LIVE TEXT Gheorghe Udriste, Director General Metrorex: "Nu cred ca in 10 ani de acum incolo vom face mare lucru. Administratia publica a scapat din mana dezvoltarea orasului"

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 28 octombrie 2009, 10:20 Actualitate | Esenţial


Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al Capitalei a explicat miercuri, 28 octombrie, care sunt prioritatile principale ale Bucurestiului. "Am negociat 2-3 proiecte mari de parteneriat public privat care au fost esecuri din nepriceperea lumii politice si a partenerilor privati", a spus acesta, in cadrul conferintei "Bucuresti 2020 - Ce proiect avem pentru un sfert din populatia tarii?" organizata de Ziarul Financiar.
La conferinta vor mai lua cuvantul Mircea Raicu, viceprimarul Capitalei, Claudiu Munteanu-Jipescu - Salans, Paul Kielstra - Economist Intelligence Unit; Cristian Secosan- CEO Siemens, Gheorghe Udriste, Director  General Metrorex.


Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al Capitalei :
  • Paradoxal, Bucurestiul nu are o strategie de dezvoltare
  • O problema naglijata - a aduce cetateanul in centrul initaitivelor, de multe ori apar proiecte impotriva opiniei publice
  • Am negociat 2-3 proiecte mari de parteneriat public privat care au fost esecuri din nepriceperea lumii politice si a parteneriatilor privati
  • Problema patrimoniului este neglijata
  • Incercam sa rezolvam problema proiectului de infrastructura din zona centrului istoric care din pacate este acum blocat
  • Modul de administrare al Bucurestiului este atipic; are 7 bugete - dezvoltarile urbanistice se pot face si de catre sectoare ar trebui regandite competentele
  • administrative si relatia cu Ilfovul.
  • Poate ar trebui sa-i gasim o identitate Bucurestiului
  • Trebuie sa devina acel centru regional de business, chiar studiile europene arata ca este posibil, in ce priveste criteriile si oportunitatile este o pozitie mai mult decta buna
  • Incercam sa lansam o strategie de dezvoltare teritoriala a Bucurestiului
  • Prioritati majore ale acestei perioade: infrastructura (transportul public, intrarile in oras, centura Bucurestiului, inchiderea inelului principal)
  • Metroul ar trebui sa constituie mijlocul nr 1 de transport in Bucuresti, nici macar proiectele de perspectiva nu pot acoperi necesitatile pentru metrou. Desigur, tin de colaborarea cu Guvernul si cu Ilfovul. Pana in 2020 ar trebui ca lucrurile sa se schimbe
  • Ceea ce a fost neglijat in primul rand - spatiul public, incercam sa il reabilitam si sa il redam cetateanului
  • Proiectul Transurban Bucuresti - fara a elimina circulatia autobuzelor va crea trasee pentru pietoni, pentru biciclisti si branduri urbane - se va incerca o aplicatie pe fnduri europene - Axa 1 POR
Mircea Raicu, viceprimarul Capitalei:
  • Zilnic Bucurestiul este traversat de peste 1,2 milioane masini. Anul trecut numarul de masini a crescut cu o treime.
  • Avem in administrare 486 de strazi, din care au fost reabilitate 370 de bulevarde
  • Inelul prinacipal al orasului : au fost lucrari de reabilitare pe principalele bulevarde. Acest inel trebuia inchis in martie 2009, speram sa-l inchidem in 2010
  • In master plan sunt propuse pasaje pentru evitarea aglomeratiei, de care din pacate nu ne-am apucat inca
  • Eu cred ca anul viitor vom demara din nou in forta aceste proiecte
  • Trebuie ragndite sensurile unice. Benzile unice pentru RATB isi propun sa faca din acesta un mijloc preferat pentru cetateni
  • Pentru a avea trafic fluent trebuie sa marim viteza de deplasare a autoturismelor, adica toata latimea bulevardelor sa fie folosite in acest scop.
  • A inceput un proces de extindere a parcarilor. Au fost realizate pana acum 100.000 de locuri de parcare, aceasta practica a fost preluata si de sectoare.
  • Primaria Capitalei trebuie sa faca inca 100.000 de locuri de parcare, am identificat un nr de 17 locatii pentru parcari supraterane, studiile de fezabilitate sunt gata, de 1 an si jumatate 7 din acestea sunt scoase la contractare prin parteneriat public-privat.
  • Una din ele sta de un an sa se incheie contractul intre primarie si firma care a castigat lcitatia.
  • Una din cele 17 locatii identificate pentru parcare supraterana asteapta de 1 an incheierea contractului cu firma castigatoare a licitatiei
  • Adriean Videanu a investit peste 2 miliarde euro in 3 ani de zile. 
  • In varianta optimista, avem nevoie de 4 miliarde de euro, vom obtine o reducere a emisiilor de carbon cu 15% si o reducere a timpului de asteptare in trafic cu 20%
  • In varianta "normala", avem nevoie de 2 miliarde de euro
Claudiu Munteanu-Jipescu, SALANS:
  • Dezvoltarea zonei metropolitane Bucuresti necesita un numar semnificativ de proceduri de achizitie publica
  • Constatarea facuta astazi este ca marile proiecte sunt blocate in numeroase litigii si contestatii
  • Gvernul s-a straduit 3 ani sa implemeteze proiectul pasapoartelor cu cip, dupa 3 ani, din cauza contestatiilor in instanta, a constatat ca este imposibil sa realizeze asta cu un partener privat
  • Puncte slabe speculate cu succes de cei care vor sa conteste licitatiile:
- modul defectuos de formulare a prevederilor documentatiilor de atribuire.
- raspunsuri contradictorii la intrebarile de clarificare - am participat la o licitatie unde s-a ajuns la 900 pagini de raspunsuri
- Un alt aspect de slabiciune prevede aplicarea disporportionata a unor cirterii de calificare, in raport cu obiectul contractului
- excesul de formalism
- intarpretarea rigida a prevederilor legislative
- exacerbarea efectelor erorilor minore- lipsa unei stampile, o virgula pusa gresit
- anularea procedurii ca masura de prudenta, chiar daca nu este evidenta incalcarea unui interes public.
  • Remedii propuse:
- imbunatatirea nivelului de experienta al departamentelor specializate ale autoritatilor publice prin programe de formare profesionala
- in caz de deficit de expertiza, legislatia permite autoritatilor sa apeleze la resurse externe

Gheorghe Udriste, Director  General Metrorex:
  • Nu cred ca in 10 ani de acum incolo vom face mare lucru.Administratia publica locala a scapat din mana dezvoltarea orasului
  • Ar trebui sa avem un buget consolidat in care sa facem de asa natura incat sa rezolvam cererile,
  • S-a inceput prin aceste documente programatice, strategii. Nu se pot trasa artere principale de circulatie
  • Am invatat enorm in aceasta perioada, incep sa pun in valoare experienta din administratia publica.
  • Nu se va putea face nimic fara transport public, proiectele pe care le vom demara trebuie sa fie axate pe aceasta
  • Nici nu stim ce populatie are Bucurestiul exact. S-a dat un inceput al dezvoltarii orasului dupa anul 2000
  • In 2008 a fost aprobat in CGMB un nou master-plan, in care unii nici n-au avut curiozitatea sa se uite. 
  • Guvernul actual s-a implicat in atragerea unor surse de finantare pentru Bucuresti, chiar astazi se va discuta o finantare pentru linia 5 de metrou
  • Am elaborat o strategie de dezvoltare pentru liniile de metrou. 
UPDATE 4 Mircea Raicu: Suntem intr-un an de criza, bugetul este acelasi ca in 2007 dar atunci veneau bani din fonduri structurale, din credite. In acest an primarul nu a reusit sa dea drumul la niciun proiect nou, asa ca mi-e foarte greu sa spun ce se va intampla in 2020. Acum, cu ajutorul Guvernului japonez avem planuri de dezvoltare a infrastructurii pana in 2020. Trebuie sa ne tinem de ele. Sper ca dupa alegeri vom gasi resursa pt ca Bucurestiul sa se dezvolte. Care

Udriste: PUG isi incheie valabilitatea anul viitor. In ce priveste autoritatea publica e transport, avem documentatia pregatita, asteptam infiintarea zonei metropolitane pentru a o lansa pe piata.

Raicu: primul mijloc de descurajare a venirii in centrul orasului trebuie sa fie un transport public sigur si rapid.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2364 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Infrastructura a facut-o nea` Nicu (Miercuri, 28 octombrie 2009, 10:36)

    vassi [anonim]

    Fostii securisti (actualii parlamentari) n-au facut decat sa fure pentru ei si pentru familiile lor de la revolutie incoace.
    Daca aveam metroul dezvoltat si bine pus la punct, nu mai existau ambuteiaje ca in tarile africane/arabe prin oras.
    • +2 (2 voturi)    
      nu-i corect! (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:39)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui vassi

      Nu este corect sa ii acuzi pe "fostii securisti" pentru starea actuala a orasului.
      Este clar ca daca noi, cei peste trei milioane de locuitori, vroiam un oras civilizat si un transport care sa FUNCTIONEZE, nu sa fie "ora de varf" de pe la 7:30 si pina la ora 20, atunci se FACEA ceva, cit de cit!

      Cu ce sunt de vina securistii ca pe trotuar, la fiecare 3-4m calc inkk de caine?!

      Cu ce sunt de vina securistii ca de fiecare data cind e aglomeratie, se gaseste cite unul care sa intre sa blocheze complet intersectia?!

      puteau securistii sa ne oblige sa ccceptam disparitia parcurilor si a cladirilor de patrimoniu daca noi, locuitorii urbei, nu ACCEPTAM asta?!
  • +5 (5 voturi)    
    metroul si transportul bucurestean (Miercuri, 28 octombrie 2009, 10:48)

    _tudor_ [anonim]

    Prostie si incapacitate politica:
    Metroul nu-i al bucurestenilor ci al ministerului transporurilor. Nici la RATB situatia nu-i roz... dimpotriva. Oricum, isi fac "concurenta" una celeilalte in dispret totatl fata de nevoile cetatenior.

    La fel la taxiuri: exista taxiuri pentru bucureti si taxiuri pentru aeroport... care aeroport nu-i al Bucurestiului....

    Daca vin din provincie cu masina las masina in parcarea inexistenta de la intrarea in bucuresti unde nu exista un mijoc de trasnport in comun decent cu care sa merg in centru evitand aglometratia si lispa locurilor de parcare din centru.

    Iar daca totusi era un loc de parcare acolo unde comunisitii pusesera batatorul de covoare, vom face in locul ei un nou bloc...
    cu ARHITECTURA
    Si construm vile pe terenul de baschet din curtea scolii. Oricum accesul la terenul respectiv de baschet era interzis.
  • +3 (3 voturi)    
    pai e normal... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 10:53)

    liviu_ [utilizator]

    cand faci 8 statii de metrou in 20 de ani (si alea fusesera de fapt incepute inainte de 89) e normal sa ai in trafic de kko...

    acum s-au trezit si ei ca trebuie metrou dezvoltat...

    pai sa stam linistiti ca tronsoanele dr taberei-pantelimon si 1m ce era o sa se termine pana in 2020... cand, probabil o sa sapam noi tunele pe sub pamant ca altfel nu o sa mai putem ajunge la munca in mai putin de 2 zile
  • -2 (2 voturi)    
    locatie = taxa (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:03)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Domnul Mircea Raicu, dar si o gramada de vorbitori de romgleza de prin multinationale asociaza in mod eronat termenul de 'locatie' cu ceea ce desemnam in mod obisnuit prin 'loc'.
    Locatie inseamna de fapt chirie sau taxa. Abia al doilea sens se refera la loc sau pozitie, dar si acolo e vorba de localizarea unei nave in larg.
  • +1 (3 voturi)    
    Videanu nu era chiar prost (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:04)

    sandu [anonim]

    Opa, Videanu a investit 2 miliarde de euro! Pai parca era hot si bandit? Acum reiese ca e singyrul care a mai construit ceva. Asteptam mogulii sa urle pe antene!
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru Sandu (Miercuri, 28 octombrie 2009, 12:24)

    alexu [anonim]

    Videanu chiar e un idiot . Infrastructura proasta se datoreaza si desteptului de Udriste care era la Primarie cu Base si apoi cu Videanu . A venit inapoi la Metrorex si ne pune de o greva a tuturor incompetentilor de la Metrou . Cu mecanici de tren care nu pornesc ventilatia , cu dispeceri care habar nu au ca daca asteapta prea mul trenul de pe Militari sa se imperecheze cu cel de Gara la Eroilor , va crea haos in celelalte statii , cu impiegati care nu anunta niciodata intarzierile si motivele etc.
    In afara de lipsa resurselor , Metroul este administrat f prost , are o groaza de oameni care nu au de a face cu acest domeniu .
    Daca greva asta ne scapa de Udriste , felicitari sindicalistilor, daca nu , rusine lor ca se baga in politica ....
  • +1 (1 vot)    
    Oricum asa o sa ramana (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:01)

    Nofakesorg [anonim]

    Degeaba exista promisiuni si toate proiectele ca nu o sa se faca nimic bun...in schimb se construiesc blocuri turn in cartiere unde 2-3 etaje este limita maxima. Te iubesc Bucuresti (sarcastic)!
  • +2 (2 voturi)    
    impartire aiurea (Miercuri, 28 octombrie 2009, 13:39)

    miticosul [anonim]

    Oricum, bucurestiul e impartit aiurea pe sectoare - ca un pepene. Aratati-mi mie o capitala pe lumea asta impartita asa (bine, una serioasa, nu vorbesc de Phenian). Niciodata, problemele din Zabrauti nu vor fi aceleasi cu cele din Piata Universitatii - fiecare din ele cer un stil managerial diferit.

    Si apoi, cat de fain e sa vezi cand treci strada, bancile de pe o parte sunt vopsite intr-o culoare, iar pe cealalta parte sunt de alta culoare ... Asta in buricul targului ...
  • +3 (3 voturi)    
    bucuresti - de nevoie, nu de placere (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:21)

    hernan [anonim]

    Foarte multi cunoscuti de ai mei, au facut-o deja sau au in orizontul mai apropiat sau mai indepartat de gand sa paraseasca definitiv Bucurestiul... si nu e vorba doar de cei care au ramas dupa facultate, ci chiar si de bucuresteni get-beget...

    Motivele sunt lesne de inteles: jeg maxim, trafic impotmolit care iti mananca ore din viata, cocalari si tigani omniprezenti, nesimtire si hotie la tot pasul, respect zero pentru om si dezumanizarea individului....

    Majoritatea stau in Buc de nevoie, nu de placere, pt un salariu cat de cat. E adevarat ca se castiga ceva mai bine, dar diferenta e anulata imediat de cheluielile mai mari. Cultura, evenimente, posibiltati de petrecere a timpului liber...era subiect de actualitate acum cativa ani, acum toate astea se intampla si in restul tarii.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Joi, 29 octombrie 2009, 10:10)

    anonim [anonim]

    Nu-i nimic, vom avea autostrada suspendata... Ce sa mai comentam de vreme ce orice neavenit poate ajunge primar si poate risipi banii publici pe studii de fezabilitate pentru proiecte aberante cand sunt atatea lucruri de facut.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by