Raportul Varsoviei asupra catastrofei aviatice de la Smolensk: Rusii au comis erori, dar cauzele apartin partii poloneze

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 29 iulie 2011, 13:56 Actualitate | Internaţional


Comisia poloneza de ancheta a accidentului aviatic in urma caruia presedintele Lech Kaczynski si-a pierdut viata, in aprilie 2010, la Smolensk, a anuntat vineri ca partea rusa a comis "erori", dar principalele cauze apartin polonezilor, relateaza AFP.

In acest raport prezentat in fata presei, comisia a constatat ca iluminarea aeroportului rusesc era "slaba si incompleta" si ca "seful zonei de aterizare a dat instructiuni eronate echipajului avionului".

Raportul rusesc, prezentat in ianuarie, afirma ca partea poloneza este singura vinovata de aceasta catastrofa.

"Cauza directa a accidentului a fost coborarea la un nivel prea jos si la o viteza excesiva in conditii care impiedicau orice contact vizual cu solul", a concluzionat comisia poloneza.

Raportul, de peste 300 de pagini, a fost publicat vineri pe internet (http://mswia.datacenter-poland.pl/FinalReportTu-154M.pdf) in poloneza, engleza si rusa.

Comisia a citat printre cauzele accidentului "nivelul de pregatire al echipajului, care constituie o amenintare pentru securitatea zborurilor", dar nu a constatat nicio defectiune tehnica a avionului.

Aeronava Tupolev 154 care il transporta pe presedintele Kaczynski, sotia sa si inalti oficiali polonezi s-a prabusit in data de 10 aprilie, cand incerca sa aterizeze pe aeroportul din Smolensk, in vestul Rusiei. Toti cei 96 de pasageri si membri ai echipajului au fost ucisi.

Presedintele polonez urma sa asiste la ceremoniile care marcau a 70-a comemorare a uciderii celor 22.000 de ofiteri polonezi, prizonieri ai Armatei Rosii, de catre politia secreta sovietica, in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial,  la Katyn, in apropiere de Smolensk.


Citeste mai multe despre   


















1031 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    imi pare rau dar... (Vineri, 29 iulie 2011, 23:07)

    mary [anonim]

    aeronva nu era pe culoarul de zbor, avea o deviatie semnificativa si acest lucru trebuia indicat de catre turnul de control.

    Au incercat rusii sa spuna ca pilotii nu stiau ruseste, ca bla, bla, bla... Atata timp cat intre turnul de control si piloti nu este o comunicare buna, mai ales in conditii de vizibiltiate redusa, imi pare ca vina apartine celor doua parti, in egala masura. Turnul nu a ghidat, iar pilotii nu au renuntat la aterizarea in conditii de risc!

    Viteza nu era excesiva - regret - oricine ar spune asta...

    Problema legata de faptul ca au fost mult prea aproape de sol - aici sunt multe de discutat.

    Daca nu erai pe traiectoria indicata de unde sa stii ca sub tine este o padure, daca turnul de control nu iti spune ca ai deviat de la culoarul de aterizare???

    De la aceea inaltime de zbor nu aveai cum sa zdobesti oamenii chiar in conditii de aterizare fortata. In raportul rusesc scrie ca pasagerii au murit datorita acceleratiilor de 100 de g , oare asa sa fie??? De ce nu au fost identificate victimele de catre membrii familiei???Cazuri similare de accidente au dus la zero - 0- victime!!!

    Si ultima - cea mai tare: cum de a venit ceata aia, cu cca. 30 de min.inainte de aterizarea aeronavei prezidentiale, pe la ora 11 ziua??? Asemenea fenomen zau ca nu mi-a fost sa dat sa vad/aud si el poate fi usor verificat daca a fost un fenomen natural sau unul creat de manuta/mintea omeneasca.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri