Volkswagen aşteaptă să audă care va fi răspunsul Europei la Legea de reducere a inflaţiei din SUA, care include facilităţi generoase, înainte de a progresa cu planurile de a construi noi fabrici de baterii în Europa, a anunţat compania miercuri, transmite Reuters.

Logo VolkswagenFoto: Iswan Nawi, Dreamstime.com

”De facto, este cazul că avansăm mult mai repede în America de Nord”, a declarat pentru Reuters o persoană apropiată subiectului, refuzând să fie numită.

Financial Times a relatat anterior că Volkswagen întrerupe planurile pentru o fabrică de baterii în Europa de Est, următoarea fabrică aşteptată în regiune, şi acordă prioritate construirii unei fabrici în America de Nord, unde ar putea obţine subvenţii de 9-10 miliarde de euro (10,54 miliarde de dolari). Întrebat despre articol, un purtător de cuvânt al Volkswagen a spus că producătorul de vehicule ”evaluează încă locaţiile potrivite pentru următoarele fabrici de celule de baterii din Europa de Est şi America de Nord. Încă nu au fost luate decizii”.

Sub conducerea fostului director general Herbert Diess, Volkswagen a declarat în martie 2021 că va construi 6 gigafabrici în Europa, cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră.

"Ne menţinem planul nostru de a construi fabrici de celule pentru aproximativ 240 GWh în Europa până în 2030, dar pentru aceasta avem nevoie de condiţii-cadru potrivite. De aceea aşteptăm să vedem ce va aduce aşa-numitul Pact Verde al UE", potrivit comunicatului de miercuri.

Prima dintre cele şase fabrici este o fabrică Northvolt din Suedia, în care Volkswagen deţine un pachet de 20%. O a doua în Germania va fi construită până în 2025 cu Gotion High-Tech din China, la care Volkswagen deţine 26%.

În martie anul trecut, producătorul auto a ales un amplasament lângă Valencia, Spania, pentru o a treia fabrică.

Compania a declarat în octombrie anul trecut că intenţionează să se stabilească ferm o locaţie pentru o fabrică în Europa de Est în primele şase luni ale anului 2023.

Un membru al consiliului de conducere al Volkswagen, Thomas Schmall, a postat pe LinkedIn săptămâna trecută că Europa riscă să piardă ”cursa pentru investiţii de miliarde, care vor fi decise în lunile şi anii următori”, în faţa condiţiilor atractive oferite de legea americană IRA.

Schmall a spus că a participat săptămâna trecută la o discuţie cu oficiali UE prin intermediul Alianţei Europene pentru Baterii, cu privire la condiţiile necesare în Europa pentru producţia de baterii.

Acestea au inclus ajutor de stat comparabile cu cele din China şi America de Nord, o strategie privind materiile prime şi energie regenerabilă la preţuri accesibile, a spus el.

Sursa foto: Iswan Nawi, Dreamstime.com