VIDEO Un film-documentar critica Monsanto pentru cultivarea plantelor modificate genetic

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Marţi, 11 martie 2008, 12:05 Actualitate | Mediu

Un nou film vine sa atace afacerile companiei Monsanto, acuzata de realizatori ca foloseste tactici incorecte pentru a-si vinde produsele care ar afecta serios sanatatea oamenilor si a mediului inconjurator. Reprezentantii companiei Monsanto in Romania nu au formulat inca un punct de vedere oficial.

Urmariti trailerul documentarului "Lumea vazuta de Monsanto” realizat de frantuzoiaca Marie-Monique Robin.

Potrivit Greenpeace, filmul “Lumea vazuta de Monsanto” contureaza profilul unei companii deseori acuzata de activistii ecologisti ca utilizeaza metode care ar dauna mediului inconjurator.

Povestea incepe la Casa Alba, unde Monsanto si-ar fi facut intrarea prin lobby asupra politicienilor, sustine Greenpeace. Este dat exemplul lui Michael Taylor, fost avocat al Monsanto, care a fost comisar al Administratiei SUA pentru Alimentatie intre 1991 si 1994. In timpul regimului Taylor, autoritatea responsabila cu autorizarea alimentelor a luat decizii cruciale care au dus la autorizarea plantelor si alimentelor MG. Dupa ce si-a incheiat mandatul, Taylor s-a intors la Monsanto, devenind vice-presedinte al companiei pentru politici publice.

Monsanto a fost fondata in 1901 ca o companie producatoare de produse chimice.

Mai recent, reputatia companiei americane a fost afectata pentru promovarea hormonilor de crestere din OMG cunoscute sub numele de rBGH pe care compania le vinde in SUA sub numele de Posilac. Monsanto sustine ca “Posilac aduce beneficii consumatorilor.” Hormonii de crestere rGBH au fost interzisi in Europa si Canada dupa ce autoritatile au identificat riscurile pentru sanatate asociate consumului de lapte de vaca tratate cu hormoni rBGH.

Le monde selon Monsanto

Documentar de Marie-Monique Robin
(France, 2007, 1h48mn)
Coproductie : ARTE France, Image et Compagnie, Productions Thalie, Office National du film du Canada, WDR

4482 vizualizari

Multe filme documentare critica GM (Marţi, 11 martie 2008, 13:31)

John D [anonim]

Monsanto e cel mai mai mare producator de OMG din lume, cu legaturi stranse la agentia de reglementare americana si cu ajutorul lobby-ului american incearca intrarea oficiala si pe piata romaneasca. Un film realizat de Deutsche Welle prezinta cat de mare e mafia OMG la nivel mondial, minciunile Monsanto si acoperirea efectelor negative prin legaturi politice la niv inalt:
  • -1 (1 vot)
    Discutia este deschisa (Marţi, 11 martie 2008, 22:06)

Romanul [anonim]

Modificarea genetica are avantaje si dezavantaje. Ca de fapt multe alte indeletniciri omenesti. Avantaje: plante care rezista in soluri mai sarate, plante rezistente la daunatori (fara insecticide) plante care sunt rezistente la ierbicide si insecticide, plante care pot mari productia de plastic-vegetal, plante rezistente la seceta, marirea productie pe metru patrat, plante care pot produce o substanta folositoare care inainte nu o avea. (rosii cu vacin pt. hepatita b) Dezavantaje: am spus ca unele plante modificate pot fi mai rezistente la ierbicide si insecticide, ei bine, agricultorul ceva mai capcaun, mareste doza , ca oricum cultura nu-i afectata, dar poate sa-i mareasca toxicitatea , deci si alimentele care rezulta sau afectand mediul. Unele plante modificate au o toxina impotriva daunatorilor (dar poate afecta si insecte care nu sunt o plaga), probabilitate sa dezvoltam alergie,(la noua toxina). Prin polen plantele modificate pot contamina pe cele salbatice (trifoiul modificat poate afecta pasunea alaturata). Lipsa de transparenta, putem manca malai modificat, dar sa nu stii. Daca modificarea genetica este riguroasa si controlata reprezinta un castig pt. umanitate.
      ha??? (Luni, 21 aprilie 2008, 10:03)

festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Romanul

Ce spui tu acolo? Suntem o tara care isi poate asigura alimentele cu o agricultura sanatoasa. Avem inca plante care nu au fost modificate genetic. Sa le apreciem si sa refuzam sa mancam acele ca caturi promovate de acea natie urata numita america. Deci nu mai vorbi de avantaje ca unor handicapati psihic.
    Planul Inrobirii Globale (Joi, 13 martie 2008, 7:43)

Societatea Viitorului [anonim]

Un alt documentar - Planul Inrobirii Globale :

End Game (Planul Inrobirii Globale) este un documentar de aproape 2 ore realizat de jurnalistul Alex Jones. End Game pune sub lupa actiunile si planurile elitei globale. In prima parte documentarul prezinta modalitatile prin care s-au ridicat cartelurile bancare internationale. In a doua parte filmul focuseaza asupra intalnirilor Bilderberg din Ottawa si Istambul. Alex si echipa sa au fost interogati timp de 12 ore de politia canadiana inainte de a le da voie sa iasa din aeroport - halal democratie...

Totodata Clubul de la Roma si Bilderberg prin vocea lui Henry Kissinger in jurul anilor 60~70 au declarat ca vor sa reduca populatia globului cu pana la 90%. Au mers atat de departe incat au construit si un monument in America - Georgia Guide Stones - in care au gravat planul in piatra si l-au tradus in 7 limbi.

Totodata inainte de a fii cunoscuti marelui public, Bill Clinton si Tony Blair la mai putin 1 an dupa ce au participat la o astfel de intalnire, primul a devenit presedinte, iar al doilea prim ministru.

Cuvantele cheie de legatura intre aceste doua documentare sunt : corporatiile, guvernele, manipularea si controlul populatiei de catre o elita globala.
      Subscriu (Joi, 31 iulie 2008, 0:20)

Andre [anonim] i-a raspuns lui Societatea Viitorului

Absolut de acord. Am vazut End Game si multe alte filmulete realizate de Alex Jones (inclusiv cel despre Bohemian Grove - le gasiti fara probleme pe torenti) si mi se pare strigator la cer. In ce lume traim, oameni buni?! Cat de naivi suntem si pana unde se va ajunge?! OMG-urile nu au ce cauta in Romania. USA poate scapa cu genocid pe pamantul lor, aici nu au ce sa caute. Unul din putinele avantaje ale aderarii la UE: politicienii nostri nu trebuie sa-si mai rupa spatele pupand funduri americane.