Anul acesta, în România, 4 din 100 de mașini vândute au fost electrice sau hibride

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 20 octombrie 2019, 13:25 Actualitate | Esenţial


Masina electrica
Foto: Pixabay
Ponderea autoturismelor ecologice în totalul vânzărilor înregistrate la nivel naţional, în primele nouă luni ale anului, s-a situat la 3,7%, superioară celei consemnate în aceeaşi perioadă din 2018, în timp ce, pe volum, vânzările de maşini ecologice au ajuns la 4.734 de unităţi, faţă de 2.927, în 2018, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de Agerpres.

Conform analizei de specialitate, din totalul vânzărilor de maşini ecologice, înregistrat în intervalul ianuarie - septembrie, cele mai multe (3.467 de unităţi) sunt autoturisme hibride, în creştere cu 52,8% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2018, în timp ce 1.021 de unităţi se încadrează în categoria electrice (+138,6%), iar 246 de unităţi sunt în categoria plug-in (+16,5%).

"În acest context, trebuie remarcată şi în acest an evoluţia foarte bună a Programului "Rabla Plus", numărul persoanelor fizice care au achiziţionat o maşină electrică (full sau plug-in) fiind de circa trei ori mai mare decât cel consemnat la sfârşitul lunii septembrie a anului trecut. Un alt aspect important de semnalat este faptul că, în primele 9 luni ale acestui an, au fost achiziţionate cu circa 30% mai multe autoturisme cu încărcare electrică decât în întreg anul trecut, respectiv 1.267 de exemplare faţă de 987", notează reprezentanţii APIA.

Statistica relevă, totodată, faptul că, doar la nivelul lunii septembrie, au fost comercializate 652 de autoturisme "verzi", în creştere cu 7,23%, în comparaţie cu luna anterioară, când s-au vândut 608 unităţi.

În topul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în primele nouă luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Renault - cu 287 unităţi (faţă de 61 de exemplare înregistrate în anul precedent), urmat de Nissan - cu 278 de unităţi (+929,6%), Volkswagen (166 de exemplare, +62,7%), BMW (128 de unităţi, +36,2%), smart (108 unităţi, +13,7%), Jaguar (27 de exemplare în comparaţie cu niciuna în primele nouă luni din 2018), Audi (15 unităţi, faţă de niciuna în anul precedent) şi Mercedes Benz (două unităţi, faţă de una în anul anterior).

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota - cu 3.043 de unităţi, Lexus (190), Ford (76), Honda (49), Suzuki (41), Kia (38), Hyundai (27) şi Land Rover (3).

De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Mitsubishi - cu 96 de exemplare, urmată de Volvo - cu 59 de unităţi, Land Rover (34), BMW (25), Porsche (24), Mini (4), Mercedes-Benz (3) şi Toyota (1).

În 2018, numărul autoturismelor verzi (electrice, hibride şi plug-in) comercializate în România a fost de 4.572, în creştere cu 65,7% faţă de anul 2017. Din acest total, 3.585 de exemplare au fost vehicule hibrid (+59,8% faţă de 2017), 682 erau electrice 100% (+102,4%), iar 305 plug-in (+72,3%).

La finalul anului trecut, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2,9%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, procentajul s-a situat la 2,1%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1284 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Electrica - 100 g de CO2/km; Diesel - 145 g de CO2 (Duminică, 20 octombrie 2019, 14:12)

    simplex1 [utilizator]

    "o mașină electrică emană circa 70-100 de grame de CO2/km, în funcție de consumul de energie (14,5 − 20 kWh).

    Prin comparație, o mașină diesel nouă emană, în condiții de utilizare urbană, circa 145 grame CO2/km"

    Sursa: https://pressone.ro/masinile-electrice-cat-polueaza-cum-se-incarca-si-cand-ni-le-vom-permite

    Cu alte cuvinte, mașină electrica emana, în condiții ideale, cam jumătate din cantitatea de bioxid de carbon degajata de un automobil diesel. Electricitatea este așadar poluanta deoarece vrei nu vrei o parte din puterea produsa în Romania este obținută din arderea cărbunelui.
    • +2 (6 voturi)    
      Chiar dacă electricitatea (Duminică, 20 octombrie 2019, 15:51)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      ar fi produsă integral din cărbune tot ar fi mai puțin poluante decât vehiculele tradiționale. O centrală pe cârbune (modernă) este cu mult mai eficientă decât un motor de mașină. Mai pierzi din eficiență în transportul energiei și din randamentul bateriei dar mașinile electrice mai au câteva atuuri. La frânare recuperezi o parte din energie, are cu mult mai puține componente, nu tu ulei, cutie de viteze, turbo, filtre și alte prostioare.

      În plus la combustia internă deja suntem aproape de maximul eficienței pe când la mașinile electrice de abia am început.

      Marea problemă a mașinilor electrice sunt bateriile care se bazează pe litiu. Litiu deși teoretic se găsește peste tot concentrațiile sunt foarte mici chiar și acolo unde se extrage comercial. Alternativa la care se lucrează mult sunt bateriile pe bază de sodiu. Când (nu dacă) bateriile de sodiu vor deveni comerciale vehiculele cu combustie internă vor deveni istorie și vor fi folosite doar în câteva cazuri specializate.
      • -1 (5 voturi)    
        Bateria cu sodiu e slaba. Are probleme intrinseci. (Duminică, 20 octombrie 2019, 22:50)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        The sodium-ion battery is a type of rechargeable battery analogous to the lithium-ion battery but using sodium ions as the charge carriers.
        - Energy Density: Low
        - Materials: Toxic
        - Cost: Low
        - Cycling Stability: Moderate (high self-discharge)
        - Efficiency: Low (< 75%)
        - Temperature Range: -40 °C to 60 °C
        - Safety: Moderate
        Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium-ion_battery
        • +4 (4 voturi)    
          Citește mai bine (Luni, 21 octombrie 2019, 2:36)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Ai copiat coloana de la bateria de mașină, adică cea acid-plumb.
          • -1 (3 voturi)    
            Bateria cu Na are performante imaginare! (Luni, 21 octombrie 2019, 9:19)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            Da, într-adevăr am postat mai sus din eroare caracteristicile bateriei plumb-acid nu cele ale acumulatorului cu sodiu însă când m-am uitat mai bine am remarcat ca acesta din urma are parametri pretinși aproape identici cu cei ai bateriilor cu litiu, lucru care nu este credibil.

            Când citești mai cu atenție vezi ca sunt tot felul de firme, majoritatea nou înființate (unele chiar au dat faliment) care nu au reușit pana azi sa facă baterii cu Na măcar apropiate cât de cât de performantele celor cu Li.

            Deci pana la urma, bateria comerciala cu sodiu nu exista și ca urmare nu are nici o performanta.

            Vezi:
            https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium-ion_battery
            • 0 (2 voturi)    
              De ce nu este credibil? (Luni, 21 octombrie 2019, 10:44)

              trotuar [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

              Sodiul și litiul sunt metale alcaline cu proprietăți asemănătoare aflate unul după altul în grupă.

              Sodiul e un pic mai mare și relativ recent a început cercetarea în bateriile cu ioni de sodiu și trebuie să rezolve problemele specifice.

              E normal ca multe startup-uri dau faliment sau dispar foarte repede, de asta mă mir că în Wikipedia doar unul este menționat (în primii 10 ani cam 66% din startup-uri dispar). În plus cel puțin unul dintre ele, Novasis Energies a fost fondat de grupul lui John B. Goodenough, unul din câștigătorii Nobel pentru chimie de anul ăsta chiar pentru munca lui la descoperirea bateriliilor Litiu ion.

              Prototipuri performante există iar faptul că nu e produsă industrial încă nu înseamna că "nu are nici o performanță". Prețul la litiu și cerința crește văzând cu ochii iar în momentul în care crește prea mult va deveni viabil pentru firme mari să investească într-o fabrică pentru produs industrial.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version