Cine este Stelian Fuia, propunerea PDL pentru sefia Ministerului Agriculturii: Presedinte al Comisiei pentru agricultura din Parlament, doctor in stiinte agricole, fost director comercial la Monsanto Romania

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 7 februarie 2012, 15:56 Actualitate | Politic


Stelian Fuia
Foto: Facebook
 documente
(07 Feb 2012) PDF, 1MB
(07 Feb 2012) PDF, 422KB

Deputatul democrat-liberal Stelian Fuia (44 de ani) este propunerea PDL pentru sefia Ministerului Agriculturii, in locul lui Valeriu Tabara. Deputat de Calarasi, Stelian Fuia este din septembrie 2010 presedinte al Comisiei pentru agricultura, silvicultura, industrie alimentara si servicii specifice din Parlament. Potrivit CV-ului publicat pe contul sau de Facebook, Stelian Fuia a absolvit Liceul Agricol Fundulea, Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Bucuresti, in 1999 a devenit doctor in Stiinte Agricole, dupa care a urmat mai multe cursuri de specializare la Harvard University (USA), Kellog University (USA) sau Preston University (USA).

A urmat cursuri interne ale companiei Monsanto (USA), dupa care a detinut functia de manager de vanzari la Monsanto Romania SRL (1995-1996), business development manager pentru Europa Centrala si CIS la Monsanto Europe SA, Belgia (1996-1999) si functia de director comercial la Monsanto Romania (1999-2002).

CV-ul lui Stelian Fuia, publicat pe contul sau de Facebook:

Data nasterii: 1 Ianuarie, 1968

Studii:

1982-1986 Liceul Agricol Fundulea

1989-1993 Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Bucuresti

1993-1999 Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Bucuresti- Studii Doctorat, specializarea Management si Marketing in Agricultura

1998 Purdue University ( USA)- Curs specializare Management in Afaceri

1999 Harvard University (USA) - Strategic Marketing Management

1999 Kellog University (USA) - Strategii de negocieri pentru manageri

2002-2005 Preston University (USA) - Executive Master in Business Administration

Cursuri interne ale companiei Monsanto (USA) in vanzari, marketing, managementul proiectelor precum si in afaceri cu seminte si biotehnologii.

Experienta profesionala:

1993-1995 Specialist marketing - AgrEvo GmbH, biroul Romania

1995-1996 Manager Vanzari - Monsanto Romania SRL

1996-1999 Business Development Manager pentru Europa Centrala si CIS (fostul URSS) - Monsanto Europe SA, Brussels, Belgia

1999-2002 Director Comercial - Monsanto Romania Ltd.

2002-2005 Director Executiv Procera Agrochemicals Romania

2005-2007 Director General SCDPMA Fundulea

2007-2008 Deputat, Calarasi

2008 - Deputat, colegiul 4, Calarasi

In CV-ul de la Camera Deputatilor, este precizat ca Stelian Fuia a fost vicepresedinte PD Calarasi (2004-2006), secretar general PD Calarasi (2006-2007) si prim-vicepresedinte PD Calarasi (2007-2008).

Potrivit declaratiei de avere depuse in iunie 2011 la Camera Deputatilor, Stelian Fuia detine 50% dintr-un teren agricol cu suprafata de 50 de hectare cumparat in 2005 in Frumusani, Calarasi, precum si un teren intravilan de 2.187 de metri patrati, cumparat in 2011, in Fundulea, Calarasi. Mai detine, de asemenea, o casa de locuit de 150 de metri patrati cumparata in 1990 in Fundulea, precum si un apartament de 65 de metri patrati cumparat in 1999 in Bucuresti.

La capitolul investitii, Stelian Fuia a declarat anul trecut actiuni in valoare de 200 de lei la S.C. Synchem Agroindusries SRL si la S.C. Procera Biofuels SRL, precum si actiuni de 100 de lei la S.C. Fuia Management & Investiments SRL.

La venituri, Stelian Fuia a declarat un venit anual incasat de 52.893 de lei din indemnizatia de deputat, 51.250 de lei ca cercetator stiintific la Procera Agro si 72.000 de lei din functia de manager la S.C. Procera Agro SRL.

Descarca de aici declaratia de avere a lui Stelian Fuia

Descarca de aici declaratia de interese a lui Stelian Fuia

Stelian Fuia este descris de presa ca facand parte din tabara lui Emil Boc. In 2008, Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in cazul deputatului PDL Stelian Fuia, pentru fals in declaratii. Citeste aici comunicatul ANI. Inalta Curte de Casatie si Justitie a respins plangerea ANI pe care a apreciat-o ca fiind nefondata, noteaza Mediafax.

In 2007, Stelian Fuia era nominalizat sa se ocupe de Ministerul Agriculturii in "guvernul din umbra" al PD.

Citeste si:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10430 vizualizari

  • +17 (19 voturi)    
    Monsanto (Marţi, 7 februarie 2012, 16:03)

    DEF [anonim]

    E omul lui Monsanto? Ne baga GMO in pas alert?
    • +13 (17 voturi)    
      Monsanto??? (Marţi, 7 februarie 2012, 16:11)

      legolas1979 [utilizator] i-a raspuns lui DEF

      LoL Monsanto...pacat ca majoritatea romanilor nu stiu ce e Monsanto!!!....
      • -8 (14 voturi)    
        Conteaza daca face performanta (Marţi, 7 februarie 2012, 16:44)

        Ecotalibanii [anonim] i-a raspuns lui legolas1979

        In mod evident Fuia e un specialist care toata viata a studiat sau a lucrat in domeniul agriculturii, trecand si pe la universitati straine prestigioase precum Harvard.

        Exista ceva numit prezumtia de nevinovatie, sa nu-i intentam ipocrit un proces ca inchizitia fara sa vedem mai intai cum va actiona, ce va face el pentru ca agricultura Romaniei sa mearga spre atingerea potentialului sau de a hrani 80 de milioane de oameni.

        Il vom judeca dupa rezultate si eventual dupa ce lobby va face pt vreo companie multinationala.

        Oricum, seful sau in guvern va fi Ungureanu, sunt convins ca fostul sef al SIE are un dosar despre fiecare ministru, genul de dosar unde scrie si ce vorbeste in somn respectivul.
    • +8 (12 voturi)    
      Exact! Sa vezi acum ce porumb modificat genetic .. (Marţi, 7 februarie 2012, 16:22)

      exact [anonim] i-a raspuns lui DEF

      ... o sa cultivam cu bucurie!!!!
    • +4 (6 voturi)    
      ANRM (Marţi, 7 februarie 2012, 17:36)

      DEF [anonim] i-a raspuns lui DEF

      In acelasi spirit muncitoresc propun ca la Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale sa fie numit cineva de la Rosia Montana Gold Corporation/ Grabriel Resources....
  • +15 (17 voturi)    
    Monsanto! (Marţi, 7 februarie 2012, 16:03)

    Gimmy [anonim]

    LOL!

    OMG! acum sa te tii GMO!!...
  • -9 (13 voturi)    
    suna bine (Marţi, 7 februarie 2012, 16:06)

    dan [anonim]

    Studii la Harvard University (USA), Kellog University (USA) sau Preston University (USA), angajat intr-o multinationala. asta ma gandeam ca trebuie in Romania, ma gandeam sa candidez si eu dar e bine ca oameni buni in privat au avut curajul sa intre si in politica, sa ia decizii.
    • +10 (14 voturi)    
      Monsanto!??? (Marţi, 7 februarie 2012, 16:42)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui dan

      in principiu ai ceva dreptate dar .....Monsanto? Vai, vai ....
      • -2 (4 voturi)    
        vb fara sa stiti.... (Marţi, 7 februarie 2012, 20:46)

        andreeeaaaa [utilizator] i-a raspuns lui burebista

        daca nu stiti de ce este capabil este acest om nu mai vb aiurea .... daca nu era capabil nu ajungea asa departe .... si mai ales sa conduca atatea companii mari ....
    • +4 (4 voturi)    
      Studii Harvard (Marţi, 7 februarie 2012, 20:53)

      gicad [anonim] i-a raspuns lui dan

      sunt diferite studiile la harvard cu un curs de 2-3 saptsamani pe un subiect. In general un curs de o saptamana e cam 12K dolari si iti da voie sa-ti pui in CV ca ai trecut pe acolo.
      Confuzia e mare cand se vad numele universitatilor :-).

      G
  • +18 (22 voturi)    
    Monsanto (Marţi, 7 februarie 2012, 16:06)

    CezarN [utilizator]

    Pai, se vede treaba ca Monsanto a avut mai multi ministri ai agriculturii decat PDL. :))
    Sunt diabolici astia cu OMG.
  • +18 (20 voturi)    
    Superoameni (Marţi, 7 februarie 2012, 16:08)

    ratacitul [anonim]

    Romanii sint superoameni !? Cum poate un om "normal" sa fie simultan deputat, cercetator stiintific si manager ?
    Toate sint joburi "full time" !!!
    Daca Monsanto se intinde mai tare in Romania, adio agricultura. Romania devine cimitirul otravurilor americane !
    • +2 (2 voturi)    
      pai (Miercuri, 8 februarie 2012, 0:20)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui ratacitul

      ca si doamna aia propusa ministru, ce o lauda presa ca are 3 masterate...Cantitate, ce ne trebuie noua calitate?
  • +9 (17 voturi)    
    nu prea e ok (Marţi, 7 februarie 2012, 16:20)

    doc [anonim]

    tot cei ce au lucrat la marile concerne ce otravesc lumea cu tot felul de chestii sunt inoculati pe viata in spiritul expansiunii cu orice pret a afacerilor. sper sa nu fie cazul....
  • +13 (17 voturi)    
    NOT OK (Marţi, 7 februarie 2012, 16:25)

    gigi [anonim]

    daca e omul Monsanto, nu vreau sa-l am in guvern !!!
  • +11 (15 voturi)    
    sorry (Marţi, 7 februarie 2012, 16:27)

    yckx [anonim]

    i wouln't take anybody commiing from moansanto !

    cea mai nasoala companie in ce priveste chestiiile modificate genetic...


    sayonara..
    • 0 (2 voturi)    
      Japoneza ta... (Marţi, 7 februarie 2012, 18:17)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui yckx

      ... e mai buna ca engleza. Si amandoua sunt la pamant.
  • +16 (20 voturi)    
    CVul dlui Fuia ridica mari semne de intrebare (Marţi, 7 februarie 2012, 16:33)

    Un doctorand in Statele Unite [anonim]

    CVul dlui Fuia ridica mari semne de intrebare
    (1) Nu exista "Kellog University" exista doar "Kellogg School of Management at Northwestern University"; cineva care a trecut pe-acolo n-are cum sa faca astfel de confuzii
    (2) Preston University e o universitate americana neacreditata, la distanta, subiect de controverse.
    (3) "Curs de specializare" e neclar de inseamna; e posibil sa fi participat in public la un curs scurt la care poate participa oricine; greu de crezut sa fi fost vorba de vreo selectie care sa poate fi numita "admitere la Harvard".

    Sincer sa fiu, alaturarea unui curs la Harvard cu unul la "universitatea Kellog" si mai ales cu unul la universitatea controversata Preston ma face sa am indoieli fata de onestitatea intelectuala a dlui Fuia.

    CVul oficial apare aici:
    http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=113&cam=2&leg=2008&pag=0
  • +16 (20 voturi)    
    Să mă... (Marţi, 7 februarie 2012, 16:33)

    Ionut P. [utilizator]

    pe Monsanto-ul vieţii...
    Pentru cei care nu ştiu, Monsanto a forţat guvernul american în anii '70 să le acorde dreptul să patenteze "viaţă"! Adică patente pe "soiuri de porumb modificate genetic".

    Şi cum nimic era patentat până atunci, ei au "şutit" tot ce deja exista, la care au adus "mici modificări". Şi uite aşa "arhiva cu rezervele de soiuri" americană a devenit "privată" într-un timp record.

    Mai mult de atât, Monsanto a pornind MII (dacă nu ZECI DE MII) de procese contra multor fermieri în America, acuzându-i că "folosesc porumb patentat".
    Totul a fost o schemă mârşavă, pentru că - cum altfel - poţi opri răspândirea polenizării de la culturile patentante la cele "băştinaşe"??

    Monsanto a DISTRUS imensa cultură şi tradiţia a porumbului în Mexic. I-au dat în judecat pe toţi pe acelaşi motiv.

    Dacă vă întreabă prietenii despre Monsanto, 2 chestii să le spuneţi:
    - Monsanto produce seminţe "de unică folosinţă". Seminţele de anul ăsta produc rod la anul a căror seminţe sunt sterile (deci trebuie să cumperi anual de la ei)
    - Monsanto a modificat genetic porumbul "lor" ca să reziste la otrăvorile lor de pesticide şi insecticide. Aceste pesticide în schimb DISTRUG orice altă formă de viaţă de pe acel pământ. Dacă nu pui seminţe Monsanto, nimic nu-ţi mai creşte acolo până nu faci lucrări solide de recondiţionare a solului.

    Monsanto şi Pioneer sunt demonii agriculturii. Vezi "Food Inc." pentru mai multe detalii.
    • +9 (9 voturi)    
      Afirmatie falsa: (Marţi, 7 februarie 2012, 17:22)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Ionut P.

      "Aceste pesticide în schimb DISTRUG orice altă formă de viaţă de pe acel pământ. Dacă nu pui seminţe Monsanto, nimic nu-ţi mai creşte acolo până nu faci lucrări solide de recondiţionare a solului" - pur si simplu e o aberatie ce zici aici . Problema cu OMG e cu totul alta , lotul modificat pote crosspoleniza cu unul nemodificat al lui Badea Ghorghe si pac badea se trezeste ca samanta lui nu mai e buna , desi folosea plante normale . Aici e buba . Iar pericolul cel mare e sa nu ne trezim ca toate plantele de tipul x din lume au devenit infertile dupa cateva zeci de ani de expunere la OMG-uri .De-aia nu sunt de acord cu semintele infertile .Sa-si scoata banul de pe ierbicid , dar nu cu samanta .
    • -5 (7 voturi)    
      Nu suntem prosti . (Marţi, 7 februarie 2012, 17:48)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Ionut P.

      De exemplu cum puteau sa-i dea in judecata ca folosesc "plante proprietare" daca plantele oficiale erau sterile iar samanta nu putea proveni decat de la ei ?.Invers de poate : sa-i dea in judecata ca au provocat infertilitatea unei recolte clasice . Off ... le dati apa la moara daca puneti botul la toate cretinitatile din "documentare" . Aia cu OMG-urile sunt pusi pe scos bani si eliminat concurenta prin mecanismul pe care l-am explicat , aia care fac documentare fac si ei un ban de la creduli si uite asa noi luam teapa pentru ca nu suntem suficient de inteligenti sa separam adevarul de minciuna din ambele parti .
      • +6 (10 voturi)    
        Mai uită-te odată. (Marţi, 7 februarie 2012, 18:02)

        Ionut P. [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        Monsanto a dat în judecată fermierii deoarece culturile acestora deveneau OMG prin polenizare (malevolentă, de obicei) - nu e mare filozofie să plantezi 10 plante OMG lângă un lan standard sau chiar să vii direct cu polenul şi să-l împrăştii. Drept pentru care, considerau că fermierii folosesc "seminţe patentate" fără drept.
        Şi nu, plantele "oficiale" nu sunt sterile, produc rod. Dar rodul este steril (sau FOARTE slab calitativ).
        Ia cu minus că n-ai învăţat să citeşti.
        • +1 (3 voturi)    
          E pe dos , I#$@## . Cum e normal (Marţi, 7 februarie 2012, 18:30)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Ionut P.

          In an out of court settlement finalized on March 19, 2008, Percy Schmeiser has settled his lawsuit with Monsanto. Monsanto has agreed to pay all the clean-up costs of the Roundup Ready canola that contaminated Schmeiser's fields. Also part of the agreement was that there was no gag-order on the settlement and that Monsanto could be sued again if further contamination occurred. Schmeiser believes this precedent setting agreement ensures that farmers will be entitled to reimbursement when their fields become contaminated with unwanted Roundup Ready canola or any other unwanted GMO plants.
  • +5 (7 voturi)    
    mafia (Marţi, 7 februarie 2012, 16:34)

    sven [anonim]

    si asta e mason.
  • +7 (13 voturi)    
    despre Monsanto (Marţi, 7 februarie 2012, 16:39)

    Mazeta [utilizator]

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1082559/The-GM-genocide-Thousands-Indian-farmers-committing-suicide-using-genetically-modified-crops.html
    • -2 (6 voturi)    
      Atentie la prosti (Marţi, 7 februarie 2012, 17:33)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Poate si eu m-as sinucide daca m-ar convinge unul ca daca ma imprumut si-mi pun numai motorina Ultra Alpin Mobile TUrbo Performance la tractorul meu U-650 o sa-mi creasca recolta pana in cer si o sa ar 5 Ha pe ora. Asta e - unde nu-i cap vai de picioare . In mod normal nu te repezi ci faci un test , compari cu vechiul sistem . Dar am mai zis ceva mai sus , nu sunt nici eu de acord cu semintele infertile , pentru ca au tendinta sa provoace infertilitate culturilor nemodificate aflate in apropiere . Asa ceva nu se poate tolera .
  • +15 (23 voturi)    
    Ori Valeriu Tabara or asta e tot una. (Marţi, 7 februarie 2012, 16:42)

    deno [anonim]

    Sunt tot pe statul de plata Monsanto. Nu e nici o diferenta.

    In caz ca nu stie lumea cine e Monsanto, e o firma care produce oganisme modificate genetic. Nu ca ar fi mai bune plantele astea ci doar sunt imune la ierbicide si alte otravuri.

    Monsanto produc samanta saturata cu insecticide si alte otravuri. Planta care creste din samanta aia e asa de otravitoare incat omoara insectele care incearca sa manace frunzele.

    Iar Monsanto ne mai spune o poveste. Fructele sau semintele nu contin otrava. Doar restul plantei. Toata planta e imbibata cu otrava dar cica fructele/semintele nu! Sa fim seriosi.

    Asta e unul din motivele pentru care produsele modificate genetic au eticheta. Nu pentru ca sunt modificate ci pentru ca sunt pline cu otrava.

    Am o rugaminte, incetati sa votati PDL sau oricare alt partid politic are este in pat cu multinationalele agricole

    Au distrus agricultura din SUA, nu-i ajutati sa distruga ce a mai ramas din agricultura romaneasca.
    • +10 (12 voturi)    
      pai probabil a distrus o parte (Marţi, 7 februarie 2012, 16:50)

      domu [utilizator] i-a raspuns lui deno

      atunci cand a fost Director la SCDPMA Fundulea. Nu crezi ca avea Statiunea de Cercetari destui oameni de valoare sa fie pusi in conducere?
      E clar ca e promovat alt „dubios”
      Iar cursuri la Harvard, Preston? Hai sa fim serioși, cu bani se face orice. Sunt doar cursuri de pregătire, nu e absolvent! Nici nu știu ăia cine e Fuia :)))
  • +8 (12 voturi)    
    MONSANTO?????? (Marţi, 7 februarie 2012, 16:49)

    Mihai [anonim]

    Omul firmei Monsanto e ministrul roman al agriculturii? De ce nu ne impusca direct? De ce nu se declara oficial transformarea Romaniei in pashalic al multinationalelor americane?
  • +5 (13 voturi)    
    Nu stiu de ce.... (Marţi, 7 februarie 2012, 16:50)

    Andrei [anonim]

    am senzatia ca pentru prima data s-a reusit ceea ce nu s-a reusit nici macar in perioada cea mai crunta a comunismului. Sa dam tara gratis si sa calcam in picioare tot ce s-a refacut in anii astia. Il respect pe dl Ungureanu. Insa personal desi sunt jumate roman jumate maghiar ca si multi ardeleni as fi preferat sa avem un roman pur singe la sefia guvernului. Nu cunosc arborele genealogic al d-lui Ungureanu insa sunt suspect de multe burse si studii legate de comunitatea iudaica ca sa nu mai spun de scandalurile discrete pe care le-a cunoscut dpdv profesional. Inca odata, il respect si il admir pentru felul sau de a fi, pentru capacitatea sa intelectuala si pentru tot ceea ce a realizat pina acum. In ceea ce priveste ministrii, si m-am oprit la dl Fuia, multe lucruri nu se leaga. Am aproape 20 de ani de experienta profesionala in spate si nu inteleg cum poti sa fi director la o firma in Romania, sa o coordonezi si sa o pastoresti, si in acelasi timp sa faci un Executive Master in SUA. Sau sa ne indreptam spre d-na Claudia Boghievici care in 1999 a terminat facultatea si in 2000 era deja auditor public intern, functie ce presupune o experienta profesionala vasta, sa ai o judecata profesionala pertinenta si de valoare. Ma uit in CV-ul dinsei si in afara de faptul ca are 3 masterate (in mediul privat angajatorul i-ar refuza CV-ul din start) si un doctorat in desfasurare care in vremurile bune ale scolii romanesti nu era nici macar o lucrare de stat, nu straluceste cu nimic. Mai sunt si ceilalti, dar nu stau sa ii enumar aici. Un alt aspect este virsta. 32-37 de ani. mai este cite unul de peste 40 de ani. Oameni buni. La 32-27 de ani nu stii sa gestionezi bine o familie formata din sot, sotie si un copil, ce sa mai vorbim de un minister cu sute de oameni si agentii in subordine. Experienta de viata la virsta aceasta este 0 (ZERO). Bunica mea avea o vorba: E buna scoala maica, da scoala vietii nu te invata nimeni. Ar fi multe de spus dar...Doamne ajuta si fereste!
  • -5 (11 voturi)    
    Monsanto (Marţi, 7 februarie 2012, 17:00)

    unu' de departe [anonim]

    Este adevarat ca multi comentatori au rezerve cand aud de Monsanto. Asta nu inseamna insa ca d-l Fuia poate face orice ar dori Monsanto, intrucat legislatia europeana este destul de restrictiva in ce priveste OMG. In rest ... vom vedea ce vor face noii ministri. Desi pe mine nu ma mai afecteaza direct actiunile guvernului .ro, le urez succes.
    Cu stima,

    M.D.
  • +10 (12 voturi)    
    Fara Monsanto (Marţi, 7 februarie 2012, 17:07)

    pprog [anonim]

    Monsanto e un monstru. Cautati documentarul "The world according to Monsanto". O sa va speriati.
  • +12 (14 voturi)    
    de parca nu ar fi suficiente E-urile.. (Marţi, 7 februarie 2012, 17:08)

    dudu [anonim]

    Monsanto? Uitati de revigorarea micilor intreprinderi agricole, de competitivitate reala in agricultura. Priviti ce se intampla in State - un adevarat dezastru, in care micii fermieri, tarati si ruinati in procese costisitoare, au fost pur si simplu exclusi din peisajul productiei unor chestii curate, ecologice. NU NU NU Monsanto!!! Agricultura romaneasca e si asa in coma, nu o bagati definitiv in mormant. Daca vreti sa aveti copii, si nu monstri cu forme de paianjeni, NU Monsanto!
    Nu vei mai putea creste un patrunjel, pentru ca incalci patentul. Uitati de batranii care va vindeau legatura de marar cu un leu, ca sa-si mai ia o paine. 't*-i mama lor.. Unde naiba, in toata chestia asta, e respectat dreptul meu de a alege, acela de a decide ce e sanatos pentru mine, cand instaurarea monsanto inseamna automat inlaturarea acelei alegeri? Monsanto = regimul totalitar in alimentatie.
  • +7 (9 voturi)    
    asha, bre! (Marţi, 7 februarie 2012, 17:14)

    Codruta N [utilizator]

    Bagati exponentii intereselor americane PESTE TOT in Guvern! (vezi si Maretele CV-uri ale majoritatii celorlalti).
    Se VEDE ca avem Prim Ministru de la "servicii"!!!

    Si mai zic unii de "vanzare de tzara"! Beurk!
    • +1 (1 vot)    
      Asa bre. (Marţi, 7 februarie 2012, 18:54)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Cand unele faceau centura,indivizii astia au invatat carte.Rusine sa le fie.Niste tocilari.
  • +8 (10 voturi)    
    Mons (Marţi, 7 februarie 2012, 17:23)

    fasdfas [anonim]

    La gunoi cu Monsanto! Prefer permacultura care e 100% naturala si are productivitate mai mare decat agricultura tehnologizata.
  • -8 (8 voturi)    
    lol... (Marţi, 7 februarie 2012, 17:32)

    Laurentiu78 [utilizator]

    Lucrez in agricultura...nu pot sa cred ce ineptii citesc pe aici...habar nu aveti ce e cu OMG si va dati cu parerea...
    • +6 (6 voturi)    
      hmm (Marţi, 7 februarie 2012, 18:26)

      tudorel [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

      pai si in loc sa afirmi ce afirmi n-ar fi mai bine sa ne lamuresti si pe noi?
      • -1 (3 voturi)    
        monsanto... (Marţi, 7 februarie 2012, 19:16)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui tudorel

        poate fi acuzata de comportament corporatist...
        A fost un caz in State cand din cauza ca le-a luat vantul lor gena si l-a zburat pe porumbul altuia l-au dat in judecata, au castigat, si l-au bagat pe acel fermier in faliment. Urat din partea lor!

        In schimb, rahaturile bagate pe gat cum ca OMGurile sunt cancerigene si alte tampenii sunt de la celelalte corporatii.
        Sa luam soia de exemplu. Faci soia rezistenta genetic la roundup si folosesti un singur erbicid total sau folosesti soia traditionala si 4 erbicide?

        ceilalti care vand erbicide (FMC, Dow, Bayer, Syngenta etc...alegeti voi) pentru tratamentele contra monocotiledonatelor nu sunt prea fericiti asa ca lanseaza zvonuri, care bineinteles sunt imediat adoptate drept adevar absolut de catre Greenpeace si de aici intreaga isterie. Mai mult..vin unii si spun..nu produceti ca nu e bine...dar puteti importa in schimb!!!

        noi nu producem OMGuri la ora actuala dar importam in schimb la greu.

        In concluzie:
        1. nu exista NICI o dovada cum ca aceste OMGuri ar fi cancerigene sau blabla. Biologic si logic vorbind nici nu ar avea de ce, doar nu aduc aport de metale grele in ele.
        2. Din contra, diminueaza de multe ori nr. de tratamente necesare, si deci aportul de reziduuri chimice.

        si apropo..Tabara era si el un pro OMGuri...
        • 0 (4 voturi)    
          esti un formator de opinie penibil (Miercuri, 8 februarie 2012, 0:20)

          om [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

          si asta pentru ca in SUA se moare pe capete de cancer. 70% din celebritatile americane din ultimii 30 de ani au murit de cancer si nu altfel. dece oareeee? ghici ghicitoarea mea.

          in SUA rata obezitatii este cea mai ridicata din lume. de ce oareeee?
          • 0 (2 voturi)    
            pentru ca... (Miercuri, 8 februarie 2012, 9:45)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui om

            mananca precum niste porci! ai fost in State?..eu am fost...le pluteau chipsurile prin ulei prin Six Flags si vaca baga in ea precum nemancata...mi s-a intors stomacul pe dos cand am vazut-o...

            si nu confunda E-urile cu OMGurile...
  • +10 (12 voturi)    
    nu monsanto! (Marţi, 7 februarie 2012, 17:51)

    cb [anonim]

    Legislatia UE e relativ restrictiva in ceea ce priveste OMG, dar aplicarea ei la noi e un dezastru. Desi soia OMG e interzisa in UE la noi 90% din productie e OMG nedeclarat si neetichetat datorita cultivarilor ilegale si polenizarii necontrolate. Nu Monsanto in guvern!
  • +4 (4 voturi)    
    e urat cu Monsanto (Marţi, 7 februarie 2012, 18:47)

    grig [anonim]

    E urat daca cineva atat de bine implantat in monsanto pana in 2002 devine ministru agriculturii. Acelasi model l-a aplicat Monsanto si in America pe timpul lui Bush senior cand a modificat legislatia ca sa poata puna copyright pe seminte si sa poata dezvolta piata de seminte modificate genetic.
  • +3 (3 voturi)    
    nu vreti transgenicos nu cumparati (Marţi, 7 februarie 2012, 18:58)

    Laly [anonim]

    Enigma:ce spun ecologistii?Oamenii care muncesc pentru Monsanto spun ca e bine insa ecologistii spun ca nu.Manipulam genele ,semanam si devenim dependenti de ierbicidele lor.Vintul transporta substantele toxice avand,,dreptul de autor,,.Tot ce stiu este ca agricultura ecologica este superioara agriculturii transgenicos iar natura ajutasa creasca.Cum este un ministru care munceste pentru Monsanto?
    • -1 (3 voturi)    
      hmm.. (Marţi, 7 februarie 2012, 19:24)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Laly

      agricultura ecologica poate sustine 4 miliarde de oameni...
      BPA (GAP in engleza), bunele practici agricole(adica agricultura cu cap, analiza solului non fertilizarea intensiva,folosirea rationala a PPPurilor, ecologizarea solului o rotatie corecta de 3-5 ani) poate sustine o populatie de 12 miliarde pe termen lung.

      Agricultura intensiva (aia care baga in sol ca in porcul de craciun, fertilizanti si PPPuri doar de dragul productiei fara sa-i pese de sol) poate sustine 16 miliarde pe termen scurt insa. Dupa distrugi solul, si vezi desertificarea din Oltenia de exemplu.

      Fuia e baiat capabil. Asta o stiu ca i-a fost elev lui tata...
  • +1 (5 voturi)    
    Fuia este un mare mincinos care a terminat doar fb (Marţi, 7 februarie 2012, 19:15)

    LuciMarcu1328634393990 [anonim]

    Fuia ,cel mai mare mincinos si dezinformator,a terminat un liceu agricol,cu chiu cu vai,a facut o facultate de sport ,la Univ. Ecologica,a muncit din "greu",slugarind pe ici pe colo,un analfabet care saq croit un CVcum vrea muschi lui.Hala ministru,de aceea ne merge asa de bine si progresam spre feudalism.Unde esti tu TEPES DOAMNE !
    • -1 (5 voturi)    
      Fuia... (Marţi, 7 februarie 2012, 19:31)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui LuciMarcu1328634393990

      ai habar?..il cunosti pe om?

      sau esti postac?
      ceea ce ai scris e fals...a terminat USAMV
    • 0 (2 voturi)    
      Cred ca ai dreptate ! (Marţi, 7 februarie 2012, 21:37)

      manusha [utilizator] i-a raspuns lui LuciMarcu1328634393990

      Din cate am auzit, acest Fuia e lacom si pus pe capatuiala. Uitati-va numai cat teren a "cumparat " in judetul Calarasi.Va imaginati ca dom' deputat face ce vrea prin satele alea uitate de lume.Sper din toata inima sa nu ajunga ministru.
  • +4 (4 voturi)    
    ANI ? (Marţi, 7 februarie 2012, 19:27)

    alexandra [anonim]

    Pacat ca doar Romania Libera scrie astazi (si inca pe larg, cu toate acele detalii "incantatoare") despre adevaratul Stelian Fuia, care s-a lasat de Monsanto si s-a dedulcit la afaceri murdare cu statul. Ce l-a mai pascut pericolul de a fi anchetat de DNA (ar fi fost un caz clasic.. grosolan de clasic)!!! Monsanto cred c-a fost doar o aventură în viata lui, la urma urmei afacerile cu statul dau rezultate mai rapid, in vreme ce Monsanto cu semintele lui cu tot isi cultiva rabdarea la poarta Uniunii!
  • +2 (2 voturi)    
    banditi cu cv-uri umflate (Marţi, 7 februarie 2012, 19:27)

    alegeri anticipate! [anonim]

    astia sint genul de ticalosi parveniti folositi ca unelte ale mafiei.
  • 0 (0 voturi)    
    nu acum/ (Marţi, 7 februarie 2012, 19:29)

    kiki99 [anonim]

    cred ca nu era momentul oportun schimbarea ministrului/ministrilor acum...asta creeaza mai mult o stare de incertitudine politica...:-((
  • +2 (2 voturi)    
    OMG bune avem baieti (Marţi, 7 februarie 2012, 20:25)

    basil [anonim]

    Ia neamul OMG-ul!!!!
    Deci e pe fata.
  • +1 (3 voturi)    
    sa ne conduca analfabetii ? (Marţi, 7 februarie 2012, 21:28)

    un calarasean [anonim]

    Omul acesta nu mai are nicio treaba cu Monsanto. In desavarsirea carierei sale a lucrat aici, iar in 2002 a preferat sa vina in Romania sa faca agricultura, nu sa ramana in Belgia. Nu inteleg de unde ati scos chestia asta cu OMG...Sunt convinsa ca habar nu aveti de agricultura ca altfel ati fi stiut ca agricultorii isi doresc introducerea OMG-urilor.
    Mult mai bine pentru tara asta este ca Agricultura sa fie condusa de un tractorist. Romanii intotdeauna au avut ceva de comentat...o tara de rahat care isi merita soarta. Pana la urma stiu tinerii scoliti afara de ce nu se intorc in Romania! Ce sa faca aici? Sa citeasca asemeneacomentarii. Domnule Fuia, plecati, domnule afara, ca in tara tinerii titrati nu sunt doriti. Poate e mai bine asa...sa fim condusi de analfabeti precum Ceausescu ca asa s-a invatat poporul asta.....
    • +1 (1 vot)    
      OMG (Miercuri, 8 februarie 2012, 10:40)

      GNU [anonim] i-a raspuns lui un calarasean

      OMG-uri or vrea doar agricultorii care umbla doar dupa profit, nu cei care mananca din propria recolta...
  • +1 (1 vot)    
    hmm (Marţi, 7 februarie 2012, 21:31)

    anonim [anonim]

    cam dubios episodul cu monsanto.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by