Biologii au identificat o specie necunoscuta de delfin in apele de la nord de Australia, in timp ce ii studiau verii din emisfera sudica, informeaza AFP. Este vorba de un delfin cu cocoasa, parte dintr-o familie mai mare de delfini. Descoperirea este una importanta, identificarea unei noi specii de mamifer fiind rara, si ea poate contribui la imbunatatirea programelor de conservare, sustin oamenii de stiinta.

O echipa stiintifica condusa de Wildlife Conservation Society, cu sediul la New York (SUA), a identificat o noua specie, din tipul Sousa, dupa ce au comparat genele si morfologia cu cele ale speciilor cunoscute.

Cercetatorii au facut autopsia a aproape 200 de delfini morti, comparandu-le tesuturile cu cele ale unor specii de delfini cu cocoasa din oceanele Atlantic, Indian si Indo-Pacific, de la care prelevasera probe biologice.

Totodata, au fost analizate lungimea botului si dentitia animalului, pe baza a datelor disponibile pentru 180 de cranii apartinand unor exemplare din muzee sau esuate pe plaje.

Cercetarile au permis identificarea unei noi specii de delfin cu cocoasa, des intalnit in apele din nordul Australiei.

"Analizele noastre genetice si morfologice dovedesc ca exista cel putin patru specii in acesta familie de delfini", a aratat cercetatorul Martin Mendez intr-un articol aparut in cea mai recenta editie a jurnalului stiintific Molecular Ecology.

Cercetatorul a adaugat ca una dintre acestea este "noua si nu a mai fost identificata pana acum".

Biologii suspectau de mai multa vreme existenta unor specii distincte in apele australiene fara sa fi fost in masura sa isi dovedeasca ipoteza, asta pana acum, a precizat cercetatorul Guido Parra de la Flinders University din Australia.

"Pana acum, datele stiintifice disponibile au fost limitate- fie era vorba despre date pur genetice, fie erau bazate pe studii taxonomice traditionale. Am reusit sa le combinam pe cele doua", a explicat Parra pentru AFP.

Wildlife Conservation Society sustine ca descoperirea este una importanta, identificarea unei noi specii de mamifer fiind rara, si ea poate contribui la imbunatatirea programelor de conservare.

"Acesta descoperire ne auta sa intelegem mai bine istoria evolutiei acestui grup animal si sa adaptam mai bine politicile de conservare a fiecarei specii", a declarat Mendez.

Delfinii cu cocoasa se numesc astfel fiindca au o cocoasa vizibila, de forma alungita, chiar deasupra inotatoarei dorsale.

Delfinul cu cocoasa, una dintre cele 80 de specii de cetacee, ocupa un teritoriu care se intinde de la marginea Pacificului din Australia catre Africa de Vest. Exemplarul adult masoara peste doi metri lungime si traieste in apropierea coastei sau in estuare.

Munca cercetatorilor va face obiectul unei cereri formale pentru desemnarea unei noi specii inaintate Comisiei Internationale de Nomenclatura Zoologica .

In afara de delfinul "australian" care ramane sa fie numit, din aceeasi familie mai fac parte delfinul cu cocoasa din Oceanul Indian (Sousa plumbea), delfinul cu cocoasa din Indo-Pacific sau delfinul alb din China (Sousa chinensis) si delfinul cu cocoasa din Atlantic sau delfinul din Camerun (Sousa teuszii). Ultimele doua specii dintre cele amintite sunt in declin si considerate pe cale de disparitie din cauza pierderii habitatului si din cauza pescuitului excesiv.