Cadoul grecesc al presedintelui Basescu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:23 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Traian Basescu cere astazi lamuriri Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) asupra unei probleme pe care el insusi o clarificase cu ani in urma: procedura de numire a sefilor din procuratura. Procedura, modificata in 2005 de Monica Macovei, a fost contestata din prima zi de PSD, PNL, PC, UDMR si de catre toti cercetatii penal. Dar exact ceea ce sustineau aceste partide in urma cu cativa ani, si era considerat rau pentru sistem, a devenit bun si pare imbratisat astazi de Traian Basescu. O noua reevaluare? Desigur. Pur si simplu s-au inversat rolurile. In filmul numirilor la functii cheie din sistem, ministerul justitiei a devenit personaj negativ iar CSM, pozitiv. Despre oferta presedintelui, Mona Pivniceru a spus ca e "cadou grecesc". Pentru unii politicieni penali, chiar asa si este.

In Romania, cine doreste institutii eficiente trebuie sa adapteze procedurile la situatii concrete. Nu exista proceduri eterne si infailibile, ci conjuncturale si mereu adaptate la realitate, la oamenii care conduc institutiile. Ce pare bun astazi poate fi rau maine si invers. De exemplu, unul din marii franari ai reformelor in justitie era, pana in 2005, CSM-ul. Dominat de magistrati-dinozauri, pesonaje conservatoare sau corupte, CSM-ul juca un rol cheie in numirea procurorului general si procurorului sef DNA (pe atunci PNA). Era institutia care facea propunerea, la recomandarea ministrului justitiei. Asa a aparut Ioan Amarie, fostul sef PNA, gluma proasta a anticoruptiei pe vremea guvernarii Nastase.

Cand a ajuns ministrul justiei, Monicai Macovei ii era clar ca nu poate misca nimic in sistem daca nu schimba procedura, in sensul eliminarii CSM din circuitul unor numiri cheie. In consecinta, Macovei a transferat aceasta atributie importanta - propunerea sefilor din parchete - la ministerul justitiei, lasand la CSM un simplu aviz consultativ de care presedintele tine sau nu cont. Fostul ministrul al justitiei si-a justificat schimbarea procedurii explicand ca, fiind un organism colectiv, CSM-ul nu-si asuma responsabilitatea pentru numiri si ca trebuie sa raspunda cineva politic pentru ele. Procedura a fost agreata de Comisia Europeana in 2005 si inclusa in asa numitele bench-mark-uri (conditionalitati), adica nu poate fi schimbata.

In 2008 a existat o prima tentativa de modificare in forta a procedurii. Ministrul Justitiei de atunci, Catalin Predoiu (guvernul Tariceanu), a incercat sa-l schimbe pe Daniel Morar si sa revina la regula veche, cu procurori-sefi propusi de CSM, nu de ministrul justitiei. Traian Basescu a organizat o consultare cu partidele la Cotroceni, explicand puterii de atunci ca daca doreste ca Romania sa iasa de sub monitorizarea Comisiei Europene, procedura Monicai Macovei trebuie pastrata intacta, fiind conditionalitate inclusa in MCV.

La vremea respectiva, CSM-ul era tot nereformat si criticat in rapoartele Comisiei Europene. CSM-ul sustinea, in acord cu Guvernul Tariceanu, ca trebuie sa-i recupereze atributia propunerii procurorilor-sefi, pe motiv ca ministerul justitiei face parte din executiv, deci este supus influentelor politice in procesul numirilor. In teorie, CSM avea dreptate, in realitate, nu.

In realitate, Monica Macovei a gasit cei mai buni procurori-sefi - pe Laura Codruta Kovesi la Parchetul General si pe Daniel Morar la DNA - si nu i-a selectat pe criterii politice, ci strict profesionale. In 2005, Macovei a actionat, ca ministru independent, cu maxima buna credinta. Comisia Europeana avea sa consemneze ulterior in toate rapoartele de tara performantele noilor procurori-sefi. Nu acelasi lucru s-a intamplat dupa schimbarea Monicai Maovei din functia de ministru.

Succesorul ei, Catalin Predoiu, a propus, in august 2008, schimbarea lui Daniel Morar cu procurorul Monica Serbanescu. Procurorul propus la sefia DNA nu instrumentase in 18 ani de activitate nici un dosar de coruptie, si doar interventia Comisiei Europene l-a salvat atunci pe Morar. La randul ei, Mona Pivniceru a trimis la Cotroceni doua propuneri proaste, selectand doi procurori slab pregatiti si fara performante profesionale: Tiberiu Nitu si Ioan Irimie. Cei doi au primit, dealtfel, aviz negativ de la CSM. Altfel spus, schimbarea procedurii a dat roade cata vreme puterea numirilor a fost exercitata de un ministru de buna credinta, dar s-a dovedit nociva sub ministri controlati politic sau de rea-credinta.

Suna a dubla masura, dar nu e. Se cheama pragmatism, daca dorim ca justitia sa-si mentina bruma de independenta greu castigata. Va fi insa dificil de explicat de ce o regula considerata proasta acum opt ani a devenit buna astazi. Desi, orice om onest vede ca s-au inversat rolurile in sistem. Ministrul justitiei nu mai este motorul reformei. Pivniceru nu e Macovei iar CSM-ul de azi este opusul celui de acum opt ani, cand era dominat de magistrati suspectati de coruptie sau colaborare cu securitatea. CSM-ul a inregistrat progrese semnificative, fapt consemnat in ultimul raport de tara al Comisiei Europene. Evident, acest lucru nu mai corespunde azi asteptarilor marilor penali.

Din acest motiv, presedintele Traian Basescu i-a felicitat generos si le-a dat astazi, 4 ianuarie, membrilor CSM  "o tema" sau "un cadou grecesc", cum l-a numit Pivniceru, rugandu-i sa analizeze ce vrea sa spuna articolul 134 din Constitutie. Nu cumva ministrul justitiei nu are ce cauta in procesul numirii sefilor din procuratura? Potrivit acestui articol, "Consiliul Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României numirea în funcţie a judecătorilor şi a procurorilor, cu excepţia celor stagiari, în condiţiile legii." Traian Basescu se preface ca descopera abia azi sensul acestui articol, desi problema e veche. El insusi a transat-o in urma cu cativa ani intr-un sens pe care azi nu-l mai doreste din motive obiective.

Presedintele Basescu este ajutat in jongleria sa cu legea de un text constitutional suficient de ambiguu, ca multe altele, cat sa fie interpretat in ambele sensuri. Potrivit unor interpretari, numirea la care se refera articolul 134 are in vedere doar momentul intrarii in profesie, nu eventuale numiri in functii ierarhice. Asa se explica de ce exceptiile de neconstitutionalitate ridicate in unele de procese, care contestau tocmai legalitatea procedurii impuse de Monica Macovei, au fost respinse de judecatori. Evident ca nu Constitutia il impiedica pe Traian Basescu sa primeasca mai departe propuneri de la ministrul justitiei. Numai ca presedintele a gasit o solutie care sa-l scuteasca de noi propuneri de la Mona Pivniceru sau macar sa amane un deznodamant.

Va fi interesant de vazut daca partidele, dupa interventia presedintelui Traian Basescu, vor mai sustine ceea ce au sustinut ani in sir, anume ca numirile procurorilor sefi sa fie realizate de CSM. Dan Voiculescu, de exemplu, a depus prin 2006 un proiect de lege pe tema trecerii propunerii procurorilor sefi inapoi la CSM.

Au trecut doar cateva luni de cand Victor Ponta, de exemplu, ridica din nou aceasta problema, intrand in conflict cu Monica Macovei, care sustinea ca nu se poate din cauza MCV. Interesant de vazut si ce spune astazi fostul ministru al justitiei. Va sustine mai departe ca revenirea la regula veche este imposibila din cauza MCV? In tot cazul, presedintele Traian Basescu castiga timp pretios: pana va elabora CSM-ul un punct de vedere, pana cand se vor clarifica eventual la Curtea Constitutionala, Daniel Morar ramane in functie iar schimbarile de la varful parchetelor, asteptate cu sufletul la gura de cohorte intregi de politicieni penali - mai trebuie sa astepte. Pe scurt, presedintele s-ar putea sa traga de timp si cam atat.

Numai ca USL-ului ii va fi cam greu sa conteste acum o idee agitata de PSD, PNL, PC si UDMR din 2005 incoace: trecerea propunerii procurorilor sefi inapoi la CSM. Probabil ca Mona Pivniceru la asta se gandea cand, la sfarsitul sedintei CSM de vineri, ii raspundea presedintelui Traian Basescu la salut cu un proverb celebru: "sa te temi de greci, chiar si atunci cand iti aduc daruri". CSM-ul de astazi nu le mai foloseste la nimic daca se comporta mai departe in asa fel incat culege laudele UE si ale lui Traian Basescu. Dimpotriva, e cadoul otravit al presedintelui. Pentru cei care vor independenta justitiei, poate fi o solutie.


Citeste mai multe despre   
















17186 vizualizari

  • -15 (39 voturi)    
    Nu am inteles nimic din articol! (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:45)

    dumitrica [utilizator]

    Care este punctul de vedere?
    • +25 (41 voturi)    
      mestre, (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:32)

      Tymax [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Tapalaga face jurnalism aici: nu ne da mura in gura (si faptele si parerea lui) ci, ne expune faptele asa cum au fost ele (intr-un cadru temporal mai larg decat - eu, personal - mi-as mai aminti ceva care sa ma ajute sa inteleg) si ne lasa pe noi sa judecam fiecare dupa cat ne duce mintea daca e rau sau bine; deci, spor la judecat;
      • +2 (12 voturi)    
        oare? (Vineri, 4 ianuarie 2013, 20:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tymax

        'maxima buna credinta', 'cei mai buni procurori-sefi', 'Ministrul justitiei nu mai este motorul reformei'

        Desi sunt de acord cu Tapalaga, totusi nu pot sa nu remarc distanta colosala intre ce scrii tu si ce e in articol. De fapt, articolul e publicat la rubrica 'Opinii', deci e normal sa citim opinia autorului, nu doar faptele... Daca facea jurnalism, cerea opinii din 10 parti si ne povestea cum e prin alte tari, preferabil tari unde sistemul 'functioneaza', si ne lasa pe noi sa tragem concluziile. Dar nu o face.
      • -2 (8 voturi)    
        Care jurnalism? (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 15:56)

        GePopescu [utilizator] i-a raspuns lui Tymax

        Asta e jurnalism? Sa sustii senin aberatia ca in tara asta nu e decat o singura sursa de lumina, adica basescu, mi se pare cel putin prostesc. Cum poti sa spui ca o incalcare a constitutiei e legitima? Suntem prosti?
        Draga Tapalaga, ar trebui sa-ti ceri scuze pentru manipularile acestea sub-mediocre!
        • 0 (0 voturi)    
          cel putin prostesc (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 22:20)

          Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui GePopescu

          este ca in orice articol pe care il citesti sa vezi ca e laudat basescu si apoi sa-l ataci.
          Mai respira, mai gandeste, nu e chiar asa de greu, si trage concluzia ta, nu a altora.
          Respira adanc, numara pana la 10 si o sa vezi ca dracu nu e chiar asa de negru.
          Stii sa numeri pana la 10, da?
        • 0 (2 voturi)    
          pentru GePopescu (Duminică, 6 ianuarie 2013, 11:22)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui GePopescu

          Sa nu exageram ! Nu se spune ca Basescu e singura sursa de lumina in tara asta .
          E vorba de C.S.M. de Ministerul Justitiei si de rolul acestor institutii in numirea Procurorului General si a Procurorului -sef la DNA.
          Cum reusesti sa citesti ceva si sa intelegi cu totul altceva ?!
    • +16 (22 voturi)    
      Cred ca (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:40)

      _Rem [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Nu cred ca e o idee, e mai mult o ironie a faptului ca initial motorul reformei in Justitie era Ministerul Justitiei si pedala de frana era CSM, iar acum s-au inversat rolurile (in functie de unde sunt Sandeii Sistemului). Si pozitiile diverselor personaje de pe scena politica fata de rolurile acestora de-a lungul timpului :).

      Oricum eu nu cred ca Basescu are mari sperante ca "darul" sau va deveni un troian de succes. Parerea mea e ca trage de timp.
      • +2 (4 voturi)    
        tragerea de timp... (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 12:54)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui _Rem

        cred ca insasi tragerea asta de timp este o victorie. Nu mare, dar este... Incurand va veni MVC din partea UE ,iar atunci lucrurile se vor aseza intr-un fel european.Mi se pare ca noi nu prea intelegem bine despre cum devine chestia atunci cand "judecam"Europa.. Nu mai putem judeca in relatia NOI si EUROPA ,ci EUROPA SI NOI>
    • +23 (31 voturi)    
      punctul..... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:51)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      .....de vedere este ca, in acest sistem politic ticalos, cei care vor corectitudine trebuie sa recurga la diverse "artificii" pentru a reusi promovarea unor oameni competenti la nivelul decizional si aceasta din cauza escrocilor politici aciuati in sanul sistemului si protejati de catre acesta.
      Intr-un sistem politic sanatos, responsabil si care este in slujba cetateanului, competenta si moralitatea sunt la baza.
      Din nefericire pentru noi, sistemul politic parlamentar este nociv si dusmanos la adresa cetateanului pe a carui spinare se lafaie, deci competenta si mai ales moralitatea, deranjeaza.
      • 0 (12 voturi)    
        Ha ha ha (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 5:17)

        Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Daca tu crezi ca sub regimul marinarului justitia functiona bine, si nu trebuie schimbat nimic ori esti foarte norocos si nu ai intrat cu treburi personale intr-un tribunal, ori lucrezi acolo si esti orb (sau nu-ti pasa cat timp iti merge tie bine), ori esti pur si simplu naiv !!!
        • +2 (8 voturi)    
          nu am afirmat.... (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 8:45)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Zamolx11

          ....ca justitia a functionat bine ci doar faptul ca in sistemul politic parlamentar in care ne zbatem, a promova oameni competenti este o adevarata aventura si adevaratii orbi sunt cei ce nu vad ca "sub regimul marinarului" justitia a inceput pentru prima oara si timid sa isi faca treaba.
          Mai sunt enorm de multe de facut dar dupa cum bine se vede, sistemul politic ticalos se impotriveste cu strasnicie, prin toate mijloacele si mai ales prin dezbinarea cetatenilor, apeland la ajutorul "dezinteresat" al unor oameni "de bine".
          In concluzie, eu nu apar un "regim" sau altul ci militez pentru desfintarea sistemului politic parlamentar, dovedit ineficient si dusmanos la adresa cetateanului.
          • 0 (4 voturi)    
            Esti nebun? (Duminică, 6 ianuarie 2013, 12:39)

            Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            Vrei dictatura? Inchipuieti ce se intampla daca doar un om hotaraste soarta unui popor !!! Daca ajunge in varf un tembel? Eu ma gandesc la Basescu. Tu la Antonescu. Mie nu-mi surade ideea nici daca ar fi tata in varf. Tu nu esti naiv. Doar nu te duce capul...
        • 0 (2 voturi)    
          Iar daca tu crezi (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 22:23)

          Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui Zamolx11

          ca apsii mici pe care-i face justitia catre independenta de politic inseamna automat ca TOTI judecatorii, procurorii si ceilalti implicati in sistem sunt corecti si aplica intocmai legile, sa ma ierti , dar e clar , esti naiv!
          Si inca un lucru : in momentul in care cineva spune ca totul e in regula si nu mai trebuie schimbat nimic atunci e o mare problema!MARE!
      • +3 (5 voturi)    
        sistemul politic (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 13:05)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Sistemul politic parlamentar pur este un sistem al mafiilor reunite la masa negocierilor.Oriunde si oricand. Cu alte cuvinte, o"imoralitate" sau doua , trei se pun pe negociat ca sa nu se ajunga la paca...paca!!
        Nu au fost prosti inaintasii nostri cand au ales monarhia constitutionala sau republica prezidentiala. Multi o sa-mi dea exemplu Germania unde functioneaza parlamentarismul. Nu e cazul, Germania este stat federal si a fost dintotdeuna.
        • -1 (1 vot)    
          sistemul parlamentar...... (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 17:52)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui solar

          ....a avut meritele lui dar din pacate a fost conceput fara anticorpii necesari respingerii escrocilor politici, care au sesizat ocazia si l-au infestat, deturnand insasi scopul pentru care acesta a fost creeat.
          Astfel s-a ajuns in situatia de astazi, cand parlamentul este adapostul escrocilor si principala frana in dezvoltarea economica, morala si sociala iar aceasta nu se intampla doar la noi.
          Cel mai bun exemplu in demonstrarea anacronismului si ineficientei acestui sistem politic este Parlamentul European, cea mai noua, stufoasa, ineficienta, paguboasa si birocratica institutie si aceasta in ciuda experientei in ale democratiei a vestului.
          Un gigant inert si lipsit de orice vlaga, incapabil sa rezolve problemele cetatenilor europeni si care mai mult incurca decat sa ajute.
          Din pacate, clasa politica europeana care s-a nascut in acest sistem politic este maligna si ne trage in jos pe toti, fara sa aibe capacitatea de a se autoreforma. De aceea suntem deja, ca ritm de dezvoltare, in urma unor tari precum China sau Brazilia.
        • 0 (2 voturi)    
          As face o corectie : (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 22:27)

          Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui solar

          sistemul politic ( inclusiv parlamentar ) romanesc este un sistem al mafiei reunite.Punct.
          Si Brucan era un fraier optimist!
    • +5 (11 voturi)    
      mda (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      e greu sa gandesti...
    • +6 (10 voturi)    
      :) (Vineri, 4 ianuarie 2013, 23:06)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      articolul iti spune cum stau lucrurile. tu trebuie sa gandesti si sa tragi conlcuziile tale. aici nu e ca la antena 3 unde iti spune si ce trebuie sa stii.
      oricum ,n-ai fost atent. tenta este clara ... si are dreptate omul.
    • -1 (7 voturi)    
      ACESTA A FOST/ESTE SI SCOPUL! (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 13:23)

      Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      De o vreme incoace domnul Dan Tapalaga "se da priceput" la tot si la toate! Numai ca dupa ce a fost nevoit sa"inghita porcul" a devenit mult mai precaut si mai eliptic in exprimare! Se straduieste sa para un analist echidistant si impartial, pozitie care nu-i reuseste intotdeauna! Si-atunci analizele sale balanseaza intre "vechea dragoste" si necesitatile existentiale cotidiene: de exemplu sa-si castige painea cea de toate zilele! "Balansul" acesta il face uneori greu de citit si de inteles!
      • 0 (2 voturi)    
        comentatorii sunt toti niste pompieri de serviciu (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 22:08)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui Rose1

        Oare cine mai poate principial azi sa poarte fara rusine apelativul 'priceput'? Politologii, analistii cu pretentie, sunt toti prinsi in hora conjecturilor, a aproximarilor de pe o zi pe alta, intr-o lume in care am devenit toti comentatori. De fapt nimeni are autoritatea incontestabila, nu are cunostintele necesare, competenta sa argumenteze convingator pe timp de criza. Opinii si atat, jocul persuasiunii si nimic altceva.

        D-l Tapalaga face insa partizanat basist de multa vreme. Ceea ce il face interesant si citit, deci rentabil, este stapanirea unei retorici a echidistantei si impartialitatii care le da satisfactie celor deja convinsi inainte de a lectura ce scrie dansul. Dar este incapabil sa convinga pe cineva din tabara anti-basista. Pentru asa ceva ar trebui sa renunte la partizanat, ceea ce e imposibil...
    • 0 (2 voturi)    
      CE nu ai inteles? (Duminică, 6 ianuarie 2013, 13:15)

      OVali [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      CSM, mai ales in sedintele conduse de Luminatul Basescu a devenit din nou fata mare!
      Ma refer mai ales la sedintele in care s-au facut alegeri in conducerea CSM!
      In planul 2, Dan Tapalaga, sustine ca, Basescu si atunci cand este evident ca "reevalueaza" o face doar datorita inteligentei si viziunii, nu datorita marlaniei si obrazului gros !!
  • +13 (25 voturi)    
    Sa fim seriosi (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:47)

    _Rem [utilizator]

    "Numai ca USL-ului ii va fi cam greu sa conteste acum o idee agitata de PSD, PNL, PC si UDMR din 2005 incoace"

    Nu ii va fi deloc greu. Este ca si uitat ce a sustinut PSD, PNL etc in privinta asta. Toate latrinele vor vuia cum Basescu & Macovei s-au opus propunerilor venite de la CSM, nu se va spune nimic altceva.
    • +3 (7 voturi)    
      imi amintesc ca SRS.. (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 10:48)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui _Rem

      ... Sorin Rosca Stanescu exact asta propunea intr-o emisiune la RTV: acum ne numim oamenii nostri, apoi trecem dreptul desemnarii la CSM pt. viitor, adica dupa ce ne curatam dosarele. Curat pragmatism ...
  • +17 (25 voturi)    
    constatare (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:48)

    sile1 [utilizator]

    Consecventa si integritatea morala n-au fost niciodata punctele tari ale politicienilor romani si nici nu vor fi !

    Nici nu e de mirare ca Romania se misca dezordonat si mai mult in cercuri pe drumul ei catre viitor.
    De aceea tranzitia catre o societate performanta si prospera va necesita un timp indelungat.
  • -27 (47 voturi)    
    neah (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:51)

    Mazeta [utilizator]

    Noo... Traian Băsescu nu a folosit niciodată măsura dublă, ci triplă, cvadriplă ș.a.m.d, depinde cât de sete îi era. Iar în ceea ce privește instituțiile, eu am zis de mult: singurele instituții pe care le respectă președintele sunt Elena Băsescu, Elena Udrea și Mircea Băsescu.
    • +20 (34 voturi)    
      Si dupa ce ai zis tu aceasta minunatzie... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:43)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ... taaaare mandru(a) ai mai fost de tine!
    • -11 (27 voturi)    
      Ce eroare sa uiti pe.... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:12)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Aspaziaaaaaaa.....
      Pi Macoveeeeeiiiiiiiiiii....
      Adevarati stalpi ai sustinerii neprezentarii la vot in democratie...
      De altfel....sa castigi prin neprezentare.....sa iti vinzi flota ca marinar...sa iti promovezi odrasla europarlamentar(asta nu e noua,a mai fost un cal senator),etc,etc...si sa dai vina pe altcineva....asa da...
      • 0 (2 voturi)    
        daca nu te-ai fi uitat numai la antene (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 22:34)

        Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        ( si uitatul in exces la A3 tampeste ), ai fi aflat ca Basescu a renuntat la imunitate sa fie anchetat in dosarul flotei.Nu au gasit nimic, si nu cred ca nu s-au forta, asa ca omul poate fi considerat cinstit. Daca era adevarat de ce nu l-au bagat la puscarie?Oare pentru ca nu aveau de ce?
        Sau prezumtia ( intelegi cuvantul da? ) de nevinovatie e valabila numai pentru uslasi?
        Spre deosebire de amicii tai care tin cu dintii de scaun, desi au si decizii judecatoresti, sau se schimba ba sunt parlamentari si-si dau demisia sa se mute dosarul la alta instanta, ba sunt iar, dar nu depun juramantul, sa mai treaca timpul.....
      • 0 (2 voturi)    
        pentru cristian (Duminică, 6 ianuarie 2013, 11:36)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Nu a promovat-o Basescu pe Elena Basescu .
        Ea a fost ALEASA , nu a fost numita. Deci daca vrei sa te certi cu cineva , cearta-te cu mine ! Eu am promovat-o prin votul meu.
    • +9 (19 voturi)    
      ba (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:13)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Stai jos . Numa' tampenii spui .
    • 0 (6 voturi)    
      comenteaza (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 9:12)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      comenteaza articolul si lasa vrajejile pentru antena 3
    • +4 (6 voturi)    
      Da tu ce institutii respecti? (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 11:02)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Becali, Antonescu, Voiculescu, Ponta, Mihai, Cioaba, Iulian . . .
  • +20 (30 voturi)    
    cu toate acestea îl vor contesta (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:00)

    corvus coraX [utilizator]

    Aşa răzgândaci cum sunt şi lipsiţi de scrupule, decişi să meargă până în pânzele albe pentru a-şi proteja penalii, orice tentativă dea consolida independenţa justiţiei, dă frisoane. Trebuie privit doar barometrul numit Antena 3 pentru a şti ce urmează....

    Pe de altă parte, prin acest gest, preşedintele dă apă la moară celor cărora "le dispăruse obiectul muncii". Va fi greu, cred că şi în acest caz decizia finală va veni tot de afară...
  • -27 (47 voturi)    
    Inaltator (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:02)

    gabriel4west [utilizator]

    Extrem de educativ articolul dv. Fiind eu de la USL, nu pricepeam exact cum vine asta. Noroc cu explicatia dv atat de clara. Acum m-am lamurit. Doar ca eu il citesc pe dos. Adica la cine este buna credinta si la cine reaua credinta. Este de-a dreptul minunat cum poate fi citit in doua chei - sau daca vreti, este grotesc. Doamna Macovei- lebada alba. Doamna Pivnicieru - lebada neagra. Iar elementul de echilibtu nimeni altul decat dl Basescu. Zau asa, e inaltator.
    • +17 (37 voturi)    
      Ca sa fiu in tonul tau: (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:39)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui gabriel4west

      Trebuia sa te opresti dupa ce ai scris:

      "Fiind eu de la USL, nu pricepeam"

      Ai scris tot ce trebuia sa scrii despre tine, si este perfect adevarat. Fiind de la USL, nu pricepi.
    • +2 (6 voturi)    
      Zau asa... (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 13:19)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui gabriel4west

      Infinita ta Imoralitate funciara de parvenit(oportunist) fara limite si fara scrupule te face sa nu vezi decat... asa cum vezi!! Asa ca te poti inalta, intr-adevar , si la ceruri.Oamenii cu modul tau de a gandi sunt cei mai mari asupritori ai saracimii, pentru ca le inseala sperantele si fac posibil acceptarea minciunilor.
  • -21 (35 voturi)    
    Băsescu minte... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:03)

    AlinL [utilizator]

    mult(ă).
    • +11 (27 voturi)    
      AlinL minte... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:41)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

      putin(ă).
      • -3 (11 voturi)    
        Ai vrut tu să spui ceva (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:13)

        AlinL [utilizator] i-a raspuns lui Zede

        dar te-ai încurcat în diacritice. Nț! Păcat...Era să-ți dau plus.
        • +1 (7 voturi)    
          ti-a spus ....bine, (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 14:51)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

          stai linistit.........vezi si tu minusurile pe care le incasezi.
        • +2 (4 voturi)    
          =)))) (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 18:43)

          Zede [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

          Nu. E o chestie de sistem de operare, tastatura, codificari (encodings) etc.

          Nu te baga, e prea complicat.
    • +4 (4 voturi)    
      campionul (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 9:13)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

      campionii minciunilor este ponta si antena 3, nu ?
  • -9 (27 voturi)    
    Cam anapoda..... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:06)

    Cataleya [utilizator]

    Tapalaga scrie:

    "Procedura, modificata in 2005 de Monica Macovei, a fost contestata din prima zi de PSD, PNL, PC, UDMR si de catre toti cercetatii penal. Dar exact ceea ce contestau aceste partide in urma cu cativa ani, si era considerat rau pentru sistem, a devenit bun si pare imbratisat astazi de Traian Basescu."

    Poate ne explica dl Tapalaga si sensul frazei de mai sus?

    Adica Basescu a imbratisat acum ceea ce a sustinut inca din 2005?

    Sau v-ati cam incurcat, dle Tapalaga?

    Despre ce vorbiti?
    pt ca una e sa imbratisezi o contestatie si cu totul alta e sa imbratisezi ceea ce este contestat!

    Prea complicat pt dvs sau v-a luat valul?
    • +8 (24 voturi)    
      rectificat (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:49)

      Dan Tapalaga [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      aveti dreptate, era cam ambiguu, se intelegea exact pe dos fata de ce voiam sa zic. am inlocuit un cuvant, sper ca am clarificat-o.

      m-as bucura insa ca observatiile - altfel pertinente - sa le faceti ceva mai relaxata. nu e un capat de lume sa-ti scape o imprecizie, face parte din farmecul meseriei :)

      multumesc mult, dt
      • +3 (9 voturi)    
        relaxare (Vineri, 4 ianuarie 2013, 19:54)

        SebastianDecianu [anonim] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        Mai greu cu relaxarea in ultima vreme :(
      • -1 (9 voturi)    
        Relaxare? (Vineri, 4 ianuarie 2013, 21:29)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Dan Tapalaga

        Pai, de-atata relaxare, dle Tapalaga, avem acum un Parlament dublu fata de ce si-ai dorit poporul , avem un premier plagiator, un sef la Senat campion la chiul si puturosenie si pe Becali in comisia juridica a parlamentului.
        Iar dvs nu aveti altceva de spus decat "relaxare"?
        Pacat.....
        • +2 (4 voturi)    
          Relaxare (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 16:38)

          AlinL [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          Omul a admis că a greșit. A fost un typo, atîta tot. Nu mai fi și tu atît de înciudată. Sînt convins că are suficientă presiune asupra lui.
          Dacă ne certăm între noi nu se rezolvă nimic mai repede.
        • +1 (1 vot)    
          asta e (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 22:44)

          Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          daca au votat mai ales ''relaxatii '' asta avem.
          Cine stie ce-o mai fi , dar cu " cinstitii " astia care de ex. la televizor injura UDMR-ul si pe ascuns semneaza protocoale, apoi ba ii iau la guvernare , ba nu ( si aici Felix a facut un lucru bun ca s-a opus ), iar daca nu merge ii ia Ponta consilieri si le da posturi de secretari de stat, o sa fie cam naspa.Tot de la UE trebuie sa vina o urecheala, pe aia poti sa-i mai marai, dar nu-i poti scuipa deoarece bate vantul din fata .
    • 0 (10 voturi)    
      cred (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:15)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      ca e prea complicat pentru matale.
      Ideea de baza a articolului e necesitatea justitiei de a se adapta vremurilor si oamenilor.
      Se cheama a fi cu un pas inaintea mafiotilor care vin din urma si incearca sa se adapteze sistemului .
  • +8 (20 voturi)    
    exceleny articol !!!! BRAVO !!! (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:24)

    mirceacr [utilizator]

    excelent !
  • +16 (26 voturi)    
    Excelent (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:49)

    Danavincze [utilizator]

    Excelent articolul. Citindu-va analiza ar părea ca mai exista speranța. Nu știu dacă e așa dar încă mai sper. Le-as recomanda tuturor celor care arunca cu noroi (așa cum i-a învățat antena) in Daniel Morar sa va citească cartea. Sa vadă si punctul lui de vedere înainte de a-l denigra pentru ca așa i-au învățat unii si alții.
    • +2 (8 voturi)    
      D-l Tapalaga ! (Vineri, 4 ianuarie 2013, 20:21)

      ioil [utilizator] i-a raspuns lui Danavincze

      Il vad ca pe un vciitor prim ministr 1
      • +2 (6 voturi)    
        :)) (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 5:31)

        Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui ioil

        Ia fa matale un control oftalmologic, ca nu vezi bine. L-ati ingropat pe mru cu dreapta voastra, acum vreti sa-l lasati fara paine si pe Tapalaga??? :))
        SI cine sa-l propuna premier? psd? pnl? udmr?
  • +3 (21 voturi)    
    Pe acest site s-a legiferat delictul de opinie (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:58)

    vladb382 [utilizator]

    Nici chiar, dar nu suntem departe. Ce ma ingrijoreaza este faptul ca unii utilizatori nu se sfiesc sa depuncteze pe baza curentului politic caruia ii apartine comentariul. Daca nu putem tolera o opinie contrara intr-un astfel de context inofensive, atunci, cand reprezentantii lor vor ajunge la putere, va mai fi posibil sa te exprimi fara teama de repercursiuni in oricare context? Mi-e teama ca ce vedem pana acum, in privinta tolerantei, este descurajant.
    • +4 (8 voturi)    
      Aveți dreptate. (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:27)

      AlinL [utilizator] i-a raspuns lui vladb382

      Mi-a însă mi-a plăcut sistemul acesta al hotnews-ului. Nu e plăcut să nu rămînă ceea ce dorești să transmiți din cauza unor "clicaci" dar e sănătos pentru că reproduce bine neajunsurile democrației.

      Nu vă faceți griji. Cine trebuie să citească citește oricum.

      "Clicaci" - ce barbarism interesant!
    • -1 (3 voturi)    
      Exact. (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 9:25)

      cornel19 [utilizator] i-a raspuns lui vladb382

      Constructia articulata, fundamentata pe argumente de calitate morala si profesionala, practic este inexizistenta, in ,,romanica,,.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru vladb382 (Duminică, 6 ianuarie 2013, 11:54)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui vladb382

      Nu e chiar asa ! Exista si abtinerea de la vot. Multi nu iau nici plusuri nici minusuri, pentruca nu spun nimic interesant , adevarat sau adecvat. Altii iau multe plusuri pentruca ridica sau lamuresc o problema de interes general Altii iau multe minusuri pentruca vor sa fie porta -vocea falsificatorilor de adevar , a manipulatorilor .
      Deci, daca urmaresti cu atentie punctajele vei vedea ca pe acest site se face o selectie intre valoare si non valoare.
      NIci vorba de pedepsirea delictului de opinie !
  • -12 (28 voturi)    
    TB MANIAC IN ZIZANII (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:04)

    dincannes [utilizator]

    Aveti dreptate domnule Tapalaga II. Prezentati bine subiectul, dar noi avem nevoie si de un specialist, sà ne spunà care este solutia bunà pentru romani si Romania. Cum fac cei din jurul nostru cu aceste numiri? Jurnalistul prezintà, specialistul dà solutii.
    TB este un om fàrà principii, fàrà moralà.
    Cind a fost el interesat de binele Ro? Cind spunea cà nu avem nevoie de autorute, sau cind le "deschidea" ochii medicilor, pentru norocul lor, in a putea pleca « liberi » din tarà.
    • +3 (13 voturi)    
      suladincoastadeazur (Vineri, 4 ianuarie 2013, 19:23)

      the [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      ceva despre flota???
      nu ?
      c'est quoi autorute ?

      si mai cautati matale ceva mai original, medicii si autorutele le-au tratat o duzina de antibasisti, mult mai spiritual ...
      • -4 (6 voturi)    
        Si?? (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 5:35)

        Zamolx11 [utilizator] i-a raspuns lui the

        Si ce daca ii pomenste greselile marelui marinar din nou? Il acuzi de plagiat? Daca gafeaza mereu nu poti pomeni decat odata fiecare greseala?
      • 0 (0 voturi)    
        VULGARITATE (Duminică, 6 ianuarie 2013, 10:11)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui the

        Rusine redactiei cà acceptà asa ceva!
    • +7 (9 voturi)    
      solutii.. (Vineri, 4 ianuarie 2013, 19:58)

      SebastianDecianu [anonim] i-a raspuns lui dincannes

      Problema nu e de lipsa de specialisti si de solutii, ci decizia.

      Jurnalism e (atat cat se poate, nu suntem chiar asa tari nici la asta), specialisti se mai sesiseaza, ba vin si cu solutii. Din pacate, cand trebuie sa dai solutia, depinzi de o decizie a celui mai sus decat tine.

      La noi cu cat urci in ierarhie, cu atat dai de creier mai putin. Si te blochezi.

      E valabil si pentru CSM, parerea mea.
  • +3 (9 voturi)    
    dubla masura (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:54)

    un_om_de_cal [utilizator]

    "Suna a dubla masura, dar nu e. Se cheama pragmatism, daca dorim ca justitia sa-si mentina bruma de independenta greu castigata. "

    Cele doua nu se exclud. Este clar dubla masura, indiferent de justificare.

    In acelasi mod si simpatizantii USL pot spune ca actiunea suspendarea este un exemplu de pragmatism deasupra strictetii legii.
  • +5 (9 voturi)    
    Sa-l intrebam pe Dan "Felix" Voiculescu... (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 0:59)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Sa-l intrebam pe Dan "Felix" Voiculescu...pe cine ii convine sa-l numeasca la DNA si la Parchet.Poate se duce sa depuna juramantul de parlamentar ca e nevinovat ...saracul.Sa-l mai intrebam pe Adrian "Petrom" Nastase, cine il scoate de la parnaie ,ca e greu, chiar daca are tv ,celular,si laptop.In sfarsit sa-l mai intrebam pe Ponta de ce a trecut Agentia pentru resurse minerale in subordinea sa ,in prima sedinta de guvern? Probabil ,sa ia caimacul de la Rosia Montana ,de la Chevron pt. gazele de sist ,cu ajutorul gen.r. W. Clark ?! D-aia trebuie Ponta sa puna prieteni, la Parchetul General si la DNA !
  • +7 (11 voturi)    
    justificatoarea demonstratie. (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 14:47)

    Loda [utilizator]

    Domnule Tapalaga ,demne de admirat eforturile pe care le faceti pentru a justifica un proverb arhicunoscut :<<interesul poarta fesul"! Deci nu e ,,dubla masura" ci ,,pragmatism"? Eu zic ca ,in acest caz pragmatism=dubla masura.. Daca azi zici ,,alb" si maine ,,negru" e ok, e suficient sa te proclami ,,pragmatic" ,in rest au diable cu rusinea si bunul simt, mai ales in politica ,nu-i asa ? Sa traim bine si pragmatic !
    P.S. M-as bucura sa-mi si apara comentariul,nu de alta dar ,probabil din prea mult pragmatism,altele mi s-au pierdut in ceata.
  • +1 (1 vot)    
    parere (Duminică, 6 ianuarie 2013, 1:25)

    MONAG [utilizator]

    Nene, daca mai strambam mult din nas, o sa vedem noi intelectualii cantand osanale curand....
  • +2 (2 voturi)    
    dubla masura (Duminică, 6 ianuarie 2013, 12:20)

    Arlecchino [utilizator]

    Oricat as considera eu ca aveti dreptate tot dubla masura se numeste. Si, daca permitem sa se incalce legea cum ne dorim atunci cand este in favoarea noastra, ce argumente ne vor mai apara atunci cand legea va fi incalcata in defavoarea noastra? Si asta se va intampla cu siguranta sub tripleta Ponta - Crin - Felix. In consecinta, nu pot fi de acord cu dumneavoastra. Regulile jocului nu pot fi incalcate. De asta nu am fost la referendum, pentru ca USL-ul schimba regulile cum avea chef si pe genunchi. Acum va vad pe dumneavoastra sustinand acelasi lucru. Mi se pare ca de partea democratiei nu mai e nimeni in tara asta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version