Vasile Bănescu (BOR): Biserica nu intră în carantină; coronavirusul nu se ia prin rugăciune

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 8 martie 2020, 19:56 Actualitate | Sanatate


Vasile Banescu
Foto: basilica.ro
„Biserica nu intră în carantină, pentru că ea aparține lui Hristos, nu vreunei autorități pământești”, a afirmat purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române (BOR), Vasile Bănescu, într-o declarație pentru Realitatea PLUS, după ce mai multe voci au cerut închiderea bisericilor pentru a limita răspândirea cazurilor de coronavirus.

„E înțelept să ne îngrijorăm în limitele rațiunii, dar devine periculos să ne panicăm, debitând enormități pe Facebook, precum aceea a închiderii bisericilor”, a declarat purtătorul de cuvânt al BOR pentru postul Realitatea PLUS.

„Coronavirusul nu se ia prin rugăciune, ci în primul rând prin ignorarea normelor de igienă elementară, așa cum spun și autoritățile medicale. Cei declarați bolnavi stau oricum acasă sau în carantină. Biserica nu intră în carantină pentru că ea aparține lui Hristos, nu vreunei autorități pământești”, a mai spus Vasile Bănescu.

Francisc Doboș: „Știm că Dumnezeu ne salvează, dar nu îl ispitim. Vom respecta legile țării”


În schimb, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano-Catolice din București, Francisc Doboș, a declarat duminică, într-o intervenție telefonică la Digi24, că Biserica Catolică din România va respecta legile și recomandările autorităților cu privire la evitarea răspândirii coronavirusului.

„Vom ține legătura întotdeauna cu autoritățile. Vom respecta legile țării. Trebuie să fim prudenți, știm că Dumnezeu ne salvează, dar nu îl ispitim pe Dumnezeu. Asta nu înseamnă că nu respectăm toate măsurile de igienă, ceea ce am și comunicat încă de la început, încă din primele zile. Deja în bisericile noastre evităm să atingem aghiasmatarele, evităm să ne dăruim semnul păcii... Asta nu înseamnă că ne lipsim de credință, ci că suntem prudenți unii cu alții”, a spus preotul Francisc Doboș la postul Digi24.

„Noi folosim atât credința, știm că Dumnezeu este cel care ne mântuiește, dar iarăși tot Dumnezeu ne-a dat și rațiune, să fim prudenți și responsabili față de viața semenilor noștri, fără să intrăm în această pandemie a fricii. Îi invităm pe credincioși la calm. În perioada următoare vom vedea cum va evolua toată această situație și vom lua toate măsurile necesare. Asta nu înseamnă că vom închide bisericile. Vom vedea care va fi situația, sperăm să nu ajungem la acest moment”, a mai spus Doboș.


Reacțiile vin în contextul în care autoritățile din țara noastră au interzis, începând de astăzi, activitățile care implică participarea a mai mult de 1.000 de persoane. Este vorba de evenimente care se desfășoară fie într-o incintă, fie în aer liber, publice sau private, conform șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















95540 vizualizari

  • +54 (80 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 martie 2020, 20:01)

    [anonim]

    • +14 (34 voturi)    
      Parinteeee! (Duminică, 8 martie 2020, 23:05)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui

      iei in deridere spusele lui isus?

      "iar iisus a zis: daţi cezarului cele ale cezarului, iar lui dumnezeu cele ale lui dumnezeu. şi se mirau de el."
      marcu 12:17
      pare ca ai ramas cu mirarea!
      asta e o chestie pe care o oferiti cezarului - e simplu si e asa cum scrie.
      bine, pt cine citeste. si nu e bigot.
      ce deosebire fata de declaratia parintelui francisc dobos.
      parca tinem sa ne facem de ris cu orice ocazie; poate nu stiau toti ca la 20 km de orice oras esti in evul mediu!
    • +6 (8 voturi)    
      BOR e in carantina de la infiitare (Luni, 9 martie 2020, 11:16)

      FA [utilizator] i-a raspuns lui

      BOR e in carantina de la infiitare, nu intra decat cei care cred si nu cerceteaza, haha!
    • +4 (6 voturi)    
      Cred sunt doar... (Luni, 9 martie 2020, 11:52)

      Tutea [utilizator] i-a raspuns lui

      ...în Evul Mediu electrificat. În rest, aceeași opacitate la progres și aceeași disperare în a nu pierde arginții din sudoarea și batistele legate precum o bocceluță a unora mai naivi decât poți crede. Ortodoxia este o nevoie și o realitate pe care o împărtășesc fără rezerve, până în ultima zi a vieții. Manipularea în scopul spolierii unora, chiar și în momente de răscruce ca acum, este altceva.
    • +1 (7 voturi)    
      Cineva trebuie să vă îngroape. (Luni, 9 martie 2020, 13:50)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui

      De aia nu se închid bisericile.Online nu se poate.Dacă spunea că bisericile rămân deschise ca să poată face cele lumești victimelor,era macabru.Vasile Bănescu a rezolvato filozofic.Virusul nu ucide moaște!
      • +1 (1 vot)    
        Genial spus! (Luni, 9 martie 2020, 17:30)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Ma gindesc ca unii se intorc in tara sa aiba cine sa le aprinda o luminare...
  • +10 (46 voturi)    
    Doamne ajută! (Duminică, 8 martie 2020, 20:04)

    Shaolin [utilizator]

    Că dacă ne luam după inteligența BOR-ului, președintelui sau a politicienilor e vai și amar de capul nostru.

    Așa că... să ne rugăm! Procurați repede aghiasmă că în curând nu se va mai găsi!
  • +24 (52 voturi)    
    Ce mă? (Duminică, 8 martie 2020, 20:05)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Facem pariu, Banescule, ca la primii 2-3 morti inchideti tot ? Mai vorbim...daca mai apucam ! In Romania o sa fie prapad, crede-ma ! E chestiune de maxim 2-3 saptamani.
  • -20 (48 voturi)    
    Tamiia este un dezinfectant puternic (Duminică, 8 martie 2020, 20:06)

    D-or [utilizator]

    De aceea se tamiiaza si la slujbele de inmormintare.

    Preotii ar trebui sa foloseasca icoanele argintate fara sticla si sa tamiieze mai abundent.
    • +2 (12 voturi)    
      TAmaia?! (Luni, 9 martie 2020, 7:51)

      toni_uk [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Tămâia?
      • -2 (20 voturi)    
        Ai inteles bine (Luni, 9 martie 2020, 9:55)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui toni_uk

        Asa am invatat, asa scriu.
        Eu nu recunosc grafia 'noua", facuta doar pentru a ne diferentia de moldoveni care tocmai o invatasera pe a noastra.

        Ca in final sa avem tot grafii diferite.
        • -1 (9 voturi)    
          Regulile care spun (Luni, 9 martie 2020, 11:28)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          ca la mijlocul cuvantului se scrie cu ,,â'' si nu cu ,,î'' se numesc regulile Sextil Puscariu si sunt de dinainte de al doilea razboi mondial. Comunistii au introdus scrisul cu î la mijlocul cuvantului.
          • +2 (6 voturi)    
            Cu unii degeaba iti bati capul... (Luni, 9 martie 2020, 15:32)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Nu judeca si gata! Constitutia, legile, prin extensie si regulile, trebuiesc respectate, fie ca ne plac fie ca nu. Putem doar milita pentru schimbarea lor. Pe urma, e usor sa spui ceva doar ca sa te afli in treaba. Sunt curios daca poate prezenta un studiu serios, facut de o institutie competenta si recunoscuta care sa dovedeasca ca tamaia e un dezinfectant, si inca "PUTERNIC", dar mai ales ca are efect in cazul coronavirusului. Ca asa si alcoolul e dezinfectant, dar nu are efect in aces caz.
            Bine, recunosc ca alcoolul metilic are, ca in cazul iranienilor pe care i-a vindecat definitiv si de coronavirus si de orice alta boala si nici nu se vor mai imbolnavi vreodata. Aici recunosc, tamaia macar nu te omoara...
            • 0 (2 voturi)    
              bineinteles ca nu este (Luni, 9 martie 2020, 17:07)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              dezinfectant. A vorbit sa se afle in treaba.
              La tara mormintele, copacii, capetele de pod se dezinfecteaza cu var, ceea ce e altceva.
    • +5 (7 voturi)    
      Nu e dezinfectant (Luni, 9 martie 2020, 13:56)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Tamaia nu dezinfecteaza nimic.
    • +5 (7 voturi)    
      Nu dezinfecteaza nici macar prostia (Luni, 9 martie 2020, 15:58)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Dovedit de mii de ani!!!
  • -3 (21 voturi)    
    Ha! (Duminică, 8 martie 2020, 20:11)

    cititoare [utilizator]

    Ai auzit, Caramitru?
  • +58 (74 voturi)    
    BOR.... (Duminică, 8 martie 2020, 20:13)

    ggiiggii [utilizator]

    In carantina nu ies banii, nu mai vin oamenii la biserica, nu mai cotizeaza la popi...
    Nu, carantina nu este buna pentru BOR SRL
    • +20 (22 voturi)    
      Găina de aur (Luni, 9 martie 2020, 7:52)

      toni_uk [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Dar și sa omori găina de aur adică persoanele in vârsta?!!
    • +9 (13 voturi)    
      .. (Luni, 9 martie 2020, 9:53)

      Joe@Black [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      probabil vor sa mai faca rost de niste ingropaciuni...nu au fost prea multi virusi iarna asta si au cam shomat popii...
      e rau sa fii inapoiat...
  • +30 (40 voturi)    
    asa o fi (Duminică, 8 martie 2020, 20:16)

    dessik [utilizator]

    doar ca sa te rog la tine acasa nu ai nevoie de biserica.
  • +34 (50 voturi)    
    mda (Duminică, 8 martie 2020, 20:16)

    nikita11 [utilizator]

    asa au zis si sud-coreenii si uite, la o slujba de duminica crestineasca a incep totul la ei. acum sunt pe locul 2. Hai BOR!
  • +32 (54 voturi)    
    Biserica nu intră în carantină (Duminică, 8 martie 2020, 20:20)

    andrei1245 [utilizator]

    pentru că ea aparține lui Hristos, nu vreunei autorități pământești

    dar nu uita ca slujitorii ei, platiti de la bugetul de stat pot fi amendati si suspusi de autoritatea pamanteasca la privatiune de libertate pamanteasca.
    • +16 (26 voturi)    
      Biserica = Oamenii (Luni, 9 martie 2020, 0:15)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      Managementul BOR trebuie incinerat
    • +1 (1 vot)    
      ... eh papuci (Luni, 9 martie 2020, 17:55)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui andrei1245

      Asa cum biserica e prea sfanta sa fie virusata in mod clar e prea sfanta sa fie impozitata si la naiba e mult mult prea sfanta sa fie amendata :))))))) partea funny e ca ei nu stau pe nori si nu sunt imbracati cu ganduri bune ... nu nu nu, ei stau prin mertzane si sunt decorati cu podoabe de aur ca sa nu-i ia vantul de silfizi ce sunt :)))))
  • +24 (48 voturi)    
    ortodoxia islamica (Duminică, 8 martie 2020, 20:22)

    clencix [utilizator]

    fundamentaliștii uber alles
  • +27 (53 voturi)    
    k (Duminică, 8 martie 2020, 20:33)

    cartofiprajiti [utilizator]

    religia omoara mai ceva ca virusi ...pfff
  • +37 (57 voturi)    
    Corect, corect tovarase! (Duminică, 8 martie 2020, 20:37)

    ABBV [utilizator]

    "Biserica nu intră în carantină pentru că ea aparține lui Hristos, nu vreunei autorități pământești”, a mai spus Vasile Bănescu." Sa nu uiti tovarase ce ai spus cand mergi sa incasezi bani de la stat! Bani pe care i jefuiti efectiv !!!
    • +3 (5 voturi)    
      "Biserica aparține lui Hristos" (Luni, 9 martie 2020, 13:59)

      NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

      @ABBV
      Au primit miliarde de la mfirea și alți primari.
      De ce nu a ieșit acest Vasile Bănescu să refuze, zicând că "Biserica ... aparține lui Hristos, nu vreunei autorități pământești”?
  • -13 (41 voturi)    
    Problema este in alta parte (Duminică, 8 martie 2020, 20:42)

    Torquemada13 [utilizator]

    De oprit circulatia dinspre Italia, nu bisericile ! "Oamenii politici" nu pricep ? Sau nu vor ? Poate sunt unii cu afaceri in sfera pompelor funebre.................
    • +3 (9 voturi)    
      Ti ai ales un nume egal in Genocid (Luni, 9 martie 2020, 11:40)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Torquemada13

      Cu Stalin sau Hitler
      Ce ai scris mai departe nu contează
  • +43 (67 voturi)    
    Când decuplăm biserica de la buget??? (Duminică, 8 martie 2020, 20:56)

    prec [utilizator]

    Cultele să trăiască din ceea ce cotizează membrii autodeclarați credincioși.
    Când impozităm afacerile popimii?
    • -1 (7 voturi)    
      nu prea e bine sa traisca exclusiv (Luni, 9 martie 2020, 11:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui prec

      din donatii. Vor ajunge sa depinda de cativa oameni, gen Becali, si preotii vor devenii slugile acestora.
      • +2 (4 voturi)    
        atata paguba! (Luni, 9 martie 2020, 14:56)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Cei care il simpatizeaza pe Becali vor apela la preotii lui - cei care nu, la alti preoti!
        Is that simple! ;)
      • +1 (1 vot)    
        Ba este bine. (Luni, 9 martie 2020, 17:28)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Te declari credincios practicant, lunar dai o sumă de „X” lei către cultul aparținător. Din salariu, din pensie. Deci nu bani de la buget din impozitele mele sau ale cetățenilor oarecare.
  • +15 (33 voturi)    
    biserica (Duminică, 8 martie 2020, 21:04)

    ------ [utilizator]

    Ai dreptate si-am auzit ca nici daca pupi moaste tot felul de picturi,tot pazit esti ,atunci,dragi crestini!!-sa dam buzna la biserica ,dar nu cu mana goala.
  • +10 (32 voturi)    
    decat sa taci si sa pari prost... (Duminică, 8 martie 2020, 21:20)

    Francisc 1 [utilizator]

    „Biserica nu intră în carantină, pentru că ea aparține lui Hristos, nu vreunei autorități pământești”!
    • +4 (4 voturi)    
      Da, dar si daca se da vreo lege in acest sens (Luni, 9 martie 2020, 11:33)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      inclusiv o ordonanta de urgenta, sa vezi cum intra el in puscarie ca nu o respecta.
      Rabinii din Israel de ce au bagat imediat in carantina toti venitii din Italia?/ Stiu ei ce stiu...
  • +11 (29 voturi)    
    Secularizarea Activelor BOR (Duminică, 8 martie 2020, 21:31)

    un domn [utilizator]

    Asigura Supravietuirea Romanilor

    Guvernul TREBUIE sa emita OUG AZI !
    • +14 (28 voturi)    
      Cuza (Duminică, 8 martie 2020, 23:30)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Avem nevoie de un nou Cuza, dar unul care sa apuce mai mult de 7 ani de domnie. E nevoie de cateva zeci de ani pentru curatarea putregaiului din tara asta.
      • +1 (9 voturi)    
        Sunt Aici (Luni, 9 martie 2020, 0:12)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        Insa Nu Am Sustinere
      • +2 (6 voturi)    
        esti sigur ca il vrei pe Cuza? (Luni, 9 martie 2020, 12:23)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        Referitor la Cuza, noi stim ca acesta a fost un reformator, insa acele reforme nu au fost facute de capul lui, ci cu sprijinul intregii elite a tarii din acel moment. Exista un plan de tara care insemna aducerea unui domn strain pentru a consolida unirea si a merge spre independenta. Cuza a incalcat acel plan, a dizolvat divanul si a ajuns dictator. In conditiile in care Principatele Romane erau sub protectoratul puterilor europene, era doar o chestiune de timp pana unirea s-ar fi destramat sub Cuza. De aceea monstruoasa coalitie, care a adunat toata elita importiva lui Cuza si abdicarea sa fortata. Secularizarea averilor manastiresti a fost un proiect sustinut de toti politicienii romani, nu doar opera lui Cuza.
        • +4 (4 voturi)    
          O Neînțelegere (Luni, 9 martie 2020, 12:36)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui minos

          Activele BOR nu ale mănăstirilor ! Rolul Lor in Societate NU îl contest !
          • +1 (1 vot)    
            e acelasi lucru (Luni, 9 martie 2020, 14:11)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Activele manastirilor sunt incluse in activele BOR. Doar ca BOR are in plus si Catedrala neamului, biserici si alte active.
        • 0 (2 voturi)    
          Cuza a cazut din multe motive (Luni, 9 martie 2020, 14:09)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui minos

          Unul dintre ele a fost ca s-a inconjurat de o camarila de profitori (oameni de afaceri, boieri), care aveau cele mai luxoase case si cele mai scumpe bijuterii din Bucuresti. Alt motiv a fost ca reformele sale nu au fost chiar asa de eficiente din punct de vedere economic: taranii, cum s-au vazut cu pamantul pe mana, multi s-au dus la crasma la bautura in loc sa se apuce pe munca pamantului. Producita agricola a tarii a scazut puternic dupa secularizarea pamanturilor, o luam spre colaps.
          Asa ca s-a revenit la proiectul initial, cu un print strain care sa fie garant al unirii. Intai s-a propus unui print francez, acesta a refuzat, si s-a ajuns la familia Hohenzolern (spre norocul nostru ca au fost seriosi).
  • +11 (31 voturi)    
    ... (Duminică, 8 martie 2020, 21:38)

    sentenced [utilizator]

    Uitati-va doar la fata acestui fanatic.
    • +14 (28 voturi)    
      am remarcat si eu (Duminică, 8 martie 2020, 23:37)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Au doua categorii mari: escroci si fanatici. Escrocii sunt mult mai numerosi, si debiteaza orice aberatii atata timp cat le servesc interesului propriu. Fanaticii sunt astia cu privirea fixa, care debiteaza aberatii chiar mai mari decat escrocii, dar pe care chiar le cred ei insisi.
    • +1 (1 vot)    
      cred ca... (Luni, 9 martie 2020, 15:26)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      ... e doar foarte bine platit ;)
  • +19 (39 voturi)    
    ce inapoiat (Duminică, 8 martie 2020, 21:42)

    BlueX [utilizator]

    doaaaamne ce declaratie INFANTILA ... este vorba de un virus care circula pe cale eariana domnule pupator de icoane si creier cat nuca.... nu are legatura cu Dzeu si nici cu religia .... este vorba de limitarea unor adunari de oameni ca sa nu se raspandeasca virusul ... doamne cat de limitati sunteti ... credeti ca aia din avion care au fost in preajma celor infectati au facut sex ? sau au baut din acealsi pahar ? sau si*-au pupat icoanele reciproc??? ...
  • +34 (48 voturi)    
    intrebare (Duminică, 8 martie 2020, 21:47)

    fl0rin [utilizator]

    Tovarasu' Banescu, daca tot nu apartineti de vreo autoritate pamanteasca, n-ati vrea sa fiti platiti de propitarul de drept? Mai lasati banii pamantesti, cereti de la al de sus. N-am nici o indoiala ca o sa va asculte rugile si pe loc o sa inceapa sa curga bani din icoane, ca din pacanele.
  • +16 (30 voturi)    
    Da, da, nu se ia de la biserică (Duminică, 8 martie 2020, 21:48)

    jcjc [utilizator]

    Întrebați-i pe sud coreeni, s-ar putea să vă dea niște vești proaste.
  • +20 (36 voturi)    
    aceiasi farisei jegosi... (Duminică, 8 martie 2020, 22:05)

    loveparade [utilizator]

    "coronavirusul nu se ia prin rugăciune" e din seria "nu il impozitam pe dumnezeu".
  • +2 (32 voturi)    
    Dar mall-urile cand se inchid? (Duminică, 8 martie 2020, 22:38)

    stani [utilizator]

    In seara aceasta, in AFI Cotroceni cred ca erau pe putin 10 mii de oameni. Nu mai vorbesc de salile de cinema unde se sta om langa om. De mall-uri de ce nu spune nimeni nimic? Sunt interese financiare prea mari?
    • 0 (0 voturi)    
      si tu erai in Mall. (Luni, 9 martie 2020, 18:54)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui stani

      ...t emai duci acolo pana se hotaraste cineva sa inchida. Wow, ce inteligent, el vrea sa sa inchida mallurile, dar merge acolo.
  • +12 (24 voturi)    
    Doamne, ajuta-i mai intii pe ei (Duminică, 8 martie 2020, 23:08)

    U_swamp [utilizator]

    Pai sa navalim cu sutele in biserici, sa-i suflam in nas parintelui spunind incontinuu Doamne, miluieste-ne, Doamne, fa-ti mila de noi. Sa pupam toate icoanele, patrafirele, linguritele si potirele... eventual sa stam in izolare chiar in sfinta biserica, fiindca acolo nu ni se poate intimpla nimic. Doamne, ajuta!
  • +19 (33 voturi)    
    O secta platita din bani publici (Duminică, 8 martie 2020, 23:12)

    banel [utilizator]

    Asta a ajuns BOR. Ce fac ei nu mai are treaba cu religia.
    • +10 (22 voturi)    
      Secularizarea Activelor BOR (Duminică, 8 martie 2020, 23:36)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Necesară
  • +11 (19 voturi)    
    ... (Luni, 9 martie 2020, 0:35)

    John.Doe [utilizator]

    Deaia in Korea de Sud, principala sursa de infectie a fost biserica :)))))))))
  • +11 (15 voturi)    
    primul semn de igiena e lingurita si pupatul (Luni, 9 martie 2020, 4:40)

    Coco Whistle [utilizator]

    balele purtatoare de microbi nu trebuiesc impartite crestineste. in rest limbajul de lemn si nepasarea fata de cleric e fireasca...acesta institutie e transformata dupa puterea banului...ochiul stim cu totii al cui... cine are nevoie de casa pe pamint cind imparatia e in ceruri? spitale in schimb ptr popor nema...noi necredinciosii sintem inca aici.prefer un doctor decent decit un popa iubitor de averi si pupaciuni de labe.
  • +6 (10 voturi)    
    Continuati asa! Sa vedem ce se intampla! (Luni, 9 martie 2020, 7:49)

    Alui [utilizator]

    Daca sunt oameni atat de retardati sa-l creada pe asta, poate e mai bine sa scapam de ei, trag tara inapoi! Virusul asta e ocazia perfecta!
    • +1 (1 vot)    
      problema... (Luni, 9 martie 2020, 14:47)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      ... e ca sunt multi - deci potentialul de infectie (si a celor "nevinovati") creste!
  • +4 (8 voturi)    
    hmm (Luni, 9 martie 2020, 7:59)

    xenomorph [utilizator]

    Nici de traznet nu se tem, de aia nu au paratraznet pe turla bisericii /s
  • +13 (15 voturi)    
    . (Luni, 9 martie 2020, 8:11)

    sep [utilizator]

    ”Biserica nu intră în carantină pentru că ea aparține lui Hristos, nu vreunei autorități pământești”

    Păi dacă nu aparține de vreo autoritate pământească, atunci nu mai cereți/primiți bani de la ele. Nu ar fi așa corect?
  • -20 (24 voturi)    
    nam (Luni, 9 martie 2020, 9:05)

    idealogul [utilizator]

    Prefer sa stau la slujba de duminica cu toate pericolele ei mortale ( ; )) decat intr-un lagar de reeducare ateu din Siberia. Dar pe aici lumea a cam uitat istoria si a uitat ca primii trimis in lagar cand vin ateii la putere sunt intotdeauna intelectualii (nu va speriati nu e vorba de voi) si postacii platiti de pe facebook.
    • +6 (12 voturi)    
      care atei ma?! (Luni, 9 martie 2020, 9:51)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      hitler (ca tot il enumerati ca niste papagali) nu a fost ateu
      sa nu uitam si inchizitia!

      nebuni si dictatori sunt peste tot, diferenta e ca nu se omoara in numele ateismului, in schimb in numele bisericii DA, si inca mult!
    • +7 (11 voturi)    
      ... (Luni, 9 martie 2020, 9:59)

      Joe@Black [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Mergi si mai citeste un pic...pana la rugaciune si credinta, citeste un pic de anatomie si apoi vei intelege in ce epoca traiesti.

      Cand te imbolnavesti de ce nu mergi la biserica sa te insanatosesti?!

      Uiti ca traiesti pe pamant iar virusii si bolile sunt mai presus de orice...
      • 0 (2 voturi)    
        Mergi si la biserica daca esti bolnav, (Luni, 9 martie 2020, 14:14)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Joe@Black

        dar e vorba de boli ale sufletului, nu ale trupului. Cele trupesti se trateaza la spital.
    • +5 (9 voturi)    
      ba ametitule (Luni, 9 martie 2020, 10:05)

      cuculea [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      ce lagare visezi? aici e vorba de masuri de preventie a raspandirii bolii.
  • -9 (15 voturi)    
    despre convingerile experientelor netraite (Luni, 9 martie 2020, 9:38)

    MihaiMihai [utilizator]

    Am trait atat de mult incat cred ca toate cunostintele mele nu mai sint in viata.Am cunoscut si multi atei,convinsi sau oportunisti (cine stie?).Toti ateii carora le-am vazut sfarsitul au cerut o icoana cand au simtit "suflarea" mortii.Dragilor,nu mai speculati despre convingerile voastre in fata mortii,cat timp nu ati fost foarte aproape de ea.Eufemistic vorbind,ati da dovada de irationalitate.
    • +3 (5 voturi)    
      inainte (Luni, 9 martie 2020, 12:15)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MihaiMihai

      de toate tu plateste taxe la stat si apoi trancaneste...

      sunt convins ca "povestea" ta e o minciuna ordinara...
      vezi ca domane doamne nu e prea fun al minciunilor!
      • -3 (5 voturi)    
        precizare din partea "scribului" (Luni, 9 martie 2020, 13:34)

        MihaiMihai [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu am reusit sa iau legatura cu dl Mihai Ionescu ptr a-i transmite opinia dvs.Dar din cite il stiu,nu da curs dialogului in cazul unor convingeri neargumentate,din considerente de logica.Cand mi-a dictat mesajul,mi-a zis ca si-ar fi dorit sa cunoasca un ateu convins chiar si in clipa mortii,logic fiind sa existe si asa ceva.A cunoscut, din pacate, eroi "de fotoliu", guralivi prin saloanele bucurestene,dar lipsiti pe front nu numai de eroism,dar si de moralitate.Iar spinul ortodoxiei este ca nu legitimizeaza imoralitatea,spunea tot dl Ionescu.
        • +3 (3 voturi)    
          o dai (Luni, 9 martie 2020, 14:16)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui MihaiMihai

          cu aceeasi "logica" de kkt

          "Iar spinul ortodoxiei este ca nu legitimizeaza imoralitatea" - sa mori tu?!
          cati popi au colaborat cu securitatea?!
          nu popii au sarit in aparara lui IPS furt din fondurile europene?!

          da inchizitia ce a fost tovarase?! exemplu de moralitate?!

          esti PENIBIL... ma repet P E N I B I L !!!

          imi place cum o arzi iar cu "convingeri neargumentate" cand tu zici ca nustiu cati atei ai vazut pe patul de moarte. pai unde e dovata ?!
          apropos: noi avem teoria evolutionista, astronomia, big bang s.a.m.d. voi ce DOVEZI aveti?! hai ca religia e ultima care ar trebui sa urle dupa dovezi!
          • 0 (2 voturi)    
            tot de la "scrib" (Luni, 9 martie 2020, 16:16)

            MihaiMihai [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            Mesajul dvs este distractiv.Contraziceti fara sa stiti ce sau cum,cam in genul manualului de materialism dialectiv,varianta pentru clasa muncitoare.Cateva argumente:1.generalizarea sustinuta pe cazuri particulare este o eroare de argumentare;2.astronomia nu este o dovada,ci o stiinta;3.crestinii nu sunt retardati mintal,unul dintre argumente fiind numarul de crestini laureati ai premiului Nobel (mult mai mare de 10,adica mai mult decat suma degetelor de la ambele maini,inclusiv cele opozabile,pentru cine le are);4.moartea este unul dintre subiectele predilecte in ateism vs crestinism,atat ca pozitionare presonala,cat si ca dezbatere rationala.Daca doriti,mai gasiti argumente savuroase in opera lui Petre Tutea,om care,spre disperarea dvs,nu poate fi exclus din elita intelectualitatii.PS Vedeti ca aveti un manual vechi,deoarece Big Bang nu mai figureaza ca teoria care explica integral originea universului (se se vedea prb deplasarii spre rosu, unde rosu nu trebuie vazut ca simbol politic;sau poate ca da,depinde de regimul politic care ne insurubeaza ideile bune,facand inutil cititul,nu-i asa?)
    • +5 (5 voturi)    
      In mod sigur, "suflarea" preoteasca (Luni, 9 martie 2020, 13:17)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui MihaiMihai

      nu este totuna cu Dumnezeu si nici cu intelepciunea divnia. Nu ma consider ateu, insa BOR nu are nimic in comun cu divinitatea, harul, alinarea mortii daca vrei.
      Daca te uiti la efectele in plan uman, este tocmai pe dos: ii face pe oameni sa se imbulzeasca ca vitele, la pupat icoane si facut cruci largi, crezand ca asa il "imbuneaza" pe Dumnezeu. Adica ei cred ca prin sombolistica si ritualuri il pacalesc cumva pe Dumnezeu si isi rezerva un loc in fata.

      In timpul asta, altii se apleaca cu atentie asupra intelegerii creatiei divine, prin cunoastere, intelepciune, creativitate,cautarea adevarului. Chiar daca unii vor spune ca adevarul stiintific e prea putin, tot mai bine decat nimic.
      Si metafizica e buna, dar trebuie multa cunoastere, de multe feluri, ca sa operezi cu ea. Altfel, poate fi si o perdea de fum folosita de diversi sarlatani. Cum ar fi cei din BOR....
  • +3 (7 voturi)    
    foarte bine (Luni, 9 martie 2020, 9:40)

    Ademordna [utilizator]

    Biserica este un loc sfant in care bolile nu se transmit.
    Dovada este netransmiterea la enoriasi a cleptomaniei preotilor, in frunte cu patriarhul.
  • +8 (14 voturi)    
    ?! (Luni, 9 martie 2020, 9:46)

    Ipse1954 [utilizator]

    Ce deosebire intre cele doua biserici: o atitudine decenta, responsabila a catolicilor fata de imbatosarea timpa a ortodocsilor.
  • +7 (9 voturi)    
    Nici nu e de mirare . . . . (Luni, 9 martie 2020, 9:50)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . pentru o institutie ancorata in evul mediu! Stiam ca in ciuda studiilor pe care le au, majoritatea popilor sunt niste idioti!
  • +6 (10 voturi)    
    interesanta declaratie (Luni, 9 martie 2020, 9:51)

    liviu_ [utilizator]

    pai atunci sa fie platiti de el, nu de "autoritatile pamantesti"!
  • -10 (14 voturi)    
    Diferenta (Luni, 9 martie 2020, 10:12)

    idealogul [utilizator]

    Diferenta intre biserica si ateii de tip #soros este ca la biserica dau benevol iar #soros imi ia cu forta.
    Exemplu este actualul prim ministru Citu care se screme de ani buni sa ne saraceasca pe toti dand atacuri speculative pe leu. Se pare ca atacurile au fost ratate deocamdata dar dupa ce ateii l-au pus prim ministru putem spera ca atacurile speculative vor deveni reusite avand in vedere pozitia sociala pe care o are.
    Prefer sa dau benevol bani cand vreau eu la biserica decat sa ma fure si sa ma saraceasca Citu si banda lui.
    In biserica furtul este un pacat capital pe cand in partea cealata este doar evolutia darwinista care isi urmeaza cursul indiferent peste cadavrele noastre.
    • +7 (7 voturi)    
      Spui ca furtul e pacat capital ? (Luni, 9 martie 2020, 11:34)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Cum se numeste cand cineva iti ia bani pe care tu nu vrei sa i dai ? In opinia mea e furt! E furt atunci cand statul plateste un cult din bani mei.
      Pe dumneata nu te opreste nimeni sa dai la bisericat cat te lasa inima. Eu cum opresc statul sa dea din bani care ii impoziteaza de la mine la bserica ? De ce sa merga bani aia catre un cult care i foloseste sa cumpere masini de lux "CLSfinte". In loc sa mearga la un program de stimulare a natalitati de exemplu?
    • +6 (6 voturi)    
      ahahahahaha (Luni, 9 martie 2020, 12:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      ba nu stiam ca aiasma si tamaia au efecte halucinogene... o sa incerc!

      ce da biserica ma benevol?!
      1 - biserica nu plateste taxe si impozite
      2 - salariile bisericii sunt platite de stat (dar avem puncutl 1)
      3 - nu poti sa mori/casatoresti, faci copii etc fara sa colcaie popii pe la capul tau cerand bani
      4 - vad ca folosesti termenul de "ateu" la modul "cineva care nu-mi place" . daca ai deschide naiba si dexu, nu doar biblia (pe care oricum nu o respecti) ai intelege ce inseamna ateu si la ce se refera!
      5 - soros nu e ateu. ma rog cand folosesti sintagma asta deja am inteles ce (nu) e in capul tau. si vaccunurile cauzeaza autsim, si pamantu are 6000 de ani si e plat, corect?! .
      6 - eu prefer sa dau benevol bani unde vreau si NU vreau sa dau la biserica !!! d c biserica FURA bani de la stat, a ?! sau IPS de constanta din fondurile europene cu aprobarea bisericii!
      7 - indiferent daca crezi in ea, evolutia tot exista si evolutia nu te face bun sau rau, cum nici ateismul sau religia nu te face bun sau rau. aveti o intelegere precara despre oameni si moralitate!
      8 - "dumnezeu m-a facut ateu, cine esti tu sa-i pui la indoiala judecata?!" PACATOSULE
      • +1 (1 vot)    
        Completare la ATEU (Luni, 9 martie 2020, 14:33)

        NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        @liviu_
        ATÉU, -ÉE, atei, -ee, s. m. și f.
        Persoană care, bazată pe cunoașterea științifică și pe interpretarea materialistă a fenomenelor naturii, neagă existența lui dumnezeu sau a altor divinități și luptă cu argumente științifice împotriva religiei; persoană care nu are nici o credință religioasă.

        ateu <-- atheus (lat)
        a=fara
        teu=zeu, dumnezeu
    • +2 (2 voturi)    
      pai da benevol! (Luni, 9 martie 2020, 14:44)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Nu te impiedica nimeni sa dai bani cui vrei: BOR, vreunei ONG sau vreunei rude!
      Dar BOR sa NU mai ia bani de la Stat sau de la vreo Autoritate publica!
    • +1 (1 vot)    
      Nu vrei sa precizezi? (Luni, 9 martie 2020, 17:06)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Ce ti-a luat vreodata Soros cu forta? Ca mie unul, nu stiu sa-mi fi luat ceva, cu atat mai mult nu i-am dat benevol. Si nici nu stiu pe nimeni caruia sa-i fi luat ceva cu forta. Asa ca daca vrei sa fii crezut, vino cu exemple sau surse sigure, verificate si credibile. Ca la dat din gura stiu ca sunteti buni.
  • +2 (2 voturi)    
    Taiatii bugetul biserici Hristos ii da banii (Luni, 9 martie 2020, 10:57)

    mmagic [utilizator]

    Daca biserica nu tine de vreo autoritate pamanteasca atunci statul nostru sa taie chiar acum orice subventie trimisa acestui parazit sugator de buget numit biserica care nu vrea sa asculte de acest stat.

    Taiem salariile date la popi, taiem scutirea de impozit, desproprietarim bisericile, taiem bugetul la catedrala, sa se descurce biserica doar din donatiile individuale, sa nu mai suga din buzunarul contribuabilului cu nesimtire si cand e rugata sa faca si ea un bine, in pandemie de gripa sa taca din gura, sa inceteze cu aberatiile si sa execute ordinul statului.
  • +3 (3 voturi)    
    Dintotdeauna! (Luni, 9 martie 2020, 11:11)

    CetateanulRoman [utilizator]

    atita timp cit turlele bisericilor au paratrasnet, nu vad dece nu ne-am vaccina!
    pina si papa se fereste! Asta lipsa de credinta!
  • +2 (4 voturi)    
    Admin Hotnews (Luni, 9 martie 2020, 11:37)

    un domn [utilizator]

    Aceasta urare Necrestineasca a userului @Dr.Mythnick sa va determine la o acțiune de durata pentru acest user
    NR. Aveti dreptate. Am respins comentariul. Multumim
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru credinctiosi: (Luni, 9 martie 2020, 11:56)

    clint [utilizator]

    Pupati moaste, icoane, crucea parintelui. Nu exista metode sigure de a raspandi virusul.

    Dumnezeu te ajuta, nu iti baga in traista. Asadar nu va asteptati la ajutor cand efectiv va bateti joc de el. Oricat te-ai ruga, prostia se plateste. Abia cand ai facut tot ce iti sta in putere, "pamantesc" vorbind, poti sa te gandesti si la ajutor divin. Oamenii aia in halate albe sunt tot ai Lui, mai mult decat barbosii cu sutane negre si buzunare largi.

    Altfel, e ca si cum te-ai ruga la Doamne-Doamne sa te ajute sa castigi la pacanele sau sa te treaca strada, sau sa crezi ca niste cruciulite agatate in parbriz te pot feri de rele, in timp ce tu nu respecti nicio regula de circulatie.
    Nici ca se poate sa Il jignesti mai mult, pe El, cel care te-a dotat cu creier si tot ce-ti mai trebuie, ca sa te descurci in mare parte singur.
  • 0 (4 voturi)    
    ahahahahaha (Luni, 9 martie 2020, 12:23)

    liviu_ [utilizator]

    era plin de voturi cu - pt credinciosi si invers...
    apoi a venit ordin de la bor si au inceput credinciosii sa voteze pe site... cat de penibili sunteti!
  • +6 (8 voturi)    
    PS: (Luni, 9 martie 2020, 12:24)

    liviu_ [utilizator]

    "disputa dintre religie si stiinta s-a terminat cand popa s-a dus la spital, nu la biserica"

    daca sunteti credinciosi adevarati hai valea din spitale!
    • +1 (1 vot)    
      de fapt disputa s-a terminat (Luni, 9 martie 2020, 14:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      cand lumea stiintifica a aprobat teoria evolutionista a lui Darwin. Pana si biserica Anglicana a acceptat teoria si a prezentat scuze lui Darwin, in memoriam.
  • +5 (5 voturi)    
    Sunteti sigur de aceste afirmatii? (Luni, 9 martie 2020, 12:54)

    bcorina [utilizator]

    Daca sunteti sigur de aceste afirmatii va sugerez ca, in caz de boala orice boala sa stati acasa sau eventual in biserica "mai presus de cele pamantesti" si sa va tratati cu " rugaciuni" "mai presus de cele pamantesti".
    Si salariile sa vi le plateasca cei de " sus" sau " mai presus de cele pamantesti".
    Dar banii din acatiste, botez, inmormantare unde se duc?
  • +1 (1 vot)    
    OK (Luni, 9 martie 2020, 14:08)

    Paleopterix [utilizator]

    Foarte bine. Dar astept, conform aceleiasi logici, sa renuntati, toti membrii BOR, in mod OFICIAL, la orice tratament si la orice pretentie de ajutor in si de la sistemul de sanatate din Romania, asa vai de capul lui cum e el. Pe voi sa va vindece hristos! Nici medicamente nu ar trebui sa aveti voie sa cumparati sau sa folositi!!!! Pupati icoane, ca a trece orice!!!
  • +1 (1 vot)    
    asha, mah! (Luni, 9 martie 2020, 14:39)

    Codruta N [utilizator]

    Ca nici in Evul Mediu, cel super-religios, nu existau epidemii! Ciumele alea NU s-au intins, in timp ce fraierii le tratau cu rugaciuni!
    La fel si, mai recent, gripa spaniola! Noroc cu popii!!

    De fapt, presupun ca le CONVINE sa moara cat mai multi - ca doar ies o gramada de bani la inmormantari, pomeniri samd! >:

    In alta ordine de idei: daca Biserica "nu apartine nici unei autoritati pamantesti", sa faca bine sa NU mai ia bani de la Stat, Primarii samd.! :P
  • +1 (1 vot)    
    pana la "cei declarati bolnavi"... (Luni, 9 martie 2020, 15:31)

    Codruta N [utilizator]

    ... mai sunt purtatorii de virus!
    NEdeclarati!
    Care nici macar nu STIU ca au virusul!
    Si care, pana sa devina "declarati bolnavi", pot sa infecteze SUTE de persoane!
    Da' presupun ca acest individ obscurantist, "credincios", sa umble prin MULTE biserici, pline de "nedeclarati bolnavi"! Adica sper ca nu da sfaturi idioate de la adapostul vreunui birou! Sa-si dovedeasca, deci, "credinta"! :P
  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 martie 2020, 15:33)

    [anonim]

  • +3 (3 voturi)    
    Acum vreau si eu (Luni, 9 martie 2020, 16:33)

    Setalcott [utilizator]

    Separare stat biserica
    • +1 (1 vot)    
      Plata Impozitului pe profit din 1990 -ytd (Luni, 9 martie 2020, 17:50)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Cel mai târziu la 01 05 2020
      • +1 (1 vot)    
        Valeu (Luni, 9 martie 2020, 20:28)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ...si lumea zice ca eu sunt extremist...
        • +1 (3 voturi)    
          Deloc (Luni, 9 martie 2020, 22:19)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Asadar
          Lasa pe @altiro si @anges in Plata Domnului
  • +1 (1 vot)    
    acum e dovada (Luni, 9 martie 2020, 17:31)

    elysyum [utilizator]

    Mincuni si manipulari religiioase....se roaga degeaba si mor pe capete in alte tari crestine sau de alte religii....BOR stie ce face daca se inchid bisericile ,raman popii doar cu salariu iar intretinerea la limuzinele de lux e scumpa.....unde mai gasesc fraieri sa cotizeze pt prosteala si indocrinare....si asa sunt din ce in ce mai putini cei ce mai pot fi prostiti de inventia nobilimii (religia) de a tine gibonul in frica pt a isi toca averile in liniste. CITITI articolul din ADEVARUL online Biografia necenzurată a „Patriarhului Roşu“. Averea uriaşă, luxul şi plăcerile lumeşti ale lui Justinian Marina
  • +1 (1 vot)    
    Biserica Catolica din Italia a inteles (Luni, 9 martie 2020, 17:38)

    Hypatia1 [utilizator]

    si s-a conformat: https://roma.corriere.it/notizie/cronaca/20_marzo_08/roma-messe-fedeli-sospese-tutta-italia-fino-3-aprile-a3a2cac6-6167-11ea-8f33-90c941af0f23.shtml?refresh_ce-cp
  • +1 (1 vot)    
    Individul asta, Banescu (Luni, 9 martie 2020, 18:38)

    Task Damager [utilizator]

    Nu-i normal la cap. Face exact ca si coreeanul ala sectant din cauza caruia sunt atatea mii de cazuri in Coreea de Sud si atatia morti. Ar face bine, daca are curaj, sa se duca odata cu multimea la rugaciune, sa stea intre oameni, nu sa vorbeasca din turnul lui de fildes.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by