Directorul general RATB: In 2011 incepem procedurile de majorare cu 40% a pretului biletelor

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 20 decembrie 2010, 12:30 Actualitate | Esenţial


Regia Autonoma de Transport Bucuresti va incepe, din nou, anul viitor, procedurile de majorare a biletelor cu 40%, declara intr-un interviu acordat Agerpres, directorul general al RATB, Adrian Crit. El justifica aceasta masura prin faptul ca, de peste doi ani, Regia nu a operat nicio crestere a pretului biletelor.

"Am solicitat majorarea tarifului, pentru ca avem cheltuieli fixe, din 2008 nu s-a beneficiat de acest lucru. Noi avem anumite cheltuieli fixe, personalul are o salarizare foarte buna, 70% din veniturile pe care le realizeaza acelasi personal in Ungaria sau Austria si este normal sa ai si venituri la fel ca cele de afara. Biletele de la Viena, Paris sunt subventionate. Cu cat majorezi incasarile din bilete si tichete de calatorie, cu atat o sa aiba municipalitatea mai putin de suportat ca diferenta de tarif. Imi doresc macar de la inceputul anului viitor sa percep o majorare cu 40% a biletelor. Trebuie sa luam in considerare faptul ca nu s-au majorat de peste doi ani si, in momentul de fata, desi avem mijloace de transport noi si cel mai mare parc auto din tara, cu cel mai mare consum, avem cel mai mic tarif din tara. Este o propunere facuta municipalitatii si de la inceputul anului o sa reluam procedura".

Directorul general al Regiei vorbeste de asemenea despre proiectele de investitii ale RATB si beneficiile semnarii recente a unui contract cu firma Siemens, privind producerea, la Bucuresti, a caroseriei pentru tramvaiele din Viena.

In 2011 nu se pune problema unor restructurari in Regia Autonoma de Transport Bucuresti, dar Adrian Crit afirma ca opteaza pentru varianta unei reorganizari, prin pastrarea angajatilor performanti.


Citeste mai multe despre   
















2869 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Remarca (Luni, 20 decembrie 2010, 12:47)

    adrian [anonim]

    Nu pot face decat o singura remarca: astia sunt NEBUNI !

    In plus, mi se face sila de fiecare data cand este invocata o alta capitala europeana cand e vorba de scumpiri. Uite, ca in Paris costa nu stiu cat, uite ca in viena e nu stiu cat si nu stiu cum.

    Nu castigam nici cat austriectii nici cat parizienii si nici macar cat ungurii ca sa putem face astfel de comparatii.

    Traim intr-o tarisoara unde toata lumea isi face cap, in special cei pe care ii platim sa ne "apere" interesele.

    Masura asta a RATB-ului o vad ca pe o icnercare de a acoperi gaurile provocate de cei care calatoresc fara bilet. Pe de alta parte, stau si ma intreb... Oare daca tariful biletelor ar scadea la jumatate, nu cumva s-ar mari vanzarea de bilete? Nu cumva lumea ar prefera sa isi ia un bilet care nu ar mai fi cat pretul a doua paini? Intreb si eu... Cu scumpirile nu o vor scoate nicaieri, iar daca mai adauga un singur leut la pretul biletului (valabil si pt metrorex), atunci voi fi nevoit sa risc si eu calatoria clandestina.

    Toata lumea imi baga mana in buzunar pana la cot. Ma simt mai furat ca in cel mai rau famat cartier al capitalei. Salariul imi tot scade, preturile tot cresc, utilitatile se tot scumpesc, transportul la fel, mancarea la fel... Baaaaaaa !!! M-am saturat de voi HOTILOR !!! DE VOI TOTI !
    • +2 (6 voturi)    
      ?! (Luni, 20 decembrie 2010, 13:06)

      aaaa [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Doar o remarca.

      Ce te face sa crezi ca cine nu isi cumpara acum bilet isi va cumpara cand o sa fie mai ieftin?
      • +2 (6 voturi)    
        Simplu (Luni, 20 decembrie 2010, 13:54)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui aaaa

        Poate pretul... ?

        Ce te face sa crezi ca vor incasa mai mult daca maresc pretul cu 40% (!)? Este oarecum logic.

        Fa biletul 50 de bani si amenda de 1000 Ron daca esti prins fara bilet + un nou sistem de control. Sunt sigur ca incasarile s-ar tripla.

        Ideea e sa atragi cat mai putin de la cat mai multi, nu cat mai mult de la cat mai putini.

        Ei au o singura solutie universala cand le scad incasarile: "marim preturile".
    • +1 (5 voturi)    
      fii serios (Luni, 20 decembrie 2010, 14:06)

      alex [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Calitatea transportului in Bucuresti (mijloacele de transport) sunt comparabile cu Paris sau Viena. Cum ar fi sa pastreze tarifele dar sa te care de colo-colo in autobuzele alea de acum 20 de ani care bagau esapamentul in autobuz in loc sa il imprastie afara?

      PS: unde crezi ca se vor duce toti "chioscarii" care vand acum bilete si de care nu are nimeni nevoie? Vrei o indicatie: vor deveni controlori de bilete. Eu as zice sa fii mai atent in urmatoarea perioada la mersul "clandestin" in autobuz- statul are nevoie de bani si acum nu mai e asa de iertator cu contravenientii. Toate cele bune.
      • +3 (3 voturi)    
        Reciteste (Luni, 20 decembrie 2010, 14:25)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui alex

        Citeste din nou ce am scris in primul comentariu. Poate ai sa intelegi ca, momentan, sunt unul dintre cei care isi CUMPARA bilet.

        Cat despre "calitatea" la care faci referire, nu imi pot stapani un zambet. Desigur, nu ai fost in nicio capitala enumerata pe aici, altfel ti-ai fi amintit de orarele FIXE, de aerul conditionat pe TOATE mijloacele de transport, etc, etc.

        Din partea mea, poate sa fie control pe FIECARE autobuz si tramvai. La un moment dat, e posibil ca acestia sa fie singurii pasageri.
        • 0 (2 voturi)    
          nu e nevoie de recitit (Luni, 20 decembrie 2010, 14:51)

          alex [anonim] i-a raspuns lui adrian

          Asta intelesesem deja. Recomandarea mea era pentru viitor, cand am inteles ca vrei sa testezi "clandestinitatea".

          Cat despre zambetul tau- cu parere de rau trebuie sa te contrazic. Am fost in aproape toate capitalele europene si intamplator traiesc intr-una din ele (nu ca nu mi-ar place Romania, e o decizie pur profesionala).

          Transportul public in Bucuresti mi s-a parut a avea un raport calitate/pret foarte bun si cand sunt in Bucuresti merg cu metroul (mi se pare foarte interesant ca pot sa vorbesc la mobil) si uneori si cu autobuzul. Ma rog probabil ca nu ma lovesc de problemele zilnice pe care le ai tu si alti bucuresteni- dar mie nu mi se pare insuportabil. In orice capitala e aglomerat la ore de varf etc. Mi se pare ca mai degraba lumea e usor necivilizata in mijloacele de transport.

          O remarca: nu uita ca Bucurestiul e capitala cu cea mai mare densitate a populatiei din Europa. Evident ca din cauza aglomeratiei urbane vor fi probleme atat la transportul public cat si la traficul auto. Bucurestiul are nevoie de mult mai multe linii si mult mai multe mijloace de transport (ca sa elibereze din trafic), iar astea nu se finanteaza singure.

          Legat de "orarele FIXE"- nu pot sa nu imi stapanesc injuraturile la adresa transportului public dintr-o mare capitala europeana din dimineata asta- cand am intarziat la birou o ora jumate (in loc sa fac 20minute am facut 2 ore).

          Fii fericit, in Bucuresti transportul in conditii extreme (foarte cald, foarte frig) e mult mai bun decat in multe din "marile capitale".

          Hai sa nu dam cu pietre in Romania degeaba. Eu nu inteleg mentalitatea asta, sincer. Poate m-am "stricat" eu in strainatate, dar ar trebui sa tinem mai mult randurile stranse intre noi.

          PS: ceea ce nu inteleg eu e daca majorarea asta de 40% se va face "dintr-o data" sau treptat. Daca se face dintr-o data e foarte mult, ar trebui impartita in 3-4 etape intre care sa existe cel putin 6 luni.
    • 0 (0 voturi)    
      Sa nu fim atat de carcotasi! (Marţi, 21 decembrie 2010, 9:53)

      un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Totusi se pare ca ne place sa ne plimbam funduletele in autobuze Mercedes Benz (Citaro) dar acele autobuze trebuie platite si mai mult decat atat trebuie intratinute!! Nu sunt infailibile si nici nu vor rezista 100 de ani fara o intretinere corespunzatoare!
      Au aparut din ce in ce mai multe tramvaie Bucur LF (modelul nou) dar si multe trolee Astra Citelis - tot noi!
      Eu zic ca avem mijloace de transport moderne dar care papa bani pentru revizii, asigurari, etc.
      Nu zic ca nu ar fi loc si de mai bine orare fixe, posibilitatea de a-ti cumpara bilet chiar din tramvai sau autobuz, automate de taxare, etc. ... dar totusi fata de acum 5 ani este mult mai bine!
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 21 decembrie 2010, 11:44)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      solutia este urmatoarea: nu ai bilet nu urci. ia sa vezi ce se optimizeaza costurile;
  • +5 (7 voturi)    
    automate "bilete" (Luni, 20 decembrie 2010, 12:59)

    L2 [anonim]

    asta ar insemna o maaare economie cu cheltuielile cu personalul..
  • +7 (9 voturi)    
    ... (Luni, 20 decembrie 2010, 13:04)

    Aph [anonim]

    Poate-i explica cineva acestui manager anti-progres ca nici in Paris nici in Viena nu vezi sute de chioscuri de vanzare a biletelor, fiindca acestea se vand fie la automate fie la distribuitorii de presa. Amenzile pentru cei fara bilet sunt cu adevarat usturatoare, iar controlorii sunt insotiti de jandarmi ca sa nu le fie frica sa amendeze exclusiv femei, pensionari si elevi.
    • +1 (3 voturi)    
      da (Luni, 20 decembrie 2010, 13:19)

      a [anonim] i-a raspuns lui Aph

      da, dar poate ai observat si ca are orar si vine exact la minutul precizat pe orar, ceea ce la noi nu pot face nici macar la metrou, de RATB ce sa mai zicem.
      la nemti era 500 de euro amenda, cat ab. pe tot anul, dar venea la minut, era cald si bine, ajungea in timp util, puteai sa calculezi la minut, erau sincronizate intre ele tramvaie cu autobuze, etc.
      Sa o zicem si pe asta.

      Sunt absolut de acord sa ii arda bine pe aia care nu platesc, dar simultan trebuie sa iti si ofere ceva in plus de banii platiti. Iar de asta nu se zice nimic.
      • +4 (4 voturi)    
        40 EUR amenda (Luni, 20 decembrie 2010, 14:03)

        G [anonim] i-a raspuns lui a

        Sa nu exageram, amenda e 40 EUR in München, nici gand 500.
      • +3 (3 voturi)    
        500 EUR poate pt vandalism? (Luni, 20 decembrie 2010, 14:03)

        G [anonim] i-a raspuns lui a

        .
    • +5 (5 voturi)    
      Da! (Luni, 20 decembrie 2010, 13:22)

      Octav [anonim] i-a raspuns lui Aph

      Ai pus punctul pe I. Este si parerea mea, ca e mai bine sa sufere oameni mai putini (eventualii disponibilizati prin introducerea de automate de vanzare) decat mai multi (calatorii ce vor plati mai mult).
      Dar cu siguranta si aici exista interesese, sau poate doar incapacitatea de a conduce o companie si de a gandi corect problema.
  • +3 (3 voturi)    
    Bilete (Luni, 20 decembrie 2010, 13:15)

    Dan [anonim]

    1. foarte putini bucuresteni (statistic) fac blatul; actiunile de control in masa cu care se lauda uneori prin ziare sau la televizor au surprins undeva la 5% blatisti. Cam asa e peste tot, unii oameni nu vor cumpara niciodata bilet!

    2. standardul de pret la biletul clasic de autobuz in Europa "bogata" (Austria, Germania, Franta) este ~2 euro iar abonamentul uzual cam 40 de euro; in tarile mai sarace gen Malta, Spania, Italia pretul scade pana la ~1 euro, abonamentele fiind de asemenea mai ieftine. In acest moment bucuresteanul plateste 0.3 euro pe bilet si 12 euro pe abonament.

    3. povestea cu "conditiile de circulatie" si "salariile mici" e doar o poveste. Soferii RATB castiga 5-700 euro/luna, cam de 2 ori mai putin decat cei din vest. Standardele de calatorie sunt comparabile, la fel si costurile cu intretinerea retelei. Cine plateste deci diferentele? Nu cumva tot noi insa indirect prin impozite?
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebare (Luni, 20 decembrie 2010, 13:27)

    sdi [utilizator]

    Si ce daca nu au crescut preturile de 2 ani? Salarile oamenilor cum sunt fata de acum 2 ani? Au crescut cu 40%?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 20 decembrie 2010, 14:35)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui sdi

      Pentru angajatii RATB nu m-ar mira sa fi crescut cu mai mult...
  • +4 (4 voturi)    
    as plati chiar 3 lei biletul (Luni, 20 decembrie 2010, 13:28)

    mimi [anonim]

    cand reteaua de transport o sa fie extinsa ca cea din paris sau viena
    cand intervalele la care vin mijloacele de transport vor fi la fel de mici si de precise ca cele din paris si viena
    cand va exista transport de noapte - vezi paris si viena :)
    cand se va putea schimba folosi metrou si ratb-ul folosin acelasi bilet- vezi aceleasi capitale dar si altele

    atunci ma angajez sa platesc chiar dublu fata de pretul biletului de acum...

    pana atunci voi merge clandestin, dand spaga controlorilor ...sau cu bicicleta
    • -3 (3 voturi)    
      lol (Luni, 20 decembrie 2010, 14:00)

      alex [anonim] i-a raspuns lui mimi

      Chestia asta cu "as plati bilet...daca..." e rasuflata.

      Nu iti convine ceva nu te mai sui in autobuz.

      Orice serviciu se plateste, iar 1.3 RON pe bilet e ridicol de putin fata de calitatea transportului in Bucuresti.
      • +3 (3 voturi)    
        Mai Alex (Luni, 20 decembrie 2010, 14:32)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui alex

        Serios acum, tu lucrezi la RATB?

        Ce expresie e asta: "nu iti convine nu te mai sui in autobuz". Esti serios? E pe bune?

        Transportul PUBLIC in comun e oricum platit din banii nostri, din taxe si impozite vericule. Capisci?

        Ridicol de putin? In comparatie cu ce?

        Orice serviciu se plateste, de acord, insa orice serviciu platit trebuie sa iti dea si... servicii.

        Ohh doamne, pot sa pun pariu ca tu iti misti fundul prin capitala in masina personala, iar pentru tine termenul de "conditii" este egal cu aspectul autobuzelor.

        Bine, fie. Pentru tine biletul va costa 10 RON. Doar pt tine, ca sa nu te mai simti ridicularizat ca platesti "ridicola" suma de 1.3 ron
        • 0 (0 voturi)    
          vericule (Luni, 20 decembrie 2010, 15:01)

          alex [anonim] i-a raspuns lui adrian

          Vericule, esti cam comunist cu "transportul public e oricum platit din banii nostri". Pai atunci hai sa mergi pe gratis cu autobuzul dar sa nu iti mai asigure primaria nici un alt serviciu sau sa nu faca nici o investitie in drumuri, parcuri etc. Multumit?

          De-aia cresc tarifele de transport- ca sa nu mai platesti tu prin taxe si impozite. Taxele si impozitele sunt folosite doar ca subventii, atunci cand incasarile din bilete nu acopera costurile. Sa plateasca doar ala care merge cu autobuzul, iar taxele tale sa fie folosite la alte lucruri.

          Acuma pricepi si tu?

          PS: nu, nu lucrez la RATB si nici nu "imi misc fundul prin capitala" in masina personala. Sunt un om normal ca toti ceilalti- cateodata merg cu masina (personala sau taxi), cateodata cu transportul public cateodata merg cu bicicleta sau alerg dintr-un loc in altul (am facut si alergari de 7-8km prin Bucuresti- spre birou/de la birou etc). Sunt un om liber sa fac ce vreau, asta e cel mai important :)
  • +2 (2 voturi)    
    bravo! (Luni, 20 decembrie 2010, 13:54)

    Georgel [anonim]

    Bravo ! acum ca benzina a ajuns peste 50 mii si salriile au fost marite cu 15% , aveti toate sansele si motivele sa mariti biletele !

    Si politele de asigurare, si TVA-ul, si mincarea , si pretul aerului ce-l respira romanii.
  • +1 (1 vot)    
    nene directoru (Luni, 20 decembrie 2010, 14:17)

    suca [anonim]

    cand mijloacele de transport in comun vor veni la intervale regulate si vor respecta un orar prestabilit putem vorbi de comparatii cu franta sau germania.
    pana atunci io zic sa va comparati cu bulgaria, rusia, moldova. ca acolo suntem si la salarii si la servici oferite de compania pe care o conduceti.

    stau in statii in medie 10 min dupa autobuz. sunt cazuri in care stau 20 de min si cand vin vin 3-4 unu dupa altul. parca se plimba imreuna sa nu se piarda.
    cand vin cate 3-4 alergi sa te duci in ultimul ca nu mai deschide usile in statie, ca doar le-a deschis 20-30 de metrii mai devreme.
  • 0 (0 voturi)    
    blat (Luni, 20 decembrie 2010, 14:43)

    autobuz [anonim]

    De ce nu reintroduceti taxatorii de bilete ?
    Noi locuri de munca,ce se pot crea, disciplina, fara blatisti, platitori de bilete etc.
    Este greu........
    Cred ca nu se doreste...!!!!!!!!

    P.S. Cred ca peste 30% din calatori fac blatul.?!
  • 0 (0 voturi)    
    ??? (Luni, 20 decembrie 2010, 14:45)

    drivex [anonim]

    Asteptam cu interes momentul in care o sa initiati procedurile de incasare a pretului biletelor pentru TOTI cei care calatoresc cu RATB. Nu stiu daca sunt 50% cei care circula legal...
  • 0 (0 voturi)    
    sfat (Luni, 20 decembrie 2010, 15:04)

    mirc [anonim]

    Ar trebui introdusi taxatori/controlori pe fiecare linie, desi ma intreb cine si-ar risca viata cand trebuie sa dai jos o satra de tigani
    sau ar trebui sa se introduca automate de cumparat bilete, asa cum sunt in tarile civilizate, nu e nevoie de 1500 de gherete, implicit 1500 de salarii in fiecare luna
  • 0 (0 voturi)    
    Nici sa vrei sa cumperi bilet si nu poti (Luni, 20 decembrie 2010, 16:36)

    Andrei [anonim]

    Evident, ma refer la faptul ca nu poti cumpara bilet nici in mijlocul de transport de suprafata (chiar mai scum un pic), nici macar in statiile in care mai sunt tonete (nu sunt automate care sa functioneze dupa inchiderea acestora, sambata, duminica, seara);

    Nu poti nici sa-ti cumperi abonament sau bilet online si nici nu au valabilitate si pe metrou si la suprafata.

    In rest, doar metroul are o frecventa rezonabila si asta doar pe M2; pe restul liniilor, 6-7 minute la orele de varf
  • 0 (0 voturi)    
    Circulatie (Luni, 20 decembrie 2010, 18:36)

    M [anonim]

    Pot sa știu si eu cand o sa avem linii de noapte, macar 1-2, ca dupa ora 11:00 te usuca taximetristi.
    Inca ceva toate orasele occidentale si cele orientale au linii de noapte.
  • 0 (0 voturi)    
    ratb (Luni, 20 decembrie 2010, 19:49)

    bip [anonim]

    mai intai sa dea afara toti controlorii care oricum nu verifica decat fetele de liceu si sa-i faca pe tigani sa plateasca, cu jandarmi,cu mascati, cu ce vor, sau sa le interzica accesul si apoi mai vorbim.
  • 0 (0 voturi)    
    Cate bilete cumperi (Marţi, 21 decembrie 2010, 9:27)

    Cristina [anonim]

    In Viena platesi UN SINGUR BILET pentru a calatori dintr-un punct in altul, indiferent de cate mijloace de transport ai nevoie.
    In Bucuresti, daca ai nevoie sa schimbi 2-3 mijloace de transport, platesti 2-3 bilete.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version