Cum ii inseala taximetristii bulgari pe turisti: Spun ca Albena este in Romania si cer uneori 150 de euro pentru 30 de km

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 17 august 2011, 10:50 Actualitate | Esenţial


Taximetristi din orasul bulgaresc Varna recurg la o noua metoda de inselare a turistilor straini, scrie miercuri cotidianul bulgar Monitor, citat de Agerpres. Taximetristii propun turistilor o cursa pana in Romania, dar il duc doar pana in statiunea Albena.

Dat fiind ca la intrarea in statiune este montata o bariera si exista un post al politiei, strainii cred ca au ajuns la un punct de trecere a frontierei de stat. Turistii platesc suma pe care au stabilit-o initial cu soferul de taxi si care in unele cazuri se ridica la 150 euro, in ciuda faptului ca distanta intre Varna si Albena este de doar 30 de kilometri.

 Dupa ce ii lasa pe turistii inselati in Albena, taximetristii parasesc statiunea cat mai repede.

Incepand din acest an, in fiecare oras bulgaresc exista limite la preturile maxime care pot fi aplicate de taximetristi. In majoritatea localitatilor, preturile variaza intre 0,30 si 0,50 euro pe kilometru. Insa in unele statiuni limita este de 1,75 euro pe kilometru.

Totusi, multi taximetristi de pe litoralul bulgaresc prefera sa negocieze cu turistii pretul calatoriei, care este mult mai mare decat daca s-ar fi aplicat tariful pe kilometru. In acest fel calatoria cu taxiul intre Varna si statiunea apropiata Nisipurile de aur care in mod normal n-ar costa mai mult de 10 euro, ajunge la aproximativ 40 euro.¬






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11016 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    !!! (Miercuri, 17 august 2011, 11:10)

    Cris [anonim]

    Se mai inseala si la casele de schimb valutar...
    • +1 (1 vot)    
      aberatii (Joi, 18 august 2011, 14:02)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui Cris

      Cat de imbecili sa fie turistii straini care si-au luat bilete la Albena si sa nu stie ca vor merge in Bulgaria, si nu in Romania?!? S-o fi intamplat o data, de doua ori... De cate ori credeti ca merge ulciorul la apa?!?
    • 0 (0 voturi)    
      turisti straini (Joi, 18 august 2011, 14:03)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui Cris

      A, si printre turistii aia straini se numara si romanasi, nu? Ca doar noi suntem un procent important din clientii turismului bulgaresc...
  • +10 (12 voturi)    
    pai da ce ? (Miercuri, 17 august 2011, 11:20)

    alex [anonim]

    doar nu vreti ca taximetristii romani sa fie singurii care inseala strainii :))
  • +6 (28 voturi)    
    exagerari (Miercuri, 17 august 2011, 11:22)

    gigi [anonim]

    adevarul e ca presa noastra nu mai stie cum sa faca sa-i denigreze pe bulgari din cauza faptului ca bulgarii fura toti turistii de la marea neagra.
    Domne, va fura masinile, va inseala, ramaneti in fundul gol... bullshit. Sigur ca sunt si cazuri din astea, cum si la noi sunt.
    Ia intrebati un strain venit pe otopeni cat plateste pt un taxi.
    Caz concret, neamt cu care lucrez, venit in romania. 2 milioane a platit de la otopeni pana la casa presei.
    • +1 (23 voturi)    
      Corect (Miercuri, 17 august 2011, 11:46)

      virgil [anonim] i-a raspuns lui gigi

      De acord cu tine. Tot mai des articole care denigreaza bulgaria ca nu cumva sa se duca romanul la ei pe litoral, de parca la noi ar fi mai altfel. In plus toti cocalarii cu masini de 50 mii euro merg la bulgari si nu vor sa plateasca 5 euro pe zi parcare platit si se plang dupa aia ca le-a furat masina....
      • +12 (18 voturi)    
        Articolul e din presa bulgara (Miercuri, 17 august 2011, 13:36)

        Bulgarii despre ei insisi: suntem hoti ! [anonim] i-a raspuns lui virgil

        Observ ca prostia sau reaua vointa e distribuita echitabil intre gigisti si virgili..
        Nu presa romaneasca atrage atentia asupra excrocilor bulgari taximetristi, ci chiar ziare din Bulgaria.

        Bulgaria e in urma Romaniei din multe puncte de vedere, exista si la ei o elita care se chinuie sa scoata tara din mizerie, dar reusesc ceva mai greu pt ca la o populatie de 3 ori mai mica ai de 3 ori mai putine sanse sa gasesti aceeasi cantitate de oameni cu bun simt si inteligenti.

        Oricine a fost prin Bulgaria stie ca lumea o duce foarte greu si ca sunt mai saraci decat romanii. Nici nu mai vorbesc de sosele (foarte proaste), de locuri de divertisment sau de realizari culturale (stie cineva care regizor bulgar a luat vreun premiu international in ultimul an? s-a auzit de vreun 'val bulgar de cinema' ca de ala romanesc de care se vorbeste in NYTimes sau Le Monde?).

        Taximetristii sunt o specie extrem de dezagreabila, n-am intalnit inca oameni sa-mi vorbeasca frumos de taximetristi.

        Iar cei din Bucuresti sunt chintesenta agresivitatii, hotiei si nesimtirii, indiferent ca ii gasesti la Baneasa, Gara de Nord sau alte zone circulate.
      • +4 (6 voturi)    
        bulgarii despre ei insisi (Miercuri, 17 august 2011, 16:54)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui virgil

        @gigi, @virgil
        Fratilor, ia uitati ce zice presa bulgara despre taximetristi, mai exact agentia de presa NOVINITE, intr-un articol publicat ieri:
        http://www.novinite.com/view_news.php?id=131184

        Cum e treaba cu denigrarea?
    • +9 (13 voturi)    
      !!! (Miercuri, 17 august 2011, 11:49)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Nu stiu daca e vorba de denigrare dar sunt aspecte pozitive si negative in functie de ceea ce vrei sa scoti in relief.

      Iti dau un exemplu, in Sunny beach nu vezi niciun politist pe strazi si pe plaja. Noaptea nu iti doresc sa ai parte de altercatii pe strada.
      • -2 (12 voturi)    
        Hmmm (Miercuri, 17 august 2011, 14:01)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Cris

        Acum sunt la Nisipuri...ieri am vazut(spre surprinderea mea) o patrula de jandarmi bulgari precum si o masina de politie care patrula non-stop. La hotelurile mari exista siguranta cum nu exista in Romania...precum si conditii de invidiat.
    • +10 (16 voturi)    
      Presa romaneasca? (Miercuri, 17 august 2011, 12:13)

      atreju [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Poate n-ai vazut ca e stire preluata de la bulgari. Deci bulgarii denigreaza pe bulgari, LoL ... Cum se grabesc unii sa concluzioneze domnule ...
    • +6 (10 voturi)    
      las-o mai moale (Miercuri, 17 august 2011, 13:58)

      iulian [anonim] i-a raspuns lui gigi

      am fost si eu in Nessebar, mi-au luat pt 3 km - 15 euro
      am protestat, si am zis ca nu-i platesc nimic, si m-a amentintat ca cheama colegii, am sunat la politie si nimic, a zis ca trebuia sa verificam tariful, am platit, ce era sa fac...
      • +2 (8 voturi)    
        prietene (Miercuri, 17 august 2011, 16:27)

        sellerman [utilizator] i-a raspuns lui iulian

        in bulgaria pe litoral daca stii putin sa te uiti o sa vezi ca taximetristii au preturile afisate pe masini , si nu pe km ci pe destinatii, e foarte simplu, vrei de la Varna la Albena te uiti frumos vezi cat costa si apoi te urci . E simplu, nu crezi?
  • -6 (14 voturi)    
    bine asa! (Miercuri, 17 august 2011, 11:50)

    Ana [anonim]

    Apoi bine ca le arata nemtilor Albena si le spune ca-i Romania...ca daca chiar ar vedea cum arata statiunile din Romania...

    Ce minciuna sfruntata! Ce mai inventati ca sa nu mai mergem la bulgari?????
  • 0 (16 voturi)    
    exagerari (Miercuri, 17 august 2011, 11:52)

    mcatalinb [utilizator]

    Am venit din Bulgaria acum o saptamana. Cum, la plecarea de acolo spre Romania mi s-a stricat GPS-ul, la un moment dat intre Albena si Varna m-am ratacit. Dupa ce m-am invartit prin zona in cautarea unui indicator, la un moment dat, un taximetrist (probabil m-a vazut debusolat) mi-a facut semn sa opresc. Am deschis geamul si omul mi-a explicat in romana (repet fara sa-i fi cerut ajutorul) cum sa ajung in Varna foarte clar. Concluziile le trageti dvs. P.S. Cred ca ar trebui, domnule D.G., sa faceti investigatii jurnalistice despre taximetristii, ajunsi la rang de legenda, din Romania si sa-i lasam in pace pe cei ai bulgarilor.
  • +6 (12 voturi)    
    Eu nu mai vreau Bulgaria (Miercuri, 17 august 2011, 12:00)

    Axel [anonim]

    M-au inselat la casa de schimb,aveau afisat comision pe tranzactii de 10% dar afisul era undeva dupa usa,am chemat si politia dar nu am avut ce sa fac pt ca imi daduse sa semnez inainte iar comisionul era afisat undeva mai jos pe factura.
    • +5 (13 voturi)    
      Vina ta (Miercuri, 17 august 2011, 12:24)

      virgil [anonim] i-a raspuns lui Axel

      Pai in general prostia se plateste. Stii vorba aia, daca nu belesti ochii, .......Te-ai bucurat ca faci o afacere ca era cursul de schimb cu 0.01% mai bun ?
    • +3 (9 voturi)    
      Hmmm (Miercuri, 17 august 2011, 14:06)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Axel

      Eu am schimbat la mai multe case de schimb din Nisipuri(chiar si ieri!)...am intrebat inainte sa schimb, daca iau comision(desi scriau "no comission"), au spus ca nu si am schimbat fara probleme. Curs obisnuit 1euro=1,91 - 1,92 10 lei= 4 leva.
      Bafta!
      • -1 (1 vot)    
        Curs valutar (Joi, 18 august 2011, 7:20)

        Vladimir [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

        Rata de schimb este 1 euro = 1,95 leva si este aceeasi de doi ani Eu stau aici de doi ani.
        • +1 (1 vot)    
          esti sigur ? (Joi, 18 august 2011, 10:40)

          sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Vladimir

          ca stai acolo de 2 ani?
          Ma indoiesc, pentru ca vara asta rata de schimb la casele de schimb a fost de 1.90 - 1.91 . Casele care afisau 1.95 dadeau tepe, pentru ca aveau alt curs afisat in interior undeva pe la 1.57-1.60.
          • +1 (1 vot)    
            Sigur (Joi, 18 august 2011, 12:11)

            Vladimir [anonim] i-a raspuns lui sellerman

            Nu ma intereseaza cursul la casele de schimb. Schimbul se face la BANCA. Casa de schimb are alt curs pentru ca trebuie sa faca profit. Daca vrei sa iei o teapa mare schimba la baietii de la frontiera, care accepta si shecheli, drahme sau pula (moneda republicii Botswana). Da, stau aici de doi ani si am conturi in leva si euro la doua banci din Bulgaria, asa ca stiu despre ce vorbesc.
            • 0 (0 voturi)    
              Hmmm (Joi, 18 august 2011, 15:41)

              MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Vladimir

              Eu ma refeream numai la casele de schimb...aici(Nisipuri) este doar o banca unde este o coada imensa cand este deschisa.Sunt doar un biet turist....:))
              • 0 (0 voturi)    
                vladimir (Joi, 18 august 2011, 21:17)

                sellerman [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

                vladimir nu prea a inteles contextul, eu l-am criticat ca vorbeste prostii, bine ca ne-am lamurit in final.
                Da, este vorba de casele de schimb de pe litoral, la alea ma refeream si eu , nu la banca.
    • +9 (9 voturi)    
      du-te .. (Miercuri, 17 august 2011, 14:06)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Axel

      si schimba la Praga.

      in centru.

      dupa aia, valutistii bulgari o sa ti se para oameni de treaba.
      • +1 (7 voturi)    
        Hmmm (Miercuri, 17 august 2011, 16:57)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui hash

        Eu am fost inselat doar o data la casa de schimb...in Budapesta gara Keleti.
        Aveau afisat un curs, dar in rest scria totul in limba lor...apoi au spus ca acesta de fapt era cursul doar daca schimbam in valoare de peste 50.000 de forinti!! Nu am rezolvat nimic nici cu politia, patronul fiind foarte nesimtit.
        Toate casele din gara faceau aceeasi "manevra"...
        PS.Daca vreti sa schimbati corect in Budapesta gara Keleti, iesiti din gara in lateral(dreapta) si peste drum este o casa de schimb corecta.
        Bafta!
        • +5 (5 voturi)    
          la fel (Miercuri, 17 august 2011, 20:17)

          Clujeanul [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

          Multi ani pana au intrat companiile low cost si pe Cluj, am fost nevoit sa zbor din Budapesta.
          Am luat multe tepe si am schimbat la cursuri foarte proaste euro in HUF.
          Pana m-am prins ca in Ardeal (implicit in Cluj), poti schimba din lei in HUF direct, si e la un curs bun.
          In Anglia, in Canada, Australia, casele de schimb te jecmanesc. Dar e o problema universala.
          Pot afirma ca pentru un roman, ideealul e sa schimbe lei in alte valute in Romania si pentru neprevazut sa aiba card si sa evite casele de schimb.
          • 0 (0 voturi)    
            Hmmm (Miercuri, 17 august 2011, 23:06)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Clujeanul

            Ai dreptate, dar eu locuiesc in Bucuresti!:)
            O zi buna si la cat mai putine tepe!:)
      • +2 (2 voturi)    
        cata dreptate ai... (Miercuri, 17 august 2011, 23:16)

        ktalin [anonim] i-a raspuns lui hash

        aici.
        Nu am intalnit hoti mai mari, la casele valutare, ca in centrul Pragei. Ai de la mine 1plus.
        Si acum imi aduc aminte cat m-am enervat.
        dar oricum, tot imi place Praga.
  • +2 (12 voturi)    
    macar inseala cu zambetul pe buze ;) (Miercuri, 17 august 2011, 12:01)

    gargau [anonim]

    daca esti fraier te inseala oricine peste tot. in comparatie cu mizeria noastra de tara, la ei exista puncte de informare si oameni draguti cam peste tot. tot ce trebuie este sa te INFORMEZI! atat.
    • +1 (1 vot)    
      Nu stiu ... (Joi, 18 august 2011, 13:45)

      Marse [anonim] i-a raspuns lui gargau

      ... in ce mizerie de tzara locuiesti tu, dar in Bucuresti cel putin, nu prea se mai intampla asemenea magarii, precum la Praga sau in Bulgaria . In rest, n-ai decat sa-ti torni laturi in cap cat vrei ...
  • +8 (8 voturi)    
    se practica si pe la noi ... (Miercuri, 17 august 2011, 12:38)

    alin [anonim]

    ..azi dimineata un taximetrist din militari ma taxa cu 4.6 ron pt 1km :))))) cand i-am zis ca nu mai continui cursa pt ca ma suprataxeaza, a facut scandal, insa a refuzat sa mai primeasca vreun ban de la mine... (ii intinsesem 5 lei, ca n-aveam chef de galagie...)...

    altfel spus, is buni si astia daca reusesti sa nu-ti iei bataie si sa mergi low cost :))
  • +7 (9 voturi)    
    :) (Miercuri, 17 august 2011, 12:56)

    alex [anonim]

    Mai bine ii duc pe la Balcic si le spun ca e Romania :)
  • +2 (14 voturi)    
    Oare de ce se promoveaza Bulgaria? (Miercuri, 17 august 2011, 13:12)

    mircea [anonim]

    Realitatea,Prima,ProTV,Antenele promoveaza cu multaplomb concediul pe litoralul bulgaresc,ca ma intreb daca sunt romani sau bulgari.In realitate tot mai multi romani au probleme in Bulgaria,dar trec sub tacere asta.Am fost in Bulgaria in trecere si nu mi-a placut deloc.Politia te executa rapid ,daca esti roman,in sensul ca vor ciubuc pentru orice chestie.Am vazut limitari de viteza introduse cu totul aiurea,si echipaje de politie la panda si intodeauna ne-am inteles(10 sau 20 euro).La intrebarea ce rost aveau limitarile de viteza ,au raspuns cu un zambet complice.Politia din Bulgaria nu prezinta nici-o incredere.Am vazut politisti modificand semnele de circulatie la lasarea serii,incat te baga pe drumuri laturalnice si Dumnezeu cu mila.Zici mersi daca scapi cu viata.
    • +3 (9 voturi)    
      da un exemplu (Miercuri, 17 august 2011, 16:40)

      sellerman [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      inainte sa vorbesti, care sunt aia tot mai multi romani care au probleme in Bulgaria? si mai ales ce probleme? Si inca ceva, de ce tot vorbiti din auzite?
      Ai scris acolo despre politia din Bulgaria, eu te intreb acum, zi-mi diferente intre ce ai scris tu acolo si politia din Romania, gasesti? Eu iti zic ca nu.
      Cat despre ai nostri care urla in gura mare ca li se fura masinile, iti spun eu care-i treaba, au ajuns din pacate toti cocalarii si acolo si decat sa dea 5 euro pe o parcare mai bine le lasa pe unde apuca , le salta politia si apoi urla ca le-au furat masinile ...... asa ca incercati voi sa vorbiti din ce vedeti, nu din ce auziti, eu merg de 4 ani in Bulgaria, si chiar nu am avut niciodata probleme, ba din contra, problemele sunt tot romanii care te fac de rahat urland in gura mare ca nu au ce manca si alte rahaturi din astea...
    • +1 (1 vot)    
      Bulgaria (Joi, 18 august 2011, 10:27)

      marie [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Am fost in Bulgaria anul acesta si nu am avut absolut nici o problema. E adevarat ca nu am avut nevoie de taxi, iar pentru schimb cursul nu era extraordinar - insa au fost oricum corecti. Politia ne-a oprit la un control intr-o seara, la intrarea in statiune, au verificat actele si atat. Am mai vazut echipaje pe drum, dar nu ne-a oprit nimeni. Am lasat lucrurile nesupravegheate pe plaja de mai multe ori si nu s-a atins nimeni de ele.

      In plus, am observat ca acolo toti comerciantii iti dadeau fara ezitare bonul fiscal (singurii care nu au facut-o erau cei ce vindeau porumb fiert pe plaja...) Sigur ca exista si experiente negative, insa nu putem generaliza. Cred ca depinde si de zona din Bulgaria - unele sunt mult mai comerciale decat altele.
  • 0 (6 voturi)    
    adica ii insala (Miercuri, 17 august 2011, 16:20)

    ROXANA [anonim]

    adica ii insala, nu inseala
  • +2 (8 voturi)    
    BRAVO AM RAS CU LACRIMI (Miercuri, 17 august 2011, 18:12)

    nashite bulgarskite priateli sa nai dubri [anonim]

    ce tareeeeeee, super tareeeeeeeeeee am ras cu lacrimi, cat de imbecil sa fii sa patesti asa ceva, numai un cretin de vest european poate fi atat de dobitoc..bravo balgarski priateli...nu te uiti pe o harta sa vezi care e distanta, de la varna la albena ajungi in 10-15 minute cum dracu sa fii atat pe prost cand pe harta sunt vreo 90 de km......acest fel de prostie crunta trebuie pedepsita...bine dragi bulgari
  • +2 (2 voturi)    
    Bulgaria, te iubesc. (Joi, 18 august 2011, 9:17)

    Locomotiva Nebuna [utilizator]

    Eu am fost de doua ori anul asta in Bulgaria, prima oara la Balcic si a doua oara la Nisipurile de aur. Chiar am ramas placut impresionat de conditiile lor si la preturile pe care le practica. Hoteluri curate, personal de bun simt, mancare buna. Am petrecut doua vacante de nota 10. Am mers si pe drumuri mai putin umblate (de la General Tosev la Balcic), am mers si pe drumuri mai umblate (Varna -Ruse) dar nu am intampinat absolut nicio problema. Am vazut politie care doar supraveghea traficul si foarte bine facea. La ei pe sosele se circula mult mai civilizat de la noi si sunt de acord cu limitele impuse de ei. Au si mai putine accidente decat avem noi.
    Cat despre bani am scos de la BRD sau Raiffeisen de pe card. Am facut un calcul si e sub 2 lei la leva.
    Chiar o sa mai merg in Bulgaria si vreau sa incerc si muntele la ei, despre care am auzit lucruri bune.
    • +2 (2 voturi)    
      iti recomand (Joi, 18 august 2011, 10:45)

      sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Locomotiva Nebuna

      Iti recomand sejur de ski la Bansko in Bulgaria, si iti garantez ca dupa ce mergi o sa lasi Austria pentu Bansko.
      • 0 (0 voturi)    
        stara zagora (Joi, 18 august 2011, 11:28)

        Locomotiva Nebuna [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

        10x, dar nu stiu sa schiez :) dar oricum imi place muntele.
        de Stara Zagora ce stii? acolo ma gandeam sa merg.
        • 0 (0 voturi)    
          nu stiu (Joi, 18 august 2011, 12:34)

          sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Locomotiva Nebuna

          nu stiu , doar de Bansko stiu, fac actele la o agentie de turism de la mine din oras care a organizat o excursie cu autocarul acolo , si am discutat cu o parte din turisti cand s-au intors, unii dintre ei chiar foarte pretentiosi si au fost placut impresionati , mai mult decat atat deja si-au facut rezervare pentru anul viitor tot acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Schimb valutar (Joi, 18 august 2011, 20:57)

    DrJivago [anonim]

    In opinia mea, dupa ce am vizitat tari din mai multe "regiuni culturale", cel mai bine este sa intrebi, inainte de tranzactie, cati bani in moneda locala iti dau pentru 100 de EUR / 100 de USD.
    Astfel, poti calcula sa vezi daca este bun cursul sau nu. In general, daca am vrut fara risc, am schimbat la banca. Exista case de schimb care au un curs ceva mai avantajos pentru turist, insa necesita niste analiza (cu cat cultura locala este mai "exotica", cu atat mai lunga analiza sau este necesara documentare mai temeinica).
  • 0 (0 voturi)    
    am vrea noi... (Duminică, 21 august 2011, 17:59)

    jos_iliescu [anonim]

    Am vrea noi sa avem o statiune ca Albena...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by