Bucureștiul va avea trenuri de metrou moderne, similare celor din marile metropole. Nu s-a optat însă pentru varianta ”fără mecanic”
Prima garnitură ar urma să fie livrată în mai puţin de 30 de luni de la semnarea contractului, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, Gabriel Stanciu.
Alstom a câştigat un contract scos la licitaţie de Metrorex, în valoare de peste 100 de milioane de euro, cu posibilitatea de extindere până la valoarea totală de 240 milioane de euro. Contractul are ca obiect livrarea iniţială a 13 trenuri, însă poate fi extins cu 17 trenuri, ceea ce ar însemna 240 milioane de euro.
Anunţul privind câştigarea licitaţiei a fost făcut în octombrie, însă contractul cu Metrorex nu a fost încă semnat.
Potrivit lui Gabriel Stanciu, trenurile vor avea o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti, respectiv caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.
Peste 10 milioane de oameni sunt transportaţi zilnic cu trenuri Metropolis în toată lumea. Trenuri de metrou de la Alstom circulă în alte 25 de oraşe, între care Amsterdam, Dubai, Lausanne, Londra, New York, Paris, Sydney.
Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti: caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.
Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală şi asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Nu s-a optat însă pentru varianta ”fără mecanic”. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare.
Potrivit sursei citate, Metropolis este un tren ecologic şi costurile pe întregul ciclu de viaţă sunt reduse. În vederea minimizării consumului de energie electrică, trenul de metrou este echipat cu sisteme de tracţiune avansate, convertoare auxiliare, sistem reglabil de încălzire, ventilaţie şi răcire bazat pe nivelul de încărcare şi o soluţie de frânare complet electrică ce maximizează recuperarea energiei provenite din frânare.
În plus, metroul este construit în aşa fel încât activităţile de întreţinere să fie simplificate, iar intervalele la care aceste activităţi sunt necesare sunt mai mari, crescând astfel disponibilitatea acestor trenuri.

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II
Omul de rand stie de cartiere nu de magistrale.
Numai ca intre timp m-am convins ca asta este politica Metrorex. Pentru a-si da importanta si a se da mari ei opereaza numai si numai cu notiunea de MAGISTRALA. N-ar pronunta cuvantul Drumul Taberei nici sa-i pici cu ceara.
aaaa... era articol electoral, am inteles
Nu zic ca nu e ok sa ai super-luxul de pe lume si ca e rau sa tindem la cele mai bune lucruri dar consider ca se putea lua metrou linistit de la Astra Arad la juma de pret si dadeai de lucru la mii de oameni in tara TA si ramaneau sute de milioane de Euro in TARA TA nu mergeau in Franta.
Doar ganditi-va cate joburi erau asigurate pe orizontala in creearea acestor Metrouri la Arad.
Dar asa este cand esti sarac, prost si nici nu tii cu tara ta!
O sa avem cele mai smechere metrouri, ASA SI? Ne vom plimba cu burta goala cu ele?
In primul rand 100 milioane sunt 13 trenuri, nu unul.
Fara sa ma pricep la trenuri, insa conteaza costurile totale reale pe perioada exploatarii.
Trenurile se cumpara prin credit pe o perioada lunga, insa pe cumparator il intereseaza ce costuri totale are lunar cu acel tren (operare + rate achizitie). Poate trenul e mai scump, dar costurile cu electricitatea + mentenanta sunt mult mai reduse fata de concurenta.
Aveți cumva ofertele depuse de fiecare companie, Astra și Alstom, ca să arătați că Astra avea o oferă mai bună?
https://cdn.radiofrance.fr/s3/cruiser-production/2016/05/9083c881-4aa8-4fc1-9194-c6532c23a3fb/838_maxnewsworldtwo805368.webp