Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri construirea unui nou aeroport in sudul Bucurestiului. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de presa, trei posibile locatii s-au vehiculat de-a lungul timpului: Adunatii Copaceni, Comana si Jilava. Traficul de pasageri de pe Aeroportul Henri Coanda a crescut in ultimul an cu 41%. Expertii considera ca vor fi necesari circa zece ani pentru construirea aeroportului.

"Guvernul a luat aceasta hotarire pentru a veni in intimpinarea nevoilor pe care le are Capitala, oras aflat in plina dezvoltare. Acest fapt se manifesta inclusiv prin cresterea considerabila a traficului de pasageri inregistrat pe cele doua aeroporturi deja existente", a declarat Camelia Spataru, purtatoarea de cuvint a Guvernului.

In comunicatul de presa ulterior sedintei de guvern se precizeaza ca Ministerul Transporturilor va realiza un studiu de fezabilitate, care va fi finantat din bani de la buget.

"Amplasarea in teritoriu, delimitarea terenurilor necesare realizarii investitiei, precum si aspectele arhitectural-urbanistice ale acesteia vor fi stabilite pe baza documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism elaborate, avizate si aprobate conform legii", se spune in comunicat.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de presa dupa ce Ludovic Orban a facut anuntul referitor la construirea unui aeroport in sudul Bucurestiului, amplasarea viza trei posibile locatii: in apropierea localitatii Adunatii Copaceni, linga localitatea Comana si linga Jilava. Cel mai insistent s-a vorbit insa despre Adunatii Copaceni. Oficial, locatia nu este insa confirmata.

In anul 2007, traficul de pasageri a crescut cu peste 40% pe aeroporturile Otopeni si Baneasa, iar un studiu facut de Eurocontrol, autoritatea europeana de control al traficului, arata ca in perioada 2008-2014 in Romania urmeaza sa se inregistreze o crestere anuala a traficului de 6,9%, cea mai mare fiind in zona Bucurestiului.

Expertii considera ca lucrarile vor dura pina la zece ani.