Ecaterina Andronescu: Sunt sanse 100% ca Educatia sa primeasca 6% din PIB si profesorii sa primeasca majorarile prevazute de lege

de V. Marin, A. Neagu     HotNews.ro
Marţi, 20 ianuarie 2009, 13:14 Actualitate | Esenţial


Ecaterina Andronescu
Foto: AGERPRES
Reprezentantii profesorilor au avut, marti, o intalnire  cu minstrul Educatiei Ecaterina Andronescu in care s-a discutat despre majorarea salariilor si contractul colectiv de munca. Sindicalistii din invatamant cer ca bugetul Educatiei pe 2009 sa reprezinte 6% din PIB, pentru a putea fi aplicata legea de majorare cu 50% a salariilor cadrelor didactice si pentru a fi respectat Pactul pentru educatie. Ministrul Ecaterina Andronescu sustine ca sunt 100% sanse ca acest procent sa fie acordat.

Cele mai importante declaratii ale ministrului Educatiei, Ecaterina Andronescu:
  • Am reluat dezbaterile privind majorarea salariilor si contractul colectiv de munca, incepute in 2008. Discutiile vor continua pana joi.
  • E normal sa discutam cu sindicatele din invatamant. Astazi (n.r. marti) am informat sindicatele in legatura cu bugetul.
  • Am trimis proiectul de buget pentru Educatie discutat, construit pe 6% din PIB, la Ministerul Finantelor. Acum urmeaza discutiile cu Ministerul Finantelor.
  • In proiectul de buget inaintat Ministerului de Finante am cuprins majorarile de salariu prevazute de lege.
  • Sunt sanse 100% ca Educatia sa primeasca 6% din PIB si profesorii sa primeasca majorarile prevazute de lege.
  • Eu vreau sa ma bat pentru acest buget. Voi insista ca Educatia sa primeasca 6% deoarece sistemul de invatamant are nevoie de o finantare corespunzatoare, iar salariile sunt foarte importante.
  • Legea da dreptul unei astfel de finantari, iar pentru respectarea legii si a Pactului pentru educatie este nevoie de 6% din PIB pentru invatamant in 2009.
  • Pentru profesorii universitari, cresterile salariale de 50% sunt intr-adevar exagerate si am convenit cu reprezentantii sindicali o esalonare a acestor majorari pe o perioda de timp.
  • S-a stabilit formarea a doua comisii de lucru: o comisie pentru proiectul de descentralizare in invatamant si o comisie care sa lucreze cu ministerul la realizarea criteriilor de performanata pe care sa le indeplineasca toti profesorii din invatamant.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1709 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    incoerenta logica tipica politicianului roman (Marţi, 20 ianuarie 2009, 13:40)

    cosmin [anonim]

    daca sunt sanse 100%, atunci inseamna ca e sigur. deci nu trebuie sa te mai bati si nici macar termenul de sanse nu e permis sa-l mai folosesti.
    • +3 (5 voturi)    
      corect... (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:06)

      alex [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Corect. "Sansa 100%" e o "certitudine".

      Pe de alta parte, mai sunt ziaristii care uneori nu compileaza prea bine. Poate ministresa a zis "sanse de aproape 100%", ceea ce nu mai e o "certitudine".

      Asa ca pana nu asculti exact ce a declarat nu ai cum sa iti dai seama daca politicianul sau ziaristul a gresit.
  • +1 (9 voturi)    
    Eu sper sa nu.... (Marţi, 20 ianuarie 2009, 13:50)

    Je [anonim]

    Daca faci media orara profesorii is platiti regeste!!!

    Daca vor norma de 40h pe saptamana, nu au decat sa dea afara juma din ei.
    • +4 (6 voturi)    
      nu prea (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:29)

      no_name [anonim] i-a raspuns lui Je

      nu prea e asa.
      profesorii preuniversitari au norma didactica de 18 sau 16 ore pe saptamana, in functie de grad si vechime. fix. in aceasta norma trebuie sa predea si sa verifice, la clasa.
      corectarea locrarilor si pregatirea lectiilor sunt de asemenea activitati car, ipotetic, nu pot fi considerate hobby, astfel ca diferenta pana la 40 ore saptamanal este considerata ca fiind alocata acestor activitati. ca este sau nu o proportie buna nu stiu, dar daca socotim ca face ore cu 3-4 clase distincte / zi (pentru cele 3 - 4 ore din norma zilnica) ar rezulta in mod logic inca vreo 3-4 ore, asa ca , cel putin teoretic, nu-ti raman datori. Practic, sunt sigur ca nu-s prea multi care sa aloce atata timp acasa slujbei.
      Dar asta e alta discutie.
      Ce ma racaie este ca bietul debutant este platit cu 200 euro, in timp ce sensei castiga de 4 ori mai mult. Si pentru ca este evident pentru toti ca am lucrat in invatamant mai spun si ca , dupa statistica mea, in liceul in care am lucrat, 6 din 7 elevi care mergeau, in medie, la nationala, erau instruiti de profi cu maxim definitivat, deci acolo pana in 6 ani de practica. si astia castiga la varf 320-350 euro cu salarii si gradatii de merit, si cu dirigentie.
      Ar avea curajul stimata doamna sa publice o statistica din care sa reiasa procentul instructorilor mai proaspeti de 8 ani vechime la olimpiada nationala ? Nu cred, ca ar mirosi urat.
      Astfel ca breji lideri sindicali, daca tot va zbuciuma grija pentru viitorul invatamantului, prin prisma lipsei motivatiei de a lucra in sistem, nu renuntati la ideea cresterii proportionale pentru toti, ca nici inteligenta nu-i la fel?
      • +4 (4 voturi)    
        Corect, dar... (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:23)

        un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui no_name

        Corect, dar numarul de olimpici nu poate sa fie o metrica pentru calitatea unui profesor.

        Pot sa fie profesori slabi la licee unde vin elevi destepti, care merg la olimpiada.
        Pot, de asemenea, sa fie profesori foarte talentati care aleg sa mearga de exemplu intr-un sat, unde pot atrage spre invatatura copii din familii sarace care altfel nu ar fi interesati de scoala.

        Nu e deloc usor sa masori obiectiv calitatea unui profesor.
    • +2 (6 voturi)    
      pentru je (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:38)

      de unul [anonim] i-a raspuns lui Je

      pai norma este chiar de 40h/saptamana daca nu stiai, numai ca 16 ore sunt la catedra efectiv iar restul sunt pentru alte activitati scolare sau extra....Asa ca daca nu stii mai bine taci.....
      • +2 (4 voturi)    
        concediul (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:56)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui de unul

        Dar concediul cat e? Sa nu-mi zici ca 21 zile lucratoare pe saptaman ca nu te cred.
        • 0 (0 voturi)    
          21 zile intr-o saptamana ? (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 8:25)

          nick [anonim] i-a raspuns lui Radu

          E cam putin "21 zile lucratoare pe saptaman"
    • +1 (3 voturi)    
      prof (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:44)

      daniela [anonim] i-a raspuns lui Je

      Daca totul se vede pe dinafara e normal sa judece toti asa. Insa cate ore mai sta acasa un profesor constiincios si pierde ca sa faca materiale, sa nu fie in urma elevilor, sa completeze fise si ce mai cere ARACIP-ul si MECT si altele si altele. Nu o mai luati asa fratilor. Stiu replicile de genul: "E usor sa stai cu fundu' la catedra". Pai daca e asa usor ar fi tara asta plina de profesori. Ce sa cred? Ca toti suntem profesori in felul nostru dar de fapt...
      • +1 (1 vot)    
        depinde (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:53)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui daniela

        In primul rand, ar trebui sa specificati la care categorie de profesori va referiti. In preuniversitar, intr-adevar, profesorii au foarte mult de lucru, mai ales cei care isi fac cu adevarat meseria. In universitati insa, mai ales in UPB(unde cunosc problema), multi profesori primesc cu mult peste ce merita deja. Asistentii tin majoritatea seminariilor, corecteaza tezele, uneori tin si cursul, si sunt platiti cu mult mai putin. Unii profesori nu cred ca au mai mult de 10 ore pe saptamana, in care fac dictare, uneori nici nu stiu bine propria materie. Predau dupa materiale scrise acum cel putin 10 ani, uneori copiate cuvant cu cuvant din carti si mai vechi, ale altor profesori. Cercetare de actualitate nu cred ca se face in Romania, din lipsa de fonduri. Cartile nu sunt scrise de ei sau sunt aceleasi de zeci de ani. Pentru ce merita salarii si de mii de euro?
    • -1 (1 vot)    
      ! (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:08)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Je

      Sustin!
  • +2 (6 voturi)    
    si restul (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:02)

    j [anonim]

    sa stranga cureaua,sa stea in somaj,sa se multumeasca cu salarii reduse,sa...Aceasta este nesimtire curata!Bugetarii sunt pe caste in Romania si noi nu stim?
  • +1 (5 voturi)    
    invatamant (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:25)

    alex [anonim]

    O mare problema a Romaniei in acest moment este lipsa de educatie, nu numai in domeniul social dar si economic. Criza economica in cazul Romaniei este si o criza de incredere, Romania imprumuta bani pe care investitorii nu cred ca Romania ii va putea restitui; din cauza ca Romania nu este capabila sa inoveze si sa produca suficient pentru a-si rambursa imprumuturile.

    Aici este marea problema, din punct de vedere al deficitelor, cursurilor de schimb, indicatorilor economici nu stam mai rau decat tarile din Vest. Problema noastra este incapacitatea de a produce cu resurse proprii.

    Daca pentru ridicarea nivelului de educatie si de competitivitate economica este necesara cresterea salariilor cu 50% pentru profesori- eu sunt de acord ca societatea sa plateasca pentru asta. Insa ce se va intampla daca nivelul de educatie nu va creste corespunzator si Romania va fi in continuare necompetitiva cu alte tari din punct de vedere educational si economic? Cine va fi tras la raspundere si cum? O vom scalda din nou in pur stil politicianist romanesc, vom face o comisie si vom ingropa orice control?

    Eu cred ca e timpul sa ne dam seama ca geniile pe care le produce Romania nu sunt produsele sistemului de invatamant din Romania si ca geniile pe care le produce Romania fug de sistemul de invatamant din Romania.

    Oamenii pe care ii produce sistemul de invatamant romanesc la toate nivelurile sunt total necompetitivi in postul lor de munca comparand cu cei din tarile vecine, nemaivorbind de cei din Occident. Mitul romanului nativ "bun la toate" este valabil intr-o economie primitiva, nedezvoltata si fara competitivitate; intr-o economie competitiva este esential ca oamenii sa fie educati, de la cel mai de jos pana la cel mai de sus.
    • -2 (2 voturi)    
      Corect! (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:14)

      bogdan_f [utilizator] i-a raspuns lui alex

      "O mare problema a Romaniei in acest moment este lipsa de educatie..................., din punct de vedere al deficitelor, cursurilor de schimb, .............."

      Dupa cum se vede si din comentariul Dvs., din PUNCTUL de vedere al deficientelor, problema este intr-adevar lipsa de educatie.
      • +2 (2 voturi)    
        limba romana manca-o-ar doamne! (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:41)

        alex [anonim] i-a raspuns lui bogdan_f

        Eu nu mai sunt in Romania de multi, ani asa ca e posibil sa fac greseli de exprimare. Nu stiu daca e lipsa de educatie, e poate lipsa de utilizare a limbii romane. Nu trebuie sa te enervezi atat de tare.
      • +1 (1 vot)    
        inca ceva... (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:45)

        alex [anonim] i-a raspuns lui bogdan_f

        http://www.cedu.ro/pdf_cercetare/Capitolul%207%20-%20Analize%20tematice.pdf

        Vad ca "greseala" asta persista si la nivelul oamenilor mult mai educati decat mine, chiar din cadrul sistemului de invatamant.

        "ANALIZA PROGRAMELOR ŞI MANUALELOR DIN PUNCT DE
        VEDERE AL EVALUĂRII PERFORMANŢELOR ŞCOLARE
        Prof. univ. Dr. Ioan Neacşu
        Conf. univ. dr. Adrian Stoica"

        Nu crezi ca ar fi bine sa le scrii si lor?
  • -1 (5 voturi)    
    si restu? (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:26)

    liviu_ [utilizator]

    ok profesori vor 50% probabil primesc, ne baga mai naspa in criza etc...
    lucreaza part time... 16-18 ore/sapt...
    nu am nimic cu ei da ori raman asa ori lucreaza 40h si sa le mareasca cu 100%...

    dar cand vine criza, cand medicii, bugetarii etc... castiga si acum mai putin ca un profesor... este aberant sa se mareasca salariile lor... ori maresc la toti , ori la nimeni
    • 0 (0 voturi)    
      Medici (Marţi, 20 ianuarie 2009, 21:02)

      danile [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Unmedic de famile ridica pe putin 9000 de ron. Daca ti se pare mica suma asta atunci ai dreptate. Un politist numai cu liceul ia in mina 2000 ron la incadrare , dupa 2 ani ia 3000 de ron. O asistenta medicala din spital ia 1950 ron cu liceul. Astea sunt sume mici dupa parerea ta?
  • +1 (3 voturi)    
    apropso... (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:27)

    liviu_ [utilizator]

    atata timp cat nu a fost votat bugetul ma inodiesc ca e 100%... dar probabil vrea si ea ceva reclama, si daca nu se mai maresc... ceilalti porti sunt de vina...
  • +1 (1 vot)    
    sistemul cand va fi unul bun (Marţi, 20 ianuarie 2009, 14:50)

    daniela [anonim]

    avand in vedere ca de la cap incepe totul, intrebarea mea este cand va fi invatamant de calitate daca sunt criterii care nu se respecta deloc. De exempu ce cred domnii din minister cand fac acele teste psihologice nici 2% nu cred ca au relevanta. Si nici macar nu stiu cati dintre profesori raspund serios-asa cum se cere acolo. Si cum sa nu fuga profesorii cand acestia sunt batuti. S-au dat tot felul de reglementari privind "maria sa ELEVUL"- nu ai voie sa il injuri- ceea ce mi se pare etic, nu ai voie sa dai in el, nu ai voie sa il dai afara, nu ai voie sa il privezi de nimic, insa care este acel "tact pedagogic" pe care trebuie sa il aplici atunci cand elevul te sfideaza pur si simplu iar parintii nu isi mai dau intereseul fata de cresterea copilului sau. Il duce la scoala si acolo sa se ocupe profesorii. Educatia nu tine numai de cele 6-7 ore petrecute la scoala. Deci unde e calitatea in invatamant?
  • 0 (2 voturi)    
    de unde? (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:17)

    papiciulo [anonim]

    Aud din ce in ce mai multe firme private ca dau afara si REDUC salariile cu 25-35%.In invatamint se da 50% plus.Vor cere bineinteles si sanatatea,functionarii de la stat etc. DE UNDE DUMNEZEULE???
    O sa fie nebunie totala!
    Si ne mai minunam ca a ajuns € la 4.35 lei(la ora asta deja).TOT INAINTE!
  • -1 (1 vot)    
    domnilor, va rog, fiti optimisti (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:26)

    mark [anonim]

    ce daca a crescut euro la 4,3 lei?!...bine ca nu a crescut la 5,5 lei
    ce daca li se dau profesorilor salariile marite cu cat vor ei...
    sa li se dea la toti!
    haideti sa vedem si fatza buna a acestor lucruri minunate....
    be happy!
  • 0 (0 voturi)    
    despre profesori si criza (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:28)

    Andrei [anonim]

    Buna ziua!
    ca fost profesor in sistemul universitar (pana la gradul de lector) pot sa va spun urmatoarele: Un profesor universitar are cam 6 ore pe saptamana. Restul sunt la plat cu ora, cumul (daca mai este permis - nu stiu). In restul timpului, daca este constincios mai sta pe la catedra, mai face cate o lucrare de cercetare cu ministerele (Aatentie - asta e pe alti bani!). Cei mai nesimtiti isi fac firma si isi desfasoara activitatea de birou in cladirea Universitatii - deci nu platesc nimic chirie, telefon, internet, caldura, etc.

    Faptul ca mai citeste cate ceva in timpul asta nu trebuie platit suplimentar. Orice intelectual, ca sa ramana in top-ul meseriei lui, mai citeste cate ceva. Va pot spune ca eu "pierdeam" maxim 2-3 ore cu "cititul" si pregatitul cursurilor sau seminarilor.

    Se mai practica o chestie: la seminarii trebuie sa vina 2 cadre didactice. In practica se face cu schimbul: saptamana asat vin eu - saptamana viitoare tu!

    Ce va spun eu se petrecea pana in 2006-2007, mai departe nu stiu ca nu am mai lucrat.

    In concluzie, eu cred ca marirea salarilor este absolut justificata, trebuie aplicata retroactiv de la 1 octombrie 2008, eventual si cu plata unor despagubirii pentru intarzierea la plata + devalorizarea monedei nationale.

    Stiti de ce nu e criza in Romania? raspunsul este foarte simplul: sunt foarte multi bugetarii si pensionarii, care au venit fix, neafectat de criza, asa ca pentru ei nu exista criza. Sunt putin derutati de cresterea cursului Eur/Ron, chiar am auzit ca ar trebuii ca BNR sa intervina ca sa nu scada chiar asa cursul ca nu mai au cum sa isi plateasca ratele. Toate astea o sa dureze pana cand o sa intram in default si atunci sa vezi criza.
  • -1 (1 vot)    
    recunostita (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:32)

    stefan [anonim]

    Educatia in tara noastra trebuie sa intre in normal .Dascalii au un rol important in societate si nu merita atata circ .Cand s a majorat salariile in justitie ,politie ,armata,diplomatie etc. nu s a comentat asa de mult ,s a majorat si gata daca a fost nevoie.ajungem sa creem imaginea ca profesorii destabilizeaza bugetul si sunt milogi.Ajungem in situatia ca profesorii capabili sa migreze in mediul privat s au sa si schimbe profesia.Ramanem cu suplinitorii pentru ca politicienii isi dau copiii la scoli peste hotare si nu i intereseaza acest aspect
    • 0 (0 voturi)    
      Halal "recunostita" (Marţi, 20 ianuarie 2009, 16:01)

      CST [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Datorita unora, ca al nostru coleg de mai sus, te gandesti ca totusi profesorii sint platiti prea bine pentru munca depusa.

      Halal stil de a scrie stefan, intoarce-te la scoala pentru lectiile sarite de gramatica.
  • 0 (0 voturi)    
    + dobanda (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:50)

    mark [anonim]

    ''In concluzie, eu cred ca marirea salarilor este absolut justificata, trebuie aplicata retroactiv de la 1 octombrie 2008, eventual si cu plata unor despagubirii pentru intarzierea la plata + devalorizarea monedei nationale.''
    Andrei.
  • 0 (0 voturi)    
    ceilalti bugetari (Marţi, 20 ianuarie 2009, 21:39)

    ank [anonim]

    ceilalti bugetari nu sunt pe lista de mariri salariale . profesorii in fiecare an cer mariri salariale si ameninta cu greva iar nivelul de pregatire al elevilor scade.
    • 0 (0 voturi)    
      ceilalti bugetari (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 8:38)

      nick [anonim] i-a raspuns lui ank

      Profesorii cer mariri salariale pt ca nu le primesc, ei primesc doar promisiuni, an de an, si poate, cateva procente - daca au noroc - si acelea de prin octombrie, desi alte categorii de bugetari primesc mariri de salariu mai mari, si incepand cu 1 ianuarie in fiecare an. Ce ar fi daca ar face intr-adevar greva? In perioada iunie-iulie, cand sunt programate examenele de bacalaureat si admiteri pe la facultati? Cum ar fi ca elevii sa nu poata sustine examenul de bacalaureat? Sau sa nu poata da admitere la facultate? Profesorii nu-si permit asa ceva. In schimb, altii fac greva cand vor ei, fara sa le pese ca ar putea perturba viata celorlalti ...
  • 0 (0 voturi)    
    pica (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 15:17)

    ion [anonim]

    Sunt multe persoane care au trecut mai greu prin scoala si au avut profesori care poate i au sicanat,dar nu toti profesorii sunt de vina.Dascalii au un rol foarte important in societate-vezi discursul presedintelui Obama-si nu se pune problema marginalizarii lor ,pentru ca se va produce migrarea celor capabili in alte domenii.Fiecare dintre noi a avut in timpul scolii drept model de viata un dascal.Pentru munca lor putem spune Sarut mana!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by