Chuck Hagel: NATO ar putea accelera instalarea elementelor antiracheta in Europa, in contextul tensiunilor cu Rusia

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 18 aprilie 2014, 19:10 Actualitate | Internaţional


Chuck Hagel
Foto: Agerpres/AP
Alianta Nord-Atlantica ar putea accelera instalarea elementelor antibalistice in Europa, in contextul tensiunilor cu Rusia, afirma secretarul american al Apararii, Chuck Hagel, citat de National Journal, transmite Mediafax.

"Pentru moment, continuam programul stabilit al proiectului 'Abordare adaptiva etapizata', in scopul indeplinirii angajamentelor asumate pentru protejarea intereselor Poloniei, Romaniei si partenerilor NATO", a declarat Chuck Hagel in cursul intrevederii pe care a avut-o la Pentagon cu Tomasz Siemoniak, ministrul polonez al Apararii.

Intrebat daca ar putea fi accelerata instalarea unor elemente antibalistice in Polonia, ca semnal adresat Rusiei, Hagel a raspuns: "Vom opera modificari unde vor trebui. In mod evident, elementele antiracheta sunt pentru amenintari reale. Nu sunt doar la nivel teoretic".

Cu toate acestea, Hagel a subliniat ca interceptoarele antibalistice care vor fi instalate in Europa "nu reprezinta amenintari la adresa Rusiei".

Proiectul "Abordare adaptiva etapizata" prevede instalarea unor elemente antiracheta in Romania, pana in 2015, si in Polonia, pana in 2018.

Departamentul american al Apararii a anuntat pe 1 februarie ca va efectua studii privind impactul asupra mediului pentru eventuala construire a patru sisteme terestre antiracheta pe Coasta de Est a Statelor Unite, pe fondul recomandarilor de reconfigurare a dispozitivului de aparare. Michael Gilmore, director in cadrul Pentagonului responsabil de Teste operationale si evaluarea dispozitivelor de aparare, a recomandat Agentiei americane pentru Apararea Antiracheta reconfigurarea dispozitivului antibalistic terestru, dupa o serie de teste esuate din ultimii ani. Studiile privind impactul asupra mediului vor dura aproximativ 24 de luni, iar decizia privind construirea sistemelor antiracheta va fi luata in functie de rezultate. Cele patru locatii propuse sunt Fort Drum (statul New York), poligonul naval SERE (Portsmouth, statul Maine), Baza Ravenna (Ohio) si Baza Custer (statul Michigan).

Sistemul american de aparare antibalistica opereaza cu interceptoare terestre (fixe si mobile) si maritime, capabile sa lanseze rachete pentru interceptarea unor dispozitive cu raza scurta, medie si lunga de actiune inainte de a intra in spatiul aerian si in zona teritoriala a Statelor Unite. Cel putin 13 sisteme terestre de interceptare antiracheta exista pe Coasta de Vest a SUA, la Fort Greely (Alaska) si Vandenberg (California). Pana in anul 2017, in vestul SUA vor exista in total 44 de rampe de interceptoare antiracheta.

Sistemul Aegis, instalat pe nave militare sau pe platforme maritime, are rolul de a intercepta rachete cu raza scurta si medie de actiune. In prezent, exista cel putin 24 de sisteme Aegis instalate pe nave militare americane, majoritatea patruland in Oceanul Pacific. Tot sisteme Aegis urmeaza sa fie utilizate in planul de creare a unui "scut antiracheta" NATO in Europa, scopul fiind contracararea amenintarilor reprezentate de tari precum Iranul. Sisteme Aegis adaptate pentru uz terestru (Aegis Ashore) urmeaza sa fie instalate la baza de la Deveselu (Romania) si in Polonia. O alta componenta a sistemului antibalistic este sistemul terestru mobil de mare altitudine THAAD, instalat pe camioane militare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2504 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    OK din partea mea (Vineri, 18 aprilie 2014, 19:28)

    rerenenegate [utilizator]

    Pai foarte bine.
  • -9 (17 voturi)    
    hmm.. (Vineri, 18 aprilie 2014, 19:46)

    Mazeta [utilizator]

    Nu cred că este bine ca sistemele Aegis Asshore să fie instalate în România.
    • +5 (5 voturi)    
      hmm (Vineri, 18 aprilie 2014, 23:04)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Atunci inseamna ca e BINE!
    • +1 (1 vot)    
      Daca tu nu esti de acord inseamna ca e bine (Sâmbătă, 19 aprilie 2014, 22:25)

      Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Opusul a ce spui tu e bine pentru tara.
  • -7 (17 voturi)    
    ... (Vineri, 18 aprilie 2014, 19:49)

    vitan.sandu [utilizator]

    Pai, dupa cate imi amintesc, ani de zile s-au straduit sa-i asigure pe rusi si pe altii, cum ca scutul antiracheta din Europa nu are nici o legatura cu Rusia!? Ca Iran, ca terorism, etc. Sfanta mare ipocrizie! Sigur a sa sara unii sa zica: "... rusii dau dovada de teroris...". Asa zice si guvernul de la Kiev despre cei din est care fac exact ce au facut ei acum oarece vreme la Kiev. Astept slugoii sa ma critice ca sunt rusofil. Nu, eu deja am o slujba in Italia, doar constat dublul standard al occidentului. Si al mintii unora.
    • +6 (6 voturi)    
      (Sâmbătă, 19 aprilie 2014, 2:29)

      rerenenegate [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Pai asta era si faza mai :))
      Normal ca scutul anti-racheta e aparare impotriva rusilor... duh!
      Daca nu pierdeau rusii razboiul (ala "rece", ca ma mai intrebau unii), tu nu mai erai in Italia... (oricum multi dintre aia din Italia nu ne fac cinste, cel putin conform italienilor).
      Problema e ca razboiul rece a fost pierdut de rusi destul de de usor (kgbistii/comunistii de acolo n-au patit mai nimic / aici e discutabil ca nici astia din RO n-au patit mai nimic).
    • +1 (1 vot)    
      nu, bre (Sâmbătă, 19 aprilie 2014, 10:27)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      scutul nu e impotriva cuiva anume, ca nu ataca, scutul ala apara. si era normal sa zica ca nu e impotriva rusilor ca cine s-ar fi gandit ca rusii vor dori sa atace vreo tara europeana? acu, ca rusii si-au dat arama pe fata si vor sa atace tarile baltice si moldova dupa ce au atacat ucraina evident ca scutul ne va apara si de rusi. sper sa intelegi insa detaliul asta, un scut nu ataca, un scut apara, si nu e impotriva cuiva anume ci e impotriva oricui care ataca.
  • +9 (13 voturi)    
    Da ar fi bine (Vineri, 18 aprilie 2014, 19:52)

    Matrafirefox [utilizator]

    Acum si-au dat si ei seama c-ar fi bine sa accelereze un pic treaba.
  • -8 (12 voturi)    
    Cine le ia piciorul de pe acceleratie ??? (Vineri, 18 aprilie 2014, 21:51)

    andreesanu [utilizator]

    De la poate la a face este cu bataie lunga !!!
    Sau desteptul fagaduieste si prostul trage nadejde.
    Am mai fost si altadata la cheremul marilor puteri la Teheran ;la Ialta ;la Malta ca moneda de schimb .
    Ce-i in spatele usilor inchise ???este una ,iar ce se da pe goarna alta.
    Politica este ca si curva.
  • -9 (17 voturi)    
    Multumim (Vineri, 18 aprilie 2014, 22:29)

    Patton [utilizator]

    Mr. Chuck, multumim pentru clarificari. Desi nu mai era nevoie sa ne re-confirme, aflam ca de fapt mult trambitatele baterii anti-balistice sunt intr-adevar tintite impotriva Rusiei si nu asa cum incercau mincinosii de la Casa Alba sa ne convinga....."impotriva Iranului".
    • -7 (13 voturi)    
      Hmmm (Vineri, 18 aprilie 2014, 22:37)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Patton

      Corect!
      Asta doream sa spun si eu...dar din fericire mi-a luat-o cineva inainte.
      • +8 (10 voturi)    
        Corect! (Vineri, 18 aprilie 2014, 23:28)

        heisenberg [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

        Da, menirea scutului antiracheta e sa apere Europa si restul lumii civilizate de barbaria rusilor. Am banuit asta dintotdeauna - rusii sunt singurii care s-au ridicat o treapta (mica, e drept) deasupra maimutelor islamiste sau nord-coreene si reusesc in felul asta sa dezvolte rachete capabile sa paraseasca patria-muma, fara "fâs" si "bang" la locul lansarii...

        Atentie, am zis "sa apere", nu "tintite impotriva rusiei" cum spun mintile inguste. Un scut antiracheta, prin definitie, nu e "tintit" asupra cuiva, ci il apara pe beneficiar de rachetele "tintite" asupra lui. Dinspre est, de regula :)

        Felicitari americanilor pentru prevederea de care au dat dovada! Evenimentele din ultimele saptamani demonstreaza din plin necesitatea scutului.
    • +8 (10 voturi)    
      Cu placere (Vineri, 18 aprilie 2014, 23:08)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Patton

      Intre timp s-a dovedit ca un rau mai mare il reprezinta Rusia mai ales pentru zona asta. Nu in locul tau si/sau al Rusiei nu m-as lauda cu asta.

      Tu sincer nu pari român, impreuna cu vreo cativa...
      • +2 (2 voturi)    
        Alba-ca-zapada (Sâmbătă, 19 aprilie 2014, 14:50)

        rerenenegate [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Cica "sincer nu pari roman", asta e buna...
        Zi-le mai direct, sunt niste cacaciosi rusi care nu stiu ce mai cauta pe aici.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by