Tensiunile in USL au ajuns la punctul critic. Bilantul ultimelor doua saptamani de conflicte PSD-PNL 

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Miercuri, 2 octombrie 2013, 2:50 Actualitate | Politic


Armonia din USL a disparut
Foto: Agerpres
USL risca sa se rupa in urma atacurilor directe dintre liderii PSD si PNL din ultimele doua saptamani. Subiecte ca proiectul Rosia Montana, incompatibilitatile alesilor locali si descentralizare au creat tensiuni si au generat atacuri dure intre liderii PSD si PNL. Totodata liderii USL nu s-au mai intalnit in cadru oficial de mai bine de doua saptamani. In acest context liderul senatorilor PSD, Ilie Sarbu, a declarat marti seara ca "urmeaza despartirea in USL, intrucat nu exista o solutie de compromis si ca liberalii sunt cei care fac de fiecare data declaratii critice la adresa PSD.
  • Ilie Sarbu: Urmeaza despartirea in USL. Nu exista solutie de compromis. Daca nu intelegem deloc, nu se poate continua asa. E un lucru simplu. Am discutat si cu domnul Crin Antonescu si cu ceilalti colegi din PNL, care nu sunt fericiti ca se intampla lucrurile astea. Nu sunt fericiti ca ei ar trebui sa gaseasca... (...) Ori compromis si sa mergem mai departe asa, ori transam lucrurile barbateste si fiecare merge pe drumul lui. Nu exista decat doua variante pornind de la ideea pe care cu totii am agreat-o ca nu ne facem bine. Si sigur opozitia se bucura, dl. Basescu se bucura, dar le dam ocazii sa se bucure (...). De cand au inceput declaratiile belicoase intre noi, intotdeauna noi (n.r. PSD) am fost intotdeauna cei care am raspuns, cateodata mai direct, cateodata mai diplomatic. (...) Dar tot timpul am raspuns, nu am venit noi sa facem o declaratie"(B1 TV)

Vicepresedintele PSD Ilie Sirbu a dat drept exemplu declaratiile recente ale ministrului Afacerilor Interne, Radu Stroe, si ale liderului PNL, Crin Antonescu, referitoare la proiectul  lui Liviu Dragnea privind descentralizarea. "Vine dl. Radu Stroe si da un counicat oficial, vine dl. Crin Antonescu si spune ca "nu poate fi vorba" si, sigur, Liviu Dragnea, ce sa spuna? "Da, sunt de acord cu ce a spus dl. Crin Antonescu si o sa executam?", s-a intrebat retoric Sarbu.

Versatul politician a facut o paralela intre atitudinea PNL de acum si comportamentul PSD din 2009, cind se pregatea sa iasa din guvernul de coalitie cu PDL cu cu citeva luni inainte de alegerile prezidentiale din acel an.
Cel mai recent scandal din interiorul USL este proiectul descentralizarii propus de Liviu Dragnea, liberalii anuntand ca vor mai intai dezbatere publica si ca adoptarea acestuia pana la 1 ianuarie 2014 este "greu de realizat".

Cum s-a degradat relatia PSD-PNL. Scandalul Rosia Montana 

Primul semnal public al deteriorarii relatiei PSD-PNL a fost dat odata cu intrarea in Parlament a proiectului Rosia Montana, realizat de Guvernul Ponta, si protestele din Piata Universitatii. Desi, initial, liderii USL au convenit sa infiinteze o comisie speciala in Parlament care sa dezbata si sa amendeze proiectul Rosia Montana, Crin Antonescu a facut o declaratie de presa surprinzatoare chiar in ziua in care Legislativul trebuia sa decida infiintarea Comsiei. 
 
9 septembrie Crin Antonescu: Proiectul Rosia Montana  trebuie retras sau, in caz contrar, respins. Premierul Victor Ponta, sosit la Parlament pentru a participa la sedinta in care se decidea infiintarea comsiei speciale pe Rosia Montana se declara surprins de declaratia lui Antonescu. Vizibil suparat, Ponta a declarat ca nu a existat in USL o discutie despre respingerea acestui proiect, "dar s-au antepronuntat liderii". 
  • Crin Antonescu: Astazi, desi discutiile din Parlament nici nu au inceput, am un punct de vedere ferm si definitiv conturat in legatura cu proiectul Rosia Montana. Cred ca proiectul exploatarii la Rosia Montana nu poate fi sustinut. Proiectul fie ar trebui retras, cea ce probabil nu e cazul, din moment ce guvernul a decis sa-l trimita, fie cred ca trebuie respins(...) De buna seama ca noi nu legiferam in functie de manifestatii de strada, de buna seama ca un guvern nu trebuie sa ia decizii in functie de o manifestatie sau alta, dar sunt manifestatii si manifestatii, sunt semnale publice care au o greutate ce nu poate fi ignorata. Nu se poate guverna dupa strada, dar nu se poate guverna ignorand strada. Ceea ce spun acesti oameni nu poate fi ignorat de nimeni.(Hotnews.ro
  • Victor Ponta: "Am vazut declaratia (lui Crin Antonescu, n.r.), cred practic ca in acest moment proiectul este inchis. Nu vrem sa prostim oamenii, la 11:00 sa anunta ca sustinem si la 1:00 sa nu mai sustinem proiectul. (...) Domnul Blaga si Antonescu au spus dinainte ca sunt contra. Atunci trebuie sa intram rapid la Senat - sigur, pe procedura normala, la comisii. O decizie pe un proiect atat de controversat trebuie luat de institutia suprema a tarii - de aceea am trimis proiectul la Parlament. Sa discute cu proiectul de lege pe masa. Din moment ce nu exista sprijin parlamentar, nu are rost sa tinem oamenii incurcati. Intra la Senat, se respinde, intra in procedura de urgenta si la Camera.(Hotnews.ro)
12 septembrie,  Crin Antonescu face o serie de declaratii acide la adresa premierului Victor Ponta, declarand ca premierul Ponta "vrea tare" proiectul de la Rosia Montana, dar nu-si asuma raspunderea, si a catalogat drept "ridicola" dedublarea premier - deputat.
  • Crin Antonescu: Am vazut aseara (la interviul de la Antena 3 cu Victor Ponta - n.red.) explicatiile premierului. Nu vreau sa comentez. Adica vii si spui "eu m-am opus tare de tot cand eram in opozitie pentru ca proiectul era sustinut de Basescu. Am ajuns prim minsitru, am cunoscut proiectul, si iata sunt convins ca e bun ca e in interesul national, ca respingerea lui ne-ar face o tara inchsia, dar voi vota impotriva lui pt ca am promis inclusiv sotiei". Nu pot sa comentez asa ceva. Nu poti incerca sa faci niste lucruri fara sa iti asumi responsabilitatea(...) Lasam la o parte ridicolul situatiei ca dl Ponta a zis ca nu voteaza. Eu nu spun ce va face Parlamentul, am spus ce vor face liberalii. Contractul ramane in vigoare, eu nu sunt un cunoscator al acestui  contract. Astept ca premierul si dl Sova sa faca cunoscuta opiniei publice situatia din contract. Nu este o problema a Parlamentului, ci a celui care l-a semnat (sursa Adevarul)

Victor Ponta vine in biroul de la Senat al lui Crin Antonescu pentru a transa problema. Dupa sedinta USL, Victor Ponta refuza sa faca declaratii de presa, presedintele PNL, Crin Antonescu, fiind cel care anunta ca  s-a revenit asupra propunerii de constituire a unei comisiei speciale in Parlament pentru dezbaterea proiectului Rosia Montana. 

  • Crin Antonescu: Am trecut repede in revista cele petrecute si unde au existat disfunctiile, ca sa zicem asa, de comunicare. Eu i-am propus premierului sau l-am intrebat ce pozitie are - si premierul si alti cativa ministri, ca erau si doi vicepremieri -, daca nu socoteste, in conditiile in care este convins de utilitatea, de necesitatea si de urgenta proiectului, sa retraga proiectul de lege si sa-l asume in termenii Guvernului. Domnia sa nu a fost favorabil unei asemenea variante, spunand ca a plecat in Parlament, doreste in Parlament(...)Acum daca s-a revenit asupra procedurii de dezbatere, grupul PSD sa solicite retragerea dezbaterii de urgenta si sa constituim acea comisie mixta. Pentru asta trebuie convocate cele doua birouri permanente si apoi intr-un plen reunit sa se decide asupra procedurii".( Hotnews.ro
Victor Ponta si Crin Antonescu se ataca prin intermediul declaratiilor de presa. 

16 septembrie . 
Intr-o interventie la B1TV, Victor Ponta i-a transmis lui Antonescu ca nu e deloc sigur ca liderii PSD il vor sustine in alegerile prezidentiale. La randul sau, liderul PNL l-a contrat dur pe Ponta pe marginea candidatului USL la presedintie, afirmand ca PSD "nu are guvernul de acasa" si il da si liberalilor din cand in cand, precizand ca refuza postura de "papusa" pe care social-democratii o pun sau nu la presedintie dupa bunul plac. 
  • Victor Ponta: Pana alaltaieri v-as fi spus fara niciun fel de emotie Crin Antonescu, dar am vazut ca nu mai vrea sa fie candidatul USL. Poate ca se razgandeste. Poate a spus-o la suparare (referitor la sprijinul PSD), dar daca e asa, vom avea congres si vom decide pe cine sustine (...)Eu cred ca nu se pregateste de campanie electorala, sa te pregatesti de campanie spunand ca nu ai sprijinul PSD, nu mi se pare cea mai inteleapta strategie. Sa spuna ca nu vrea, si nu il mai sustine. Mergem la PSD si vedem pe cine sustinem. Noi am decis o data sa il sustinem pe Crin Antonescu, dar daca nu vrea, cu forta nu se poate".( B1 TV )
  • Crin Antonescu: Daca eu in 2014 sunt in situatia unui fel de obiect, de papusa, pe care daca vrea il pune PSD, daca nu, nu, atunci nici nu mai candidez. Daca as fi in 2014 in situatia sa depind de bunavointa PSD sau a cuiva din PNL nu mai candidez. Presedintia Romaniei e decisa de cetateni (...)Vreti sa ma sustineti - bine. Nu vreti - am si spus politicos, asa, stramosesc, sanatate, multumim pentru colaborare, la revedere".
17 septembrie . Victor Ponta ii convoaca la Guvern pe liderii PSD pentru a discuta depre relatia cu PNL si strategia mediatica in privinta proiectului Rosia Montana. Dupa sedinta, social-democratii adopta ton usor mai conciliant in relatia cu liberalii neoficial, insa toti liderii importanti din cele doua partide spun ca ruptura de liberali este inevitabila.

Surse din interiorul USL au declarat pentru Hotnews.ro ca marea miza a jocului politic este cine si cum va rupe alianta. Liberalii sunt direct interesati sa faca opozitie din interiorul USL, iar social-democratii accepta deocamdata jocul acestora din considerente de timing politic. Intre timp, liderii PSD au decis marti sa incerce mutarea presiunii publice pe PNL in scandalul Rosia Montana. Mai multe detalii aici. 

Proiecte de lege anuntate public fara consultari in USL

24 septembrie.  Crin Antonescu anunta publica ca vrea sa propuna amnistierea pentru alesi locali aflati in stare de incompatibilitate sau in conflict de interese. De partea cealalta, conducerea PSD nu sustine propunerea pentru a nu crea un scandal mediatic la nivelul opiniei publice. Victor Ponta a declarat ca o astfel de masura ar fi o incercare de a castiga bunavointa primarilor.
  • Crin Antonescu: "Solutia mea apropo de retroactiv sau solutia pe care doresc sa o discutam si cred ca o putem adopta pentru a scoate toti acesti oameni care nu au gresit dintr-o situatie imposibila este, pe de-o parte, o lege de amnistiere in ceea ce priveste conflictul de interese, pentru ca aceasta este o acuzatie penala si amnistierea poate sa actioneze retroactiv strict pe aceste spete, nu pe toate conflictele de interese, pe aceste spete (ale alesilor locali care s-au regasit in societatile de utilitati publice, n.r.), iar in ceea ce priveste incompatibilitatile cred ca aici trebuie sa ne adresam si sa solicitam cel putin ministrului Justitiei un recurs in interesul legii. Si atunci lamurim aceste lucruri. Modificam legea pentru viitor"(Romania TV, 24 septembrie)
  • Victor Ponta: "Problema este daca e constitutional sa dai o amnistie in administrativ, in penal este. Deci eu vreau sa asteptam sa vedem ce spun instantele. Altfel, si eu vreau sa fiu popular intre primari si sa spun ca ii apar pe toti, dar as vrea sa o si fac, nu doar sa o spun..., a declarat Victor Ponta.(26 septembrie, Mediafax)
27 septembrie. PNL depune la Senat un proiect de lege semnat de 63 de parlamentari liberali care prevede ca alegerea primarilor sa se faca in doua tururi de scrutin daca niciunul dintre candidati nu a obtinut 50%+1 din voturile valabil exprimate.  Proiectul nu a fost discutat in USL, fapt care a creat nemultumirea PSD.

Prim-vicepresedintele PSD Liviu Dragnea ataca dur PNL. Liberalii sustin ca proiectul urma sa intre in discutia USL insa nu au mai exista intalniri in acest sens.
Mai multe detalii aici. 
  • Liviu Dragnea: Poate sa fie o initiativa, noi nu o sustinem in niciun fel. O sa discutam in Parlament, din moment ce nu s-a discutat in USL cand s-a depus, discutam in Parlament si transam in Parlament. Nu putem continua asa, aceasta tara nu poate fi guvernata in acest mod. Aceste lucruri trebuie transate foarte rapid. Suntem in stare sa mergem mai departe cu acest USL si sa urmarim obiectivele stabilite politic in programul USL pe care le-am prezentat in 2011, pentru programul de guvernare asumat de noi cu buna credinta, bine, daca nu putem, trebuie sa hotaram, sa nu pacalim populatia. Chiar nu mai merge, eu nu mai vreau sa particip la o mare minciuna" (Hotnews.ro)
  • Cristina Pocora, vicepresedinte PNL: Intr-adevar sunt multe probleme care trebuie clarificate in USL. PNL este mai mult decat deschis sa discute toate aceste probleme si politici. Poate ar fi mai bine ca USL sa se intalneasca mai mult, mai des, astfel incat sa dam un raspuns cat mai repede la probleme si sa nu mai avem situatii incerte. Este ideal ca USL sa-si recastige functionalitate in procent de suta la suta In chestiunea in discutie ar fi mai bine ca si conducerea USL sa fie mai aplecata catre problemele primarilor si ale parlamentarilor, astfel fiind mai bine informati cu privire la problemele acestora si de asemenea cunoscandu-le si punctul de vedere pe problemele de interes national", a afirmat purtatorul de cuvant al PNL.(Mediafax)








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3215 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    usl=cancer natzional!!!! (Miercuri, 2 octombrie 2013, 8:16)

    Blue_James [utilizator]

    usl=urmeza saracie lucie!!!!este timpul sa dispara definitiv aceasta pecingine nationala...jaf...mizerie...saracie lucie!!!ponta, dragnea, cacarau sa dea socoteala pentru tot raul comis!!!!la puscarie cu derbedeii!!!
    • 0 (0 voturi)    
      de parca... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Blue_James

      exista vreun partid din romania care nu e...
    • 0 (0 voturi)    
      de parca... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 14:43)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui Blue_James

      Alianta PDL PSD din 2008 a fost mai sanatoasa.
  • +3 (3 voturi)    
    70% (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:12)

    Sani [utilizator]

    Bai popor inteligent care i-ati votat pe acesti marlani interlopi ce ziceti?

    Va place?

    Stati acasa la alegerile viitoare?
    Asa, pentru pensia voastra, poate, daca nu votati nu vor pleca chiar toti tinerii din Romania.

    Hai "inteligentilor", ganditi!
    Dupa ce l-ati votat in draci pe Iliescu, apoi Basescu & USL, acum, poate stati si va odihniti neuronii acasa.
  • +3 (3 voturi)    
    USL..... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 9:23)

    translativus [utilizator]

    .....se rupe sau nu se rupe, se vor face noi alegeri si aceiasi sau alti smecheri se vor cocota in functiile cadute si foarte rentabile.......bla, bla !

    In acest timp, prostimea votanta isi baga mana si mai adanc in buzunarele goale pentru a mentine aceiasi mizerie de sistem politic destrabalat.
    Cine va castiga ? Evident ca smecherii care isi vad linistiti de "agoniselile" lor, indiferent daca sunt la putere sau in opozitie.
    Cine va pierde ? Aceiasi si aceisi fraieri platitori manipulati si invrajbiti de catre escroci.

    Sa tot fii escroc intr-un astfel de sistem !
    • +2 (2 voturi)    
      stiu ca ai dreptate... (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:05)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      chiar daca vor fi alegeri nu facem decat sa punem aceeasi marie cu alta palarie, asta se intampla de 24 ani...
      sau schimbarea stapanilor, bucuria nebunilor, asta facem de 24 ani, nu punem in frunte conducatori, care sa administreze tara, avem niste stapani, se comporta de parca este mosia lor tara asta, atunci cand se vad in functie...
      totul pleaca de la justitia incompetenta, judecatorii corupti, nimeni nefiind tras la raspundere pentru faptele sale... atunci cand justitia a inceput sa mai miste cate ceva, au inceput sa dea legi care sa legifereze hotia, culminand cu proiectul de lege in care primarii sa nu fie trasi la raspundere pentruu ceea ce semneaza, aavizul parlamnetului in cazul parlamentarilor corupti, adica o institutie a statului spune despre cineva ca a incalcat legile tarii, ba mai mult a subminat economia nationala prin actiunile sale-acum nu demult insem,na condamnarea la moarte- si niste ageamii din parlamnet, multi nici nu stiu ce cauta acolo, nu-si dau avizul pentru ca justitia sa faca dreptate...
      solutia propusa de tine este sa desfiintam parlamentul, cei care vor guverna, legifera, sa o faca in baza unui contract pe baza caruia sa poata fi trasi la raspundere, nu stiu, este cam greu... exista undeva in lume asa ceva?
      nu cumva am proceda ca si politicienii nostri, in loc sa aplice codul rutier si sa-l respecte, atat politia cat si justitia, sa nu mai vedem pedepse gen 3 ani cu suspendare penru omor, cam asta facem noi, incheiem un contract prin care sa-i tragem la raspundere uitand ca procesul este judecat tot de aceeasi justitie, ca avem tot aceeasi legi care ii fac scapati, etc...
      ar trebui pur si simplu sa iesim in strada si sa fortam ca atat guvernul parlamentul cat mai ales justitia sa-si faca treaba, sa nu ne mai multumim cu pedepse delizorii pentru fapte grave de coruptie, sa-i luam la intrebari pe judecatori sau sa schimbam acest sistem, cel cu jurati cred ca este cel mai bun...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by