Sistemul de invatamant din Finlanda se mentine in varful clasamentelor internationale. Doar Singapore si China intrec performantele sistemului finlandez in topul Programului de Evaluare Internationala a Elevilor, noteaza The Independent. Acum, Finlanda are in vedere cea mai radicala revizuire a sistemului de invatamant: renuntarea la materii si adoptarea predarii in functie de "fenomen".

Lectiile traditionale, precum literatura engleza, istorie si geografie, sunt deja eliminate din programe elevilor cu varsta de 16 ani din Helsinki.

In loc de materiile clasice, Finlanda vrea sa invete elevii "fenomene", precum Uniunea Europeana, care inglobeaza studii de limbi straine, istorie, politica si geografie.

Ideea vrea sa elimine cea mai comuna nemultumire a elevilor din intreaga lume "De ce trebuie sa invat asta?"

Pasi Silander, directorul de dezvoltare al Helskinkiului, spune ca odata cu dezvoltarea tehnologiei lumea s-a schimbat, iar vechile modalitati de predare nu mai au nicio utilitate practica.

"Tinerii folosesc calculatoare destul de avansate. In trecut, bancile foloseau o multime de functionari, dar acum lucrurile s-au schimbat", a precizat acesta.

Multi profesori din Finlanda se opun acestei schimbari avand in vedere ca intreaga cariera au predat asa numitele "discipline unice". Noul sistem este conceput in asa fel incat obliga cadrele didactice sa coopereze si sa lucreze indeaproape pentru crearea unei programe scolare.

"Sunt scoli care predau pe modelul vechi, care era benefic la inceputul anului 1900, dar necesitatile nu mai sunt aceleasi si avem nevoie de ceva care sa se muleze pe secolul 21", a declarat Marjo Kyllonen, responsabil pe probleme de educatie in Helsinki.

La sfarsitul acestei luni, Kyllonen va propune ca noul sistem sa fie implementat in intreaga tara pana in anul 2020.