Nou concept pentru finantarea constructiei de autostrazi: concesiune catre consortii internationale

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 20 februarie 2009, 18:53 Actualitate | Esenţial


Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa la Miercurea Ciuc, ca exista "un nou concept privind finantarea constructiei de autostrazi", iar in urma aplicarii acestuia vor exista mai multi bani pentru construirea autostrazilor.

Berceanu a explicat ca este vorba de a realiza portiuni foarte complicate si foarte scumpe de autostrazi – cum ar fi Sibiu - Pitesti sau Sibiu - Rm.Valcea, care trec prin munti, tuneluri, viaducte – prin concesiune catre consortii internationale care sunt interesate.

Ministrul Transporturilor a afirmat ca aceste consortii ar lua insa la pachet si portiuni deja existente, pe care le vor administra pe 20-25 de ani, dupa cum vor fi ofertele si licitatiile internationale care vor fi organizate, informeaza NewsIn.

Potrivit lui Berceanu, daca se va reusi schimbarea partiala a finantarii prin concesiuni, prin atrageri de alte fonduri, atunci vor ramane multi bani care ar putea fi utilizati pentru drumurile nationale. Acesta este si motivul pentru care ministrul a prezentat aceasta chestiune in Harghita, intrucat, daca vor ramane bani pentru drumurile nationale, judetele Covasna si Harghita vor fi si ele beneficiare.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat, in urma cu o saptamana, ca in acest an vor fi finalizati 70-75 de kilometri de autostrazi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1418 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    OK, MERGE SI ASA.... (Vineri, 20 februarie 2009, 19:07)

    Surfer [utilizator]

    DAR SA vedem odata autotostrazile alea in practica ca sa putem circula pe ele....

    oricum 75 de km de autostrada e putin, pe an
    • +2 (4 voturi)    
      Sibiu - Rm. Valcea = 20 euro dus, 20 euro intors! (Vineri, 20 februarie 2009, 23:08)

      taranistu [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Sa nu ne lasam fraieriti! Sigur ca poate fi o varianta de discutie, dar se vede cu ochiul liber ca nu este in favoarea romanilor! A romanilor cu venituri mici-medii, este rentabila pentru Berceanu care cunoaste deja cine va castiga licitatia! Va dau exemple concrete:
      Italia (concesiune privata) pe traseul Austria-Venezia se platesc aproximativ 11 euro, i-ai dat i-ai pupat!
      Slovenia (a construit statul) platesti 35 euro pe 6 luni! Te plimbi cat vrei, pe toate autostrazile slovene!
      Germania (a construit statul) autostrazi gratis, e drept se plateste din combustibil.
      Ungaria (a construit statul) platesti 7 euro pentru 4 zile, te plimbi cat vrei, pe toate autostrazile ungare.
      Austria (a construit statul) platesti 9 euro pentru o saptamana pentru toate autostrazile austriece!
      A construit statul inseamna ca a facut licitatie pentru tronsoane, asa cum este sistemul actual din Romania (sau ar trebui sa fie).
      Romani, ganditi-va ca pentru o calatorie Sibiu-Rm. Valcea va trebui sa platiti 20 euro dus si 20 euro intors daca Berceanu isi pune planul in actiune!
      Doamne ca daca incepea Basescu autostrazile in 1998, cum i-a spus Ciorbea si Constantinescu acu altfel statea treaba, bineinteles fara Bechtel-Nastase! Numai ca Basescu a zis ca nu ne trebuie autostrazi, la romani e destul drumuri expres! Alea de care Berceanu acum zice ca nu-s bune nici intre Craiova si Pitesti!
      • 0 (4 voturi)    
        Ok, (Vineri, 20 februarie 2009, 23:57)

        Surfer [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        man, sunt de acord cu tine insa noi nu suntem in pozitia de a alege; toate tarile pe care le-ai enumerat tu au inceput la timp programul de constructie de autostrazi si nu au stat sa ii sufoce traficul. Noi nu mai avem luxul ala. Pierderile in timp si bani sunt mult mai mari pt ca nu avem autostrazi decat acei 10-15 euro. Economie romaniei pierde din cauza lipsei infrastructurii.
        Asa ca, pana la urma, chiar si taxa aia de tranzit mi-ar coneveni sa avem autostrazi, dar sa le avem odata, intr=un timp rezonabil !!
        • 0 (4 voturi)    
          ok, (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 0:18)

          taranistu [anonim] i-a raspuns lui Surfer

          asculta-ma: operatiunea "schimbarea conceptului" dureaza cel putin 1 an, 1 an mort, intelegi? In plus, totul devine mult mai scump! Si pierdere de vreme si mai scump si unul ca Berceanu extra-multi milardar, poate proprietar de firma ce are in concesiune o viitoare autostrada! Nu suna bine,nu? E deja tarziu, ce rost are graba? Graba, din moment ce ai intarziat 15 ani, hai treaca de la mine 19 (ca in 90 trebuia inceput!), ce rost mai are? Mai bine ma sedem 5 minute stramb si sa judecam drept, ca altfel astea 5 minute ne costa toti anii care vor urma sau, cel putin, 30 ani (minimul unei concesiuni de acest gen)!
      • +1 (1 vot)    
        italia vs germania (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 2:06)

        sxl [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        in favoarea ta ar fi sa iti dea si o masina gratis sa te "plimbi" cu ea pe autostrada, nu ?

        autostrazile din Italia (mai ales cele din Nord) nu se pot compara cu cele din Germania din punct de vedere al calitatii asfaltului si al intertinerii, cu alte cuvinte isi merita taxa.

        Autostrazile din Germania sunt in paragina tocmai din lipsa unui astfel de taxe care sa asigure continuu banii pt intretinere si a unei firme care sa aiba interesul sa isi intretina sursa de venit.
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate, (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 10:36)

          taranistu [anonim] i-a raspuns lui sxl

          este suficient sa treci din Austria in Italia ca sa simti calitatea asfaltului de pe autostrazile italiene, dar ti-ai pus problema ca foarte multi italieni (si francezi) cauta trasee alternative la autostrada din cauza costurilor ridicate? Depinde cum vezi autostrada: ca un mijloc care sa absoarba traficul sau ca un loc unde merg doar cei cu bani? Gandeste-te cat s-ar scumpi transporturile, masinile grele platesc, bineinteles, mult mai mult.
          PS: Nu mi-au placut niciodata lucrurile gratis, au un cost ascuns, masina e de la nemti intr-adevar, nici vorba sa mi-o dea gratis, bavarezii fac lucruri bune dar platite. Mi-a placut intotdeauna sa platesc un pret corect, asta mi-ar placea sa se intample si cu autostrazile in Romania.
          Ah, sa nu uit: Jos Berceanu! Jos Udrea! Jos Basescu! alaturi de multi Jos PCR (FSN)! Jos FSN2! (PDL+PSD)!
        • +1 (1 vot)    
          total gresit ..... (Duminică, 22 februarie 2009, 11:10)

          kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui sxl

          Germania incaseaza bani foarte buni , chiar foarte foarte buni , exemplu fiecare camion euro 3 plateste 0,23 eur / km parcurs de autostrada, cele euro 5 doar 0,16 eur / km parcurs , la turisme nu stiu ca nu am mai ajuns de curand cu turismul pe acolo .
      • 0 (0 voturi)    
        autostrazi (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 10:04)

        lemn [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        dude, atitudinea ta nu e deloc sanatoasa. adevarul trist e ca romania nu isi permite din bugetul propriu autostrazi. de 20 de ani ne plimbam pe niste drumuri penibile, cu 1 banda pe sens, care cauzeaza accidente mortale mai multe ca oriunde in lumea civilizata. eu personal sunt de acord sa platesc mai mult ca in ungaria, dar sa fac doar cateva ore pana la bucuresti de ex, decat sa nu platesc decat acea nesimtita taxa de drum si sa merg cu 1 kmph in spatele unei carute pe minunatele noastre drumuri europene. bineinteles ca ar fi mai ok sa fie construite de catre statul roman, ar fi mult mai mici taxele, dar daca de 20 de ani acest stat nu a reusit sa construiasca nimic, ci doar sa imbogateasca firme ca bechtel, nu vad de ce in urmatorii 20 de ani ar reusi ceva.
        daca aceasta idee era pusa in practica de acum 20 de ani, aveam o o infrastructura super ok acum. din pacate, mentalitatea "nu ne vindem tara" a castigat in fata ratiunii. chiar nu isi da nimeni seama ca nu se poate avea o economie ok, cu tot ce inseamna asta (progres, nivel de trai mai bun, etc), fara o infrastructura bine pusa la punct? suntem de rasul lumii cu "drumurile" noastre.
        de ce naiba sarbii si croatii, care au trecut prin razboaie in ultimii 20 de ani au autostrazi, si noi nu?
      • +1 (1 vot)    
        cu slovenia .. (Duminică, 22 februarie 2009, 11:08)

        kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        ai cam dat-o in bara , vorbesti din auzite am impresia , pe Slovenia se plateste autobandul pe portiuni , ai case de plata ( automate ) si la intrarea pe autostrada platesti, si nici nu este 35 euro / 6 luni , deci mai documenteaza-te. La fel si pe Austria , se plateste pe loc pentru portiunea de crum parcursa sau poti monta un aparat se numeste GO-BOX s pe care il incarci cu o anumita suma si cand treci prin dreptul portii de taxare ti se scade automat c/val taxei. Si nu inteleg de und esi pana unde treaba cu 20 eur / sens ?? Trebuie sa intelegi ca daca va fi prea scump nu se va circula pe autostrada respectiva , iar cel care finanteaza proiectul va dori sa incaseze 1000 masini x 4 euro , decat 50 masini x 20 euro
  • 0 (8 voturi)    
    conceptu' lu peste (Vineri, 20 februarie 2009, 19:11)

    lasa-neeeee [anonim]

    Sa-l ia dracu cu concept cu tot ca iar a venit asta si iar se blocheaza tot doi ani de zile pe motiv de schimbare de concept, peste doi ani vine altu si iar alt concept. Puneti.-va dracu la o masa toti politicienii si stabiliti o strategie care sa aduca rezultate iar daca nu puteti nu va mai bagati..
  • 0 (6 voturi)    
    tot asa... (Vineri, 20 februarie 2009, 19:39)

    canadianu' [anonim]

    exact asa au facut in Ontario, au concesionat o autostrada la niste spanioli si acum toti canadienii injura la greu...nu puneti botu'...
  • +5 (7 voturi)    
    interesant dar periculos (Vineri, 20 februarie 2009, 19:48)

    s3xs1 [anonim]

    Suna bine pe hartie. Avem legislatie care sa ne protejeze de abuzurile corporatiilor care vor detine acele cai de transport? Contractele vor fi clasificate, nu?!

    E destul de periculos ... daca luam in considerare cipul ala de 3 lei RFID. Corporatiile au gasit in sfarsit modalitatea de a controla masele de oameni si, implicit, lumea.

    Nu ma intereseaza ce spun diverse religii refitor la acel radio transmitator. Este o modalitate de subjugare si sclavie pe fata. S-au plictisit s-o faca prin bani lichizi. Au trecut pe sistem monetar electronic si vor folosi RFID precum un user si parola pentru acces la sistem.

    Hai ca e adevarata zicala: Multi, dar prosti! .... si stiu ca era invers formulata ... dar asta ni se potriveste.

    Pacat ca nu exista un real suport pentru abolirea sistemului monetar care ne perverteste si ne subjuga de cand a fost implantat ... solutia este ca omul sa nu se mai comporte ca oaia si sa urmeze turma. Omul trebuie sa devina ciobanu ... intr-o vorbire mai metaforica :)

    Hai, poate ne vedem cu bine peste 5 ani si sa fim intradevar evoluati ca societate. Daca nu ...
  • +3 (7 voturi)    
    foame mare de comisioane! (Vineri, 20 februarie 2009, 19:50)

    eeeuuuu [utilizator]

    nu-i asa, nene colentinene? ai venit flamand rau din seculara "opozitie portocalie" care-a durat (ooops!) un an juma'! te cred, ca ai casa grea si buzunarele goale, mai treb'e si ceva parale pentru partid, ca e an electoral cu miza la presedinte si la europarlamentari. dar vezi matale ce faci cu ce ai inceput, ca, parca vad, dupa ce-ai luat cu japca terenuri si (sau) case, nu finalizezi nici un kilometru de autostrada, necum "70-75", cum te-nfoi ca varza!
  • +5 (7 voturi)    
    FOARTE BINE ... (Vineri, 20 februarie 2009, 19:54)

    kin3zu78 [utilizator]

    consortiul care va construi autostrada , o va construi mul tmai bine ( pentru a scuti reparatiile prea dese si costisitoare ) si o va executa si in termenul convenit , pentru a nu intarzia recuperarea banilor investiti. Asa se procedeaza cam peste tot in Europa , iar romanii o sa inceapa sa invete ca pentru a beneficia de ceva trebuie sa mai si plateasca . Apropo vor disparea si spagile date aiurea sau umflarea anuala a pretului . km de autostrada construita
    • -1 (3 voturi)    
      foarte bine (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 1:36)

      goe [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Si pe urma dai 10 euroi pe suta de km?
      • +1 (1 vot)    
        Normal (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 9:28)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui goe

        Daca nu-ti permiti, stai acasa.

        La fel ar trebui facut si cu locurile de parcare.
      • +1 (1 vot)    
        10 euro (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 10:11)

        lemn [anonim] i-a raspuns lui goe

        si daca dau ce? nu ma obliga nimeni sa dau. pot sa merg in continuare pe drumurile nationale. de mentionat ca nici pe alea nu mergi gratuit, platesti o taxa de drum.
        asta e problema la noi: tot timpul ne gandim cat castiga cel care ofera un serviciu, ii calculam profitul, ii facem noi pretul. nu asa functioneaza o economie de piata. e treaba fiecaruia cat cere, nu te obliga sa ii dai.
        argumentul tau cum ca ar fi prea scum plimbatul pe autostrada e stupid, pentru ca in momentul de fata nu ai deloc autostrada. preferi sa ramai in epoca de piatra decat sa platesti ceva mai mult?
        normal ca era bine sa fie ca in ungaria de ex, unde platesti 4 euro pt 4 zile parca, dar daca nu s-a putut (sau vrut), asta e, care ar fi solutia ta, sa nu contruim autostrazi pentru ca ii imbogatim pe straini? dar pe bechtel nu i-am imbogatit?
      • +1 (1 vot)    
        iar .. (Duminică, 22 februarie 2009, 11:12)

        kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui goe

        scoateti preturi din burta ?? De unde stii ca va fi 10 eur / 100 km si nu va fi 5 eur ?? sau de unde stii ca nu va fi pt Bucuresti - Arad 20 eur ?? Prefer sa fac 6 ore pana la Arad si sa dau 100 lei decat 14- 15 ore !
  • +3 (5 voturi)    
    da numa consortii internationale???? (Vineri, 20 februarie 2009, 20:07)

    coco [anonim]

    Canalul Suez s/a construit prin emisiuni de actiuni.
    De ce nu se emit actiuni pe piata interna ca profitul sa ramana in Ronania, m/am saturat sa fiu sluga la austrieci si greci, vreu si io sa fiu capitalist , macar la mine in tara.
    si de ce nu sa gindit la acesta cind au inceput autostrada transilvania, probabil ca nu mai eseu comisioane, sau astia de pe la compania de autostrada sau minister sint prosti de dau in gropi.
    Ii drept ca idea asta o inceputo unul prieten cu dracu si vedem cum am ajuns tara draculei park pa!!
    • +2 (2 voturi)    
      tu ai cumpara actiuni? (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 1:19)

      goe [anonim] i-a raspuns lui coco

      Eu n-as cumpara actiunile alea, asta e sigur. In rest de acord ca daca se va pune planul asta in aplicare vom plati pe nas ca sa circulam pe autostrada si probabil majoritatea vor circula tot pe unde circula si acum.
      • +1 (1 vot)    
        autostrada (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 10:19)

        lemn [anonim] i-a raspuns lui goe

        de acord cu tine, dar nu vad cu ce afecteaza asta pe cineva. esti liber sa alegi pe unde mergi (desi bazandu-ma pe taxa auto si altele asemenea, nu m-ar mira sa apara obligatia de a circula pe autostrada :) )
        acum poti circula doar pe drumurile existente, cu toti nervii aferenti. doar cei care nu circula des prin tara pot fi impotriva autostrazilor.
        fapt: in romania, in 20 de ani, nu s-a contruit nimic care ar aduce vag cu o autostrada.
        alegerea ar fi intre pastrarea sistemului actual, si renuntarea la autostrazi (nu cred ca vom fi vreodata instare sa construim cu resurse proprii, nu ca nu le-am avea, dar se fura) si pastrarea sistemului actual plus autostrazi private. e o realitate, restul sunt discutii demagogice.
        nu ai bani/nu vrei sa platesti/nu iti vinzi tara? ai in continuare drumurile nationale.
        personal prefer sa platesc o suma de bani pentru 100 km de autostrada, dar sa fac 4 ore pana la bucuresti, decat 8-10 ore ca acum. time is money, asta nu intelege romanul care spune ca nu vrea taxa de autostrada. daca fac 4 ore pana la bucuresti, inseamna ca pot pleca dimineata, imi rezolv treburile, si revin in aceeasi zi. altfel ar trebui sa stau peste noapte, si sa mai pierd o zi cu drumul de intoarcere.
        sau, varianta hardcore, sa revin noaptea, pe drumurile noastre pline de capcane mortale. si bineinteles, daca fac accident si mor, sa se spuna ca am murit ca eram vitezoman si aveam masina straina, ca e la moda.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 14:05)

        victor lambda [anonim] i-a raspuns lui goe

        "si probabil majoritatea vor circula tot pe unde circula si acum"

        Foarte bine ... autostrada nu este pt. oricine !!!
        Probabil ca daca ar fi taxa pe A1 s-ar putea merge constant cu 130 km / h ... asa gratis cum este acum trebuie sa fii atent la cel cu Aro cu remorca care depaseste cu 70 km / h pe cel cu basculanta Roman care circula cu 60 km / h ... (si evident ca intra in depasire fara sa se asigure pt. ca evident n-are retrovizoare speciale pt. remorca iar despre semnalizare la remorca cred ca n-are rost sa vorbim).
    • +1 (1 vot)    
      profitul tot nu .... (Duminică, 22 februarie 2009, 11:14)

      kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui coco

      va ramane integral in Romania, consortiul isi va muta profitul afara catre compania mama , e o practica destul de intalnita /.....
  • +1 (3 voturi)    
    singura sansa (Vineri, 20 februarie 2009, 21:43)

    stefan v [anonim]

    E singura sansa de a merge pe autostrazi in viata asta. In ailalta, om vedea.
  • +1 (3 voturi)    
    Ministerul asta a construit ceva in 20 de ani? (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 2:18)

    Liviu [anonim]

    De ce nu faceti voi staul o firma cu management privat,sa nu mai plangeti ca milogii la firme private dupa ce semnati contracte de pacalici,sau platiti studii de frectialititate.Cautati numai solutii in care sa iasa banul,spaga.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by