Un barbat va da in judecata Franta si Belgia pentru legea care interzice purtarea valului islamic in locurile publice

de Cristina Brucker     HotNews.ro
Joi, 18 august 2011, 0:00 Actualitate | Internaţional


Burqa, interzisa si in Belgia
Foto: Reuters
Un om de afaceri va da in judecata Franta si Belgia, dupa ce a platit amenzile primelor doua femei din Belgia chemate in instanta pentru purtarea valului islamic in public, scrie The Guardian.

Francezul Rachid Nekkaz a infiintat un fond de aproximativ un milion de euro pentru a acoperi amenzile date femeilor care poarta niqab sau buqa in locurile publice, purtarea acestor vesminte fiind interzisa in Franta si Belgia. Cele doua femei au fost amendate pentru ca purtau niqab in Bruxelles.

"Franta si Belgia au decis sa nu dea posibilitatea si libertatea femeilor de a purta ceea ce vor. Este de neacceptat faptul ca guvernele europene voteaza legi care nu respecta drepturile individului", a declarat Nekkaz reporterilor din Bruxelles. De altfel, omul de afaceri are de gand sa cheme in instanta ambele tari. "Voi da in judecata Franta si Belgia in instantele lor nationale si apoi la Curtea Europeana a Drepturilor Omului, astfel incat acestea sa fie sanctionate pentru incalcarea libertatii individuale", a adaugat Nekkaz.

Belgia si Franta au adoptat recent o lege care interzice purtarea niqab-ului, valul care acopera fata, si a burqai, costumul intreg care este prevazut cu o plasa in dreptul ochilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2587 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    oamenii astia (Joi, 18 august 2011, 0:10)

    blec-bierd [utilizator]

    nu si dau seama ca traiesc in epoca de piatra ? omul de afaceri "francez" nu intelege ce inseamna drepturile omului si din pacate nici femeile respective nu inteleg
    • +6 (10 voturi)    
      Necaz (Joi, 18 august 2011, 8:50)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

      Ce nume are "omul de afaceri"... "francez"! Cum o fi sa te cheme Necaz....
    • -2 (8 voturi)    
      daca asta e moda lor (Joi, 18 august 2011, 11:59)

      ion [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      Daca pe tine te-ar obliga de maine sa porti fusta, cum ar fi?
      • +2 (4 voturi)    
        ce as face eu? (Joi, 18 august 2011, 15:09)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui ion

        daca nu mi-ar conveni, as pleca din tara in care mi-ar cere obligatoriu asta... dar nici nu as putea sa sfidez majoritatea, mergand altfel imbracat.

        Mai mult, cand mergi la o biserica, nu ai voie sa porti pantaloni scurti, si nu s-ar plange nimeni ca nu se respecta "libertatea indivicuala"... sau "libertatea de exprimare"...

        Chiar este asa de greu de observat?
  • +13 (19 voturi)    
    pai si normal (Joi, 18 august 2011, 0:12)

    kin3zu78 [utilizator]

    cum indentifici o persoana de sex feminim daca nu ii poti vedea fata ?? Poate participa este martora la ceva, sau ea insasi e vreo infractoare. Deja arabetii astia au tupeu mult, deceti-va frate in tara voastra si faceti ce vreti acolo
  • +21 (25 voturi)    
    interesant (Joi, 18 august 2011, 0:24)

    flo [anonim]

    ma intreb daca un crestin sau un ateu poate sa umble cum vrea imbracat la arabi...

    Si mai mult daca ii poate da in judecata pt ca nu i se respecta drepturile...

    Marsh la voi acasa daca nu va place in Europa. Vreti la noi? respectati regulile noastre, nu incercati sa ni le impuneti pe ale voastre!
  • +13 (17 voturi)    
    ...valul....si luatul de val.. (Joi, 18 august 2011, 0:25)

    burqa [anonim]

    Omu'asta de afaceri sa-si vada de toneta lui cu "donner"....si sa aiba grija ca daca promulga italienii legea cu interzicerea vanzarii de donner/kebap....
  • +5 (5 voturi)    
    Cred ca e pt a 2 oara cand vad imagini cu burqai (Joi, 18 august 2011, 0:34)

    un telespectator [anonim]

    De obicei la televizor și în filme arata doar valul care acoperă fata.
  • +20 (26 voturi)    
    afara cu islamul din Europa (Joi, 18 august 2011, 1:20)

    alex [anonim]

    Rachid Nekkaz denota o atitudine groteasca ce sfideaza bunatatea si toleranta europenilor in fata hoardelor de musulmani care invadeaza continuu teritoriul Europei...
    Am fost in Londra de curand, si am ramas mut cand am vazut puzderii de musulmance imbracate in negru complet, si barbati cu rochii albe de la umeri pana la calcaie... lq fiecare 100 metri, intalneai obligtoriu 3-4 musulmance, din care jumatate erau ninja.

    Inainte ca Franta si Belgia sa respecte "libertatile individuale", ar trebui ca si indivizii sa respecte regulile sociale impuse de statul pe teritoriul caruia acel individ traieste.

    Daca nu iti convine, Europa are granitele libere, poti sa pleci, francezule Rachid Nekkaz. Mergi acolo unde purtarea valului islamic este dorita.

    Afara cu islamul din Europa...
    Tupeul omului astuia atinge cote alarmante. Este ca si cum vine cineva acasa la tine, isi pune picioarele pe masa in sufragerie, face taraboi dupa bunul plac, iar cand impui niste reguli de buna purtare a invitatului, te da in judecata si iti bate obrazul ca esti necivilizat.

    Tupeu...
  • +9 (11 voturi)    
    dh,tfc;yjg (Joi, 18 august 2011, 1:41)

    vali [anonim]

    plin brusselul de arabi . ala nu-i francez . este arab dupa nume .
  • +9 (9 voturi)    
    Nume... (Joi, 18 august 2011, 8:18)

    Cornel [anonim]

    Rachid Nekkaz - este un nume neaos francez...
    Dati o cautare dupa imagini cu el si o sa vedeti ce fata are... de "francez"
    • +4 (4 voturi)    
      se vede (Joi, 18 august 2011, 12:18)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Cornel

      foarte clar din poza ca e nepotul lui vercingetorix, inrudit indeaproape cu asterix si obelix.
      Norucul lui ca nu mai treieste merlin, ca-l transforma intr-un porc imbracat in burca.
    • +1 (1 vot)    
      nume (Joi, 18 august 2011, 16:53)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      fix nume de francez este "Rachid"...dupa fata sigur pare arab, cine stie din ce colonie franceza se trage....
  • +9 (9 voturi)    
    Daca ... (Joi, 18 august 2011, 8:21)

    anonim [anonim]

    Daca initiativa de a da cele doua state în judecata ar fi apartinut unei femei amendate, as fi zis si eu ca este un gest în favoarea drepturilor omului.

    Pâna acum nu am vazut însa una îmbrobodita sa dea vre-un interviu despre libertatea ei.
  • -3 (15 voturi)    
    traditie (Joi, 18 august 2011, 8:58)

    abdul [anonim]

    Bei necredencios, crestini este minoritar !
    Ghiauri umbla cum vrea ! Noi cum vrea Allah !
    Ai inteles bei !
    • +7 (11 voturi)    
      ete (Joi, 18 august 2011, 9:22)

      piktor [anonim] i-a raspuns lui abdul

      bei abdul, cu ce treburi prin Romania? vi s-a terminat orzul in somalia si ati venit sa mancati aici mancarea ghiaurilor?
      asa va invata alah? sa nu munciti si sa stati cu mana intinsa?
      la voi acasa va purtati cum vrea alah, aici va purtati cum se cuvine
      • +2 (4 voturi)    
        nu prea (Joi, 18 august 2011, 9:41)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui piktor

        ai simtul umorului, nene piktore...
  • +5 (9 voturi)    
    Diversitate (Joi, 18 august 2011, 9:56)

    Daniels22026 [utilizator]

    Valul islamic este imoral in Europa. Parerea mea este ca legile impotriva tinutelor vestimentare trebuie totusi evitate. Mai devreme sau mai tirziu vor aparea complicatii tehnice la astfel de legi.

    Singura solutie eficienta pentru combaterea valului musulman consta in controalele politiei. Orice fata acoperita trebuie identificata, atentionata, controlata de fiecare patrula de politie. Generalizind ideea, orice comportament neadecvat, imoral, in spatiul public, trebuie sa atraga imediat atentia si controlul politiei. Imoralitatea, de orice fel, trebuie determinata sa piarda mult timp dind explicati, para-explicatii eventual si amenzi pentru incalcarea legii. Rolul fundamental al politiei este pe strada, nu in birouri.

    Si inca ceva, daca valul islamic este imoral in Europa, asta nu inseamna ca islamul sau orice alte religii sint imorale. Dimpotriva, fac parte din divesitate si avem nevoie de diversitate.
  • -12 (12 voturi)    
    pentru toti crestinii (Joi, 18 august 2011, 10:10)

    Osman Enghin [anonim]

    Oameni buni / ne ,

    Adica una imbracata in Burqa este salbatica si din epoca de piatra vreti sa ziceti , nu ?
    Este ca o capra si daca nu i se vede chipul nu stiti ca este femeie... Dar pentru ce trebuie sa stii tu daca este femeie sau barbat ?

    Iar daca ea vrea sa se imbrace asa ... ce ai tu cu asta ? cu ce te deranjeaza ? iti lezeaza retina ?

    Este mai eleganta o rochie prin care protuberantele femeii ies in mod abundent si spala privirea barbatilor ? Este mai ... moderna ? Si ce inseamna modernismul ? ca a fost dus la extrem acest cuvant si in mare parte a fost transformat in nebunie.
    • +7 (7 voturi)    
      ?! (Joi, 18 august 2011, 10:33)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Osman Enghin

      Osman draga tu gandesti?
      cum adica cu ce lezeaza? cu faptul ca femeia aia poate fi cine stie ce infractoare sau terorista. asta este problema.
    • +6 (6 voturi)    
      nu pot crede ceea ce scrii... (Joi, 18 august 2011, 11:22)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Osman Enghin

      Mai Osmane Enghine, pentru oameni, aspectul fetei este un element crucial pentru identificarea vizuala a unei persoane. Suntem oameni, iar noi oamenii asa ne identificam usor, dupa chip.
      Nu suntem animale sa ne identificam dupa miros sau dupa auz.
      Interdictia de a purta val islamic IN EUROPA se sprijina pe cel putin 2 considerente:
      - acoperind chipul, nu mai poti identifica persoana care il poarta;
      - din punct de vedere social, este un afront adus civilizatiei europene de catre islamisti; eu personal, ma simt in nesiguranta sa vad fiinte cu saci negri pe cap!

      Daca nu iti place aici, mergi in alta tara unde este permis valul islamic.
      In alte tari islamice, simpal purtare a cruciulitei la gat iti poate aduce moartea prin lapidare.

      De ce este nevoie de purtarea valului? Lamureste-ma si pe mine, ca nu pricep deloc. Cred ca acest val este potrivit in desert, pentru a-ti proteja fata de vant, nisip, arsita, etc. Dar nu in orase europene!

      La ce este bun acest val?
      Repet: nu iti place aici, poti pleca...
    • +3 (3 voturi)    
      Auzi, daca nu te legai de traditia noastra... (Joi, 18 august 2011, 16:15)

      Sting [utilizator] i-a raspuns lui Osman Enghin

      ...te iertam, dar asa nu ma mai pot abtine.

      Sunteti recunoscuti in toata lumea ca fiind firi extremiste si limitative, atat pentru voi cat si pentru cei din jurul vostru. Mai mult decat atat, acest ``port traditional`` a fost inventia unui barbat nu a vreunei femei. Logica aparitiei acestui port a fi pentru a proteja barbatul impotriva altor barbati mai buni ca el. Vorba aia, de ce sa mai facem eforturi pentru a pastra o femeie langa noi ? Ii impunem si gata!

      Daca asta e o gandire sanatoasa, ``nemodernista``, atunci nici nu meriti a fi bagat in seama data viitoare. Sau poate ai vrea sa ne omori cu pietre... ha?
  • -6 (8 voturi)    
    Si o sa castige (Joi, 18 august 2011, 11:03)

    hic sunt leones [utilizator]

    pentru ca Belgia si Franta chiar incalca dreptul omului de a se imbraca dupa cum doreste, cu respectarea decentei.
    Faptul ca aceste persoane nu pot fi identificate nu are legatura cu vestimentatia (daca era o problema se interziceau si castile de motociclisti, mastile medicinale etc) ci reprezinta un motiv de a-i sicana pe musulmani.
    Sigur, poate aveti dreptate sa nu fiti toleranti insa, acceptand o restrangere a drepturilor dobandite cu greu de inaintasii nostri, inseamna ca ne stergem in partea dorsala cu principiile pe care s-au intemeiat statele moderne europene si recenta Uniune.
    • +3 (3 voturi)    
      Cum spunea cineva mai sus... (Joi, 18 august 2011, 12:40)

      Sting [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      ...se pot lega de aspecte ce tin de securitatea oamenilor, si anume, in caz ca comite o ilegalitate sa poata fi identificat(a). Ca si un barbat poate purta acel costum si sa treaca drept femeie.
      • -3 (3 voturi)    
        Daca era vorba de identificare (Joi, 18 august 2011, 13:52)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Sting

        se interziceau si casca de motocicleta dar nu au facut-o deci nu e vorba de niciun fel de identificare.
        • +3 (3 voturi)    
          ce ciudata gandire... (Joi, 18 august 2011, 15:23)

          James Bond [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          motociclistul se identifica dupa numarul de inmatriculare al motocicletei.
          Casca este necesara pentru protectia vietii motociclistului; prin urmare, daca valul islamic ar fi fost necesar pentru protectia vietii amaratei care il poarta, ar fi fost obligatoriu impus de statele eurpene.

          Vrei sa conduci o masina, ti se impune portul centurii de siguranta. Nu vrei, nu mai conduci pe teritoriul statului care impune acesta cerinta.

          Eu sunt 100% convins ca intelegeti cu totii care este miezul problemei, dar va place sa comentati...
          • -2 (2 voturi)    
            Pe cale de consecinta (Joi, 18 august 2011, 15:58)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

            inseamna ca pe motocicleta se poate purta burqa, nu-i asa?
        • +4 (4 voturi)    
          Exemplele pe care le-ai dat... (Joi, 18 august 2011, 15:25)

          Sting [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          ...sunt reduse ca arie de manifestare. Nu am vazut pana acum pieton cu casca de motociclist pe cap, nici pe vreunul stand la terasa cu masca de chirurg pe fata si nici pe vreunul in hipermarket facand pe cercetatorul vreunui laborator de virusi.

          Sunt anumite reguli care asigura libertatea celor multi chiar daca incalca libertatea unei minoritati. Acele reguli trebuiesc respectate.
        • +2 (2 voturi)    
          hahahaha (Joi, 18 august 2011, 20:09)

          DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

          ce gandire de doi bani! tu umbli cu casca de motociclist sau masca de chirurg incontinuu, pe strada?
    • +4 (4 voturi)    
      Vezi legislatia europeana (Joi, 18 august 2011, 14:10)

      anonimo [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Nu mai intrati in polemici tampite cum ca Franta si Belgia nu ar respecta drepturile omului cu interzicerea burqai...au dreptate sa faca asta. ca si tigancile noastre care fura si ascund pe sub fuste din magazinele lor, asa se pot ascunde sub vesmintele astea ermetice tot felul de raufacatori si teroristi incarcati de centuri de explozibil sau alte arme. Asta a fost motivul principal pentru care au interzis acest port. Iar pentru cei care sar in sus ca ce avem noi cu astia care vor sa umble asa, sa se gandeasca ca daca nu le convine sunt liberi sa plece in tarile lor de bastina, mai ales ca acum au libertate dupa revolutiile de peste tot. Sa stea in debandada de la ei si sa nu mai intoxice toate tarile vestice cu tampeniile lor.
    • +3 (3 voturi)    
      Occident (Joi, 18 august 2011, 14:11)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Asa-i ca nu prea te-ai plimbat pe afara? In majoritatea tarilor, la intrarea intr-o institutie exista afise prin care se solicita motociclistilor sa-si scoata casca. Ce-ar fi ca, la intrarea in aceleasi institutii, sa se solicite si purtatoarelor de val sa si-l ridice? Sau motociclistii ar trebui sa dea in judecata institutiile pentru ca nu le permit sa intre imbracati cum vor ei acolo?

      Cat despre drepturile omului, ma intreb daca ma ia politia la intrebari in cazul in care umblu cu o masca de ski pe fata prin oras. Pentru ca, vorba ceea, am dreptul sa ma imbrac cum doresc, este?
      • -1 (1 vot)    
        Aici sunt de acord (Joi, 18 august 2011, 20:23)

        Leo MC [anonim] i-a raspuns lui Closed

        atat timp cat regula se adreseaza tuturor persoanelor indiferent ca au chipul acoperit cu burqa sau cu o felie de pizza.
    • +3 (3 voturi)    
      serios? (Joi, 18 august 2011, 15:17)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      de ce este necesar valul islamic? ce reprezinta? de ce nevasta dumitale ar trebui sa poarte valul islamic? va temeti ca alti barbati ar "ravni" la ea?

      Nu cred ca "inaintasii" vostri au castigat vreodata dreptul de a purta saci negri pe cap in public.
      Nu mai avea grija principiilor pe care s-au cladit statele europene.
      Ai grija principiilor statelor islamice.
      Aici este Europa, va convin regulile noastre, OK... traim impreuna, in diversitate, ne bucuram de viata...
      Vreti regulile voastre, mergeti in tara in care vi se permite.
  • +5 (5 voturi)    
    ? (Joi, 18 august 2011, 11:50)

    msk [anonim]

    .. ok, sa poarte valul,,, da' cand mergi in tarile arabe te supui acelorasi reguli ca si localnicii? normal ca da.
    Atunci care este problema? de ce Europa trebuie sa fie ingaduitoare cu arabii in timp ce in tarile arabe se aplica legea statului respectiv? Inchipuiti-va o turista care merge pe strada in Arabia Saudita in pantaloni scurti si maieu ... o bat astia cu nuielele :-(... asa ca, dragilor, vreti in Europa, purtati-va ca in Europa... cred ca ar trebui pus piciorul in prag... in casa mea nu vine nici un musafir sa-mi impuna cum sa-mi aranjez mobila !
  • -1 (3 voturi)    
    O VESTE (Joi, 18 august 2011, 13:47)

    CosmiN [anonim]

    Am o veste rea pt majoritatea celor care comenteaza: VA CASTIGA!!! Vetii vedea!! Dati minusuri la comentariu asta acum, dar cand veti vedea vestea ca a castigat, si ca pe deasupra CEDO va impune ceva "amenzi", sa va dati voua insiva minusuri. Cu respect, o zi buna!!
    • +3 (3 voturi)    
      sigur... (Joi, 18 august 2011, 15:28)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui CosmiN

      Asa este dle CosminN - alias Leo MC si - alias Osman Enghin, ca esti aceeasi persoana...
      Cum spunea cineva mai sus: nu vine nimeni in casa mea sa imi spuna cum sa imi aranjez mobila.

      Nu vine nimeni in casa mea sa isi puna picioarele pe masa, sa imi bata copiii, si sa faca taraboi cand ii impun minime reguli de comportament...
      • -2 (2 voturi)    
        Eu nu am un alt alias (Joi, 18 august 2011, 16:02)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

        sunt cetatean roman de etnie romana care traieste in Romania.
        Daca nu ma crezi, fii sigur ca Hotnews iti poate confirma faptul ca de pe IP-urile pe care le folosesc nu s-a logat niciodata vreunul dintre utilizatorii de care vorbesti.
  • +2 (2 voturi)    
    OMULE LA TRATAMENT CU TINE (Joi, 18 august 2011, 14:24)

    ANA [anonim]

    sa strangi atatia bani doar pentru a facilita NOI ACTE DE terorism si anume...ce au de ascuns cand se identifica cu un Pasaport, carte de identitate! si care este problema daca li se vad fetele? le este rusine cu fetele lor? Mai bine cu acei bani te-ai duce IN TARA TA de origini arabe si le-ai pune pe masa niste dulciuri si jucarii copiilor si lasa Europa in PACE! ai venit aici respecta regulile de aici...ce ar fi sa mergem si noi femeile in costum de baie pe plajele voastre...vai ce v-ati mai oftica si ati innebuni! Este corect sa ceri o anumita decenta in imbracaminte, dar daca nu va convine mergeti in pesteri si desert si nu prin magazine de LUX din EUROPA!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by