Sute de oameni au așteptat înghesuiți în spațiul de la terminalul sosiri de pe Aeroportul Henri Coandă, din cauza numărului mic de angajați ai Direcției de Sănătate Publică (DSP) care procesează declarațiile călătorilor.

Inghesuiala terminal sosiri Aeroprotul OtopeniFoto: Horia Lupu/Facebook

”Așa arată intrarea în România de la Aeroportul International Henri Coanda. Sunt 2 angajați DSP care procesează declarațiile celor din poze. Înțeleg că au aterizat simultan 7 avioane. Felicitări pentru organizare...”, a scris Horia Lupu, unul dintre pasageri, pe pagina sa de Facebook, alături de două fotografii.

Purtătorul de cuvânt al Aeroportului Henri Coandă, Valentin Iordache, a declarat pentru Digi24 că blocajul s-a produs din cauză că DSP are doar doi angajați care verifică fiecare pasager în parte (completare/verificare declarație, plus câteva întrebări, semnătură, ștampilă etc.).

„Personalul DSP este insuficient și nu poate controla pasagerii. Asta în condițiile în care suntem la 10% din traficul aerian normal și crește. DSP cunoaște situația”, a afirmat Valentin Iordache.

Acesta a avertizat că în contextul în care se așteaptă la o creștere a traficului aerian, situația va deveni critică.