Bucureștiul va avea trenuri de metrou moderne, similare celor din marile metropole. Nu s-a optat însă pentru varianta ”fără mecanic”

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 30 noiembrie 2020, 11:40 Actualitate | Esenţial


tren alstom
Foto: Hotnews
Trenuri moderne asemănătoare celor din marile metropole ale lumii, cu caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri vor circula pe magistrala 5 din București. Este vorba despre trenurile Metropolis, produse de Alstom, compania care a câștigat licitația Metrorex, contactul fiind în valoare de 100 de milioane de euro.

Prima garnitură ar urma să fie livrată în mai puţin de 30 de luni de la semnarea contractului, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, Gabriel Stanciu.

Alstom a câştigat un contract scos la licitaţie de Metrorex, în valoare de peste 100 de milioane de euro, cu posibilitatea de extindere până la valoarea totală de 240 milioane de euro. Contractul are ca obiect livrarea iniţială a 13 trenuri, însă poate fi extins cu 17 trenuri, ceea ce ar însemna 240 milioane de euro.

Anunţul privind câştigarea licitaţiei a fost făcut în octombrie, însă contractul cu Metrorex nu a fost încă semnat.

Potrivit lui Gabriel Stanciu, trenurile vor avea o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti, respectiv caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.

Peste 10 milioane de oameni sunt transportaţi zilnic cu trenuri Metropolis în toată lumea. Trenuri de metrou de la Alstom circulă în alte 25 de oraşe, între care Amsterdam, Dubai, Lausanne, Londra, New York, Paris, Sydney.

Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti: caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală şi asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Nu s-a optat însă pentru varianta ”fără mecanic”. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare.

Potrivit sursei citate, Metropolis este un tren ecologic şi costurile pe întregul ciclu de viaţă sunt reduse. În vederea minimizării consumului de energie electrică, trenul de metrou este echipat cu sisteme de tracţiune avansate, convertoare auxiliare, sistem reglabil de încălzire, ventilaţie şi răcire bazat pe nivelul de încărcare şi o soluţie de frânare complet electrică ce maximizează recuperarea energiei provenite din frânare.

În plus, metroul este construit în aşa fel încât activităţile de întreţinere să fie simplificate, iar intervalele la care aceste activităţi sunt necesare sunt mai mari, crescând astfel disponibilitatea acestor trenuri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13974 vizualizari

  • +1 (11 voturi)    
    Care-i aia Magistrala 5? (Luni, 30 noiembrie 2020, 12:34)

    Zapateado [utilizator]

    Eu stiu care e dar articolul nu e scris numai pentru bucuresteni. Unul de la Baia Mare de unde sa aiba habar care e Magistrala 5? Dar fiindca la viata lui a trecut prin Bucuresti mai lamurit ar fi daca ar afla ce cartiere leaga Magistrala 5 . Mecanicii de tren au intuit aceasta dorinta a calatorilor si in statia Eroilor anunta ( cand e cazul ) : trenul circula in directia Preciziei, cartierul Militari.

    Omul de rand stie de cartiere nu de magistrale.

    Numai ca intre timp m-am convins ca asta este politica Metrorex. Pentru a-si da importanta si a se da mari ei opereaza numai si numai cu notiunea de MAGISTRALA. N-ar pronunta cuvantul Drumul Taberei nici sa-i pici cu ceara.
    • +2 (2 voturi)    
      Magistrala noua din Drumul Taberei (Marţi, 1 decembrie 2020, 3:37)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

      Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Magistrala deschisa de 5 luni, la care s-a lucrat 10 ani.
  • -2 (6 voturi)    
    astra arad (Luni, 30 noiembrie 2020, 12:44)

    garmin [utilizator]

    dar astra arad nu erau bune? să mai mănânce ceva și gura unor co-naționali?
    • +5 (9 voturi)    
      Alstom (Luni, 30 noiembrie 2020, 13:43)

      smeuletz [utilizator] i-a raspuns lui garmin

      O veste buna este ca chiar daca Alstom le produce, cativa conationali vor manca cate o paine. Alstom are in Romania o multime de angajati, cel putin pe partea de operatii financiar contabile, deci nu e decuplata complet de Romania. E drept, ca daca era Astra Arad castigatorul poate era mai bine pentru Romania, dar e posibil sa nu fie comparabila calitatea, caci totusi, calibrul producatorului Alstom este cu totul altul decat cel Astra Arad.
  • -1 (9 voturi)    
    Magistrala 4 are trenuri din 1989, jegoase (Luni, 30 noiembrie 2020, 12:48)

    Gryphus [utilizator]

    acolo nu sunt tot Bucuresteni?

    aaaa... era articol electoral, am inteles
  • -2 (8 voturi)    
    pe bune (Luni, 30 noiembrie 2020, 15:13)

    Scarface1000 [utilizator]

    Ne luam metrou cu 100 milioane ca in New York, DUBAI si Sydney noi tara semi-bananiera...

    Nu zic ca nu e ok sa ai super-luxul de pe lume si ca e rau sa tindem la cele mai bune lucruri dar consider ca se putea lua metrou linistit de la Astra Arad la juma de pret si dadeai de lucru la mii de oameni in tara TA si ramaneau sute de milioane de Euro in TARA TA nu mergeau in Franta.

    Doar ganditi-va cate joburi erau asigurate pe orizontala in creearea acestor Metrouri la Arad.

    Dar asa este cand esti sarac, prost si nici nu tii cu tara ta!

    O sa avem cele mai smechere metrouri, ASA SI? Ne vom plimba cu burta goala cu ele?
    • +5 (7 voturi)    
      Poate mai ieftin, desi aparent mai scump (Luni, 30 noiembrie 2020, 18:49)

      veganu [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      @Scarface1000

      In primul rand 100 milioane sunt 13 trenuri, nu unul.

      Fara sa ma pricep la trenuri, insa conteaza costurile totale reale pe perioada exploatarii.

      Trenurile se cumpara prin credit pe o perioada lunga, insa pe cumparator il intereseaza ce costuri totale are lunar cu acel tren (operare + rate achizitie). Poate trenul e mai scump, dar costurile cu electricitatea + mentenanta sunt mult mai reduse fata de concurenta.
    • -2 (4 voturi)    
      pe bune (Luni, 30 noiembrie 2020, 19:27)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      Deh, prostul daca nu este fudul, parca nu e prost destul!!!Sa fie vorba de primarul, useristo - penelist al Capitalei??
      • +3 (3 voturi)    
        @gillda_47 (Marţi, 1 decembrie 2020, 9:24)

        NME [utilizator] i-a raspuns lui gillda_47

        Ce legătură are „primarul, useristo - penelist al Capitalei” cu Metrorex?
    • +2 (2 voturi)    
      @Scarface1000 (Marţi, 1 decembrie 2020, 9:23)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      Sper că știți că licitațiile se câștigă la criterii de genul „prețul cel mai mic” și nu „țara de origine”, deci cine decide alt câștigător trebuie să dea cu subsemnatul pe la DNA...
      Aveți cumva ofertele depuse de fiecare companie, Astra și Alstom, ca să arătați că Astra avea o oferă mai bună?
  • -1 (3 voturi)    
    hahahaha (Marţi, 1 decembrie 2020, 5:10)

    john70 [utilizator]

    Metrou modern dintr-o mare capitale europeana:
    https://cdn.radiofrance.fr/s3/cruiser-production/2016/05/9083c881-4aa8-4fc1-9194-c6532c23a3fb/838_maxnewsworldtwo805368.webp


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by