De ce au bancile nevoie de toate datele tale de contact daca oricum nu le folosesc?

de Menaru     HotNews.ro
Vineri, 23 ianuarie 2009, 8:21 Actualitate | Opinii


Ca tot romanul, am si eu credit la o banca, la Unicredit Tiriac. Cand am completat contractul mi-au cerut toate datele de contact, telefoane mobile - doua, numar personal si de serviciu -, numarul de fix, adresa de email si, fireste, adresa postala. In caz de urgenta, mi-au cerut un nume si un numar de telefon de contact. Dar este caz de urgenta: daca ma calca masina si nu dau cu lunile de mine ca sa imi platesc rata, este rubrica "in caz de urgenta" persoana de contact.

Si ce credeti? Cu orice ocazie ei nu ma contacteaza pe mine pe telefonul mobil, apoi pe fix sau pe adresa de email. Nu, ei suna la persoana de contact. Si eu mi-am trecut acolo mama, gandindu-ma ca n-o vor suna in fiecare luna pentru cate ceva.

Si evident ca mama e tot mama, devine ingrijorata ca m-a sunat banca. In ultimele 3 luni a primit 2 telefoane, iar eu de fiecare data eram in strainatate pentru o perioada mai mare de timp.

Prima data, in noiembrie, sa imi spuna ca am un rest de 80 de euro de platit din rata. Fata constiincioasa, am pus in avans banii pe cateva luni, o suma rotunda, ca asa am avut bani. Am acoperit cateva rate, dar se pare ca din rata de noiembrie a ramas un rest. Urmatoarea data era 10 decembrie, insa ei au sunat nu la mine, sa ma anunte de minusul respectiv, nici nu mi-au trimis mail, ci au sunat direct la mama. Va imaginati, s-a panicat ca sunt datoare la banca si imi cerea numarul de cont sa mi-o plateasca.

Bun, am rezolvat problema la vremea respectiva. Azi imi spune mama ca a sunat din nou banca. Nu, n-am niciun rest de bani de platit, ci vor sa imi reinnoiasca un card despre care nici macar nu stiam ca exista. Intrebare: de ce au sunat, din nou, la persoana trecuta la "in caz de urgenta"?

Voi suna eu la banca si, evident, ca voi cere explicatii. Eu sunt titularul contractului, contactele mele le au, de ce nu ma contacteaza niciodata pe mine?

Voi stiti de ce au nevoie de toate informatiile alea daca oricum nu au intentia sa le foloseasca? Daca primesc un raspuns de la banca o sa vi-l comunic, ca trebuie sa fie o chestie foarte complicata.

Citeste si comenteaza pe blogul lui Menaru.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















3634 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    niste tarani (Vineri, 23 ianuarie 2009, 8:34)

    io [anonim]

    functionari stupizi
    • +3 (3 voturi)    
      stupizi? (Vineri, 23 ianuarie 2009, 11:31)

      EmuS [anonim] i-a raspuns lui io

      deloc... mai degraba jmecheri....
      hai sa ne gandim.... daca nu aveau o imensa baza de date cu numere de telefone... pe cine mai sunau ei acum.. pe criza,...
      --> cui ii mai vindeu un card?
      --> cui ii mai faceau un depozit?

      Eu am avut un credit la BRD ( l-am achitat prin martie) dar pana acum m-au sunat de cel putin 3 ori sa-mi vanda un card.. ca au nu stiu ce produs la vanzare etc..

      sau mai concret.... era o postare de un job la B. Romaneasca pe net.. am aplica si in 2 zile m-au sunat --> culmea e ca nu m-au sunat pentru job.... avea un card de creit cu numai stiu ce facilitati...

      Concluzie "la ce le trbuie atatea nr de contact?" --> bani albi pentru zile negre....
      PS. Daca nu aveti nici o legatura cu bancile si v-a sunat cineva (din partea bancii) sa va vanda ceva sa stiti e e unul din multe numere gresite date de mine .... (glumeam OF COURSE)
      • +1 (1 vot)    
        Corect! (Vineri, 23 ianuarie 2009, 11:52)

        drushk [anonim] i-a raspuns lui EmuS

        Este o strategie de maketing foarte buna, parerea mea.
        O baza de date cat mai mare, inseamna oportunitati cat mai multe.
        Este un crossseling foarte bine pus la punct.
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru ca... (Vineri, 23 ianuarie 2009, 9:08)

    Algo [anonim]

    Unicredit e o banca unde birocratia e la mama ei acasa...atatea proceduri pe care vezi doamne le-au "importat" din afara...dar personalul e atat de bine pregatit incat gandeste cu alte organe...doar cu capul nu...
  • +4 (4 voturi)    
    La fel... (Vineri, 23 ianuarie 2009, 9:10)

    Mihai [anonim]

    Am patit eu cu aceeasi banca...in miez de noapte am scos niste bani de la bancomat si la cateva secunde mama a primit un sms pe telefonul mobil cu tranzactia mea.
    Normal ca s-a speriat si s-a gandit la ce a fost mai rau...
  • +2 (2 voturi)    
    mistretul domestic (Vineri, 23 ianuarie 2009, 9:14)

    Vanatorul [anonim]

    Poate ar trebui sa-ti cumperi un mistret.
  • -6 (6 voturi)    
    ... (Vineri, 23 ianuarie 2009, 9:38)

    Dan [anonim]

    Draga Anne-Marie,

    Persoana de contact inseamna intotdeauna persoana de contact. Tu, jurnalista fiind, familiarizata cu limba romana, sunt convinsa ca esti la curent cu definitia acestei notiuni atat de neinsemnate!

    Pe de alta parte, care este rolul acestui articol? Sa faci popularitate unei banci? Sa te plangi ca cineva te contacteaza astfel incat tu sa nu apari ca fiind restantiera la Biroul de Credit sau in Centrala Riscurilor Bancare? Eu chiar nu inteleg. Nu ti se pare normal ca fiecare sa isi faca treaba?

    Cat despre cardul tau, pentru a fi emis trebuie sa existe o cerere semnata de tine. Fie ai ales un pachet de cont curent care are atasat si un card, fie chiar ai semnat o cerere de emitere a unui card. Daca nu, inseamna ca mai exista si miracole.

    P.S. Opiniile acestui articole sunt personale si nu 0reprezinta deloc punctul de vedere al companiei pentru care lucrez.
    • +5 (5 voturi)    
      Pentru Dan (Vineri, 23 ianuarie 2009, 10:05)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Si crezi ca e necesar ca altcineva in afara de beneficiarul contului...sa fie contactat?Si de ce?Ca exista un card de ridicat?Sau ca am scos niste bani de pe card?
    • +5 (5 voturi)    
      emitere card (Vineri, 23 ianuarie 2009, 10:10)

      bachus [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Despre emiterea cardului as putea sa te contrazic. Sotiei mele i-au emis un card si i l-au trimis prin posta - nici macar prin scrisoare recomandata sau curier, ci direct in cutia postala.
      Card pe care nu l-a solicitat, card pe care nu l-a dorit.
      Este vorba despre aceeasi banca: a mustaciosului.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu ai inteles nimic (Vineri, 23 ianuarie 2009, 11:23)

        Drushk [anonim] i-a raspuns lui bachus

        Pot sa-ti las la cutiuta postala tot arsenalul de carduri din lume!!! Atata timp cat nu au pin, nu ai decat niste bucati de plastic.
        Poate exsta promotii, oferte, .. toate gratuite.
        Fiecare oferta, vine cu un flyer, cu o descriere a promotiei.
        Nu te intreb daca ai citit ce scria in flyer, pentru ca nu mai are rost....
    • +4 (4 voturi)    
      urgenta (Vineri, 23 ianuarie 2009, 11:37)

      zulu [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Te repezi ca fata mare la maritat.

      Spune clar in articol ca, pe langa datele ei de contact, i-au mai fost cerute alt set de date de contact pentru cazuri de urgenta. Iar autoarea tocmai asta se intreaba: de ce, pentru orice tine banca sa-i comunice, nu sunt folosite datele *ei* de contact ci pe cele de urgenta
    • 0 (0 voturi)    
      Pt. Smenaru (Vineri, 23 ianuarie 2009, 23:36)

      hdjy/lijj [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Cred ca Dan are dreptate, persoana de contact este persoana de contact. Am si eu un card de credit eliberat de Unicredit (de 3 ani, de cand se numea Tiriac Bank) si am fost sunat numai pe telefonul mobil sau fix personal. Evident, la "persona de contact " am trecut aceleasi numere de telefon. Nu s-a opus nimeni. Rubrica aceea corespunde domiciliului ales din dreptul civil. Poate sa fie la domiciliul tau legal, la resedinta ta sau la alta adresa pe care tot tu o alegi. Au destule bube in cap bancile, asa ca nu mai trebuie sa le reprosati si greselile/neatentia voastra.
  • -4 (4 voturi)    
    Gandire de roman parvenit (Vineri, 23 ianuarie 2009, 11:20)

    Drushk [anonim]

    Nici nu vreau sa-mi imaginez expresia chipului vostru cand sunteti la biroul unei banci si solicitati o facilitate de credit. Sunteti atat de falsi, .- ... sar-mana... as dori si eu un credit... :(
    Ca omul acela care te serveste, are sentimente si traieste si el, nu va ganditi... il pupati in c.. cand va da banii, si il bagati la origini cand va vin ratele de plata... de parca el e vinovat.
    Voi ati dat cu "bidineaua" cand ati semnat contractele acelea, (nu va intreb daca le-ati citit, pentru ca stiu sigur ca nu..), voi ati luat la cunostinta conditiile contractuale... asa ca GURA MICA!!!
    Atata timp cat blamezi un lucru pe care TU cu mana ta l-ai acceptat la inceput, pe bune daca inteleg care este problema voastra!! Pur si simplu ai un contract pe care trebuie sa-l indeplinesti!
    Imi cer scuze pentru "limbajul" folosit, insa sunt sigur ca majoritatea "indienilor" si "jefuitilor de banci" numai asa vor intelege ce am scris.
    • +2 (2 voturi)    
      Bleg, dar onest (Vineri, 23 ianuarie 2009, 11:57)

      No credits! [anonim] i-a raspuns lui Drushk

      Macar esti sincer cind spui ca esti roman parvenit. :)
      • -2 (2 voturi)    
        Toti suntem fratioare! (Vineri, 23 ianuarie 2009, 12:09)

        drushk [anonim] i-a raspuns lui No credits!

        Toti suntem sau am vrea sa fim!
        Ne este in sange aceasta gandire, de a fi ascuns, hot, lenes, fatarnic, "descurcaret".
        Multi nu recunosc... este un adevar irefutabil.
        • 0 (0 voturi)    
          Am inteles (Vineri, 23 ianuarie 2009, 16:20)

          vasile [anonim] i-a raspuns lui drushk

          Deci tu esti asa cum te descrii mai sus si ti-ai dori ca si ceilalti sa fie la fel, ca sa te simti si tu bine, in rind cu lumea.

          Dar se cam stie ca fiecare ii considera pe ceilalti dupa cum ii este felul: hotul considera ca toti din jurul lui sunt hoti, omul cinstiti crede ca si ceilalti sunt cinstiti, asa ca si tu, fiind ceea ce esti, crezi (speri) ca si ceilalti sunt ca tine. Traieste cu speranta si macar simte-te bine.
    • 0 (0 voturi)    
      expresia chipului solicitantului de credit (Vineri, 23 ianuarie 2009, 14:03)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Drushk

      hmmm, trebuie sa ai o putere mare de imaginatie sa-ti imaginezi expresia chipului solicitantului de credit ca nu prea se mai imprumuta nimeni, dar daca te uiti mai atent prin banci vezi pe la birouri niste fetze plictisite si ingrijorate, cred ca le e cam frica, nu mai au siguranta financiara a zilei de miine, cum sa-si mai faca saracutii targetul? oare in ce o sa se reprofileze acesti viitori someri? ;))
      • +1 (1 vot)    
        nu-ti fa griji (Vineri, 23 ianuarie 2009, 15:32)

        zelenkar [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Nu o sa pice bancile din romania. Poate o sa-i dea afara pe aia de castiga mai putin decat un angajat din sectorul de stat.Dar persoanele care genereaza invidie cand te gandesti la salariile lor ramana ca sunt 'oamenii de baza'.

        Eu in locul vostru m-as intreba cum se face ca in administratia publica, care este platita din din impozitele noastre si care nu genereaza PIB sunt salariile mai mari decat in mediul privat.
  • +1 (1 vot)    
    Bine ca telefoneaza (Vineri, 23 ianuarie 2009, 13:44)

    catalin [anonim]

    Mie cand mi-au marit rata nu m-au sunat, telefonat sau emailat. Nici pe mine, nici pe altcineva care era trecut in contract.
    Au uitat.
    Dar banii nu au uitat sa mi-i ceara.
    Oricum am renuntat la ei ca sunt cam incompetenti, angajatii bineinteles, dar asta se vede in primul rand la o banca


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by