Trenul Mangalia - Arad a acumulat peste nouă ore de întârziere după ce a rămas blocat pe câmp în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul era plin cu copii care se întorceau din tabără. Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a reacționat vizibil iritat, la Antena 3, întrebat de ce nu s-a găsit o soluție pentru acei copii: "Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții! Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren".

Tren CFRFoto: Hotnews

Redăm dialogul între directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, și jurnalistul Antena 3:

  • Jurnalist: "De ce o locomotivă nu a ajuns timp de 8 ore la acel tren blocat cu 30 de copii?
  • Ovidiu Vizante: Și de ce mă întrebați pe mine? Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom. Eu vă spun ce informații am eu. Încercați să vorbiți cu responsabilii, cei care conduc circulația.
  • Jurnalist: Dumneavoastră sunteți director CFR Călători și oamenii aceia erau blocați. Nu s-a găsit o variantă? Au stat 30 de copii 8 ore, abandonați în câmp.
  • Ovidiu Vizante: Cred că e impropriu să spuneți abandonați când toți directorii CFR Călători au încercat să găsească o soluție. Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții! Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren.
  • Jurnalist: Pai nu trebuie să găsesc eu, dumneavoastră sunteți în funcție!
  • Ovidiu Vizante: Eu sunt în funcție, eu iau deciziile. De ce trebuie să veniți dumneavoastră să îmi spuneți ce trebuia să fac dacă vă spun că nu se putea face?
  • Jurnalist: Deci nu se putea face nimic pentru acei oameni? Au primit apă măcar?
  • Ovidiu Vizante: Vor primi când ajung la București!
  • Jurnalist: După 8 ore?
  • Ovidiu Vizante: Da, dumneavoastră căutați senzaționalul... Mulțumesc! La revedere!"

Conducerea companiei CFR Călători a fost preluată de Ovidiu Vizante în 20 aprilie. Vizante, specialist în logistică şi operaţiuni feroviare, fost manager de trafic la regionala Braşov a CFR SA, l-a înlocuit în funcție pe Dan Costescu.

"Compania CFR Călători are nevoie de o viziune de dezvoltare modernă, adaptată acestui deceniu. Transportul feroviar trebuie să redevină atractiv pentru români şi trebuie să poată reprezenta o alternativă ecologică la transportul auto”, a transmis atunci Ministerul Transporturilor.

Trenul Mangalia - Arad a acumulat peste nouă ore întârziere după ce a staționat în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul, plin cu copii ce veneau din tabără, a plecat la ora 19.10 din Mangalia și abia după 8.30 a ajuns în Gara de Nord. Jumătate de oră mai târziu trenul a părăsit Gara de Nord și ar trebui să ajungă la Arad după ora 21.30, ceea ce înseamnă că pentru unii pasageri călătoria va fi mai lungă de 26 de ore. Linia de contact s-a rupt la Fundulea din cauza rafalelor puternice de vânt.

Pasagerii spun că nu li s-a spus ce se întâmplă și că ore întregi nu a fost trimisă locomotivă de ajutor.

CFR Călători spune că întârzierile au apărut din cauza lipsei de tensiune în firul de contact în zona Fetești. Trenul ar fi trebuit să ajungă la 23.11 în Gara de Nord și la 8.30, ora la care a ajuns în Capitală joi dimineață, ar fi trebuit să fi trecut de Deva. IR 1921 a plecat la 9.01 din Gara de Nord și va ajunge după 21.30 la Arad dacă nu mai apar probleme.

Trenul IR 1921 circulă între Mangalia și Arad via Tg Jiu pe o rută de 872 km care este lungă și fără vreo întârziere (peste 16 ore).

La ora 7:53 a fost retras din linie curentă Brănești - Fundulea cu locomotivă Diesel trenul 1921-2. La ora 8:15 trenul 1921-2 a plecat din Brănești cu locomotiva electrică proprie.

Locomotiva Diesel va intra din nou pe firul II pentru aducerea în stația Brănești a trenului 1991-2, spune CFR Infrastructură.

CFR Călători spune că la Gara de Nord li s-au oferit apă și croissante pasagerilor.