Un nou film vine sa atace afacerile companiei Monsanto, acuzata de realizatori ca foloseste tactici incorecte pentru a-si vinde produsele care ar afecta serios sanatatea oamenilor si a mediului inconjurator. Reprezentantii companiei Monsanto in Romania nu au formulat inca un punct de vedere oficial.

Urmariti trailerul documentarului "Lumea vazuta de Monsanto” realizat de frantuzoiaca Marie-Monique Robin.

Potrivit Greenpeace, filmul “Lumea vazuta de Monsanto” contureaza profilul unei companii deseori acuzata de activistii ecologisti ca utilizeaza metode care ar dauna mediului inconjurator.

Povestea incepe la Casa Alba, unde Monsanto si-ar fi facut intrarea prin lobby asupra politicienilor, sustine Greenpeace. Este dat exemplul lui Michael Taylor, fost avocat al Monsanto, care a fost comisar al Administratiei SUA pentru Alimentatie intre 1991 si 1994. In timpul regimului Taylor, autoritatea responsabila cu autorizarea alimentelor a luat decizii cruciale care au dus la autorizarea plantelor si alimentelor MG. Dupa ce si-a incheiat mandatul, Taylor s-a intors la Monsanto, devenind vice-presedinte al companiei pentru politici publice.

Monsanto a fost fondata in 1901 ca o companie producatoare de produse chimice.

Mai recent, reputatia companiei americane a fost afectata pentru promovarea hormonilor de crestere din OMG cunoscute sub numele de rBGH pe care compania le vinde in SUA sub numele de Posilac. Monsanto sustine ca “Posilac aduce beneficii consumatorilor.” Hormonii de crestere rGBH au fost interzisi in Europa si Canada dupa ce autoritatile au identificat riscurile pentru sanatate asociate consumului de lapte de vaca tratate cu hormoni rBGH.

Le monde selon Monsanto

Documentar de Marie-Monique Robin

(France, 2007, 1h48mn)