​Tabletele, precum Ipad-ul de la Apple, si cartile de fictiune pentru adolescenti, ca seria cu vampiri Twilight, fac parte acum din noile referinte pentru stabilirea inflatiei din Marea Britanie, a comunicat marti agentia de statistica britanica, citata de Reuters.

Biroul National de Statistica (BNS) a comunicat ca noile produse au substituit bunurile care au iesit din preferintele consumatorilor - precum caserolele din sticla pentru mancare sau serviciile de developare a filmelor foto.

BNS tine cont de o plaja larga de bunuri in fiecare luna pentru a urmari modul in care preturile se schimba datorita inflatiei. Revizuirea anuala a cosului de consum arata schimbarea stilului de viata al britanicilor si dezvoltarea tehnologiei, dar este si un barometru al preferintelor consumatorilor.

"Tabletele au fost adaugate pentru ca reprezinta o piata semnificativa si in crestere. Fictiunea a fost acoperita anterior de cartile pentru copii si adulti, insa, odata cu cresterea popularitatii multor titluri, mai ales in randul adolescentilor, acest nou element trebuia sa fie adaugat in cos", a afirmat BNS.

Tehnologia a fost un factor puternic de schimbare a cosului de consum, ducand la eliminarea developarii filmelor color, ca urmare a folosirii camerelor digitale, si introducerea tabletele PC, care reflecta popularitatea unor produse ca iPad-ul Apple si Samsung Galaxy Tab.

De asemenea, schimbarea gusturilor este surprinsa, fiind prezente produse ca ananasul, cutiile de bere Guinnes, branza moale continentala sau chips-urile.

Anul trecut, schimbarile indicelui preturilor de consum au evidentiat aparitia smartphone-urilor si aplicatiilor pentru telefon, precum si a serviciilor agentiilor matrimoniale.​