Senatoru PSD Liviu Pop a declarat, sâmbătă, că ar putea să numească cel puțin 30 de persoane care ar fi potrivite să ocupe funcția de ministru al Educației, sublinind că "orice membru de partid își dorește funcție".

Liviu PopFoto: Agerpres

"Nu pot să fac nicio recomandare nici președintelui Camerei Deputaților, nici colegilor mei din CExN. Sunt convins că sunt foarte mulți colegi care pot să conducă ministerul Educației. Cel puțin 30 de nume aș putea să spun. Imporant este implementarea programului de guvernare și al educației naționale. Acolo este marea problemă a educației naționale. Astăzi, avem o lege pe care, în anul 2011, Guvernul PD-L și-a angajat răspunderea și care nu se poate aplica niciodată și care creează aceste mari probeleme din sistem", a declarat Liviu Pop, întrebat, după ce a votat la referendumul pentru familie la Liceul Jean Monnet, dacă are vreo recomandare pentru funcția de ministru al Educației, relatează Mediafax.

Întrebat dacă ar mai vrea să fie ministru al Educației, Liviu Pop a spus că la următoare ședința a Comitetului Executiv al PSD va fi stabilit cine va prelua portofoliul.

"Orice membru de partid își dorește funcție în partide. Este ipocrit să spun (că nu aș vrea - n.r.). Săptămâna viitoare sau peste două săptămâni, când se va face CExN al PSD, veți vedea cine este ministru", a completat Pop.

Pe 2 octombrie, ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, a fost desemnată ministru interimar al Educaţiei, printr-un decret semnat de preşedintele Klaus Iohannis, după demisia din funcție a lui Valentin Popa.

Popa a plecat din fruntea ministerului, pe data de 27 septembrie, demisia acestuia venind în contextul în care UDMR i-a reproşat că a introdus în ordonanţa privind predarea limbii române în şcolile cu predare în limbile minorităţilor o prevedere potrivit căreia orele de Limba şi literatura Română sunt predate de profesori cu studii superioare de specialitate.

În aceeași zi, Guvernul a adoptat ordonanţa de urgenţă privind desfăşurarea orelor de limba română la clasele cu predare în limbile minorităţilor, revenindu-se la forma anterioară a reglementării.