Laszlo Borbely, la TVR Info: S-ar putea ca UDMR sa iasa de la guvernare daca nu se rezolva problema cu facultatea de Medicina in maghiara de la Targu Mures

de R. H.     HotNews.ro
Miercuri, 29 februarie 2012, 12:40 Actualitate | Politic


Problema invatamantului universitar in limba maghiara ar putea fi un serios motiv pentru iesirea de la guvernare a UDMR, a  declarat marti la TVR Info ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Totodata, ministrul a respins categoric posibilitatea amanarii alegerilor parlamentare pentru 2013.

Borbely s-a referit in mod deosebit la Universitatea de Medicina din Targu Mures: "Acum s-a ajuns la o tensiune in care nu mai discuta partea romana cu cea maghiara, iar Guvernul trebuie sa intervina prin hotarari de guvern; pentru noi este foarte important sa demonstram ca legile din Romania nu sunt numai pe hartie, ci sunt respectate".

Intrebat daca UDMR va parasi Guvernul daca nu va aparea o hotarare de guvern care sa reglementeze aceasta chestiune, Borbely a raspuns: "S-ar putea".

"Acest lucru este prevazut si in noul program de guvernare, trebuie s-o rezolvam (problema limbii maghiare in universitati-n.r.) nu ne place sa para ca punem noi neaparat termene, dar acum am stabilit in coalitie: se duce ministrul la Targu Mures le explica: fratilor, gata, ne-a ajuns, nu mai e loc de intors, trebuie sa acceptati prin hotarare de Guvern, daca altfel nu se poate; deci cred ca intr-o saptamana ar trebui sa o rezolvam", a mai spus Borbely.

Si vicepremierul Marko Bela a declarat sambata, de la tribuna Consiliului Reprezentantilor Unionali (CRU) de la Targu Mures, ca nu poate fi de acord ca Legea Educatiei sa fie aplicata doar partial, cum se intampla la UMF Targu Mures, si ca in urmatoarele saptamani ori se rezolva aceasta problema, ori se va vedea daca UDMR continua cu acest Guvern.

UDMR nu accepta amanarea alegerilor

In privinta amanarii alegerilor parlamentare in 2013, ministrul Laszlo Borbely a declarat transant: "Am spus in coalitie ca pe noi ne-ar avantaja alegeri anticipate... am acceptat pozitia dansilor ca nu doresc alegeri anticipate, desi cred ca era mai bine, acum in iunie; rezolvam o problema, asa se prelungeste campania; deci am acceptat punctul lor de vedere si mergem mai departe in coalitie; nu vom fi de acord cu amanarea alegerilor in 2013, dar nu s-a discutat acest lucru in coalitie; dl. Lazaroiu nu stiu ce informatii are".

Conform unui scenariu lansat de fostul consilier prezidential, Sebastian Lazaroiu, alegerile parlamentare din toamna ar putea fi amanate pentru luna martie a anului 2013, pentru a putea fi comasate cu alegerile prezidentiale anticipate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1621 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    Ooooo... (Miercuri, 29 februarie 2012, 12:44)

    Budd [anonim]

    ... dar iesiti domnu' Borbely. Pentru ca stiti clar ca nu veti mai vedea guvernare indiferent cine ar castiga alegerile. Si nu, nu are legatura cu etnia. UDMR este cea mai mare adunatura de corupti pe care i-ar putea da vreodata o regiune din Romania.
    Va urez opozitie placuta pana cand dinozaurii din UDMR se vor fi stins.
    • +5 (5 voturi)    
      unpr (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:07)

      elenau [anonim] i-a raspuns lui Budd

      nu e nici o problema daca pleaca udmr de la guvernare
      nu va pica nici un guvern
      basescu va mai aduce niste senatori si deputati la unpr si se va rezolva
    • +3 (3 voturi)    
      ooo (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:28)

      Gipsi [utilizator] i-a raspuns lui Budd

      De acord!
  • +10 (12 voturi)    
    Felicitari (Miercuri, 29 februarie 2012, 12:52)

    yo7 [anonim]

    Ar fi o dovada de verticalitate politica dar nu va caracterizeaza asa ca nu cred ca ati renunta la ciolan. Pe cand o universitate in limba romana pentru bietii napastuiti ce traiesc in Ungaria?
  • +8 (8 voturi)    
    pe bune, (Miercuri, 29 februarie 2012, 12:57)

    ema [anonim]

    dar mai repede va rog! nu inteleg de unde ezitarea asta!
  • +9 (15 voturi)    
    Cum sa nu te apuce nervii?!?! (Miercuri, 29 februarie 2012, 12:58)

    Felix [anonim]

    Poate gresesc, dar eu zic asa: in ROMANIA scoala de stat este in limba romana, limba oficiala e romana, semnele sunt in limba romana, politistii (care lucreaza, apropos, pentru stat) vorbesc limba romana. Pentru ca de aia se numeste ROMANIA. Vrei scoala in limba maghiara? Fa-ti scoala particulara in limba maghiara! Vrei studii universitare in limba maghiara? Fa-ti universitate cu studii in limba maghiara sau du-te in Ungaria sa studiezi in limba maghiara!
    Sa nu fim ipocriti, domnule Borbely. Cat timp sunteti pe pamant romanesc, legile care se aplica sunt romanesti si veti respecta romanii si societatea romaneasca. Buna, rea, asa cum e ea. Minoritatile, asa cum se scrie si se pronunta, inseamna ca nu sunt populatie majoritara.
    • -3 (9 voturi)    
      Udvarhely (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:16)

      Miki [anonim] i-a raspuns lui Felix

      se vede, ca nu ai iesit niciodata din romania. Sa nu incepem relatia romana maghiara. Pe tine unde va deranjeaza, daca vor o universitate in limba maghiara? te doare undeva? daca o sa fie o universitate in limba maghiara, atunci, ce se schimba? se vede, din scrisul meu, ca sunt maghiar, am facut scoala pana facultate in limba maghiara, dupa acea la facultate am invatat in limba romana. Si sa stii, invatatul este mai usor in limba materna, si poti adancii mai mult cunostintele in limba materna.
      Apropo de udmr. Ei vor sa iasa din coalitie, pentru ca, de cat mai repede ar fii alegerile, cit mai aproape, ei au mai multa sanse sa ramana la procentul pe care stau acum. Pentru ca cu cat trece timpul, cu atit noua partid , al lui tokes, Erdélyi Magyar Néppárt o sa intareasca, si o sa preia voturi de la baza lui UDMR.
      • +1 (5 voturi)    
        se vede din scrisul tau, (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:35)

        alt destept [utilizator] i-a raspuns lui Miki

        intrebarea ar fi: cum ai trata un pacient vorbitor numai de limba romana. Iti dai seama ca dezacordurile pot schimba datele problemei?

        uite exemple din "scrisul" tau
        - Pe tine unde va deranjeaza
        - am facut scoala pana facultate
        - cu atit noua partid...o sa intareasca
        - de cat mai repede ar fii alegerile, cit mai aproape, ei au mai multa sanse


        Nici eu n-o fi 'telectual, da'.....
        • 0 (2 voturi)    
          vai ... (Miercuri, 29 februarie 2012, 20:48)

          Matraguna [utilizator] i-a raspuns lui alt destept

          ... dar am crezut ca vor avea numai pacienti maghiari d-nii doctori :P



          lol
      • +3 (7 voturi)    
        Exact limba e problema (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:50)

        ciupacabra [utilizator] i-a raspuns lui Miki

        Eu locuiesc momentan in Cluj, si cunosc mai multe persoane de origine maghiara care nu cunosc limba romana nici macar la un nivel foarte scazut, si nu e vina lor, e vina praintilor pentru ca de mici ii trimit doar la scoli in limba maghiara si si-ar dori sa continue pe aceeasi linie pana cand acestia termina studiile. Problema e ca apare o ruptura intre romani si maghiari, traim in aceeasi tara dar nu ne putem intelege unii cu altii pentru ca vorbim limbi diferite. Ca sa nu mai vorbim de dificultatiile pe care le intampina aceste persoane cand doresc sa se angajeze in Romania dar nu cunosc limba romana. Nu sunt de acrod cu infintarea unei linii maghiare deoarece aceasta actiune va mari si mai tare prapastia deja existenta intre romani si maghiari. Maghiarii ar trebui sa inteleaga spre binele lor ca atata timp cat traiesc in Romania, ar trebui sa cunoasca si limba vorbita de majoritatea cetatenilor acestei tari.
      • +4 (6 voturi)    
        stii unde ma doare? (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:51)

        Felix [anonim] i-a raspuns lui Miki

        Ma doare acolo, inauntru, ca merg la mine in tara si sunt tratat cu curul pentru ca nu vorbesc maghiara. Si politicul insista pentru o separatie intre maghiari si romanim pe teritoriu roman. Si o sa-ti spun o situatie: sotia a intrat intr-un magazin alimentar din Odorheiul Secuiesc si a vrut sa plateasca o inghetata. I s-au cerut bani in maghiara, apoi, cand a zis ca nu stie limba maghiara si brusc era privita ca un boschetar. A cerut indicatii despre o strada si, cu aceeasi atitudine, i-a explicat unde e strada, insa tot in limba maghiara. A insistat ca nu stie maghiara si sa ii explice in romana. Si stii e i s-a raspuns? Nem tu dom.
        Asa ca, intelegi tu? Nu vreau sa ma acuzi de ura impotriva ungurilor, am cunoscut destui si ne-am simtit bine impreuna, fara sa ne injuram.
        Insa traiesc cu impresia ca liderii astia care tot dau declaratii par sa instige mai mult lumea sa se dusmaneasca. Si sunt convins (pentru a intelege legatura cu patania cu inghetata) ca si distinsa vanzatoare isi capatase atitudinea gretoasa tot din astfel de afirmatii cu care a fost bombardata de media si politic.
        Iar treaba cu "o universitate in limba maghiara" inseamna un fel de tragaci, un declansator pentru mintile slabe. O scoala, apoi in cartier, apoi un oras apoi toata lumea isi spage capetele si spanzura marionete la mitinguri.
      • +1 (3 voturi)    
        De ce nu pleci la Budapesta sa (Miercuri, 29 februarie 2012, 15:55)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui Miki

        aprofundezi studiul medicinei acolo???
      • +1 (1 vot)    
        Incetisor.... (Miercuri, 29 februarie 2012, 17:08)

        bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Miki

        Dragul meu, la Targu Mures se preda deja medicina in limba maghiara. Problema cea mare este calitatea invatamantului medical. Daca se va desparti in doua, numai asa ca sa se puna deoparte maghiarii de romani, maghiarii vor pierde profesorii romani de calitate, iar romanii vor pierde profesorii maghiari de calitate pe care ii au in prezent. Interesul maghiarilor si romanilor din Targu Mures si de aiurea este sa aiba medici cat mai buni, indiferent de limba in care studiaza.
        Prin aceasta manevra calitatea pregatirii viitorilor medici de ambele etnii va scadea, cel putin pe termen scurt, pana la inlocuirea cadrelor didactice lipsa.
        Pe de alta parte un medic care studiaza doar in limba maghiara in Romania, fara sa cunoasca prea bine limba romana, nu-si va gasi usor de lucru in afara Tinutului Secuiesc, pentru ca nu va intelege prea bine ce ii spun bolnavii, singura lui alternativa ramanad poate angajarea intr-un spital din Ungaria.
        E bine sa iti iubesti neamul, dar iubirea de neam nu trebuie sa insemne izolare pe criterii etnice si ruperea de restul lumii doar ca sa iti pastrezi identitatea.
        E o prostie sa gandesti, mai ales in zilele noastre cand poti sa alegi unde sa muncesti si sa locuiesti oriunde in lumea asta, cu conditia sa te adaptezi cat mai usor. Si nu vad cu ce i-ar avantaja din acest punct de vedere divizarea etnica a UMF pe tinerii studenti maghiari.
    • -3 (9 voturi)    
      Greseala (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:23)

      Scepticul [utilizator] i-a raspuns lui Felix

      Poate gresesc:
      1. Scoala de stat este finantata din impozite.
      2. Maghiarii platesc impozite, la fel ca si ceilalti cetateni romani.
      3.Maghiarii de ce nu ar avea dreptul, ca din impozitele platite de ei, sa fie finantate scolile care satisfac cel mai bine nevoile lor ?

      In alta ordine de idei: in cazul de fata nimeni nu cere alte drepturi decat cele care sunt prevazute de lege. Pe scurt: se cere aplicarea legilor existente, si nimic mai mult. Ce este rau in asta?

      Oare ar trebuie aplicate doar legile care convine unora sau altora ?

      Un stat de drept este acela unde se aplica legile, chiar daca-ti convin sau nu...
      • +1 (5 voturi)    
        exactitate (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:36)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Scepticul

        La UMF Targu-Mures ,cursurile pentru studentii maghiari se tin in limba maghiara ; in limba romana se desfasoara doar STAGIILE CLINICE ,ceea ce este normal -in spitale bolnavii sunt internati dupa boli , nu dupa limba vorbita acasa ?sau nu se mai vrea nici asta-te pomenesti ca vor fi spitale pentru unguri si spitale pentru romani ,asa cum se intampla in prezent cu scolile ?
      • +1 (5 voturi)    
        Romanii platesc impozite nu ungurii (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:40)

        rc [anonim] i-a raspuns lui Scepticul

        1. da
        2. nu sunt romani sunt unguri. daca sunt si romani atunci sa invete la fel ca ceilalti romani.
        3. dupa cum ziceam, ungurii au drepturi la ei in ungaria, asa ca piss off!!!

        ca au facut o lege proasta si trebuie aplicata e corect, dar si mai corect este ca legea sa fie corectata si nenorocitii de unguri din udmr sa nu mai santejeze pentru drepturi nesimtite.
        V-as da foc zau, in schimb n-am nimic cu ungurii din ungaria, am cunoscut doi trei si oameni de toata isprava si neinteresati de aceste drepturi.
        Minoritatile sa indure legile majoritatii daca nu sa mearga la majoritatea lor ca acolo e bine.

        AI INTELES STIMABILE UNGUR?
      • +2 (4 voturi)    
        sigur gresesti (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:40)

        ii [anonim] i-a raspuns lui Scepticul

        De citi medici are nevoie minoritatea maghiara? La o populatie de un milion si ceva impozitele pe care le platesc maghiarii nu acopera doua facultati de medicina, daca nu cumva sint deja mai multe. Daca vor mai multe universitati sa si le finateze singuri, la particular.
      • +1 (3 voturi)    
        limba maghiara (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:55)

        ngabi_1999 [utilizator] i-a raspuns lui Scepticul

        Problema consta in faptul ca educa doctori pentru Romania in Romania. Eu din Iasi daca vreau sa ma tratatez sau sa tratez pe cineva in Targul Mures, nu este normal sa primesc explicatii, diagnostic, samd in limba maghiara, caci aceea este limba in care a invatat deontologia si toti acei termeni. Este un nonsens. Nu ma deranjeaza sa faca facultati particulare insa aici discutam de invatamantul national pentru toti cetatenii Romaniei nu numai pentru o regiune sau alta. Aaa, ca dumnealor vor sa plece in afara ulterior, nici o problema, platiti facultatea si plecati unde vreti, este numai optiunea lor. Astfel incat in situatia de mai sus, pentru a putea fi tratat de un astfel de doctor platit din banii mei trebuie sa interactionez in limba nationala, nu intr-o limba apartinand unei minoritati.
        Ar fi exemplul tratarii in strainatate, limba in care comunic este cea a tarii respective sau in engleza. Da, dar eu platesc acea consultatie sau interventie complet din buzunarul meu si asteptarile sunt cu totul altele, pur si simplu este optiunea mea sa ma tratez acolo, in situatia de fata medicii respectivi trebuie sa functioneze intr-un spatiu public controlat de catre stat si subventionat de acesta.
        Cine imi garanteaza mie ca toti absolevntii unei astfel de facultati vor functiona doar in particular fara incluziuni cu sistemul subventionat de stat?
      • +1 (1 vot)    
        Legea-i lege si padurea-i padure (Miercuri, 29 februarie 2012, 17:21)

        bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Scepticul

        Rationamentul tau e OK. Si maghiarii chiar au scoli care satisfac in mare masura nevoile lor.
        Totusi cred ca in secolul 21 o viziune mai degraba de secol 19 din partea unei anumite parti a intelectualitatii maghiare nu ar trebui sa mai tina la public.
        Atat maghiarii, cat si romanii sunt acum liberi sa circule in intreaga Europa, iar unii dintre ei si-au redescoperit identitatea in alte tari decat cele de bastina. E bine sa tii la identitatea ta ca popor, si incapatanarea, dusa uneori pana la absurd, cu care unii reprezentanti ai maghiarilor tin cu dintii de privilegii care se potrivesc mai bine cu idealurile din perioada pasoptista decat cu realitatile zilelor noastre, face parte probabil din identitatea poporului maghiar, insa poate ca ar fi bine ca politicienii sustinatori ai acestei identitati sa priveasca putin mai in perspectiva la padurea pe care au ajunsa sa nu o mai vada din cauza copacilor. Sau poate din cauza defrisarilor masive din Tinutul Secuiesc?!
    • +1 (1 vot)    
      subscriu... (Miercuri, 29 februarie 2012, 20:45)

      Matraguna [utilizator] i-a raspuns lui Felix

      si completez....

      dupa 6 ani de facultate in limba romana, iar tu de loc din ROMANIA ....nu poti veni la licenta cu "nem tudom" ..... un coleg de-al meu asa a venit .... iar profesorii nu mancau studentii straini ce nu puteau conjuga verbele

      doua colege, una din israel si alta din suedia au putut desi ele aveau optiunea sa fie examinate in engleza....

      ca la noi la nimeni..... ce tupeu au UDMR isti
    • 0 (0 voturi)    
      Informare (Joi, 1 martie 2012, 9:45)

      profu [anonim] i-a raspuns lui Felix

      Hopa, hopa calmeaza-te si nu ne invata tu pe noi baiete !! Vreau sa te informez ca sint din ce in ce mai multi politisti care cunosc lb. maghiara, in localitatile unde se impune, si lb. maghiara poate fi utilizata oficial( este garantat prin lege), sint si semne bilingve o gramada. Avem deja 2 universitati private, dar uite ca noi vrem si de stat, ca de aia platim statului taxe si impozite( legea ne permite). Las-o mai usor cu pamintul romanesc(astea sint idei de evul mediu) Ardealul n-a fost niciodata "pamint romanesc", este cel mult comun. Minoritatile, daca nu stiai au dreptul prin lege de a se exprima pe limba lor la toate nivelurile !
      • 0 (0 voturi)    
        masoara-ti cuvintele, tataie (Joi, 1 martie 2012, 14:16)

        Felix [anonim] i-a raspuns lui profu

        Daca eu sunt "baiete" c, tu esti "tataie". Asadar, sa ne expimam ca atare, tataie.
        Ce spuneai de idei din evul mediu? Cred ca cei ca tine sunt cei care sustin porcariile astea. Vezi prea bine ca, dupa ce ma acuzi de astfel de idei, adaugi "Ardealul n-a fost niciodara pamant romanesc".
        Cat despre universitati, termenul, pe care de altfel l-ai formulat corect, este universtate DE STAT. Da? STAT iti spune ceva? Asa ca muta-ti fundul tau extremist in alt STAT care iti aceepta ideile, si proclama acolo pamant maghiar.
        • 0 (0 voturi)    
          Secolul XXI (Joi, 1 martie 2012, 14:48)

          profu [anonim] i-a raspuns lui Felix

          Exprima-te cum vrei baiete, nu-mi pasa, traim intr-o tara libera, sau nu ? Nu te ambala mai ca eu nu ma misc de pe pamintul unde mi-au trait stramosii, chiar daca tu iti doresti asta ! "STATUL" prin lege imi asigura invatamint in limba materna la TOATE nivelurile. Trebuie sa te impaci cu ideea, n-ai de ales !
  • +2 (2 voturi)    
    ole, ole (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:08)

    bors cu miere [utilizator]

    sa vine alegerile !
  • +4 (6 voturi)    
    si eu ce fac (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:12)

    alt destept [utilizator]

    daca ajung la un medic de limba maghiara?
    imi iau translator?

    in loc sa invatati limba romana si sa va integrati mai usor, voi o tineti ca gaia matzu'

    altii dau bani grei sa invete limbi straine, dar voi nu, independenti si autonomi (pentru cine stie bancu')
  • +5 (7 voturi)    
    De ce sunt ungurii asa cu tupeu? (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:22)

    Cel [anonim]

    Stiti de ce ungurii au asa de mult tupeu? Pentru ca romanii nu sunt uniti, se lupta intre ei putere, sunt atat de lacomi, incat prefere sa dea ungurilor decat sa dea fratilor lor.
    Daca PNL ar fi acceptat sa intre la guvernare alaturi de PDL sau daca PSD nu ar fi iesit din guvern sperand ca Geoana sa ajunga presedinte, UDMR nu putea sa mai ceara nimic.
    Daca Crin nu era un tradator comunist tara ar fi aratat mai bine. Si nu il mai acuzati ca basescu este tradator, eu nu am vazut cand basescu a tradat, ci doar ca ceilalti au incalcat intelegerea
    • +1 (3 voturi)    
      logica cu chiloti de fier (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:58)

      i am disappoint [utilizator] i-a raspuns lui Cel

      Deci altii sunt de vina ca pedelistii guverneza impreuna cu udemereul si le face toate mofturile, chiar impotriva intereselor romanesti.

      Zau, te doare mintea, frate!
  • +3 (3 voturi)    
    prosti degeaba multi (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:24)

    agora [anonim]

    Desigur ca vor iesi ...si isi vor netezi ..drumul spre alte partide pe care sa le sanatajeze Daca romanii sunt prosti si nu-s capabili sa faca aliante fara UDMR.
    Atunci s-ar ploconi UDMR-ul la usa romanilor sa-i mai accepte si ar lasa ei din pretentii Dar atata timp cat vrajba ii tine separati .Si tot udmr-ul intretine si vrajba ca-s destepti ...
    • +2 (2 voturi)    
      oricum... (Miercuri, 29 februarie 2012, 13:43)

      dan [anonim] i-a raspuns lui agora

      ...prin targul meu Tg.Mures) se stia inca din octombrie ca udmr va iesi de la guvernare in luna martie...daca nu era Umf ,era altceva , planul era facut de multa vreme
      • 0 (2 voturi)    
        sa plece (Miercuri, 29 februarie 2012, 15:49)

        manon [utilizator] i-a raspuns lui dan

        unde a intarcat......
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 29 februarie 2012, 15:53)

    Ana [anonim]

    Buna ziua,

    Oare de ce in SPANIA nu se face predarea in limba romana avand acolo mai multi romani decat unguri la noi?

    Oare de ce in Italia NU se face predarea in limba romana incepand de la gradinita si terminand pana la Facultatea de Medicina?

    Oare de ce UNGURII sunt superiori ROMANILOR din alte state plecati si care si-au luat credite in Spania, Italia, Germania, Franta, Anglia.....?

    Oare daca dvs va imbolnaviti si va duceti intr-un spital din ROMANIA ...si dati de un UNGUR - cetatean ROMAN acesta nu vorbeste romaneste diagnosticul?? Ne-am cam saturat de JOCURILE acestora! dvs NU?

    Atatea facilitati pentru UNGURI in detrimentul romanilor de la SATE si a dezvoltarii!
  • +1 (1 vot)    
    UDMR daca iese de la ???? (Miercuri, 29 februarie 2012, 18:24)

    margareta [anonim]

    abia astept sa vad udmr in opozitie sau cel mai mai bine ar fi inafara parlamentului.m-am saturat de atatia ani sa-i vad cum santajeaza de fiecare data cand se schimba un guvern sau cand vin alegeile.
    iesiti odata ca mi-e jena . faceti o politica in care eu nu ma regasesc. nu v-am votat si nici nu voi vota un partid pe criterii etnice.
    aceasta practica exista numai in tarile foste comuniste.
  • +1 (1 vot)    
    www.udmr.ro (Miercuri, 29 februarie 2012, 23:53)

    stela [anonim]

    udmr nu va iesi de la guvernare, a mai ramas niste urme de carne pe ciolan,deci au ce sa mai roada pina la alegeri, mai o padure , mai o casa ,o functie de secretar general al guvernului cu rapps in brate ,mai aveti fratilor cite ceva de ciugulit.romania e bogata si e mai mult a voastra decit a noastra.aveti atitea drepturi , incit nu mai stiti ce sa faceti cu ele. suferiti de discriminare....pozitiva , bineinteles.
  • 0 (0 voturi)    
    Calmati-va! (Joi, 1 martie 2012, 11:11)

    profesoru [anonim]

    Hai ma, pacat de timpul si de energiile voastre sa scrieti atitea timpenii colosale, demne de sec. XIX, nu de zilele noastre. De ex. unul din Cluj zice ca s-ar produce o ruptura, o "prapastie" intre unguri si romani...-ei si ? - care-i treaba ? Doar nu trebuie sa ne pupam non-stop !? Trebuie sa ne respectam reciproc, si atit ! Normal ca ungurii traiesc "ungureste" si romanii "romaneste", unde e problema ? Sau fata care zice de Spania, ca de ce n-au si romanii de acolo facultati romanesti ?Pai de aceea ca ei au emigrat recent, de bunavoie, asumindu-si treaba asta, in timp ce ungurii n-au "ajuns" de bunavoie in Romania. O situatie total diferita... Asa ca fratilor, stati linistiti ca legea se va aplica si la UMF, sigur, se face un pic de tambalau, na ca trebe, altfel viata n-ar fi la fel de interesanta. Mai ales ca ne ajuta un pic si Olanda, care e interesata strict de functionarea statului de drept, deci aplicarea legilor !( ca doar conditiile tehnice pentru Schengen sint indeplinite de ceva timp). Si stiti ca la popoarele astea anglo-saxone, lozinca este: "unde-i lege, nu-i tocmeala"! Pentru cei care nu stiu, la UMF Tg. M., se face invatamint medical in lb. maghiara inca de la infiintare !
  • +1 (1 vot)    
    UDMR joaca la cacialma (Joi, 8 martie 2012, 21:14)

    tepes [utilizator]

    Nici o sansa sa plece de-la guvernare,Sint cel putin 3 motive--a)nu lasa ciolanul b) nu pot pleca acum pt.ca vor fi considerati de romanii tradatori cu consecinte pe termen lung c) de plecarea lor vor profita celelalte partide maghiare care vor urla in gura mare ca vor rezolva ei ce nu a putut rezolva UDMR si astfel vor pierde voturi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by