WWF Romania: Construirea autostrazii Lugoj-Deva poate duce la disparitia populatiei de urs din Muntii Apuseni

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 27 mai 2013, 14:56 Actualitate | Mediu


Autostrada Lugoj-Deva si coridoarele pentru animale
Foto: WWF
Organizatia World Wide Fund (WWF) Romania anunta intr-un comunicat ca sustine dezvoltarea infrastructurii rutiere in Romania, insa numai in cazul realizarii unor studii de mediu profesioniste, in acest context construirea autostrazii Lugoj-Deva fara a avea baza protectiei mediului poate duce la disparitia populatiilor de urs, caprior, ras sau jder din zona. "Vrem ca autoritatile sa se arate mai responsabile atunci cand planifica autostrazi si sa inteleaga importanta pastrarii coridorului ecologic dintre Apuseni si Carpatii Meridionali", sustine organizatia.

"WWF-Romania sustine dezvoltarea infrastructurii in Romania, insa numai cu conditia ca studii de mediu temeinice si profesionist realizate sa stea la baza lucrarilor. Construirea autostrazii Lugoj-Deva in lipsa acestui tip de studii poate duce la disparitia lenta a populatiei de urs si afectarea grava a populatiilor de caprior, ras sau jder in Muntii Apuseni. Vrem ca autoritatile sa se arate mai responsabile atunci cand planifica autostrazi si sa inteleaga importanta pastrarii coridorului ecologic dintre Apuseni si Carpatii Meridionali (...)", se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei, citat de catre Agerpres.

Comunicatul WWF Romania il puteti citi integral aici.

WWF-Romania si Asociatia Zarand au organizat, recent, la Lugoj o intalnire de lucru internationala pentru ca toti factorii de decizie implicati in constructia autostrazii Lugoj-Deva sa cunoasca in amanunt si pe baza unor studii de caz, amenintarile grave la adresa biodiversitatii in zona.

Din partea factorilor decidenti au participat reprezentanti ai Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC), Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), sustine sursa citata.

Conform WWF-Romania, la ora actuala, tara noastra are una dintre cele mai mici densitati de drumuri asfaltate din Europa, iar dezvoltarea de noi autostrazi si sosele e considerata o prioritate, atat de catre autoritati cat si de publicul larg.

Despre zonele "sensibile" pe care le va intersecta autostrada Lugoj-Deva si despre ce impact negativ asupra faunei sustine WWF ca ar urma sa aiba noul drum puteti citi mai multe in urmatorul document publicat pe site-ul organizatiei.

Pasaj verde pe autostrada pentru trecerea animalelor
Foto: Comisia Europeana
Cu toate acestea, "fragmentarea cauzata de infrastructura de transport este cunoscuta ca amenintare majora pentru biodiversitate si rezolvarea problemei a devenit o preocupare majora a Uniunii Europene".

"Una dintre cele mai sensibile probleme de fragmentare a Carpatilor este izolarea Carpatilor Occidentali (Muntii Apuseni). Ultimul coridor ecologic, care are aproximativ 10 km latime, deja fragmentat de dezvoltarile din ultima perioada si de infrastructura, va fi intersectat de autostrada Lujog-Deva, parte a coridorului IV pan european de transport", precizeaza organizatia de mediu.


Constructorii pentru cei 72 de km de autostrada dintre Lugoj si Deva, anuntati la noua luni de la inchiderea licitatiei

Autostrada Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)
Foto: Hotnews

La exact noua luni de la inchiderea licitatiilor, Departamentul pentru Infrastructura (DPIIS) condus de Dan Sova a anuntat, joi 23 mai, firmele castigatoare ce vor construi in total 72 de kilometri de autostrada pe loturile 2,3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva. Desi au trebuit 9 luni ca Guvernul sa atribuie contractele de autostrada finantate 85% nerambursabil de catre Uniunea Europeana, Departamentul condus de Dan Sova nu a precizat, in comunicatul de atribuire al contractelor trimis joi, care sunt si sumele pentru lucrari pe care le-au propus si cu care au castigat firmele mai sus prezentate.

Astfel, pentru lotul 2 din Lugoj - Deva cu o lungime de 28,6 kilometri a fost desemnat urmatorul castigator:

  • Asocierea JV SALINI SPA - SECOL SpA
Pentru lotul 3 Lugoj - Deva cu o lungime de 21,14 km a fost desemnat urmatorul castigator:

  • Asocierea TELOXIM CON SRL - COMSA SA - ALDESA CONSTRUCCIONES SA - ARCADIS EUROMETUDES SA
Pentru lotul 4 Lugoj-Deva cu o lungime de 22,14 km a fost desenat urmatorul castigator:
  • Asocierea Tehnostrade SRL - Spedition UMB SRL.
Noua luni de intarziere pentru desemnearea castigatorilor

Anuntul de astazi, desemnarea castigatorilor vine la exact noua luni de la momentul in care licitatia a fost inchisa si ofertele finale au fost depuse (23 august 2012). De atunci si pana acum s-a schimbat guvernul, iar autostrazile care la acel moment erau in subordinea Ministerului Transporturilor condus de liberalul Ovidiu Silaghi, au trecut in guvernul Ponta 2 in subordinea lui Dan Sova, ministru delegat pentru proiectele de infrastructura.

Oficialii, in frunte cu premierul Ponta sau ministrul Dan Sova, dar si sefii CNADNR au motivat mereu intarzierea prin complexitatea ofertelor, dar au si dat vina pe alte structuri ale statului sau pe diverse contestatii. Un alt motiv, insa, pentru intarzierea acumulata il reprezinta si finantarile extrem de mici alocate proiectelor de infrastructura.

HARTA INTERACTIVA Firmele care vor construi 72 de km de autostrada pe trei tronsoane din Autostrada Lugoj-Deva, anuntate la noua luni de la inchiderea licitatiilor. Vezi traseul viitoarelor tronsoane de autostrada










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9813 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    nu-i nimic! (Luni, 27 mai 2013, 15:06)

    skyradio [utilizator]

    creste populatia de popandai si arici!
  • +10 (14 voturi)    
    referitor la poza (Luni, 27 mai 2013, 15:12)

    arthur_l [utilizator]

    ati postat o poya cu o trecatoare pentru animale salbatice cred ca din germania.

    voi unde va credeti?

    in romania nu e nevoie de trecatori pentru ca oricum gardul de protectie este furat in fiecare an.

    si acum vorbind serios.
    sunt neaparat necesare aceste trecatori, cam cate una la 25 de km sau 1 la 50 de km. iar costurile nu sunt extrem de mari.

    dar in romania nu le pasa de animalele salbatice.

    faceti o petitie online si o semney cu mare drag
  • +1 (3 voturi)    
    o privire pe harta (Luni, 27 mai 2013, 15:14)

    sorin3 [utilizator]

    Traseul autostrazii practic dubleaza actualul drum national Lugoj - Deva, calea ferata Lugoj-Deva si pe o mare portiune riul Mures.
    • +3 (5 voturi)    
      Pai si pe unde o vroiai? (Luni, 27 mai 2013, 16:02)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Nu crezi c-au ales traseul cu cost minim, adica valea unui rau? Vrei s-o faca doar din tunel/viaduct/tunel?

      Nu avea grija, exista destule situatii din astea si prin vest, diferenta e ca DN trece prin localitati, autostrada nu.
    • +2 (6 voturi)    
      circulatia animalelor (Luni, 27 mai 2013, 16:12)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      La cum se circula acum pe Arad-Deva, nici macar un om nu poate trece drumul, darmite un urs.
      Asa ca daca se face autostrada cu macar o trecere e o imbunatatire fata de situatia actuala.
  • +10 (10 voturi)    
    Ironic (Luni, 27 mai 2013, 15:36)

    JestersTear [utilizator]

    WWF nu stie ca in Romania nu s-au inventat gardurile pentru autostazi?
    Iar acolo unde s-au inventat, pot disparea ca prin minune cand ti-e lumea mai draga (asta o spune cineva care a "barbierit" noaptea cu 130km/ora un cal pe autostrada soarelui)
  • +3 (7 voturi)    
    se pot crea din loc in loc, .................... (Luni, 27 mai 2013, 15:43)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    treceri supraterane ale autostrazii, care sa permita si circulatia animaliera din zona.
  • 0 (10 voturi)    
    Scuzata-mi fie ignoranta.. (Luni, 27 mai 2013, 16:05)

    AlinBarna [utilizator]

    Nu am citit intreaga argumentatie a organizatiei, insa, cunoscand cat de cat zona, intreb si eu: portiunea pe care ei o considera "de legatura" intre Apuseni si Carpatii Sudici este taiata transversal de Valea Muresului. Oare acest obstacol cum este depasit de carnivorele in discutie? Chiar nu imi pot explica pe unde trec acestea, in transhumanta lor, cursul de apa foarte lat in acea portiune..
    • +9 (9 voturi)    
      Iarna,vara (Luni, 27 mai 2013, 16:25)

      Popestiidinvale [utilizator] i-a raspuns lui AlinBarna

      Iarna,se formeaza pod de gheata, respectiv ursii pot inota bine mersi si vara...
      • -3 (7 voturi)    
        las ca invata sa traverseze in fuga (Luni, 27 mai 2013, 19:50)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui Popestiidinvale

        si autostrazile... se numeste adaptare... e cam penibil sa pui sub semnul intrebarii o autostrada argumentand cu argumente de-a dreptul penibile... se gasesc solutii ... am avut 1 milion de motive sa nu facem autostrazi ... nu mai vrem unul in plus... hai sa facem autostrazi si dupa aia rezolvam si problemele...suntem ca in povestea celebra cu drobul de sare.... putem angaja o firma sa duca ursii la ursoaice in partea cealalta a autostrazii si retur....
  • -5 (9 voturi)    
    da (Luni, 27 mai 2013, 16:05)

    ciankanel [utilizator]

    Mai urmeaza ca cine stie ce ONG obscur sa mai gaseasca ceva hirburi vechi si mai intirziem lucrarile vreo 10 ani! Cui ii trebe autostrazi in tara asta?
  • +8 (12 voturi)    
    Stiu ca e de plans, (Luni, 27 mai 2013, 16:09)

    un dac [utilizator]

    dar am ras gandindu-ma ca cineva il crediteaza pe Sova cu bun simt, cu apucaturi durabile sau cu chestiuni de fineturi ecologice. Sa nu uitam ca este coleg cu vanatorul de ursi numarul 1 al tarii.
  • -1 (7 voturi)    
    Drobul de sare prezwent in mentalitatea romanilor (Luni, 27 mai 2013, 16:21)

    andreesanu [utilizator]

    De fiecare data cind se vrea ceva avem destui gica contra care mai au ceva de comentat .
    La nivel de proiect se rezolva toate cerintele impuse prin avizul de urbanism si avizele celor de la ape,electrica,gaze.CFR,drumuri nationale,cadastru etc,chiar si avizul sanitar si de mediu ,iar la mediu trebuia subliniata aceasta cerinta =pasaje de trecere a animalelor salbatice.
  • -9 (13 voturi)    
    WWF= WorldWideFascism (Luni, 27 mai 2013, 16:34)

    Savethehumans [utilizator]

    Cristian-Remus Papp, coordonator al departamentului Arii Protejate, WWF-România: ..." Ne interesează întotdeauna bunăstarea și siguranța oamenilor, dar niciodată în lipsa aceluiași tip de grijă pentru calitatea vieții speciilor alături de care trăim.” Poate voi traiti in padure, eu si altii preferam sa traim in mediul urban. Ma intereseaza EXCLUSUV oamenii, iar tipul de abordare pe care il aveti voi este pastisa perfecta a gindirii hitleristilor care au inventat "protectia animalelor" in prima lege coerenta de acest fel din lume prin 1933 iar cei care o incalcau erau pedepsiti cu inchisoarea si trimisi pt reeducare finala la Auschwitz si Birkenau. Acordarea oricarei protectii legale oricaror animale este un atentat direct si inadmisibil la drepturile omului si exact asta inseamna si declaratia de mai sus. Rusine sa va fie - WWF = World Wide Fascism.
    • +2 (4 voturi)    
      Stai linistit, ar trebui sa te bucuri! (Luni, 27 mai 2013, 17:54)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Savethehumans

      tu intri la prima categorie:

      "Acordarea oricarei protectii legale oricaror animale este un atentat direct si inadmisibil la drepturile omului si exact asta inseamna si declaratia de mai sus"
    • -4 (4 voturi)    
      da (Luni, 27 mai 2013, 18:47)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Savethehumans

      econazisti, asta sint, bunicii lor sint hitler si himler, taticul ioschka fisher, taximetristul anarhist.
      Altfel, sa nu mai facem autostrazi, ca nu mai au loc ursii, care oricum sint excesiv de multi.
      Faptul ca dumneata ai luat aitiea minususri nu dovedeste decit, inca o data, nazismul asa zisilor ecologisti, dar si al ''idiotilor utili'' si al ''tovarasilor de drum'' de care e plin forumul.
      Da' las' ca face china autostrazi, noi nu avem nevoie, ne intoarcem la cal si caruta, tot ii iubesc econazy pe tigani.
  • +3 (3 voturi)    
    Dont panic!! (Luni, 27 mai 2013, 17:37)

    andreutzu [utilizator]

    Pai in ritmul in care se fac autostrazi la noi sunt sanse mai mari ca ursii sa dispara ca specie pe cale naturala inainte sa fie gata autostrada asta. Stati linistiti.
  • +3 (3 voturi)    
    Autostrada supsendata a lui Oprescu (Luni, 27 mai 2013, 23:01)

    un dac [utilizator]

    a convins o gramada de prosti.
    o amarata de pasarela verde reprezinta o maaaaaare problema acum.
    Inteleg ca pentru multi oameni e o problema faptul ca la de 4x pretul mediu din Europa unii dintre noi ne dorim autostrazi MACAR ca in Europa.

    Multi Dorei prin tara. Lasa ba' ca merge s-asa!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by