Armata Rosie declara razboi Avatarului

de Vasile Ernu     HotNews.ro
Miercuri, 13 ianuarie 2010, 1:31 Actualitate | Opinii


Vasile Ernu
Foto: Hotnews
Filmul Avatar face valuri. Vaticanul il condamna pentru ca “flirteaza cu doctrinele moderne si promoveaza venerarea naturii, ca substitut al religiei”. Sa fim seriosi: Avatar si teologia sint lumi paralele.

James Balcer, consilier municipal al orasului Chicago, “a declarat razboi” peliculei pe care o considera anti-americana si anti-militara. Balcer este veteran al marinei americane, decorat in razboiul din Vietnam si sustine ca filmul ii face pe puscasii marini sa arate nebuni. In realitatea, “noi suntem o tara buna si generoasa, care ajuta oamenii”, a declarat el. Serios? Si ce nu mai ai voie sa fii anti-militar, ca anti-american s-a stabilit ca nu e voie?

Lovitura grea vine insa din Rusia. (Traduc fragmente la prima mina). Comitetul Central al Partidului Comunist din Leningrad (sic!) da un comunicat in care cere un ordin de arest international a regizorului James Cameron, iar Interpolului i se cere sa-l caute si sa-l aresteze imediat.

Regizorul filmului Avatar se face vinovat nu doar de o grava diversiune ideologica, ci, de o adevarata barbarie fiindca isi permite sa fure, sa jefuiasca din avutul intelectual al proprietatii socialiste, adica din filmele si cartile SF sovietice. Regizorul imperialist american se face vinovat ca a dat viata Pandorei si eroilor sai furind din avutul obstesc al poporului sovietic. Lumea Pandorei capata viata datorita realizarilor unor regizori si scriitori sovetici precum: Strugatki, Efremov, Bulaciov, Arsenov etc.

In spiritual tovarasilor din fostul oras Leningrad, sa afirmam cu tarie: Jos miinile imperialiste de pe avutul obstesc al poporului sovietic! Ura! Lumea Pandorei din Avatar este deci o productie sovietica, iar originalul a aparut prima data in anii 60 ai secolului trecut. Din datele pe care le avem, am inteles ca aceasta este varianta originala. Cu un mic efort agentii, KGB au tradus filmul in limba unchiului Sam. Filmul sovietic The Andromeda Nebula, la care ma refer, este produs in 1967, dupa un text a lui Efremov care a avut probleme mari cu KGB. Regia: Yevgeni Sherstobitov.

integral pe ernu.ro






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6091 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Reclama gratuita (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 2:20)

    Rumburak [anonim]

    Pe comunistii aia in inteleg sa ia atitudine impotriva capitalistilor dar biserica catolica ma asteptam sa invete din "greseala" de atitudine cu cartea/filmul Codul lui Da Vinci, cind campania ANTI s-a tranformat in trezirea interesului celor care nu erau curiosi de film/carte... Eu nu eram curios de Avatar dar daca mai aud multe critici, chiar ca imi iau inima/rabdarea in dinti si merg la multiplex...
    • +2 (6 voturi)    
      biserica sa invete? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 8:44)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Rumburak

      daca lumea ar fi avut o religie a naturii, nu mai eram in situatia de azi cu poluarea si nici n-ar fi existat milioane de morti din cauza razboaielor religioase. Dar la c et epoti astepta de la Vatican? Exact ca un politician care-si pazeste scaunul.
      • +3 (5 voturi)    
        toate religiile sunt ale naturii (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 10:08)

        eco [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

        nicio religie nu indeamna la distrugerea naturii, ci din contra. natura e creatzia lui dumnezeu si a fost facuta inaintea omului.
        exista si religii care spun ca prin creatzie, creatorul s'a integrat in natura.
        asta e gogoritza. o fi zis si biserica catolica ceva, dar dela a zice pana la isterie, e cale lunga. adevarata isterie e creata de pressa dornica de dezvaluiri, bombe si alte minuni, doar-doar or mai trezi oleaca de interes.
        azi, daca ceva nu e controversat, nu trezeste prea mult interes. poate, din cauza volumului mare de informatzii, multe fara utilitate.
        traim intr'o lume a zvonurilor.
        in romania, dupa mai bine de juma' de secol de dezinformare, s'a creat o mentalitate a perceptziei zvonului drept realitate. d'aia infloresc antenele si oteveul, libertate si cancan.
        am o intrebare pentru fiecare: mai este cinematorgraful a saptea arta, sau numai alt mijloc de divertizment, entertainment ?!
    • 0 (0 voturi)    
      Codul lui da Vinci... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 21:03)

      mda [anonim] i-a raspuns lui Rumburak

      "campania ANTI s-a tranformat in trezirea interesului celor care nu erau curiosi de film/carte"? trezirea interesului cui? trebuie sa fii badly dumb ca sa iti starneasca interesul o fictiune scrisa in maniera unei retete de bucatarie. ce avea codul lui da vinci, si mai mult ca sigur are si senzationalul avatar (dincolo de ideea pacifista, imaginile super si tehnologia 3D) este o doza sanatoasa de kitsch. imagini super si idei mediocre. pofta buna :D
  • +5 (7 voturi)    
    LOL (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 2:23)

    Mitza [anonim]

    Excelent articolul! Imi place sarcasmul.

    Cind am citit declaratia “noi suntem o tara buna si generoasa, care ajuta oamenii”, mi-am adus aminte de un articol ce a aparut in Wired Magazine despre un pilot american in Afganistan, care semna niste bombe ce urma sa le lanseze: "Bring hate"...

    Mi se pare o cruzime totala sa faci misto de oamenii care vor resimti bomba aia... Dar sa speram ca pilotul asta e un caz izolat!
  • +2 (4 voturi)    
    dl Cameron a cam ciupit (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 3:29)

    vasgar [anonim]

    comunistii rusi sunt ridicoli. din nou.
    e adevarat insa ca dl James Cameron a cam ciupit idei de la altii.
    de exemplu: ideea principala din "Avatar" - infirmul care cerceteaza o alta lume intr-un corp strain - e furata de la Poul Anderson, povestirea "Call Me Joe".
    iar "Pandora", o stie si un amator SF, e de gasit si in cartile fratilor Strugatki.
    biserica, saraca, e din nou penibila.
    • 0 (0 voturi)    
      Pandora (Joi, 14 ianuarie 2010, 13:44)

      AntonH [utilizator] i-a raspuns lui vasgar

      Ideea a fost explorata si de Asimov (care era rus, sic) in ciclul Fundatia
  • -3 (3 voturi)    
    sunt invidiosi rusnacii.. (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 9:12)

    firfirica [anonim]

    Rusnacii astia mor de invidie datorita incasarilor uriase ale filmului... e lesne de priceput ca filmele lor care sa se compare cu cele produse la Hollywood le numeri pe degetele de la o mana.

    Cat despre cei de la Vatican, aia sunt retardati rau... le-as arunca o bomba sa se mai duca dracului cu ineptiile lor si tentativele astea de spalare a creierilor crestinilor.
  • +1 (1 vot)    
    Ursula K. LeGuin (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 9:32)

    Eugen [anonim]

    Cine a citit "Lumii ii spuneau padure" sau "Lumea lui Rocanon" de Ursula K. LeGuin gaseste alte asemanari izbitoare. Scenariul este clar o compilatie, dar o compilatie reusita...
  • +2 (2 voturi)    
    reclama (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 9:39)

    anonim [anonim]

    Eu cred ca articolul e doar o reclama la film!
  • 0 (4 voturi)    
    e clar... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 9:53)

    liviu_ [utilizator]

    numai avem scapare... in 20-30 de ani o sa se distruga planeta asta...
    cu astfel de mentalitati nu meritam sa mai traim!

    rusnacii zic ca s-a inspirat dupa rusi cand a facut filmul???
    din moment ce (in cel mai rau caz) nu a furat de cat ideea , nu a gresit cu nimic. nu exista copyroght pe idei...

    vb. autorului articolului:
    nu ai voie sa fi anti-militar? sau anti-american? sau ateu? dar parca americanii se bat cu pumnul in piept ca e democratie si fiecare spune si face ce vrea! parca in biblie spune ca exista conceptul de "free will"!
    e tare naspa cand unii fac oamenii sa se trezeasca la realitate si sa nu mai creada orbeste in religie sau americanism... ca doar suntem liberi... liberi sa credem ce vor ei sa credem...
  • -2 (4 voturi)    
    Fiecare poate spune ce vrea... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 11:19)

    Vorbe goale [anonim]

    .. insa Avatar e un gunoi de film. In afara de efectele speciale nu impresioneaza prin absolut nimic.
  • -1 (3 voturi)    
    avatarul cui? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 11:21)

    bjd [anonim]

    Avatar, too much truble for nothing... un film comercial si atat. Reactia tovarasilor e tot un element de markting, de data asta al lor. Mai aude lumea si de ei, asa ca se leaga de orice context. Suna ca prm-ul de la noi, cu cerinta aia de mandat international de arestare...come on, spare me...
  • -2 (4 voturi)    
    INCREDIBIL (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:00)

    cuc [anonim]

    NU IMI VINE SA CRED!!!!!!!! dar ce inseamna asta??? e un film, un film extraordinar, iar mesajul pe care l contine e irelevant, ce daca afecteaza interesele unora????? atunci hai sa interzicem alte lucruri de 1 mil d ori mai nocive: FUMATUL, ALCOOLUL, JOCURILE DE NOROC.. dar stai..acolo sunt adevaratele interese.. ce sa faca regizorul daca toti nebunii si handicapatii iau in serios???? asa ar putea fi luat in serios orice film, pai daca eram pe vremea lui Hitler, normal ca nu mai aparea orice film legat de el, decat daca vroia sau dadea ordin => dictatura, la fel aici, desi cik traim intr-o lume libera, nu e chiar cel mai bun ex dar pe acolo e..
  • +3 (5 voturi)    
    hm (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:04)

    alex [anonim]

    Americanii s-au obisnuit cu filme care au happy-end (pt ei desigur), rusii niste dictatori la origine, iar Vaticanul... religia adevarata nu s-ar opune dragostei fata de natura si nu stiu ce om cu credinta in Dumnezeu ar renunta la credinta lui dupa acest film, iar cei care nu cred macar sa devina iubitori de natura...ce ar trebui sa inspaimante din film? pai faptul ca suntem o rasa fara scrupule cand vine vorba de pielea noastra, iar planeta noastra o tratam MULT MAI RAU decat ce-am vazut in acest film...
  • -1 (1 vot)    
    titlu maiorescu (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:45)

    tiberiu [anonim]

    Sunt de acord ca Biserica a facut si va face (in)voluntar publicitate gratis,dar totusi sunt de acord si cu spusele reprezentatului,oricat ar fi de subiectiv autorul acestui articol in a ironiza si a prezenta anti-parerea bisericii ca aceeasi cu cea a comunistilor.

    Nu sunt de acord cu autorul.
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:20)

    adi [anonim]

    am vazut filmul si......ca poveste,nimic deosebit.
  • 0 (0 voturi)    
    mediocru (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 18:10)

    adi [anonim]

    Avatarul este unul dintre filmele slabe care beneficiaza de o promovare intensa nemarginita. Daca Avatarul este o capodopera cum o considera multi asa-zisi cinefili, la ce categorie mai incadram filme ca Inchisoarea ingerilor, Lista lui Schindler, It's a wonderful life, Ben-Hur etc.
    Personal in James Cameron nu vad decat un bun scenarist, care are singurul merit de a sti sa puna in scena povesti bine facute. Se stie ca scenariul filmului este inspirat din o carte a unui scriitor rus. La fel si Titanicul. Pune in scena o intamplare adevarata. Asa ca nu stiu cum il putem cosidera pe Cameron regizor...
  • 0 (0 voturi)    
    film (Joi, 14 ianuarie 2010, 2:57)

    petrica [anonim]

    Sa ti dau un exemplu nene mediocru .... ai un peisaj si sa zicem 500 de fotografi. O singura fotografie va fi cea mai buna. Asa ca asa se face ca James Cameron se numeste regizor..... Nu critica pana nu stii ce critici. E usor sa stai confortabil pe un fotoliu si sa privesti un film apoi sa critici. Incearca macar in joaca sa faci un film si o sa vezi diferenta.Apropo Dumnezeu a creat tot ce ne incojoara pentru a ne folosi , noi de toate DAR nu trebuie sa distrugem. Pacat ca o parte dintre noi care au chip de om au un suflet prea intunecat de avaritie si dorinta de inavutire in detrimentul semenilor sai, a generatiilor viitoare si chiar al sau . Ce vor face cei cu bani dupa ce se termina toate ? Ce vor manca si ce vor respira ei si copii lor???
    • 0 (0 voturi)    
      hmm (Joi, 14 ianuarie 2010, 19:38)

      adi [anonim] i-a raspuns lui petrica

      ai vazut 1000 de filme in viata ta? Cred ca nu...asa ca mai bine te-ai abtine de la comentarii!
  • 0 (0 voturi)    
    criticii (Joi, 14 ianuarie 2010, 15:03)

    Algernon [anonim]

    De cîteva zile, multe din comentariile pe marginea AVATAR, îmi aduc aminte de secvențele din „Istoria lumii - partea întîi” de Mel Brooks. Și anume cînd odată cu „artistul” care desenează pe peretele peșterii, apare și „criticul” care se urcă pe bolovan și urinează pe „operă”. Cînd nu te pricepi să fii creator, atunci te faci critic.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by