord!
      Sa speram ca in parlamentul Romaniei vor intra persoane integre si cu o experienta si pregatire profesionala prestigioasa!
      • 0 (2 voturi)    
        "pregatire profesionala prestigioasa" (Luni, 8 octombrie 2018, 20:55)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

        A fost odata un partid la putere. Se ocupa si de reformarea statului Roman. Pe atunci se straduiau pentru reformarea sistemului de sanatate. Opozitia de atunci care zbierau pe la tv ca cei de la putere fura a depus o motiune de cenzura. Mutiunea a trecut datorita tradarii unor membri de partid si nu a aliatilor lor. Printre cei ce au tradat au fost si cativa rectori universitari. Au trecut la cei ce au depus motiunea de cenzura unde au croit un proiect de lege prin care patrimoniul universitatilor private in caz de desfintare sa fie imprtit fondatorilor. Partidele care atunci au castigat puterea i-a ajutat si proiectul a trecut prin parlament. Noroc cu CCR-ul de atunci care a declarat legea neconstitutionala iar rectorii au ramas cu buzele umflate. Nici macar 30 de arginti nu au castigat rectorii atunci.
        Romaia se afla pe locul 121 din 138 tari in cea ce priveste calitatea invatamantului (2016)
    • +2 (2 voturi)    
      Legat de Diaspora (Luni, 8 octombrie 2018, 20:31)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Fie alocam parlamentari pt Diaspora, ceea ce complica calculul (si nu e bine), fie ii calculam pe diasporeni - pentru scopuri electorale si de reprezentativitate - ca apartinand circumscriptiei (judetului/sectorului) in care s-au nascut, si basta. In felul asta fiecare stie aceeasi regula toata viata, si tinem lucrurile limpezi si lin-curgatoare ca apa Ozanei ... :)

      In felul asta nici Diaspora nu este sub-reprezentata (cum este acum), nici nu facem ca Diaspora sa mareasca numarul parlamentarilor, nici nimic complicat si trecator. Doar daca se muta cu viata in alt judet/sector Buc al romaniei atunci va conta acolo, si nu in locul in care s-au nascut (regula asta fiind doar pentru Diasporeni).

      In plus, Diaspora per total este integrata in Romania, electoral si democratic vorbind, si nu mai reprezinta un grup defavorizat electoral. Evident, va vota acolo unde este, nu trebuie sa vina unde s-a nascut ca sa voteze.

      si cam asta, deocamdata
  • +4 (4 voturi)    
    Ah, inca ceva: (Luni, 8 octombrie 2018, 20:33)

    Habermas [utilizator]

    fara parlamentari alocati din oficiu pentru minoritati. Orice minoritate este la fel de cetatean al romaniei ca oricare altul, iar patrimoniul cultural al Romaniei anului 2018, membre UE, NATO etc este respectat si protejat. Restul se regleaza prin procese democratice ca orice alta problema.
    • +2 (2 voturi)    
      Cu UDMR-ul (Marţi, 9 octombrie 2018, 21:59)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      cum ramane ?E partid sau asociatie culturalo-lingvistica-iredentista ?
  • +1 (1 vot)    
    Mda, bine zici tu, Adriana, (Marţi, 9 octombrie 2018, 20:37)

    fat.cat [utilizator]

    dar ca sa faca chestia asta i-ar trebui si o pereche de cojones, asa ca mai avem ceva de asteptat cu cei 300 de parlamentari.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version