Ministerul indonezian al comunicațiilor a anunțat că plănuiește să organizeze ședințe săptămânale de informare cu privire la știrile false, într-un efort de a educa publicul cu privire la mecanismele de răspândire a dezinformării în cea de-a treia cea mai mare democrație a lumii, scrieThe Guardian.

Logo Google, Facebook, TwitterFoto: Colaj foto

Ministrul comunicațiilor, Rudiantara, spune că inițiativa a fost gândită în așa fel încât să ajute publicul să ,,sorteze știrile”. Anul viitor, în aprilie, Indonezia va da startul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale. Presa speculează că rezultatele alegerilor vor fi foarte strânse.

Planul va fi implementat cât mai rapid, spun oficialii, iar știrile false, denumite și ,,campanii negre” vor fi însoțite de explicații factuale.

,,Vom prezenta o știre falsă în fiecare săptămână”, a declarat Rudiantara pentru CNN Indonezia. ,,Ministerul nu se va opri la catalogarea unei știri ca fiind falsă, ci va furniza și faptele pentru a ilustra acest concept.”

Campania indoneziană înpotriva răspândirii de știri false prin intermediul platformelor sociale face parte din planul guvernamental de ,,analfabetizare digitală” .

Indonezia are una dintre cele mai mari rate din lume de folosire a platformelor Facebook și Twitter.