Atac al unui proeminent cardinal catolic la papa Francisc: „Sunt loial papei, dar el nu este mai presus de cuvântul lui Dumnezeu”

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 23 octombrie 2020, 17:42 Actualitate | Internaţional


Cardinalul Ludwig Muller
Foto: Pierpaolo Scavuzzo / Avalon Editorial / Profimedia Images
Un proeminent cardinal catolic afirmă într-un interviu acordat Corriere della Sera că declarațiile papei Francisc despre uniunile civile pentru persoanele de același sex au creat confuzie în rândul credincioșilor și că papa nu este mai presus de cuvântul lui Dumnezeu.

„Toate acestea au creat o mare confuzie, am primit sute de apeluri, credincioșii sunt total pierduți: ce a vrut să spună papa? Este posibil? De ce nu se exprimă clar?”, a declarat cardinalul Gerhard Ludwig Müller pentru ziarul italian.

Cardinalul Müller, care va împlini 73 de ani la sfârșitul lunii decembrie, a fost numit prefect al Congregației pentru Doctrina Credinței de către papa Benedict al XVI-lea în 2012 și a rămas în această funcție până în 2017.

„În Germania, cu Benedict mi-au spus că sunt prea papist, acum am devenit un dușman al papei! Un lucru absurd pentru mine: sunt catolic, preot, am scris multe cărți despre primatul papal, l-am apărat întotdeauna împotriva protestanților și a liberalilor. Dar...”

Dar, eminență?

„Dar papa nu este mai presus de cuvântul lui Dumnezeu, care a creat ființa umană bărbat și femeie, căsătoria și familia. Sunt cardinal și mereu de partea papei, dar nu în toate condițiile. Nu este loialitate absolută. Prima loialitate este față de cuvântul lui Dumnezeu. Papa este vicarul lui Hristos, el nu este Hristos. Și sunt credincios lui Dumnezeu.”

Dar Francisc nu a vorbit de căsătorie, el a spus de uniuni civile...

„Și care este diferența, la urma urmei? În multe state, așa-numitele uniuni au fost doar premisa pentru recunoașterea căsătoriilor homosexuale. Acesta este motivul pentru care mulți credincioși sunt deranjați, cred că aceste cuvinte ar fi doar primul pas către o justificare a uniunilor homosexuale iar pentru Biserică acest lucru nu este posibil”.

De ce?

„De la începutul Scripturii, în Geneză, se spune că Dumnezeu a creat bărbatul și femeia. Isus le amintește fariseilor: bărbatul se va uni cu soția și cei doi vor fi un singur trup. Din acest motiv, singura căsătorie posibilă este între un bărbat și o femeie, iar relațiile sexuale sunt rezervate exclusiv căsătoriei. Nu vrem să condamnăm oamenii cu tendințe homosexuale, dimpotrivă trebuie să fie însoțiți și ajutați, dar în conformitate cu condițiile doctrinei creștine”.

Scriptura nu vorbește despre uniunile civile...

„Acesta este un sofism! Cuvântul lui Dumnezeu este valabil pentru toate timpurile. Și vorbește despre legea naturală, morală. Constituția antropologică nu este respectată în această nouă antropologie LGBT: ei spun că nu există o natură umană definită, bărbat și femeie, iar sexul ar fi doar un construct ideal, cu toate consecințele cazului, inclusiv dreptul de a-l schimba. Dar nu există viitor pentru umanitate fără a recunoaște complementaritatea dintre bărbat și femeie, datele biologice și psihice, o relație care stă la baza culturii umane. Papa este și primul interpret al dreptului natural: de ce intervine în aceste chestiuni ale statelor fără a sublinia dimensiunea dreptului natural?”.

Nu poate Biserica să recunoască uniunile civile?

„Nu este posibil pentru gândirea creștină. Din acest motiv, Biserica s-a opus întotdeauna: chiar și statul laic trebuie să respecte legea naturală, să recunoască drepturile fundamentale ale oamenilor”.

Și unde ar fi încălcate drepturile omului?

„Odată cu adoptarea copiilor, de exemplu. Un copil are dreptul să crească împreună cu un tată și o mamă. Și să nu vorbim despre surogat, femei sărace care au nevoie de bani și își vând trupurile. O piață mare împotriva demnității umane”.

Ce le-ați spus credincioșilor care v-au sunat?

„Îl respectăm pe papa, desigur, el este principiul unității Bisericii. Dar și Petru și Pavel s-au certat iar un papă, Honorius I, a fost chiar judecat de un consiliu. Persoana nu este total identică cu papalitatea. Au existat papi care nu sunt întotdeauna clari în doctrină”.

Și de această dată?

„Declarația papei Francisc nu este oficială, a venit dintr-un interviu, iar aceasta o relativizează și generează neînțelegeri. Toate acestea nu sunt bune, deoarece un papă, ca orice episcop, trebuie să fie întotdeauna foarte precaut și clar, mai ales în aceste vremuri delicate. Unii spun că nu știu dacă este adevărat și că ar fi fost combinate citate diferite în documentar. De ce sfântul scaun nu a dat o explicație? Și Congregația pentru Doctrina Credinței? (...) Este o problemă de confuzie, acum în lume se spune 'Papa binecuvântează uniunile homosexuale': el nu a spus-o, dar consecințele sunt acestea. Ar trebui să fie mai atent”.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















165112 vizualizari

  • -20 (52 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 23 octombrie 2020, 17:55)

    [anonim]

    • +14 (38 voturi)    
      despre ce aberezi? (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:17)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui

      despre ce aberezi?
    • +15 (35 voturi)    
      ce comuniști, ce progresiști (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:36)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui

      care structuri, care dictatură
  • -16 (52 voturi)    
    Dar asta nu e papa, ci sarsaila 100% (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:00)

    doz2018 [utilizator]

    Caci scris este ca dracu poate lua chiar chip de inger de lumina
    E de mirare cum voi cei onesti din Biserica Catolica nu vedeti atitudini la acest "papa" in contrast absolut evident cu ceea ce spune Dumnezeu.
    • +10 (38 voturi)    
      vai ce suferi... (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:18)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      vai ce suferi...
    • +10 (26 voturi)    
      cine a scris? (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 0:12)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      tot un om...
    • +4 (6 voturi)    
      fireste, fireste... (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 16:52)

      Filbert [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      Tu STII ce spune Dumnezeu, ai linie directa cu El si iti cere parerea in toate cele. Dumnezeu a spus multe, de pilda a spus sa fie ucisi cei care muncesc Simbata iar cei care maninca animale cu copita despicata (porc) sa fie si ei scurtati de cap. Ce zici, te bagi?
  • +16 (70 voturi)    
    are dreptate !!! (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:03)

    exilatul [utilizator]

    ""mulți credincioși sunt deranjați""....a uitat sa precizeze ...la cap....
    • -10 (14 voturi)    
      asa e (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 12:36)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      pe cand "progresistii" sunt intregi la cap si la obraz, daaa :)))
  • -11 (61 voturi)    
    subscriu! (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:05)

    bancheru83 [utilizator]

    n am nimic personal cu oamenii lgbt dar cred in Dumnezeu si in Biblie.
    • +15 (51 voturi)    
      Logic (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:05)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      N-am nimic personal cu ei dar vreau sa ii vad pe toti impuscati in cap, nu-i asa?

      Crestinismul religia iubirii si islamul religia pacii.. amandoua dau pe dinafara de atata iubire si pace!
      • -8 (46 voturi)    
        Crestinismul e intr-adevar religia iubirii (Vineri, 23 octombrie 2020, 22:11)

        cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Dar nu a iubirii intre un om si un animal, nu a iubirii intre un om in viata si un cadavru, ci a iubirii functionale. Te las pe tine sa cauti in tratatele stiintifice (pt ca stiu ca va place stiinta), ce tip de iubire e functionala.
    • +12 (40 voturi)    
      Biblia este prea recentă (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:37)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui bancheru83

      ca să aibă autoritate.
      5-6 mii de ani e o glumă bună la scara evoluției umane și o glumă proastă la scara evoluției vieții pe Pământ.
      • -3 (21 voturi)    
        Sper ca nu-mi ceri bibliografie (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 8:39)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        pentru ca astea se invata in clasa 5-a: inteligenta umana are 14,000 de ani, un inceput de societate si cultura s-a realizat acum 7,000 de ani, iar Iisus Cristos a aparut acum 2000 de ani, ceea ce a fost absolut remarcabil pentru dezvoltarea omului caruia i-a daruit bazele moralitatii si virtutii dupa care ne conducem si astazi. (cel putin unii dintre noi!)
        • +8 (22 voturi)    
          inteligența umană (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 9:55)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          ...are vârsta lui homo sapiens, vreo câteva sute de mii de ani, sau chiar vârsta primilor hominizi, adică 2-3 milioane de ani vechime
          - începuturile alea de cultură și civilizație ,adică sedentarismul a apărut cu cel puțin 14 mii de ani în urmă (... dar, exact ca pe vremea lui Gizăs, încă suntem ignoranți ref. la propria istorie...), NU, creștinismul nu a creat moralitatea, ar fi și imposibil, cel mult a constatat-o, primii creștini erau analfabeți, au preluat dealtfel bazele teoretice de la alții etc etc etc
          - Gizăs ca personaj istoric este COMPLET necunoscut. Știu mai multe despre TVul de la eMag luat zilele trecute. La propriu, fără supărare. A, speculațiii, credințe, mărturii... neoculare, da, sigur. Plus banii. Mereu banii și puterea politică a bisericii. Cel mai bun ANAF a fost mereu biserica, jos pălăria
          • -7 (9 voturi)    
            Pune mana pe carte, (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 12:43)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            nu incerca sa te ridici in ochii lumii cu asemenea bazaconii. Si gandacul de bucatarie are mai multa genealogie ca tine.
            • +4 (4 voturi)    
              Isus nu a inventat moralitate (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 15:19)

              domos [utilizator] i-a raspuns lui John M.

              Exista cu mult inaintea lui. Poti fi moral si fara sa fii religios.
            • +2 (2 voturi)    
              gândacul de bucătărie are cu siguranță (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 18:38)

              zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui John M.

              mai multă, hai să zicem, vechime decât specia Homo. Și mai multă anduranță la cataclisme. Dar... nu are pe Gizăs. Nu poți fi perfect
        • +2 (4 voturi)    
          ahaha (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 16:21)

          gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          inteligenta umana are 14000 de ani? ia scoate bibliografia profesore ca esti plin de maro.
          nene, tu crezi in serpi si tufisuri vorbitoare, omuleti care despart apele, plus alte bazaconii dar te crezi intelept.
  • -18 (42 voturi)    
    - (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:07)

    IP blocat de un dobitoc cu casca [utilizator]

    „Declarația papei Francisc nu este oficială, a venit dintr-un interviu, iar aceasta o relativizează și generează neînțelegeri." Cat adevar aici,declaratiile oficiale trebuie facute de catre alte persoane ! Ha, Ha, Ha.

    Alfel, eu vreau sa vad nunta la altar cu miri cu par pe piept si pe picioare, dar nu pe cap, cu parinti de acelasi gen, doi cate doi. Macar o poza, te rog Doamne !
    • +14 (38 voturi)    
      din păcate, (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:39)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui IP blocat de un dobitoc cu casca

      homofobii au mari dificultăți în a găsi homosexuali de persecutat, că-s puțini, se ascund ai naibii, și e regretabil să ajungi ca Don Quijote, să lupți cu morile de vânt din mintea ta
  • +19 (45 voturi)    
    Acest cardinal este foarte confuz (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:27)

    albik [utilizator]

    Papa nu a pomenit de casatoriile religioase care sunt facute conform religiei crestine, ci a discutat despre uniunile civile care sunt facute conform legilor in vigoare. Legi care nu pot fi discriminatorii fata de persoane.

    In nici o tara statul nu a obligat bisericile sa oficieze casatorii LGBT, insa permite casatorii civile LGBT, cum e si normal ca doar legile sunt civile si nu religioase. Doar pe la musulmani legile sunt dictate de religie, sharia, cine dracu vrea asa ceva?
  • +9 (43 voturi)    
    religia trebuie sa dispara (Vineri, 23 octombrie 2020, 18:39)

    hanu [utilizator]

    Inainte sa dati cu pietre, NU sunt marxist, din contra. Insa religiile organizate si-au incheiat rolul istoric, e cazul sa fie inlocuite de morala si educatie. E timpul sa trecem din "frica de dzeu" si carti pentru copii de 5 ani la respectul pentru aproape, educatie si morala. Religia organizata inevitabil conduce la fanatism, crime, coruptie...Nu stim daca exista sau nu ceva acolo sus (sau jos) insa putem cauta, fara fanatism, delir mistic & spirit de turma.
    • +8 (16 voturi)    
      Biserica (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 9:58)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      a și dispărut, devenind irelevantă.
      Mai nou unii se laudă cu interdicțiile de avort ca dovadă a puterii bisericilor... n-aș fi așa sigur. Când vor apărea primele cadavre de femei cu avorturi improvizate (așa cum s-a întâmplat mereu în bunele vremuri creștine), s-ar putea să facă bula poc. Poate definitiv de data asta, cine știe
  • +16 (44 voturi)    
    Mda (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:09)

    tudor74 [utilizator]

    "Dar papa nu este mai presus de cuvântul lui Dumnezeu, care a creat ființa umană bărbat și femeie" .. care cuvant a lui zeu ? Cuvantul ala scris de niste indivizi la 70 de ani de la presupusa crucificare a lui Gizas? Cuvant scris din povesti aduante de la indivizi care nici unul nu fusese martor ocular?

    Cuvantul ala cu serpi si magari vorbitori? Cuvantul ala cu dragoni si oameni care traiau 800 de ani ?

    Nu esti cam mare sa mai crezi in spiridusi?
    • -13 (29 voturi)    
      relax (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 1:13)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      cand te vei apropia de moarte, brusc iti vei da seama ca urmeaza ceea ce se numeste "Infricosatoarea judecata", si apoi sa te tii "iarta,ma Doamne, ca am fost un dobitoc <progresist>" si alte asemenea
      • +7 (19 voturi)    
        In extrem de mica (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 9:37)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        In extrem de mica posibilitate ca exista viata dupa moarte, ce sa ii zic atotputerncului?
        Iarta-ma Vishnu ca am mancat carne de vaca?
        Iarta-ma Allah ca am mancat carne de porc?
        Iarta-ma Zeus ca n-am sacrificat capre pe altarul tau?
        Iarta-ma Xenu ca m-am curatat de thetans?
        Iarta-ma Odin ca n-am murit glorios in lupta?

        Si iarta-ma in alte o mie de forme care corespund celor o mie de alti zei ! Esti absolut sigur ca te inchini si ii ceri iertare zeului corect? Bineinteles ca esti, ca doar d'aia agiti biblia pe deasupra capului ca un bezmetic!
        • -9 (11 voturi)    
          wait and see (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 12:38)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          but, finally, don't ask for forgivness, if u pretend to be brave
  • -14 (28 voturi)    
    Daca e deasupra lui Dzeu, mai discutam (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:18)

    cenzuratul [utilizator]

    dar Papa sigur, sigur nu e deasupra specificatiilor de functionare a unei specii cu reproducere sexuata.
  • +8 (38 voturi)    
    Domnul este Atotputernic (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:19)

    ipolitic [utilizator]

    de ce nu-si face un cont pe Twitter? Ne lasa in ceata cu niste vorbe zise acu doua mii de ani cand prajea slanina intr-un tufis in flacari..si de atunci nimic, tacere.
  • -12 (44 voturi)    
    Adevaratii catolici (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:24)

    Setalcott [utilizator]

    Nu este nici un atac, este aparare impotriva atacurilor dezlantuite ale lui Francisc

    Cardinal Gerhard Mueller: "The present statement [of Pope Francis] is a purely private expression of opinion, which every Catholic can and should freely contradict. John Henry Newman (1801-1890), the famous Cardinal and one of the greatest teachers of the Church in modern times, has said that even worse than financial corruption in Church organizations and the moral corruption of clergy and leading laymen is corruption in matters of revealed doctrine. "

    Cardinal Edmund Burke: "the context and the occasion of such declarations make them devoid of any magisterial weight. They are rightly interpreted as simple private opinions of the person who made them. These declarations do not bind, in any manner, the consciences of the faithful who are rather obliged to adhere with religious submission to what Sacred Scripture and Sacred Tradition, and the ordinary Magisterium of the Church teach on the matter in question... The faithful, and, in particular, Catholic politicians are held to oppose the legal recognition of homosexual unions (Congregation for the Doctrine of the Faith, Considerations Regarding Proposals To Give Legal Recognition to Unions between Homosexual Persons, Diverse questioni concernenti l’omosessualità, n. 10[3]).

    Bishop Marian Eleganti, of Chur, Switzerland, wrote to LifeSiteNews his own assessment of the situation. He states that “the papal interviews have become inflationary,” but that, “instead of teaching the faith of the Church, namely what has been and is to be believed everywhere, always and by everyone (Vincent de Lérins), they give us personal views that are neither indisputable nor infallible.” Such papal words, he concludes, are in contradiction with the Church's catechism: “The Church cannot encourage forms of life sanctioned by civil law that contradict her own catechism. Nor can the latter be changed in one fell swoop.”

    @doz2018
    • +5 (15 voturi)    
      Adevaratii catolici respecta ce a zis Papa (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 9:42)

      george33 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Este reprezentantul lui Dumnezeu si singurul care are autoritatea sa interpreteze Biblia. Cine il contrazice se plaseaza singur in zona ereziei si a cuvantului lui Dumnezeu.
      • -7 (9 voturi)    
        gura pacatosului :))) (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 12:39)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui george33

        "in zona ereziei si a cuvantului lui Dumnezeu" :)))
  • -13 (25 voturi)    
    este o farsa... (Vineri, 23 octombrie 2020, 19:52)

    mgs [utilizator]

    Problema e ca nu Papa a zis toate acele porcarii. El a dat un interviu anul trecut la Televisa, televiziune mexicana, in care a vorbit si despre aceste lucruri. Regizorul ruso-american care a creat scurtmetrajul, a luat din acest interviu si a montat 4 secvente diverse, ca sa creeze aceasta idee ca si cum ar fi fost spusa de Papa.
  • +11 (33 voturi)    
    Papa are dreptate (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 0:48)

    girea [utilizator]

    Nu poti condamna niste oameni la infinit pe baza unor prejudecati vechi de mii de ani. Pastram crestinismul cu iubirea, nu fura etc, dar il curatam de prejudecatile acelor vremuri.
    • -13 (21 voturi)    
      Condamnat? (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 10:02)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui girea

      Cine a pomenit de condamnat? Acei oameni sunt demni de mila, si daca dorim sa-i ajutam ar trebui sa ne rugam pentru ei.
  • -13 (25 voturi)    
    acest cardinal ar pputea fi viitorul papa (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 1:44)

    richter [utilizator]

    depinde incotro se indreapta catolicismul; oricum, fara Adevaruri Absolute lumea e in driva;e bine sa crezi in ceva, cu atat mai mult daca acel "CEVA' este Dumnezeu real si peroana divina; ce frumoasa speranta a unui Univers creat de un Dumnezu personal care se implica in problemele oamenilor si asigura destinul lor vejnic (a celor ce cred) !
    • +6 (20 voturi)    
      frumoasa asta speranță (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 10:06)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui richter

      a legitimat de curând vreo 2 războaie mondiale, colonialism la greu de vreo 500 de ani și în general a creat generații nesfârșite de frigizi emoțional și nu numai
  • -14 (20 voturi)    
    Suprematia papala, al doilea totalitarism dupa (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 8:03)

    xolv [utilizator]

    Imperiul Roman.
  • -8 (22 voturi)    
    O multime de gay si comunisti pe site ! (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 11:27)

    Idealistu [utilizator]

    Baietii se activeaza imediat cand apar subiecte care sa sustina destructurarea morala a societatii.
    • -9 (17 voturi)    
      e firesc (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 12:40)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      de-aia sunt mercenari platiti si idioti utili ai "progresismului" distrugator de civilizatii
      • +4 (4 voturi)    
        Bazaconii (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 15:22)

        domos [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Puneti mana pe carte si lasati conspiratiile.
    • +3 (5 voturi)    
      Cine nu e de acord cu tine e gay si comunist (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 15:22)

      domos [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Parca esti la gradinita. Trebuie doar sa fii om decent care nu uraste alti oamenii doar pentru ca sunt diferiti.
  • 0 (0 voturi)    
    measjul papei (Duminică, 25 octombrie 2020, 23:04)

    lrnt [utilizator]

    Desi ambiguu si creator de confuzii, papa a spus referitor la unirea celor de acelasi sex ca trebuie sa uram pacatul nu pe pacatosi - de fapt un citat din evanghelie, nimic nou.

    Deci a fi homosexual este pacat dar pe homosexuali sa-i iubim. Asta a spus.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by