WWF (World Wide Fund for Nature) International, cea mai mare organizatie de conservare a naturii din lume, este acuzata ca "isi vinde sufletul" prin crearea de aliante cu companii puternice care distrug natura si se folosesc de brandul WWF pentru a-si promova o imagine "eco" in ce priveste operatiunile pe care le desfasoara, relateaza The Guardian.

Logo WWFFoto: wwf.org

Acuzatiile sunt aduse intr-o carte a carei aparitie a fost anterior blocata in Marea Britanie. "The Silence of the Pandas" ("Tacerea ursilor panda", ursul panda fiind simbolul organizatiei WWF - n.r.) a devenit un bestseller german in 2012 dar, dupa o serie de interdictii si procese, nu a fost publicata pana acum in limba engleza. Revizuita si reintitulata "Pandaleaks", aceasta va aparea saptamana viitoare.

Autorul cartii, Wilfried Huismann, afirma ca organizatia WWF International, cu sediul la Geneva, a primit milioane de dolari in urma legaturilor sale cu guverne si companii. Corporatii globale precum Coca-Cola, Shell, Monsanto, HSBC, Cargill, BP, Alcoa si Marine Harvest, toate au beneficiat de imaginea "verde" a organizatiei, desfasurandu-si insa in continuare afacerile ca de obicei.

Huismann sustine ca, prin organizarea de "mese rotunde" ale industriasilor pe tema marfurilor strategice precum uleiul de palmier, lemnul, zaharul, soia, biocombustibilii si cacaua, WWF International a devenit o putere politica ce este prea apropiata industriei si in pericol sa devina dependenta de banii corporatiilor.

"WWF este un furnizor voluntar de servicii pentru gigantii din sectorul alimentar si cel al energiei, alimenteaza industria cu o imagine verde, progresiva... Pe de o parte protejeaza padurea, pe de alta ajuta corporatiile sa revendice pamanturi de care nu dispuneau pana atunci. WWF ajuta la promovarea ideii de relocare voluntara a bastinasilor", spune Huismann.