Facebook a început să ceară utilizatorilor din Europa și Canada să le permită recunoașterea facială pentru a-i identifica în poze și clipuri video. Facebook a început inițial recunoașterea facială în rândul utilizatorilor din afară Canadei în 2011, dar a încetat să o mai facă anul următor pentru cetatentii din UE în urmă unor proteste ale autorităților de reglementare care susțin politica de confidențialitate, potrivitBBC.

facebookFoto: Google

Această schimbarea este una controversată. Compania este implicată în prezent într-un scandal de confidențialitate legat de utilizarea datelor personale ale utilizatorilor de către Cambridge Analytica. Rețeaua socială se confruntă, de asemenea, cu un proces în SUA pentru implementarea tehnologiei de recunoaștere facială fără consimțământul explicit al utilizatorilor.

"Identificarea și urmărirea biometrică a miliardelor de fotografii de pe platformă prezintă riscuri grave pentru confidențialitatea utilizatorilor", a comentat Silkie Carlo, directorul grupului britanic pentru libertăți civile, Big Brother Watch. Recunoașterea facială funcționează prin atribuirea unui număr unic numit șablon fiecărui utilizator . Acest lucru se calculează prin analizarea modului în care acesta apare în fotografia de profil și în alte imagini în care a fost deja identificat.

În unie 2011 Facebook a lansat caracteristica "sugestiilor de tag" prin care sugerează cine ar putea fi prezent în fotografiile încărcate, având deja baze de date a fețelor.

Utilizatorii din afara UE și Canada vor fi îndemnați să își revizuiască politică de confidențialitate în lunile următoare.

Președintele Parlamentului European, Antonio Tajani, a cerut ca președintele Facebook, Mark Zuckerberg, să vină în persoană să explice în fața deputaților europeni utilizarea datelor personale ale milioanelor de utilizatori din UE ai rețelei de socializare, relatează AFP.

”Toate grupurile politice insistă asupra necesității absolute a prezenței personale a domniei voastre, așa cum a fost cazul Congresului Statelor Unite”, i-a transmis Antonio Tajani într-o scrisoare adresată lui Mark Zuckerberg.

Ca parte a noilor termeni și condiții, utilizatorii Facebook vor trebui în continuare să accepte publicitatea țintită, fiindcă Facebook ”este un serviciu finanțat prin publicitate”, scrie Reuters, citând un director al companiei. Utilizatorii vor putea limita tipurile de date cu care sunt ”luați la țintă”, dar Facebook vrea să își conserve modelul economic care i-a permis să aibă rezultate financiare record de la an la an.

Rob Sherman, director adjunct pe securitate la Facebook, spune că rețeaua începe săptămâna aceasta să solicite permisiunea user-ilor în legătura cu modul în care sunt utilizate datele lor, însă nu va exista posibilitatea ca un utilizator să nu mai primească publicitate ”targhetată”.