Seful Politiei: Regimul armelor neletale pentru cetateni ar putea sa devina mai strict

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 19 august 2011, 21:31 Actualitate | Esenţial


Seful Politiei Romane, Liviu Popa, a declarat, vineri seara, ca regimul armelor neletale pentru cetateni ar putea sa devina mai strict, pentru a evita situatii in care "cefele groase" trag focuri de arma in spatiul public, iar pe de alta parte politistii vor putea sa foloseasca armele lor mai des.

Liviu Popa a spus, vineri seara, la Realitatea TV, in legatura cu scandalul impuscaturilor de la Mamaia, de joi noapte, ca "sunt situatii ce tin de un anumit comportament" al romanilor, vizibil mai ales in ultima vreme si determinat de o serie de factori sociali si economici.

El a precizat ca regimul armelor neletale, de tipul pistoalelor cu bile din cauciuc, este reglementat de o lege din 2002, al carei scop a fost crearea unui sistem de "autoaparare".

"Intr-adevar, aceste arme sunt folosite de acele "cefe groase" - care de altfel sunt si in atentia Politiei - care le folosesc impotriva altora", a spus Liviu Popa, subliniind ca totusi acest tip de comportament nu este specific spatiului public romanesc, relateaza Mediafax.

Seful Politiei Romane a mai spus ca actiunea politistilor in astfel de situatii este limitata de lege, care nu le permite acestora sa foloseasca arma in spatiul public si prevede ca pot sa traga doar daca suspectul are o arma echivalenta cu cea a politistului, nu una neletala.

"Din punctul meu de vedere, legea permite ameliorari", a spus Liviu Popa, care a afirmat ca spera ca in toamna regimul armelor si munitiilor sa devina mai restrictiv privind uzul de arma de catre cetateni. De asemenea, Popa a spus ca vrea controale mai temeinice atunci cand o persoana vrea sa-si cumpere o arma neletala.

El a aratat ca exista o problema legata de vecinatatea cu Bulgaria, unde regimul armelor neletale este mult mai permisiv, iar "posibilitatea introducerii armelor in Romania e reala".

Seful Politiei a spus ca este ferm convins ca Romania este o tara sigura. Popa a precizat ca acest lucru este demonstrat si de un Eurobarometru recent, care situeaza Romania in topul celor mai sigure state din Europa, respectiv cel mai sigur din regiune.

Politistii constanteni cerceteaza trei turisti si doi angajati ai unui parc de distractii aflat la intrarea in statiunea Mamaia, dupa ce joi noapte s-au luat la bataie, o persoana fiind internata in spital cu traumatisme, iar o alta fiind impuscata in fata cu gloante de cauciuc.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3585 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    acele "cefe groase'' (Vineri, 19 august 2011, 22:02)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    circula de cele mai multe ori in masini cu numere de Bulgaria. Astea cind vor fi reglementate? Ar merge o reglementare la pachet, adica ceafa groasa, arma, nr de Bulgaria, direct confiscare si amenda.
    • -1 (1 vot)    
      Lasati armele libere (Sâmbătă, 20 august 2011, 20:24)

      Sexy Pistol [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      De cine va este frica?
      De ce va este frica?
      De ce sa va fie frica?
      Aveti ceva pe constiinta?
      Pai daca erau arme din ianuarie 90' incoace isi mai faceau astia de cap?
      Mai vedeati voi hotarari judecatoresti strambe? Mai vedeati voi abuzuri ale Politiei si ale Fiscului? Mai vedeati voi "speculatori de terenuri" si "speculatori pe Bursa"?Mai vedeati voi mafia imprumuturilor?
      Mai prosperau tiganii, arabii si alti nespalati?
      Mai vedeati voi negocieri gen "si ce ai sa ne faci"?Il mai vedeati voi pe ... ranjind imbecil, dupa ce a taiat pensii si salarii pe care tot ei le marisera?
      Mai exista el Gigi Becali la dimensiunea actuala?
      Mai ranjea imberb Adi Nastase?
      Lasati frate armele sa suplineasca partea de echilibru care lipseste!
      Poate asa invatam si noi sa nu mai dam cu paru', cu harletul, cu secera, cu cazmaua si lopata.
  • +7 (9 voturi)    
    ... (Vineri, 19 august 2011, 22:09)

    ToBeOrNotToBe [utilizator]

    Cam tarziu, dar bine venita oricum. M-am cam saturat sa vad politistii scuipati si batuti de toti cocalarii. Siguranta pe strazi nu va fi simtita decat atunci cand politistii vor inspira frica in prima faza iar apoi respect (vor trece insa ani pana se ajunge la respect, dar asa a fost peste tot - frica e prima faza in ceea ce priveste ascultarea.
    Este adevarat ca unii sau poate majoritatea politistilor nu au un nivel de inteligenta ridicat dar totusi in respectarea legilor nu conteaza nivelul inteligentei prea mult... te prinde incultul de politist fara centura, ai platit... asta este.
    Si acum ca dam politistilor drept sa traga in cocalarii violenti putem va rugam sa desfiintam jandarmeria si gardienii publici (politistii repetenti) ? Ma gandesc ca tara asta ar merge mult mai bine daca jandarmii si gardienii ar fi pusi la munca (sunt atatea sosele de facut si atatea pamanturi nelucrate)
    • +3 (5 voturi)    
      plus ca jandarmii pot fi strungari exceptionali (Sâmbătă, 20 august 2011, 1:04)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

      iar popa asta ,un maistru sculer matriter de exceptie! discutam cu un polititist care a fost cel mai bun cod rutier ,bineinteles ca ala lasat de Ceausescu!pe de alta parte orice nenorocit ajuns in functie la MAI vorbeste numai de interzicere in timp ce clanurile de tigani au ocupat Timisoara cumparand la bucata politisti si avocati ,dupa care vor incepe in Bucuresti aceiasi politica in timp ce romanii ataca biserica ,ataca sistemul de sanatate,ataca invatamantul ,in timp ce cancerul tiganesc se dezvolta langa anticorpii politiei ,bobinati de banii tiganilor! Romani e ultima clipa sa va treziti din cocina morala adusa de tiganul Iliescu ,tiganul Nastase si tiganii ajunsi capii politiei!
      • 0 (0 voturi)    
        Politistii si avocatii sunt nimic (Sâmbătă, 20 august 2011, 20:44)

        Ciricliu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        fie in tot, fie la bucata, fara judecatorasi inamovibili si procurori. Ia incearca si tu sa te vari intr-un apartament, fara nici un drept. Pe deasupra mai fura si ceva curent. Tulburare de posesie; violare de domiciliu.
        Ai dreptate! Pentru asta nu exista decat o singura reglementare baza-centru.Prietenii stiu de ce .
  • +7 (9 voturi)    
    domnule Popa , SUA permite pentru autoaparare (Vineri, 19 august 2011, 22:19)

    Eneas [anonim]

    cetatenilor,conform Constitutiei !
    In ceea ce priveste numarul de arme la 100 de locuitori situatia este urmatoarea:
    1. S.U.A. – 90 de arme/100 de locuitori
    2. Yemen – 61 de arme/100 de locuitori
    3. Finlanda - 56 de arme/100 de locuitori
    4. Elvetia - 46 de arme/100 de locuitori
    5. Iraq – 39 de arme/100 de locuitori
    6. Serbia - 38 de arme/100 de locuitori
    7. Franta, Canada, Suedia, Austria, Germania - 30 de arme/100 de locuitori


    In Romania, sunt cca 0,5 arme/100 de locuitori. adica doar tiganii sa omoare la romani iar romanii sa moara de prosti ,ca asa vrea unul ca domnul Popa!
    sa va dea pe toti afara din politie,inutililor!
    • +5 (5 voturi)    
      Da e corect ce spui tu, (Sâmbătă, 20 august 2011, 1:14)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      cu un mic amendament. Daca vorbim de SUA cea mai mare parte din cele 90 arme/100 locuitori nu detine acele arme cu permis de port-arma(altfel spus nu poate sa le poarte si sa faca uz de ele in spatiul public) Nu e nevoie de permis si arma poate fi folosita pe proprietate in scopul apararii persoanei proprii a familiei si a proprietatii. Nefacand aceasta mentiune sensul celor scrise de tine se schimba si devine fals. PS- Nu stiu cum este in celelalte tari mentionate
      • 0 (2 voturi)    
        S fie teava lungaa! Cat mai luunggaaa! (Sâmbătă, 20 august 2011, 19:56)

        Gina Pistol [anonim] i-a raspuns lui c.mike

        Reglementarea tine de comportament, de atitudine, de conduita. Toate acestea prezuma un minim de civilizatie si de cultura, care in cazul SUA este foarte ridicat..Cefele noastre groase au alt nivel de instructie, si alt nivel conduita civica.
        Toate acestea tin de atitudinea mentala a cetateanului (modul cum percepe el): Statul, societatea, ceilalti cetateni .
        Personal sustin libertatea detinerii de arme in Romania. Ar regulariza multe. Sa nu uitam ca si Ameriaca pana a actuala reglementare a avut Vestul salbatic - etapa prin care Romania nu a trecut. Nici Europa .
  • +5 (7 voturi)    
    Inteligent.. (Vineri, 19 august 2011, 22:47)

    Garcea Mondial [anonim]

    ..astfel, nu va mai fi nimic sa te apere de cetatenii UE de anumite etnii cand scot cutite, macete si cutite. Incredibil, incredibil... facem legi in continuare in favoarea infractorilor,
    Pai in primul rand trebuia sa isi dea demisia pentru multitudinea de cazuri in ultimele 6 luni, pentru ca in centrul Eforiei nu era niciun politist in plin sezon, pentru ca intre 70 de ciorditori bronzati stateau neputincioase doua uniforme jalnice...

    Imi amintesc acel film romanesc (sic!) cu jandarmul burtos vazut fara arma din dotare... "ma, da ma arma"... Ion parca...

    Intr-o tara cu autoritatea terminata nu voi renunta la dreptul meu de autoaparare! Legal!

    Interlopii care taie si omoara oameni sunt cercetati in stare de libertate, Noi cu pliciurile astea NELETALE tre' sa fim descurajati... Jalnic sef de politie.
  • +7 (9 voturi)    
    cateva idei (Vineri, 19 august 2011, 22:56)

    Alexandru [anonim]

    1. "Cefele groase", tiganii, grupurile infractionale vor fi intotdeauna inarmate, indiferent de cate legi se vor da. Singurul neinarmat va fi cetateanul care se teme de lege.
    2. Intr-o Europa cu un control vamal minim (sau fara) trebuie armonizata legislatia privind armele de foc/neletale din Nord pana in Bulgaria. Acest proces va fi foarte dificil. La noi sunt in stare sa interzica si acele de siguranta si aia in Elvetia stau cu Sig-ul in casa .

    3. La cat de bine isi face treaba "politia romana", la courptia care domina aceste structuri, ca sa nu mai spunem de cazurile in care politisti erau mana in mana cu infractorii (oferind informatii din interior), cum se mai apara cetateanul simplu? Pe strada vezi un politist la 3 luni.
    4. Interziceti complet armele foc (pt detinere de la 15 la 20 ani); in caz ca o mai si folosesti de la 25-40; daca ucizi pe cineva cu ea - PE VIATA -fara posibilitate de eliberare.

    5. Armele neletale sa poata fi cumparate in urmatoarele conditii: numai din magazine ce apartin Statului; cumparatorul sa nu aiba cazier (daca ai cazier este interzis sa detii o arma neletala - pedeapsa de la 15-20 ani); sa fie inregistrat cumparatorul/seria armei; examen psihologic; training adecvat obligatoriu (contra cost) oferit de Politie.
    6. Cazurile in care poti folosi arma: cand pericolul este imediat si de neevitat, cand iti este amenintata integritatea ta sau anturajului, in caz de jaf-furt, si mai presus de toate cand cineva intra pe proprietatea ta fara drept (teren/casa/apartament). Daca poti esti obligat sa somezi mai intai persoana (nu se aplica in caz de efractie!).
  • +7 (7 voturi)    
    Problema... (Vineri, 19 august 2011, 23:05)

    Ziggy [anonim]

    Problema este prost inteleasa. Politia, ca autoritate a statului.., trebuie sa fie prezenta si ferma.
    La noi se ascund intr-un colt sa vada cine e ala de a taiat si omorat pe altul. Daca agresorul "are spate", sa nu cumva sa faca Doamne fereste vreun proces verbal gresit si sa aiba probleme ulterior. Dl. Popa e politist, se vede clar...

    Si oricum, autoapararea e atat de vag descrisa in lege incat doar avocatii si procesele lungi determina ce s-a intamplat de fapt. Tot cei cu bani ies curati si "autoaparati". Asa ca e o aberatie.

    In Eforie cutitulala putea lasa morti in urma ca briceagul psihopatului din Timisoara d-le politist. Arma neletala a aplanat scandalul...neletal inseamna care nu poate ucide, dl politist! Interlopii ucid, nu stau la ghiseu dupa autorizatiile voastre de arme neletale "permis categ B" Jalnic.
  • +2 (2 voturi)    
    remarca (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:02)

    alice [anonim]

    Nu pot sa nu remarc, desi sunt de acord cu ce spune seful politiei, derapajele de limbaj. Omul asta face cam des aprecieri jignitoare la adresa cuiva in spatiul public. Asta cu "cefele groase" se spune intre prieteni, la o bere, nu ca declaratie publica.
  • +3 (3 voturi)    
    la arme ! (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:43)

    Colt [anonim]

    D-le TRAIAN IGAS ,nu-i mai lasati pe subordonatii Dvs. sa faca legi !!! Vedeti ce tragem cu constitutia lui Iliescu. Cred ca este mai mult decat elocventa. Luati de la nemti,francezi lucrurile clare si simple.Nici acolo politistii nu sunt academicieni,dar legea este simpla,pe intelesul tuturor,greu de anulat in justitie un PV .Dar nu numai capii politiei nu prea inteleg ca suntem in UE,cand ajunge proiectul de lege in Parlament,acolo toti gugustiucii pareristi,prezenti seara de seara in studiourile de spalat creiere o fac sa nu aiba ei probleme.Si ce daca sunt arme letale la civili? Ma refer la pistoale,pusti.Nu ai voie sa le scoti din proprietatea imobiliara la adresa la care ai declarat ca locuiesti si gata. Dar cum spuneam si nu numai eu este nevoie de o legislatie simpla occidentala.Revin,nu mai lasati sefii din MI sa naseasca proiecte de legi,ca le incurca de ne ia naiba pe toti!! SA TRAITI !!!
  • +3 (3 voturi)    
    ce ne facem cu cefele groase (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:52)

    radu [anonim]

    "cefele groase sunt in atentia politiei" da' de unde, politistilor le e frica de gorilele astea mancatoare de porcisme si fara joburi dar cu BMW-uri albe si cu relatii prin toate structurile Politiei/Justitiei.Nu vad nicio solutie pentru anihilarea taratoarelor astora care au inceput sa ne sufoce prin prezenta lor pe strada.
  • 0 (0 voturi)    
    Acele pusti minunate si efectele lor benefice (Sâmbătă, 20 august 2011, 20:37)

    Pusca si cureaua lata ... [anonim]

    Luati toate manualele de statistica si criminologie ce se refera la civilizatia vestica, si veti constata cu surprindere ca "datul cu pistoale" in locuri publice sunt extrem de rare, si tin exclusiv, dar exclusiv, de "deranjamente" psihice.
    Reglarile de conturi se fac in alte locuri, ele tinand de scopuri materiale, pecuniare, de acaparari de piete, de segmenete de piata. Nu tin de emotii, de orgolii. Doar de interese. Astala "ei"! Dumnezeu insa a tras o linie nevazuta undeva catre vestul tarii si a zis : astia din este sa aiba alt comportament. Si asa s-a facut. Dati-le arme la romani, bulgari, sarbi, albanezi, ucrainieni si basarabeni. Ce distractie! Ce justitie! Ce DNA! Ce DIICOT! Toti romanii vor politisti, procurori, judecatori si executanti!
    OARE DE CE ???
    S-ar putea ca intr-un anume viitor,sa apara hotarari ale CEDO care sa condamne Statul roman pentru lipsa libertatii de a achiziona arme de catre cetateni, in lupta lor de aparare sau de autoaparare. Va fi un cadou "otravit" pe care UE il va face Romaniei.Nici nu mai avem nevoie de unguri, de turci, cefe groase si nasuri subtiri. In prima 1/2 de ora va fi razboi civil, si multe pasari exotice vor incerca sa zboare catre tarile calde .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by