GFR despre GFR. Comparatie de pret cu operatorul de transport marfa din Croatia

de R.M.     Jeopardy
Miercuri, 24 iulie 2013, 9:15 Actualitate | Opinii


O alta firma controlata de acelasi actionar ca si GFR a cumparat 75% din operatorul de transport feroviar de marfa din Croatia cu 144 milioane de euro. Tinand cont ca Romania este de 4 ori mai mare decat Croatia si ca pentru 51% din CFR Marfa va plati 202 de milioane de euro, imi rezulta ca CFR Marfa este de 2 ori mai ieftina decat firma similara din Croatia, scrie Emil Stoica, pe blogul lui, Jeopardy.

Am deschis pagina de internet a firmei GFR: http://www.gfr.ro/. Pe scurt, GFR despre GFR:
  • nicio informatie financiara: cat sunt veniturile, cat este profitul, cum au evoluat acesti indicatori in ultimii ani, ce active au, ce datorii au, ce alte obligatii in afara bilantului au, cu ce banca lucreaza, care e gradul de indatorare, etc. Nimic.
  • nicio informatie despre modul in care e condusa firma, cine sunt managerii, etc
  • comunicatele de presa sunt nedatate si vechi, nici macar nu scrie unde se afla in procesul de privatizare al CFR Marfa
  • nicio informatie despre numarul de angajati si castigul mediu
  • nicio informatie despre taxele platite la stat
  • nicio idee despre obictivele sau valorile firmei pe termen lung
Personal nu sunt impotriva privatizarii CFR Marfa chiar si cu GFR daca e aprobat de Consiliul Concurentei (iar daca aproba probabil vor reglementa preturile). Cred ca si alte obligatii, de ex pentru linistea CSAT pot fi indeplinite daca statul are suficiente garantii externe si independente de GFR. Insa as fi privatizat pe o suma cat de mare posibil fara a mai pune nu stiu ce program de investitii.

Este posibil ca GFR sa aiba suficiente garantii de la banci si de la alte firme serioase de transport feroviar, insa nu am aceste date. Nu pot sa vad decat ca gradul de transparenta al GFR este egal cu zero, iar asta nu e bine pentru o firma ce se considera cheie in economia romaneasca. Daca eram ministrul Fenechiu le-as fi cerut mai multa transparenta, eventual obligatia sa coteze firma la Bursa. Chiar si asa, guvernul poate cere CFR Marfa (GFR ar avea 51%, restul il detine statul) sa adopte principiile guvernantei corporative si chiar poate lista actiuni la Bursa, dupa modelul Petrom.

Sunt curios daca guvernul va pastra secretomania sau va deschide, asa cum e normal, bilantul CFR Marfa catre public. In cele din urma, statul, adica noi, detine/detinem 49% (la ora asta 100%) si meritam sa stim mai mult.

Comenteaza pe Jeopardy.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3949 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    aceasi metoda (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:39)

    loony [utilizator]

    Aceasi solutie s-a aplicat si la PETROM, in comparatie cu firma de acelasi profil din Cehia (daca nu ma insel). Adica, firma din Cehia, Petrom-ul cehesc, e fost cam de 8 ori mai mic, decat PETROM-ul de la noi, dar s-a vandut de cca. 10 ori mai scump ca PETROM-ul din Romania. Concluzia: diferenta de bani o reprezinta spaga si mita luata de conducatoiii Romaniei si in cazul PETROM-ului si daca se va incheia privatizarea CFR Marfa, la fel va fi si in acest caz. Restul nu sunt decat ba-bla-urile clasei noastre politice si ale conducatorilor nostri, corupti si compromisi total.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce mai trebuie sit actualizate!? (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:58)

    hot news [utilizator]

    A castigat licitatia, de ce ar mai fi necesar sa actualizeze/completeze informatiile de pe sit?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by